
Η Pixar περνά δύσκολες μέρες. Μετά τη μεγάλη εμπορική αποτυχία του «Ελιο», το θρυλικό στούντιο animation φαίνεται να προσπαθεί να υπερασπιστεί την αξία των πρωτότυπων ιστοριών του και το κάνει μέσα από μια… viral ανάρτηση στο Instagram.
Στο βίντεο που ανάρτησε η Pixar (δείτε το παρακάτω), βλέπουμε μια γυναίκα μέσα στο αυτοκίνητό της να ρίχνει μια αιχμηρή ατάκα που μοιάζει να απευθύνεται κατευθείαν στους σινεφίλ: «Σταματήστε να παραπονιέστε ότι η Disney δεν κάνει πρωτότυπες ιστορίες όταν δεν πάτε να τις δείτε στους κινηματογράφους». Το βίντεο ακολουθεί τη λογική ενός δημοφιλούς meme, όπου κάποιος ρίχνει μια καυστική δήλωση και μετά παριστάνει πως… δεν την είπε ποτέ. Στην προκειμένη περίπτωση όμως, το μήνυμα είναι ξεκάθαρο: η Pixar νιώθει πως το κοινό ζητά πρωτοτυπία, αλλά δεν την στηρίζει στην πράξη.
Η αλήθεια είναι πως η Pixar δεν έχει καταφέρει να ανακτήσει τη λάμψη του παρελθόντος. Από τη στιγμή που ο Τζον Λάσιτερ αποχώρησε από τη θέση του επικεφαλής το 2018, το στούντιο προσπαθεί να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητά του — με ανάμικτα αποτελέσματα. Ο Λάσιτερ μπορεί να ήταν μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, όμως υπό την ηγεσία του η Pixar παρέδωσε διαχρονικά αριστουργήματα όπως τα «Toy Story», «WALL-E», «Ratatouille», «Τα Μυαλά Που Κουβαλάς» και «Ψηλά στον Ουρανό».
Το «Ελιο» ήταν η πιο πρόσφατη προσπάθεια του στούντιο να επιστρέψει σε πρωτότυπες ιδέες. Ομως με εισπράξεις που δεν ξεπέρασαν τα 42 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ και τα 72 παγκοσμίως (με προϋπολογισμό άνω των 200 εκατομμυρίων), πρόκειται για τη μεγαλύτερη εμπορική αποτυχία στην ιστορία της Pixar.Προτιμά το κοινό τα σίκουελ;
Διαβάστε ακόμα: Και φυσικά η Pixar ετοιμάζει το «Ratatouille 2»
Παρά τις φωνές υπέρ της πρωτοτυπίας, το κοινό δείχνει να προτιμά γνώριμες ιστορίες. Η τεράστια επιτυχία του « Τα Μυαλά Που Κουβαλάς 2» (με πάνω από 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε εισπράξεις) έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις επιδόσεις του «Ελιο». Αντίστοιχα, η Pixar έχει ήδη ανακοινώσει την επιστροφή στο ασφαλές έδαφος με το «Toy Story 5» και το πολυαναμενόμενο «Οι Απίθανοι 3».
Με την πλειοψηφία των τελευταίων πρωτότυπων προσπαθειών να αποτυγχάνει, δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η χρυσή εποχή της Pixar, από το 1995 έως το 2017,ανήκει πλέον στο παρελθόν. Ηταν μια περίοδος γεμάτη καινοτομία, συναισθηματικό βάθος και άρτια αφήγηση, με ταινίες που καθόρισαν μια ολόκληρη γενιά θεατών.
Κι ενώ η Pixar συνεχίζει να ελπίζει ότι το «Ελιο» μπορεί να βρει μια δεύτερη ζωή στο streaming, όπως έκανε το «Στο Στοιχείο τους», η πραγματικότητα είναι σκληρή: οι απαιτήσεις του κοινού έχουν αλλάξει, και τα στούντιο φαίνεται να παίζουν εκ του ασφαλούς, επιστρέφοντας στις γνωστές συνταγές που εγγυώνται επιτυχία.
Το ερώτημα είναι πλέον αν η Pixar μπορεί να ξαναβρεί τη φωνή της ή αν θα παραμείνει εγκλωβισμένη στον κόσμο των sequels.