Oχι μία, ούτε δύο, αλλά (για ακόμα μία εβδομάδα) η ελληνική διανομή επιλέγει να κυκλοφορήσει 10 ταινίες.
«Τα Οχτώ Βουνά» των Φελίξ Βαν Γκρόνινγκεν και Σάρλοτ Βαντερμίς
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 80, ο 11χρονος, Πιέτρο περνάει τα καλοκαίρια με την οικογένειά του σ' ένα μικρό χωριό των Αλπεων που τα τελευταία χρόνια έχει συρρικνωθεί - από 184 σε 14 μόνο κατοίκους. Εκεί γνωρίζει τον συνομήλικό του Μπρούνο, που είναι το τελευταίο μικρό παιδί που απέμεινε στο χωριό. Ο Πιέτρο είναι παιδί της πόλης: εσωστρεφής, άτολμος, μαζεμένος. Διψά όμως για παιχνίδι και περιπέτεια κι αυτό μπορεί να του προσφέρει το χωριατόπαιδο που ξέρει τα βουνά, τις πλαγιές, τις λίμνες και τους καταρράκτες - σπιθαμή προς σπιθαμή. Αλλά κι ο Μπρούνο έχει πράγματα να πάρει από τον Πιέτρο. Αγνή φιλία, παρέα, γλυκύτητα γνώση. Η φιλία των αγοριών συνεχίζεται για χρόνια - κάθε φθινόπωρο χωρίζουν, ο Μπρούνο πιάνει σκληρή δουλειά στις φάρμες κι ο Πιέτρο επιστρέφει στην γκρίζα μελαγχολία του αστικού Τορίνο, κάθε καλοκαίρι ξαναβρίσκονται στις καταπράσινες πλαγιές.
Μία δυνατή ιστορία ανδρικής φιλίας από τον Φελίξ Βαν Γκρόνινγκεν («Ραγίσμένα Ονειρα») σε συνσκηνοθεσία με τη σύντροφό του ηθοποιό, σεναριογράφο και μουσικό Σάρλοτ Βαντερμίς. Βραβείο Κριτικής Επιτροπής, Φεστιβάλ Καννών, 2022.
«Το Μπλε Καφτάνι» της Μαριάμ Τουζανί
Ο Χαλίμ και η Μίνα έχουν ένα παραδοσιακό ραφείο σε μια από τις παλαιότερες γειτονιές του Μαρόκου. Για να καταφέρουν να ανταπεξέλθουν στις εντολές των απαιτητικών πελατών, προσλαμβάνουν τον Γιουσέφ. Ο ταλαντούχος μαθητευόμενος δείχνει τη μέγιστη αφοσίωση στην εκμάθηση της τέχνης του κεντήματος και της ραπτικής από τον Χαλίμ και πολύ σύντομα τρυπώνει καταλυτικά ανάμεσά τους.
Μια ταινία για την αγάπη ενάντια σε μια βαθιά αναχρονιστική κοινωνία. Βραβείο FIPRESCI, Κάννες 2022. Βραβείο Κοινού, Νύχτες Πρεμιέρας 2022. Επίσημη πρόταση του Μαρόκου για το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας.
«Dungeons & Dragons: Εντιμότητα Μεταξύ Κλεφτών» των Τζον Φράνσις Ντέιλι, Τζόναθαν Γκόλντστιν
Ενας γοητευτικός κλέφτης και μια ομάδα απίθανων τυχοδιωκτών αναλαμβάνουν μια επικών διαστάσεων αποστολή για να εντοπίσουν ένα χαμένο απομεινάρι του παρελθόντος, αλλά τα πράγματα ανατρέπονται επικίνδυνα όταν έρχονται αντιμέτωποι με τους λάθος ανθρώπους.
Το παροιμιώδες role-playing game έρχεται στη μεγάλη οθόνη με θεαματικό καστ, από τους δημιουργούς του «Game Night».
«Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης» της Βάλερυ Κοντάκου
Από τα τέλη του ’60 μέχρι τα μέσα του ’80, ένα ήταν το κορυφαίο όνομα στο κύκλωμα των πορνοσινεμά στην Times Square της Νέας Υόρκης: Τσέλι Γουίλσον (Chelly Wilson). Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, η εκκεντρική Ελληνοεβραία, λεσβία, μετανάστρια, επιχειρηματίας, ευεργέτιδα έχτισε μια ολόκληρη αυτοκρατορία χάρη στο δαιμόνιο επιχειρηματικό της πνεύμα και την αστείρευτη προσωπικότητά της, που την ανέδειξαν σε μια από τις πιο χαρισματικές φιγούρες του χώρου.
H Βάλερυ Κοντάκου σκηνοθετεί κάτι παραπάνω από ένα ντοκιμαντέρ: μια από αυτές τις ταινίες με την ιδανική ισορροπία συναρπαστικού αντικειμένου, καθηλωτικής παρουσίασης τής Ιστορίας και μιας τρυφερής ουσίας για τ' ανθρώπινα. Από Παρασκευή 31 Μαρτίου στις αίθουσες.
«Demon Slayer: Kimetsu No Yaiba - To the Swordsmith Village» του Χαρούο Σοτοζάκι
Οταν η οικογένειά του σκοτώνεται από έναν δαίμονα, ο Tanjiro Kamado θα ενταχθεί στους Δαίμονες Ανώτατης Βαθμίδας για να επαναφέρει την αδερφή του στην ανθρώπινη μορφή της.
Σκοτεινή φαντασία και υπερβατική δράση, στην κινηματογραφική μεταφορά του manga του Κογιοχάρου Γκοτούγκε.
Μία βιογραφική ταινία για τον Σουηδό σούπερσταρ των γηπέδων, Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς.
Με καταγωγή από Βαλκάνιους γονείς, το ποδόσφαιρο ήταν η λύτρωση του Ζλάταν, όπου το ιδιαίτερο ταλέντο και η αυτάρκεια του τον εκτίναξαν, ενάντια σε όλες τις πιθανότητες, στην κορυφή του διεθνούς ποδοσφαίρου να παίζει για ομάδες όπως ο Άγιαξ, η Γιουβέντους, η Ίντερ, η Μίλαν, η Μπαρτσελόνα, η Παρί Σεν Ζερμέν και η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.
«Ο Αρχοντας των Μυρμηγκιών» του Τζιάνι Αμέλιο
Μπορεί στον Ιταλικό ποινικό κώδικα η ομοφυλοφιλία να μην υπήρξε ποτέ παράνομη, αφού όπως εξηγεί ένας δημοσιογράφος στην ταινία, η καταδίκη της από την επίσημη εξουσία θα αναγνώριζε την ύπαρξή της, αλλά αυτό δεν εμπόδισε τις δικαστικές αρχές της χώρας να επιβάλουν φυλάκιση 14 ετών στον Αλντο Μπραϊμπάντι, τον ήρωα της τελευταίας ταινίας του Τζιάνι Αμέλιο. Το «έγκλημά» του, ήταν επισήμως αυτό της «plagia», της επιβολής της θέλησης του και της κλοπής της προσωπικότητας ενός άλλου ανθρώπου, εν προκειμένου ενός 23χρονου νεαρού, ο οποίος στην δίκη του βεβαίως θα κατέθετε ότι, όλες του οι πράξεις ήταν αποτέλεσμα της δικής του θέλησης και πήγαζαν από την αγάπη του για τον Αλντο. Οχι πως οποιαδήποτε κατάθεση θα έπαιζε κάποιο ρόλο σε μια δίκη στην οποία, το αποτέλεσμα έμοιαζε, βέβαιο πολυ πριν αυτή ξεκινήσει.
«Ο Μεγαλέξαντρος» του Θόδωρου Αγγελόπουλου
Παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 1900, δραπετεύει από τη φυλακή, καβάλα σ’ ένα άσπρο άλογο, ένας επικίνδυνος ληστής: ο Μεγαλέξαντρος, όπως τον αποκαλεί ο λαός, αφού βλέπει σ’ αυτόν το μυθικό ανάλογο των λαϊκών εξεγέρσεων. Με τη βοήθεια των παλικαριών του, απάγει μια ομάδα άγγλων διπλωματών και τους κρατάει όμηρους στο χωριό του, ζητώντας από την κυβέρνηση αμνηστία και την επιστροφή της γης στους χωρικούς. Oι χωρικοί, που έχουν δημιουργήσει μια κοινότητα κάτω από την καθοδήγηση ενός δασκάλου σοσιαλιστή, υποδέχονται τον Αλέξανδρο και τους δικούς του, και τον χαιρετίζουν ως λυτρωτή. Η αρμονία ανάμεσα στους ληστές και τους χωρικούς δεν διαρκεί πολύ.
Μία ελεγεία πάνω σε κάτι που πεθαίνει. Το τέλος της ελπίδας, στις αρχές του 20ου αιώνα. Το 4ωρο αριστούργημα του Θόδωρου Αγγελόπουλου που είχε κερδίσει και τον Χρυσό Λέοντα, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 1980.
«Anthropause» του Χρήστου Γόδα
«Anthropause»: ανθρωπος και παύση. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2020 για την εμφάνιση άγριας ζωής κοντά στα αστικά κέντρα, λόγω της διακοπής της ανθρώπινης δραστηριότητας εξ αιτίας της πανδημίας. Τι κινεί κι ορίζει τη ζωή; Ενα ντοκιμαντέρ επιχειρεί να απαντήσει..
«Απομνημονεύματα Κολοκοτρώνη» της Μαριάννας Λαμπύρη
Ενα πρωτότυπο ντοκιμαντέρ µε σύγχρονα διαδραστικά µέσα για τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη, την εμβληματικότερη προσωπικότητα της Επανάστασης του 1821.
Η σκηνοθέτης Μαριάννα Λαµπίρη, σε συνεργασία µε την ερευνητική και καλλιτεχνική της ομάδα, παρουσιάζει σε μορφή ντοκιμαντέρ την ιστορική αφήγηση που υπαγόρευσε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στον Γεώργιο Τερτσέτη με τίτλο: Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836 και δημοσιεύτηκε μετά το θάνατό του.