«Η Μορφή του Νερού» ή «Blade Runner 2049»;
Σε αυτό το δίλλημα φαίνεται πως θα βρεθούν τα μέλη της Ακαδημίας, με τις δυο αυτές (πανέμορφες) ταινίες να κονταροχτυπιούνται για το μεγάλο βραβείο. Το Σωματείο των σκηνογράφων βράβευσε και τις δυο ταινίες σε διαφορετικές κατηγορίες, αλλά «Η Μορφή του Νερού» κατάφερε να κερδίσει στα φετινά BAFTA. Από την άλλη, η Σάρα Γκρίνγουντ βρίσκεται εδώ με δυο υποψηφιότητες, μια για την «Πεντάμορφη και το Τέρας» και μια για το «Η Πιο Σκοτεινή Ωρα», το οποίο ίσως διχάσει τους ψηφοφόρους της Ακαδημίας. Πάντως ένα είναι σίγουρο. Οι υποψήφιες ταινίες δείχνουν χάρμα οφθαλμών κι έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν, όχι μόνο γιατί έχουν χτίσει κόσμους μαγικούς, και ταυτόχρονα τόσο αληθινούς, αλλά γιατί τα σκηνικά τους μπορούν από μόνα τους να χαρακτηριστούν ως «έργα τέχνης».
Βραβεία Οσκαρ 2018 / Οι προβλέψεις του Flix
- Καλύτερο Τραγούδι
- Καλύτερη Φωτογραφία
- Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
- Πρωτότυπο Σενάριο
- Διασκευασμένο Σενάριο
- Καλύτερη Μουσική
- Καλύτερα Οπτικά Εφέ
«Η Μορφή του Νερού» | Πολ Ντέναμ Οστερμπέρι, Σέιν Βιέ και Τζέφρι Α. Μέλβιν
Αν παρατηρήσει κανείς καλύτερα το υπέροχο παραμύθι του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, θα προσέξει πως τα σκηνικά του αποτελούν ένα οργανικό στοιχείο της ταινίας. Από την παλέτα των χρωμάτων που έχουν επιλεχθεί, με υδάτινες αποχρώσεις στην πλειοψηφία τους, έτσι ώστε όλα να περιστρέφονται γύρω από το πλάσμα του νερού, μέχρι και τα δωμάτια που μοιάζουν να έχουν σχεδιαστεί με περίεργες γωνίες και στραβές γραμμές, ως μια απόκοσμη αντανάκλαση της ίδιας της πραγματικότητας μέσα στο νερό, δημιουργούν τον τέλειο κόσμο για αυτή την περίεργη ιστορία αγάπης. Το κερασάκι στην τούρτα αποτελεί και το ότι η ταινία κατάφερε να κερδίσει και το μεγάλο βραβείο του Art Directors Guild, το οποίο τα τελευταία πέντε χρόνια πηγαίνει στην ίδια ταινία, για την συγκεκριμένη κατηγορία, και στα Οσκαρ.
«Δουνκέρκη» | Νέιθαν Κρόουλι, Γκάρι Φέτις
Τα σκηνικά της ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν αγγίζουν το μεγαλειώδες μέσα από μια κινηματογραφική σύνθεση που δεν προσπαθεί ποτέ να εντυπωσιάσει με εύκολους τρόπους. Αυτό που κατάφερε ο Νέιθαν Κρόουλι, να δημιουργήσει μια Δουνκέρκη μέσω του αέρα, της ξηράς και της θάλασσας, υπηρετώντας το όραμα του Κρίστοφερ Νόλαν, είναι ένα κατόρθωμα από μόνο του. Και ίσως είναι άδικο που μια τέτοια ταινία σαν και αυτή θα πρέπει να συναγωνισθεί στην ίδια κατηγορία ταινίες όπως την «Μορφή του Νερού» και το «Blade Runner 2049», χάνοντας την ευκαιρία να βραβευθεί και σε λιγότερο προφανείς στο άπειρο μάτι κατηγορίες όπως αυτή εδώ των σκηνικών.
Διαβάστε ακόμη: Oscars 2018: Οι υποψηφιότητες
«Η Πεντάμορφη και το Τέρας» | Σάρα Γκρίνγουντ, Κέιτι Σπένσερ
H μια από τις δυο υποψηφιότητες της Σάρα Γκρίνγουντ και ίσως το πιο δυνατό στοιχείο του live action ριμέικ του πολυαγαπημένου παραμυθιού της Disney ήταν τα σκηνικά του. Από το γραφικό χωρίο του Βιλνέβ, μέχρι το κάστρο του τέρατος, που από μόνο του αξίζει να βάλει την ταινία στην φετινή πεντάδα με τις υποψηφιότητες, όλα καταφέρνουν να σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό. Η φαντασμαγορική υπερβολή που χαρακτηρίζει τα σκηνικά της «Πεντάμορφης», δεν αποκλείεται να κάνουν την Ακαδημία στο τέλος να επιλέξει κάτι λίγο πιο… μινιμαλιστικό.
«Blade Runner 2049» | Ντένις Γκάσνερ, Αλεσάντρα Κερζόλα
Ενα από τα πράγματα που κατάφερε να κάνει το «Blade Runner 2049» του Ντενί Βιλνέβ είναι να διατηρήσει και να εξελίξει την απαράμιλλη αισθητική της πρώτης ταινίας του 1982, ένα δυστοπικό Λος Αντζελες με τα κρύα και μεγαλοπρεπή του κτίρια, γεμάτα neon φωτισμούς και τεράστιες οθόνες, δημιουργώντας έτσι έναν κόσμο σκληρό, αφιλόξενο και βάναυσο, πανέμορφο. Το αποτέλεσμα είναι ίσως ένα από τα πιο εντυπωσιακότερα σκηνικά που έχουμε δει σε ταινία την χρονιά που πέρασε. Οσο όμως κι αν δείχνει ως την μοναδική σοβαρή απειλή της «Μορφής του Νερού», δύσκολα θα καταφέρει να το κερδίσει.
«H Πιο Σκοτεινή Ωρα» | Σάρα Γκρίνγουντ, Κέιτι Σπένσερ
Στη δεύτερη φετινή υποψηφιότητα της (συνολικά έκτη στην καριέρα της), η Σάρα Γκρίνγουντ δημιουργεί ένα σκοτεινό, ψυχρό Λονδίνου του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, μέσα σε λιτούς και συντηρητικούς χώρους οι οποίοι δένουν όμως με την ταυτότητα της ταινίας. Το outsider της κατηγορίας δεν απειλεί κανέναν, εκτός από το γεγονός πως οι ψήφοι για τη Σάρα Γκρίνγουντ θα μοιραστούν, μειώνοντας τις πιθανότητές της για ένα βραβείο.
Η 90ή Απονομή των Βραβείων Οσκαρ μεταδίδεται ζωντανά και αποκλειστικά στις 4 (προς ξημερώματα 5) Μαρτίου από το COSMOTE CINEMA 1HD με τον πρωτότυπο ήχο και από το COSMOTE CINEMA 2HD, με σχολιασμό από τους Γιώργο Σατσίδη και Χριστίνα Μπίθα. Η τελετή θα προβληθεί με υπότιτλους τη Δευτέρα το βράδυ στις 22.00, στο COSMOTE CINEMA 2HD. Ως τότε, μη χάσεις 85 οσκαρικά αριστουργήματα που σε περιμένουν στο αποκλειστικό κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD, για να απολαμβάνεις όλο το μήνα τη μαγεία των OSCAR.