Φεστιβάλ / Βραβεία

Oscars 2024 | Οι Προβλέψεις του Flix: Φωτογραφία

στα 10

To Flix μετράει αντίστροφα μέχρι την 96η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ, με προβλέψεις και προτιμήσεις σε κάθε κατηγορία.

Oscars 2024 | Οι Προβλέψεις του Flix: Φωτογραφία

Οι υποψηφιότητες για το Οσκαρ Φωτογραφίας φέτος είναι:

Oppenheimer, Χόιτε φαν Χόιτεμα
El Conde, Εντ Λάκμαν
Ο Μαέστρος, Μάθιου Λίμπατικ
Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού, Ροντρίγκο Πριέτο
Poor Things, Ρόμπι Ράιαν

Μετά το τέλος του κειμένου, δείτε τους 5 υποψήφιους για Οσκαρ Διευθυντές Φωτογραφίες να μιλούν για τη δουλειά τους στις ταινίες που τους έφεραν εδώ.

oppenheimer

Μια χρονιά συγκλονιστικού συναγωνισμού για τη Διεύθυνση Φωτογραφίας η φετινή: έμπειροι και πολυβραβευμένοι καλλιτέχνες όλοι, οι τέσσερις από τους πέντε επέλεξαν να γυρίσουν σε φιλμ 35mm (ο Εντ Λάκμαν στο «El Conde» προτίμησε ψηφιακό), τρεις από τους πέντε συνδύασαν στις ταινίες τους ασπρόμαυρη και έγχρωμη εικόνα.

Φαβορί στην κατηγορία ο Χόιτε φαν Χόιτεμα για το «Oppenheimer» του Κρίστοφερ Νόλαν (ξανά υποψήφιος για τη «Δουνκέρκη», επίσης του Νόλαν), ο οποίος έδωσε δομή, νόημα και πλαίσιο στην αφήγηση, εναλλάσσοντας μεταξύ ασπρόμαυρου και έγχρωμου για τις οπτικές γωνίες των ηρώων και τη χρονική περίοδο. Ακόμα πιο αξιοθαύμαστα, με την Kodak να κατασκευάζει επί τούτου μονοχρωματικό φιλμ 65mm, ο φαν Χόιτεμα (προφανώς ασπαζόμενος το μεγαλεπήβολο όραμα του Νόλαν), κινηματογράφησε με IMAX όχι ανοιχτά τοπία, αλλά τα εξαιρετικά κοντινά των προσώπων των πρωταγωνιστών της ταινίας.

el conde

Στο «El Conde», ο Εντ Λάκμαν (υποψήφιος δύο φορές για ταινίες του Τοντ Χέινς, το «Far from Heaven» και το «Carol»), έδωσε νέα πνοή στον κλασικό εξπρεσιονισμό, χρησιμοποιώντας μια Alexa Mini LF και φακούς Ultra Baltar, ακολουθώντας τα χνάρια του Ορσον Γουελς και του Φράνσις Φορντ Κόπολα.

maestro

Στον «Μαέστρο» του Μπράντλεϊ Κούπερ, ο Μάθιου Λίμπατικ (ξανά υποψήφιος για τον «Μαύρο Κύκνο» του Ντάρεν Αρονόφσκι και για το «A Star Is Born» του Κούπερ), κάλυψε τις τρεις δεκαετίες αφήγησης της ταινίας ξεκινώντας με ασπρόμαυρο και φτάνοντας σε θεαματικό έγχρωμο.

killers of the flower moon

Στους «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού» του Μάρτιν Σκορσέζε, ο Ροντρίγκο Πριέτο (υποψήφιος ξανά για Οσκαρ για το «Brokeback Mountain» και δυο από τις πιο πρόσφατες ταινίες του Σκορσέζε, «The Irishman» και «Silence»), όχι απλώς μεγαλούργησε, αλλά γύρισε αυτή την ταινία back to back με την «Barbie»! Ο Πριέτο χρησιμοποίησε φιλμ 35mm, αποδίδοντας τα ζεστά, γήινα, φωτεινά χρώματα της κοινότητας των Οσατζ, τη στατικότητα της εικόνας που μιμείται το σινεμά του '20 και την πυκνότητα και το βάθος ενός μαφιόζικου θρίλερ, ακολουθώντας τον μύθο του σκηνοθέτη του. Ως trivia, να σημειώσουμε ότι το ασπρόμαυρο υλικό δήθεν από επίκαιρα του '20 είναι γυρισμένο με μια κάμερα Bell & Howell 2709 του 1917, που ανήκει, φυσικά, στον Μάρτιν Σκορσέζε, με ασπρόμαυρο φιλμ από την αποθήκη της Kodak.

poor things

Τέλος, στο «Poor Things» του Γιώργου Λάνθιμου, ο Ρόμπι Ράιαν, ο οποίος ξαναβρέθηκε υποψήφιος στην κατηγορία στην «Ευνοούμενη», έστησε... χορό εικαστικό, ξεκινώντας τη ζωή της Μπέλα Μπάξτερ, την περίοδο του περιορισμού, με χαρακτηριστικό εξπρεσιονιστικό ασπρόμαυρο και τους ευρυγώνιους που τόσο αγαπά ο σκηνοθέτης του, ενώ προχώρησε προσθέτοντας χρώμα, βαθύ ή εκτυφλωτικό, διαφορετικές υφές και φακούς, πάντα με διαφορετικά φιλμ 35mm, για να παγιδεύσει το ταξίδι ενηλικίωσης της ηρωίδας.

Θα κερδίσει το Οσκαρ: Ο Χόιτε φον Χόιτεμα και το «Oppenheimer», γιατί κατάφερε το μεγαλειώδες, όχι απλώς να τιμήσει το φιλμ, αλλά να δημιουργήσει χρησιμοποιώντας το, σήμερα, στη δύση του, μια καινοτομία.
Θα έπρεπε να κερδίσει: Ο Χόιτε φον Χόιτεμα και το «Oppenheimer», δίκαιο.
Το Flix θα έδινε το Οσκαρ: Στον Ροντρίγκο Πριέτο και τους «Οι Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού» γιατί, περισσότερο από τους υπόλοιπους της πεντάδας, καθόρισε με τις επιλογές του και την αφήγηση και το συναίσθημα.

Δείτε τους 5 υποψήφιους για Οσκαρ Διευθυντές Φωτογραφίες να μιλούν για τη δουλειά τους στις ταινίες που τους έφεραν εδώ.


Περισσότερες προβλέψεις


O δρόμος για τα Οσκαρ: Προγνωστικά, στατιστικά, ανατροπές, φαβορί και αουτσάιντερ στο ειδικό τμήμα του Flix για τα φετινά βραβεία Οσκαρ που ανανεώνεται συνεχώς