Για χρόνια, όταν μια ταινία κέρδιζε το Οσκαρ μοντάζ, ήταν σίγουρο πως θα κέρδιζε κι αυτό της καλύτερης ταινίας. Την τελευταία δεκαετία όμως αυτό φαίνεται να μην ισχύει και τόσο (έχει συμβεί μόνο δύο φορές με το «The Hurt Locker» το 2010 και το «Argo» το 2013), σε μια προσπάθεια της Ακαδημίας να μοιράσει τα βραβεία σε περισσότερες ταινίες και να αναδείξει επιτεύγματα στο μοντάζ που δεν στοιχειοθετούν απαραίτητα και την καλύτερη ταινία. Ετσι, όσο και αν θεωρούνται φαβορί οι ταινίες «Οι Τρεις Πινακίδες έξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι» και «Η Μορφή του Νερού» για το μεγάλο βραβείο, δύσκολα θα καταφέρουν να κερδίσουν το Οσκαρ για το μοντάζ. Από την άλλη η «Δουνκέρκη», το «Εγώ, η Τόνια» οι οποίες κέρδισαν τα βραβεία στο American Cinema Editors Awards φέτος, και η αναπάντεχη νίκη του «Βaby Driver» του Εντγκαρ στα BAFTA στην ίδια κατηγορία, είναι οι τρεις ταινίες που θα διεκδικήσουν με αξιώσεις τις ψήφους της Ακαδημίας.
Βραβεία Οσκαρ 2018 / Οι προβλέψεις του Flix
- Καλύτερο Τραγούδι
- Καλύτερη Φωτογραφία
- Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
- Πρωτότυπο Σενάριο
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Καλύτερη Μουσική
- Καλύτερα Οπτικά Εφέ
- Σκηνικά
«Δουνκέρκη» | Λι Σμιθ
Ο εδώ και χρόνια συνεργάτης του Κρίστοφερ Νόλαν και υποψήφιος τρεις φορές για το Οσκαρ στο μοντάζ, Λι Σμιθ, μπορεί να πανηγυρίζει από σήμερα. Και αυτό γιατί με την «Δουνκέρκη» θα πάρει το πρώτο του δίκαιο βραβείο. Η αγωνία που δημιουργεί είναι σχεδόν χειροπιαστή, η ένταση ασφυκτική και η συναισθηματική φόρτιση αμείωτα παρούσα. Το μοντάζ του εναλλάσσει τη δράση ανάμεσα στην ξηρά, τη θάλασσα και τον αέρα με απόλυτη φυσικότητα, χτίζοντας έτσι ένα απόλυτο κινηματογραφικό θρίαμβο.
«Η Μορφή του Νερού» | Σίντνεϊ Βολίνσκι
Η ταινία του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο στηρίζει πολλά από τα κρυφά - συναισθηματικά - χαρτιά του στο μοντάζ, με τον Σίντνεϊ Βολίνσκι να καταφέρνει να δώσει πινελιές περιπέτειας και θρίλερ σε μια παράδοξη ιστορία αγάπης, χωρίς να χάνει ίχνος από τη ρομαντική και παραμυθένια της ψυχή. Θα είναι αυτό αρκετό όμως για να πείσει την Ακαδημία να του δώσει το βραβείο;
Διαβάστε ακόμη: Oscars 2018: Οι υποψηφιότητες
«Εγώ, η Τόνια» | Τατιάνα Σ. Ρίγκελ
Ο κυριότερος λόγος που έκανε το «Εγώ, η Τόνια» μια τόσο διασκεδαστική ταινία, ήταν το εξαιρετικό μοντάζ της. Η τέλεια ισορροπία ανάμεσα στην μαύρη κωμωδία, στο θρίλερ, αλλά (ναι) και στο mockumentary. Και εκτός από όλα αυτά, η Ρίγκελ με την εξαιρετική της δουλειά στο μοντάζ, καταφέρνει και κάτι παραπάνω. Να σπάσει τον τέταρτο τοίχο και να φέρει τους χαρακτήρες της ταινίες πιο κοντά με τους θεατές. Και αυτό είναι ένα κινηματογραφικό τριπλό άξελ από μόνο του, Αραγε πώς θα βαθμολογήσει την επίδοση της Ρίγκελ η Ακαδημία;
«Οι Τρεις Πινακίδες Εξω από το Εμπινγκ, στο Μιζούρι» | Τζον Γκρέγκορι
Η ταινία του Μάρτιν ΜακΝτόνα θεωρείται το φαβορί για κερδίσει το Οσκαρ καλύτερης ταινίας. Αυτό μπορεί να σήμαινε κάτι λίγα χρόνια πριν και για το Οσκαρ μοντάζ, αλλά πλέον οι δρόμοι των δύο κατηγοριών δεν συνδέονται παρά μόνο όταν είναι απόλυτη ανάγκη. Οχι επειδή η δουλειά που έκανε ο Τζον Γκρέγκορι στο μοντάζ δεν το αξίζει, αλλά κυρίως γιατί ο ανταγωνισμός φέτος είναι αρκετά μεγάλος και η Ακαδημία φαίνεται πως έχει κλειδώσει το βραβείο εδώ και αρκετό καιρό.
«Baby Driver» | Πολ Μάχλις και Τζόναθαν Εϊμος
Η αναπάντεχη βράβευσή του στα BAFTA στην ίδια κατηγορία, έκαναν το «Baby Driver» να πατήσει γκάζι και να απειλήσει σοβαρά τα μεγάλα φαβορί. Η ταινία μαρσάρει στον ρυθμό μια ταινίας κυνηγητού, οι φρενήρεις ρυθμοί του δεν σε αφήνουν να πάρεις ανάσα μέχρι το τέλος και το μοντάζ απογειώνει το όραμα του Εντγκαρ Ράιτ. Είναι αυτό που δίνει ζωή στα κυνηγητά, ψυχή στις ληστείες και τις ενώνει τέλεια με το εξαιρετικό του soundtrack. Είναι το μοντάζ, μαζί πάντα με την σκηνοθεσία του Εντγκαρ Ράιτ, ο οποίος κρατά τα ηνία και οδηγεί την ταινία με απόλυτη σιγουριά και βεβαιότητα σε μέχρι το φινάλε, που κάνει το «Baby Driver» να είναι μια κινηματογραφική ένεση αδρεναλίνης που μένει μαζί σου για ώρα μετά το τέλος. Και αν η Ακαδημία θα αποφασίσει το βραβεύσει τότε θα μας βρει απόλυτα σύμφωνους με την επιλογή της.
Η 90ή Απονομή των Βραβείων Οσκαρ μεταδίδεται ζωντανά και αποκλειστικά στις 4 (προς ξημερώματα 5) Μαρτίου από το COSMOTE CINEMA 1HD με τον πρωτότυπο ήχο και από το COSMOTE CINEMA 2HD, με σχολιασμό από τους Γιώργο Σατσίδη και Χριστίνα Μπίθα. Η τελετή θα προβληθεί με υπότιτλους τη Δευτέρα το βράδυ στις 22.00, στο COSMOTE CINEMA 2HD. Ως τότε, μη χάσεις 85 οσκαρικά αριστουργήματα που σε περιμένουν στο αποκλειστικό κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD, για να απολαμβάνεις όλο το μήνα τη μαγεία των OSCAR.