Industry

Χακερς άλλαξαν την περιγραφή της Paramount Pictures στο X σε «Περήφανος βραχίονας του φασιστικού καθεστώτος»

στα 10

Η μάχη συνεχίζεται και μετά την εξαγορά της Warner Bros. από το Netflix, με τις αντιδράσεις ενάντια στη συγχώνευση δύο (οποιονδήποτε) κολοσσών των Μέσων να πληθαίνουν.

Χακερς άλλαξαν την περιγραφή της Paramount Pictures στο X σε «Περήφανος βραχίονας του φασιστικού καθεστώτος»

Ο επίσημος λογαριασμός της Paramount Pictures στο X, φαίνεται να παραβιάστηκε εχθές, Τρίτη, με Τον χάκερ να αλλάζει την περιγραφή στο bio του λογαριασμού σε: «Περήφανος βραχίονας του φασιστικού καθεστώτος».

Το γεγονός αυτό, ήρθε μια μόλις ημέρα αφού η Paramount Skydance του Ντέιβιντ Ελισον ξεκίνησε μια εχθρική προσπάθεια εξαγοράς της Warner Bros. Discovery απευθείας από τους μετόχους της. Η προσπάθεια αυτή από μεριάς της Paramount, ακολούθησε την ανακοίνωση της συμφωνίας μεταξύ Netflix και WBD, βάσει της οποίας η πλατφόρμα θα αγόραζε τα στούντιο της WB, τα HBO, HBO Max και τα τμήματα βιντεοπαιχνιδιών.

Μεταξύ άλλων, αξίζει θα θυμηθούμε πως η Paramount μέσω του νέου της ιδιοκτήτη, Ντέιβιντ Ελισον, (ο οποίος φαίνεται να διατηρεί σχέσεις συνεργασίας με τον Νετανιάχου) είχε «παραγγείλει» μαύρη λίστα με ηθοποιούς που καταδίκασαν τη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού από το κράτος του Ισραήλ. Μάλιστα, μερικούς μήνες πριν είδαμε υπαλλήλους της Paramount να καταδικάζουν το στούντιο για «κοινή κατεύθυνση με την γενοκτονία στη Γάζα» μέσω επιστολής που έστειλαν στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου και άλλων στελεχών. Η καταγγελία αυτή, ήρθε αφού το στούντιο καταδίκασε δημόσια το μποικοτάζ ισραηλινών κινηματογραφικών εταιρειών.

Θυμηθείτε εδώ: Υπάλληλοι της Paramount καταδικάζουν το στούντιο για «κοινή κατεύθυνση με την γενοκτονία στη Γάζα»

Είναι γνωστό πως ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Ντόναλντ Τραμπ, διατηρεί φιλικές σχέσεις με τον Ντέιβιντ Ελισον και τον πατέρα του, τον συνιδρυτή της Oracle, Λάρι Ελισον. «Είναι μεγάλοι υποστηρικτές μου», δήλωσε ο Τραμπ τον Οκτώβριο, κατά τη διάρκεια μια πτήσης του με το Air Force One. Πριν από την εξαγορά της Paramount Global από τη Skydance Media τον Αύγουστο, ο Τραμπ είχε στηρίξει δημόσια τον Ντέιβιντ Ελισον, λέγοντας πως «θα κάνει εξαιρετική δουλειά» ως διευθύνων σύμβουλος της συγχωνευμένης πλέον Skydance Media–Paramount.

Στο μεταξύ, ο Ελισον είχε ανακοινώσει τον Οκτώβριο μια συμφωνία αξίας περίπου 150 εκατομμυρίων δολαρίων για την εξαγορά του The Free Press της Μπάρι Γουάις και τον διορισμό της ως διευθύντρια σύνταξης του CBS News. Σύμφωνα με ειδικούς των Μέσων, η κίνηση αυτή είχε στόχο να ενισχύσει τη στάση του CBS News υπέρ του Τραμπ. Μάλιστα, στην πρώτη της τηλεοπτική εμφάνιση ως διευθύντρια σύνταξης του CBS News, η Γουάις θα συντονίσει ένα ειδικό μονόωρο πρόγραμμα με την Ερικα Κερκ, διευθύνουσα σύμβουλο της Turning Point USA της οποίας ιδρυτής ήταν ο σύζυγός της και συντηρητικός ακτιβιστής, Τσάρλι Κερκ.

Τη Δευτέρα, ωστόσο, ο Τραμπ επιτέθηκε στην οικογένεια Ελισον σχετικά με ένα επεισόδιο της εκπομπής «60 Minutes» με την εκπρόσωπο Ματζόρι Τέιλορ Γκριν. Η Γκριν υπήρξε ένθερμη υποστηρίκτρια του Τραμπ, ωστόσο, κατάφερε να τον δυσαρεστήσει καθώς τον έχει επικρίνει σε διάφορα θέματα. Ο Τραμπ ανέφερε επί του θέματος μεταξύ άλλων πως: «Το πραγματικό μου πρόβλημα με την εκπομπή δεν ήταν η προδότρια με το χαμηλό IQ, αλλά ότι η νέα ιδιοκτησία του 60 Minutes, η Paramount, επέτρεψε την προβολή μιας τέτοιας εκπομπής. Αυτό δεν την καθιστά καλύτερη από την προηγούμενη ιδιοκτησία». Τη Δευτέρα, όταν ρωτήθηκε σε ενημέρωση Τύπου στον Λευκό Οίκο αν υποστηρίζει την ανταγωνιστική προσφορά της Paramount για την Warner Bros. Discovery, απάντησε: «Δεν ξέρω αρκετά γι’ αυτό. Γνωρίζω πολύ καλά τις εταιρείες. Ξέρω τι κάνουν. Αλλά πρέπει να το εξετάσω». Στη συνέχεια πρόσθεσε πως η δεν είναι «κολλητός» με την ηγεσία καμίας εκ των δύο εταιριών, οπότε θέλει «να κάνει το σωστό».

Διαβάστε ακόμη: Μαζικές απολύσεις εργαζομένων στην Paramount

Σε αυτή τη συνθήκη όπου ο πρόεδρος των Η.Π.Α. κρατάει μια αναγκαστικά ουδέτερη στάση για τον μόνο λόγο πως δεν είναι «πολύ φίλος» με τους ιδιοκτήτες καμίας εκ των εταιριών, τα συνδικάτα του Χόλιγουντ έρχονται να επαναφέρουν στη συζήτηση τα πραγματικά επίδικα των εν λόγω διαπραγματεύσεων και συμφωνιών.

Την τρέχουσα εβδομάδα, είδαμε αρκετές προσπάθειες εφησυχασμού της δημιουργικής κοινότητας, με υποσχέσεις που ευαγγελίζονται περισσότερες παραγωγές και θέσεις εργασίας. Τα συνδικάτα του Χόλιγουντ έρχονται να απαντήσουν σε αυτό, υπενθυμίζοντας πως από τη μάχη μεταξύ Netflix και Paramount, χαμένη βγαίνει μόνο η εργατική τάξη, τονίζοντας πως «βρισκόμαστε στο κρισιμότερο σημείο».

«Εχουμε δει στο παρελθόν το πώς αυτές οι συγχωνεύσεις επηρέασαν τους εργαζόμενους», λέει η Λίντσεϊ Ντόχερτι, γραμματέας-ταμίας των Teamsters Local 399. «Το αποτέλεσμα δεν υπήρξε ποτέ θετικό για εμάς. Ποτέ δεν άνοιξαν θέσεις εργασίας. Δεν έχουμε δει ποτέ κανένα όφελος για τους εργαζόμενους».

Η συμφωνία του Netflix για την εξαγορά της Warner Bros. ακολουθεί μια σκληρή πενταετία για τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας, έτσι, όταν η συμφωνία ανακοινώθηκε στις 5 Δεκεμβρίου, λίγοι ήταν διατεθειμένοι να είναι αισιόδοξοι.

Η τυπική ανάλυση αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας για τη συμφωνία θα επικεντρωνόταν στον αντίκτυπό της στους καταναλωτές. Ωστόσο, αναμένεται πως οι ρυθμιστικές αρχές θα λάβουν επίσης υπόψη τους πώς μια συγχώνευση θα επηρεάσει κυρίως τους εργαζόμενους του κλάδου, όπως παραγωγούς, σεναριογράφους, σκηνοθέτες, ηθοποιούς και μέλη των συνεργείων.

Το Netflix είναι είτε η μεγαλύτερη υπηρεσία streaming είτε - αν συνυπολογιστεί το YouTube - η δεύτερη μεγαλύτερη. Μεγάλο μέρος της αρχικής συζήτησης γύρω από τη συγχώνευση έχει επικεντρωθεί στο αν η ένταξη του HBO Max στο ίδιο «οικοδόμημα» θα έδινε στο Netflix de facto μονοπωλιακή δύναμη για να αυξήσει τις τιμές.

Τα συνδικάτα προειδοποιούσαν ήδη πριν κλείσει η συμφωνία στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, πως οποιαδήποτε πώληση - είτε στην Paramount είτε στο Netflix - θα μειώσει τους μισθούς και το περιεχόμενο. Η Writers Guild of America έχει επικρίνει και τους δύο υποψήφιους, λέγοντας πως μια τέτοια συγχώνευση θα ήταν επιζήμια για τους σεναριογράφους. Τα Directors Guild of America και SAG-AFTRA έχουν υιοθετήσει μια πιο μετριοπαθή στάση, λέγοντας πως έχουν ανησυχίες χωρίς ωστόσο να παίρνουν σταθερή θέση.

«Το πρόβλημα είναι η εξαγορά και η επικείμενη συγχώνευση δύο κολοσσών των μέσων ενημέρωσης, όχι το ποιος είναι ο αγοραστής», ανέφερε το WGA σε δήλωση στις 8 Δεκεμβρίου. Η WGA προειδοποιεί εδώ και χρόνια ότι μια συγκρίσιμη δυναμική εξελισσόταν στη βιομηχανία της τηλεόρασης και του κινηματογράφου, ενώ είχε αντιταχθεί και σε προηγούμενες μεγάλες συμφωνίες.

Διαβάστε ακόμη: Σεναριογράφοι εναντίον Ντόναλντ Τραμπ υπέρ της ελεύθερης έκφρασης

Οι ιδιοκτήτες κινηματογράφων έχουν επίσης εκφράσει ανησυχίες για τον αντίκτυπο στις επιχειρήσεις τους. Το Netflix θα μπορούσε να μειώσει τα χρονικά πλαίσια προβολής των ταινιών της Warner Bros. στις κινηματογραφικές αίθουσες, προτιμώντας τις πλατφόρμες άμεσης διανομής.

Η συμφωνία έχει κλείσει, η συναλλαγή ωστόσο θα πρέπει να εγκριθεί (πέραν από τις αμερικανικές αρχές) και από τους ρυθμιστικούς φορείς της Ευρωπαϊκής Ενωσης και άλλες αρχές σε όλο τον κόσμο.

Warner Netflix

Διαβάστε ακόμη: Η αγορά της Warner από το Netflix είναι η στιγμή που αλλάζει για πάντα το Χόλιγουντ