Πέντε από τα ομορφότερα επιτεύγματα φωτογραφίας για τη χρονιά που πέρασε φτάνουν στις υποψηφιότητες που μονοπωλεί ένας μεγάλος Βρετανός αδικημένος και που τον απειλούν ένας Δανός και ένας Ολλανδοσουηδός. Εδώ και μια από τις μεγάλες ιστορικές στιγμές της ιστορίας των Οσκαρ.
Διαβάστε ακόμη: Oscars 2018: Οι υποψηφιότητες
O Ρότζερ Ντίκινς για το «Blade Runner 2049»
Στην 14η του υποψηφιότητα, ο Βρετανός Ρότζερ Ντίκινς έρχεται ως ο μεγάλος αδικημένος της Ακαδημίας. Μοιάζει απίθανο να χάσει το Οσκαρ για τη συγκλονιστική του δουλειά στην ταινία του Ντενί Βιλνέβ, ειδικά αφού απουσιάζει (ελέω σκανδάλου;) ο Βιτόριο Στοράρο για το «Wonder Wheel» του Γούντι Αλεν που για όλο τον καιρό πριν την ανακόινωση των υποψηφιοτήτων για τα Οσκαρ ήταν ο πιο ισχυρός αντίπαλός του.
O Μπρούνο Ντελμπονέλ για το «Η Πιο Σκοτεινή Ωρα»
Στην πέμπτη του υποψηφιότητα, ο φωτογράφος της «Αμελί» (προϋπηρεσία ικανή για να σε χαρακτηρίσει για πάντα) φωτίζει το «σκοτεινό» μυαλό του Γουίνστον Τσόρτσιλ, παίζοντας με δεσμίδες φωτός που αναδεικνύουν μια ταραγμένη ιστορική περίοδο και μια προσωπικότητα φτιαγμένη για να τη σημαδέψει.
Ο Χόιτε Βαν Χόιτεμα για τη «Δουνκέρκη»
Αργά ή γρήγορα ο ταλαντούχος Ολλανδoσουηδός (που φωτογράφησε το αυθεντικό «Ασε το Κακό να Μπει», το «Spectre», το «Interstellar» και το «Κι ο Κλήρος Επεσε στον Σμάιλι») θα έφτανε στα Οσκαρ με την - σου κόβει την ανάσα - φωτογραφία για τη «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν, συνυπεύθυνος κατά πολύ για την αίσθηση της ασφυξίας σε ένα τόσο απλωμένο, επί γης, θαλάσσης και αέρος, χώρο. Είναι η πρώτη του δίκαιη υποψηφιότητα και θα ακολουθήσουν πολλές.
Η Ρέιτσελ Μόρισον για το «Mudbound»
H ιστορική υποψηφιότητα της Ρέιτσελ Μόρισον - η πρώτη γυναίκα διευθύντρια φωτογραφίας που προτείνεται ποτέ για Οσκαρ - δεν αναιρεί την αλά Τζον Φορντ απεικόνιση του αμερικανικού έπους της Ντι Ρις, με τους απόκοσμους ουρανούς, τα εκτυφλωτικά ηλιοβασιλέματα και τα γήινα χρώματα πάνω στο ανθρώπινο δέρμα και αυτό της γης.
Ο Νταν Λόστσεν για τη «Μορφή του Νερού»
Δίκαιη υποψηφιότητα για την σαν παραμύθι φωτογραφία του Νταν Λόστσεν που ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο εμπιστεύεται ξανά μετά το «Mimic» του 1997 και το «Crimson Peak» του 2015 και αφού ο Δανός διευθυντής φωτογράφος έχει φωτίσει το δεύτερο κεφάλαιο του Τζον Γουίκ. Και μόνο οι σκηνές μέσα στο νερό θα άξιζαν ένα Οσκαρ, για να μην αναφέρει κανείς την αντίθεση των δύο διαμερισμάτων πάνω από τον κινηματογράφο. Ισχυρό αουτσάιντερ για να χτυπήσει στα ισα τον Ρότζερ Ντίκινς.
Δείτε εδώ ένα βίντεο αφιερωμένο στις 14 υποψηφιότητες για Οσκαρ του Ρότζερ Ντίκινς:
Η 90ή Απονομή των Βραβείων Οσκαρ μεταδίδεται ζωντανά και αποκλειστικά στις 4 (προς ξημερώματα 5) Μαρτίου από το COSMOTE CINEMA 1HD με τον πρωτότυπο ήχο και από το COSMOTE CINEMA 2HD, με σχολιασμό από τους Γιώργο Σατσίδη και Χριστίνα Μπίθα. Η τελετή θα προβληθεί με υπότιτλους τη Δευτέρα το βράδυ στις 22.00, στο COSMOTE CINEMA 2HD. Ως τότε, μη χάσεις 85 οσκαρικά αριστουργήματα που σε περιμένουν στο αποκλειστικό κανάλι COSMOTE CINEMA OSCARS HD, για να απολαμβάνεις όλο το μήνα τη μαγεία των OSCAR.