Industry

H κυριαρχία της τηλεόρασης και του streaming στην ψηφιακή πειρατεία του 2017

στα 10

Η τηλεόραση «κλέβει την παράσταση» ενόσω το σινεμά χάνει σε επισκεψιμότητα, σύμφωνα με την επίσημη απογραφή της ψηφιακής πειρατείας του 2017

H κυριαρχία της τηλεόρασης και του streaming στην ψηφιακή πειρατεία του 2017

Με 106,9 δισεκατομμύρια επισκέψεις, το τηλεοπτικό περιεχόμενο ανακηρύχθηκε το περισσότερο πειρατευμένο παγκοσμίως στις μετρήσεις για το 2017, αριθμός υπερδιπλάσιος του κινηματογραφικού, που ανήλθε στις 53,2 δις επισκέψεις. Συνολικά, συμπεριλαμβανομένων των πεδίων της μουσικής (73,9 δις), του software και των εκδόσεων, 300 δισεκατομμύρια επισκέψεις δέχτηκαν οι πειρατικοί ιστότοποι του διαδικτύου την περασμένη χρονιά, 1,6% πάνω από τις αντίστοιχες του 2016.

Αυτά, σύμφωνα με ένα δημοσίευμα του Variety με τις επίσημες εκτιμήσεις της Muso, βρετανικής εταιρείας συμβούλων για την καταπολέμηση της πειρατείας, η οποία βάζει πλέον στην πρώτη θέση της δημοτικότητας στην πρόσβαση σε οποιοδήποτε ψηφιακό περιεχόμενο το streaming, νόμιμο ή μη. Και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την πειρατική δραστηριότητα στο ίντερνετ, που αναμένεται να ενταθεί τα προσεχή χρόνια, παρά την τρέχουσα ακμή των νόμιμων υπηρεσιών streaming τύπου Netflix ή Spotify, την πρόσφατη πρωτοβουλία της μηχανής αναζήτησης Google Chrome για το αυτόματο μπλοκάρισμα των διαφημίσεων στα παράνομα σάιτ, ή το αυξανόμενο ποσοστό αναστολής λειτουργίας διαφόρων πειρατικών υπηρεσιών, όπως πρόσφατα του εδρεύοντος στο Βιετνάμ 123movies.

Παρεμπιπτόντως, αν και οι λόγοι του αιφνίδιου κλεισίματος του εν λόγω ιστότοπου, που μετρούσε κάπου 98 εκατομμύρια επισκέπτες μηνιαίως, δεν ανακοινώθηκαν, είναι σχεδόν βέβαιο πως συνδέονται με την αμέσως προηγούμενη επίσκεψη στο Βιετνάμ ενός εκπροσώπου της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, εντεταλμένου να συνεργαστεί με τις τοπικές Αρχές στο θέμα της ψηφιακής πειρατείας.

Piracy

Piracy

Oπως και να’ χει, δεν είναι μόνο οι όλο και αυστηρότεροι νόμοι που πλήττουν τη δράση των ψηφιακών πειρατών, είναι και ενέργειες όπως αυτή της Google Chrome στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης εφαρμογής τους. Τα σάιτ αυτά ζούνε άλλωστε από τη διαφήμιση, που μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως σε έσοδα, όπως στην περίπτωση του κυρίαρχου στον χώρο The Pirate Bay, το οποίο υπολογίζει τους επισκέπτες του σε 280 εκατομμύρια μηνιαίως.

Σύμφωνα με την Muso, λοιπόν, η πειρατεία στο τηλεοπτικό περιεχόμενο αυξήθηκε κατά 3,4% την περυσινή χρονιά σε σχέση με το 2016, ενώ η αντίστοιχη στο μουσικό κατά 14,7%, παρά την παύση λειτουργίας πολλών stream-ripper ιστότοπων όπως του youtube-mp3.org. Αντίθετα, μείωση σημειώθηκε στην πειρατεία κινηματογραφικών ταινιών, της τάξης του 2,3%. Στον τρόπο πρόσβασης σε όλα αυτά, οι κινητές συσκευές (τηλέφωνο, λάπτοπ, τάμπλετ) είχαν ένα συντριπτικό 87%, έναντι του 13% στο οποίο περιορίστηκαν οι «πύργοι», οι σταθεροί υπολογιστές γραφείου.

Πρώτη χώρα στην ψηφιακή πειρατεία ήταν οι ΗΠΑ, με 27,9 δις επισκέψεις σε παράνομα σάιτ, ακολουθούμενη από τη Ρωσία (20,6 δις) και την Ινδία (17 δις), ενώ κάπου ανάμεσα σ’ αυτές τοποθετούνται εύλογα και απωανατολικές χώρες όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, για τις οποίες η εταιρεία δεν έχει ακόμα δημοσιοποιήσει μετρήσεις.

Oσο για την ζημιά που επέφερε η πειρατεία στην παγκόσμια βιομηχανία του σινεμά και της τηλεόρασης το 2017, εκτιμάται πως άγγιξε τα 32 δισεκατομμύρια δολάρια, αριθμός που προβλέπεται από τους ειδικούς να εκτοξευθεί στα 51 δις μέχρι το 2022.

Θυμηθείτε κι αυτό: Αυτή είναι η πιο (παράνομα) πολυκατεβασμένη σειρά για το 2016

Piracy