Οι υποψηφιότητες για το Οσκαρ Κοστουμιών φέτος είναι:
- Barbie, Τζάκλιν Ντάραν
- Οι Δολοφόνοι του Ανθισμένου Φεγγαριού, Τζάκλιν Γουεστ
- Ναπολέων, Τζάντι Γιέιτς, Ντέιβιντ Κρόσμαν
- Οπενχάιμερ, Ελεν Μιρόζνικ
- Poor Things, Χόλι Γουάντινγκτον
Είναι μια χρονιά πλούσια σε ενδυματολογικές επιτυχίες. Στο «Οπενχάιμερ» η Ελεν Μιρόζνικ (πρώτη φορά υποψήφια, αλλά πολυβραβευμένη για εξτραβαγκάντσες σαν το «The Greatest Showman», το «Behind the Candelabra» ή το «Bridgerton») κατάφερε να διαχωρήσει τον χοροχρόνο αλλά και να διαμορφώσει χαρακτήρες με τα κοστούμια της, από τα αυστηρά, δαιμόνια ασπρόμαυρα του Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ και τα περιποιημένα, υπεράνω υποψίας, χακί του Ματ Ντέιμον, στα καφέ του Οπενχάιμερ, τα φαρδιά ρούχα και τη χαρακτηριστική φεντόρα, που αποδίδει έναν ήρωα σχεδόν απόκοσμο, με κατεύθυνση τ' αστέρια.
Στον «Ναπολέοντα», Ντέιβιντ Κρόσμαν, πρώτη φορά υποψήφιος αλλά με πείρα και στις στρατιωτικές στολές (ενδυματολόγος στο «1917») ανέλαβε να ντύσει τις ναπολεόντειες και βρετανικές στρατιές, ενώ η Τζάντι Γιέιτς, ήδη βραβευμένη με Οσκαρ για τον «Μονομάχο» του Ρίντλεϊ Σκοτ, απέδοσε ένα ζευγάρι μοντέρνο (για τον 19ο αιώνα, ακόμα και για σήμερα), τόσο ως προς τις συμβάσεις του γάμου, όσο κι ως προς τις απελευθερωμένες ενδυματολογικές επιλογές.
Στους «Δολοφόνους του Ανθισμένου Φεγγαριού», η Τζάκλιν Γουεστ, με ήδη άλλες τέσσερις οσκαρικές υποψηφιότητες («Quills», «Benjamin Button», «The Revenant», «Dune: Part One»), όχι μόνο ζωντάνεψε τη σκονισμένη αμερικανική κοινωνία της Δύσης του 1920, όχι μόνο απέδωσε με ιστορική και πολιτισμική ακρίβεια τα ρούχα των Ινδιάνων Οσατζ, αλλά και, κυρίως, αποτύπωσε μέσα από τα χρώματα και την απουσία τους τη μετάπτωση της υπέροχης Μόλι τής Λίλι Γκλάντστοουν από τη χαρά, την αυτοκυριαρχία, στη βαθιά θλίψη και τη μελαγχολική ωριμότητα.
Δύο είναι, ωστόσο, τα φαβορί της κατηγορίας. Η «Barbie» και το «Poor Things» που τιμήθηκαν και τα δύο από το Σωματείο Αμερικανών Ενδυματολόγων σε διαφορετικές υποκατηγορίες. Και στις δυο ταινίες τα κοστούμια είναι αναπόσπαστο, δημιουργικό και αναλυτικό κομμάτι των ηρώων και του νοήματος της καθεμιάς. Στην «Barbie», η Τζάκλιν Ντάραν, βραβευμένη με δύο Οσκαρ («Αννα Καρένινα» και «Μικρές Κυρίες») κι άλλες έξι φορές υποψήφια («Υπερηφάνεια και Προκατάληψη», «Εξιλέωση», «Mr. Turner», «Darkest Hour», «Beauty and the Beast», «Cyrano»), ανέτρεξε στις έξι δεκαετίες ενδυματολογικών επιλογών τής Barbie της Ματέλ, τις ενίσχυσε με σύγχρονες προτάσεις μόδας, τούς προσέδωσε στοιχεία που ερμηνεύουν και προάγουν την ηρωίδα και τους γύρω της, την απογείωσε, φαινομενικά στο σύμπαν του ροζ, ουσιαστικά σε μια γυναίκα που, σταδιακά, ξεφεύγει από το plastic και γίνεται fantastic.
Από την άλλη, στο «Poor Things», η Χόλι Γουάντινγκτον, πρώτη φορά υποψήφια για Οσκαρ αλλά βραβευμένη για τη δουλειά της στο «Lady Macbeth» και πρόσφατη νικήτρια της κατηγορίας στα BAFTA, έχει δημιουργήσει μια εικαστική πανδαισία, μια συναρπαστική ταύτιση παλαιών υφασμάτων και σύγχρονων υλικών, μια εκπληκτική μετακίνηση από την αυστηρότητα και την παιδικότητα στην ενηλικίωση και τον αισθησιασμό, με βαθιά ιστορική γνώση του ενδύματος και του πολιτισμού αλλά και χωρίς ίχνος σοβαροφάνειας, αντίθετα, μ' ένα παιχνιδιάρικο χιούμορ που μεταμορφώνει το σκοτάδι σε candy store.
Θα κερδίσει το Οσκαρ: Η Χόλι Γουάντινγκτον για το «Poor Things». Αλλά κι αν κερδίσει η Τζάκλιν Ντάραν δεν θα στενοχωρηθούμε.
Θα έπρεπε να κερδίσει: Η Χόλι Γουάντινγκτον για το «Poor Things». Αλλά κι αν κερδίσει η Τζάκλιν Ντάραν δίκαιο θα είναι.
Το Flix θα έδινε το Οσκαρ: Στη Χόλι Γουάντινγκτον για το «Poor Things». Αλλά μπορεί και στην Τζάκλιν Ντάραν.
Περισσότερες προβλέψεις
- Oscars 2024 | Οι Προβλέψεις του Flix: Καλύτερο Animation
- Oscars 2024 | Οι Προβλέψεις του Flix: Μουσική και Τραγούδι
- Oscars 2024 | Οι Προβλέψεις του Flix: Σκηνικά
- Oscars 2024 | Οι Προβλέψεις του Flix: Οπτικά Εφέ
- Oscars 2024 | Οι Προβλέψεις του Flix: Μικρού Μήκους
O δρόμος για τα Οσκαρ: Προγνωστικά, στατιστικά, ανατροπές, φαβορί και αουτσάιντερ στο ειδικό τμήμα του Flix για τα φετινά βραβεία Οσκαρ που ανανεώνεται συνεχώς