Industry

Ανοιχτή Επιστολή 566 ανθρώπων του σινεμά με αφορμή τις εγκρίσεις του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

στα 10

Ανοιχτή επιστολή από τον κόσμο του σινεμά με αφορμή τα ασφαλιστικά μέτρα που αιτούνται σκηνοθέτες που απορρίφθηκαν τα σχέδιά τους από το ΕΚΚ.

Flix Team
Ανοιχτή Επιστολή 566 ανθρώπων του σινεμά με αφορμή τις εγκρίσεις του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου

Μετά τους Αναγνώστες του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, τώρα και 566 άνθρωποι του ελληνικού σινεμά υπογράφουν ανοιχτή επιστολή προκειμένου να φωτίσουν τα αληθινά γεγονότα γύρω από τις τελευταίες εγκρίσεις του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και τη συκοφαντική και απολύτως άδικη επίθεση που εξαπέλυσαν κάποιοι κινηματογραφιστές εναντίον συναδέλφων τους, αλλά και εναντίον του ίδιου του ΕΚΚ.

Οπως αναφέρει η επιστολή, η επίθεση αυτή έφτασε έως το σημείο τρεις σκηνοθέτες, που τα πρότζεκτ τους απορρίφθηκαν, να κάνουν αίτηση λήψης ασφαλιστικών μέτρων κατά του ΕΚΚ, ζητώντας την προσωρινή αναστολή εκτέλεσης αποφάσεων και εκταμιεύσεων που σχετίζονται με όλες τις τελευταίες εγκρίσεις, γεγονός που κινδυνεύει να φέρει την κινηματογραφική κοινότητα και πάλι σε αδιέξοδο, αφού σε περίπτωση που το αίτημα τους γίνει δεκτό θα μπλοκαριστούν και τα 80 σχέδια που εγκρίθηκαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021, ενώ κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η συνέχεια του Οργανισμού. Τα ασφαλιστικά μέτρα εκδικάζονται την Παρασκευή 2 Ιουλίου.

Οι 566 που υπογράφουν το κείμενο καλούν την κοινότητα αντί να διαιρείται και τελικά να στρέφεται εναντίον του εαυτού της, να ενώσει τις δυνάμεις της για να αξιώσει από την Πολιτεία εθνική κινηματογραφική πολιτική με πολλαπλασιασμό των χρημάτων που διατίθενται για τον Ελληνικό Κινηματογράφο, ώστε το μεγάλο καλλιτεχνικό απόθεμα της χώρας να έχει στο άμεσο μέλλον τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί και να αναδειχθεί.


Διαβάστε ακόμη: Ελληνικό σινεμά ενωμένο ή χωρισμένο, πάντα χαμένο!


ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 566 ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Το τελευταίο διάστημα κάποιοι κινηματογραφιστές, επικαλούμενοι τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη - θέλουμε να ελπίζουμε από άγνοια για τις διαδικασίες και τη νομιμότητα τους - επιχειρούν μια συκοφαντική και απολύτως άδικη επίθεση προς τους συναδέλφους τους αλλά και προς τον βασικό φορέα χρηματοδότησης των ελληνικών ταινιών, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ).

Αφορμή στάθηκε η ανακοίνωση των τελευταίων εγκρίσεων σχεδίων ταινιών (30/3/2021 και 28/4/2021), σχεδίων που η αξιολόγηση τους εκκρεμούσε έως και 2,5 χρόνια, και συγκεκριμένα η έγκριση σχεδίων 4 δημιουργών που οι ίδιοι ήταν και στη δεξαμενή των αναγνωστών και που εσφαλμένα και ψευδώς κατηγορούνται ότι ήταν κριτές και κρινόμενοι ταυτόχρονα.

Αυτή η απόπειρα διχασμού και απαξίωσης έφτασε έως το σημείο 3 σκηνοθέτες, που τα πρότζεκτ τους απορρίφθηκαν, να κάνουν αίτηση λήψης ασφαλιστικών μέτρων κατά του ΕΚΚ, ζητώντας την προσωρινή αναστολή εκτέλεσης αποφάσεων και εκταμιεύσεων που σχετίζονται με όλες τις παραπάνω εγκρίσεις, γεγονός που κινδυνεύει να φέρει την κινηματογραφική κοινότητα και πάλι σε αδιέξοδο, αφού σε περίπτωση που το αίτημα τους γίνει δεκτό θα μπλοκαριστούν και τα 80 σχέδια που εγκρίθηκαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2021, ενώ κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η συνέχεια του Οργανισμού.

Για να φωτίσουμε τα αληθινά γεγονότα δυστυχώς θα χρειαστεί να είμαστε ιδιαίτερα αναλυτικοί. Φυσικά οποιοσδήποτε μπορεί να διασταυρώσει τα παρακάτω τόσο με τη διοίκηση του ΕΚΚ, όσο και με τους ίδιους τους αναγνώστες:

α) Η λίστα των αναγνωστών είχε ανακοινωθεί στην ιστοσελίδα και τα κοινωνικά δίκτυα του ΕΚΚ από τις 14/1/2021, με την επισήμανση πως «Είναι συνειδητή η επιλογή και αναγνωστών που είναι ενεργά μέλη στην κινηματογραφική κοινότητα, αλλά σαφώς σε καμία περίπτωση δε θα κρίνουν προτάσεις συνυποψηφίων τους σε προγράμματα που έχουν και οι ίδιοι εκκρεμή αίτηση ή ενεργή προέγκριση». Ήταν δηλαδή ήδη ανακοινωμένο πως στους αναγνώστες περιλαμβάνονται και δημιουργοί που εκκρεμεί η αξιολόγηση και δικών τους σχεδίων, αλλά που σε καμία περίπτωση οι ίδιοι δε θα αξιολογήσουν προτάσεις κατατεθειμένες στα προγράμματα που εκκρεμεί και η δική τους πρόταση. Αν και η ανακοίνωση ήταν σαφής, καμία αρνητική αντίδραση δεν υπήρξε τότε. Αντιθέτως οι αντιδράσεις ήταν μόνο θετικές για την επιλογή των αναγνωστών. Οι αρνητικές αντιδράσεις ξεκίνησαν όταν ανακοινώθηκαν οι εγκρίσεις του Απριλίου, οι δεύτερες στη σειρά που είχαν ακολουθήσει την ίδια διαδικασία αξιολόγησης.

β) Κανένας αναγνώστης δεν αξιολόγησε πρόταση κατατεθειμένη σε πρόγραμμα που είχε και ο ίδιος πρόταση. Δηλαδή αν κάποιος αναγνώστης είχε πρόταση στο πρόγραμμα παραγωγής μεγάλου μήκους ταινιών, αξιολόγησε προτάσεις στο πρόγραμμα παραγωγής μικρού μήκους ταινιών κ.ο.κ.

γ) Όλοι οι αναγνώστες υπέγραψαν ιδιωτικά συμφωνητικά με το ΕΚΚ, σύμφωνα με τα οποία δεσμεύτηκαν ως προς την τήρηση συγκεκριμένων και αυστηρών κωδίκων δεοντολογίας που αφορούσαν ασυμβίβαστα.δ) Οι αναγνώστες λειτούργησαν μεμονωμένα και δεν αποτέλεσαν μέλη μιας επιτροπής. Δεν συναντήθηκαν μεταξύ τους, δεν συζήτησαν, δεν αντάλλαξαν απόψεις, δεν επηρέασαν ο ένας τον άλλο, δεν συναλλάχθηκαν, δεν γνώριζαν καν ποιοι ήταν οι υπόλοιποι που αξιολόγησαν τα ίδια πρότζεκτ με αυτούς. Ο καθένας τους διάβασε τους φακέλους που του στάλθηκαν, τους αξιολόγησε και έστειλε την αξιολόγηση του στο ΕΚΚ, χωρίς περαιτέρω συζητήσεις και ενέργειες. Οι αξιολογήσεις αυτές στάλθηκαν γραπτά σε όλους όσους είχαν πρόταση, είτε αυτή εγκρίθηκε είτε αυτή απορρίφθηκε. Οι αξιολογήσεις στάλθηκαν ανώνυμα, ώστε να προστατευτούν οι αξιολογητές από πιθανές αντιδράσεις δυσαρέσκειας, παρεμβάσεις κλπ, πρακτική που ακολουθείται σε όλα τα ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδοτήσεων.

ε) Ο ρόλος των αναγνωστών ήταν μόνο γνωμοδοτικός με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και μόνο για τον καλλιτεχνικό φάκελο μιας πρότασης, και δεν αποφάσισαν για τις εγκρίσεις (η απόφαση ανήκει στα όργανα της διοίκησης τα οποία είναι και τα μόνα που είχαν πρόσβαση στους οικονομικούς φακέλους των προτάσεων, τα στοιχεία των οποίων προφανώς και στην τελική απόφαση συνεκτιμήθηκαν).

στ) Παρόμοια πρακτική (αξιολογητές ενός προγράμματος χρηματοδότησης να έχουν και οι ίδιοι πρόταση σε άλλο πρόγραμμα) είχε εφαρμοστεί ξανά και στο πρόσφατο παρελθόν. Συγκεκριμένα στις 24.7.2018 το τότε ΔΣ του ΕΚΚ είχε ανακοινώσει τη συγκρότηση δύο επιπλέον επιτροπών αξιολόγησης προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο συσσωρευμένος όγκος προτάσεων (συσσώρευση που είχε επέλθει από έναν συνδυασμό έλλειψης πόρων και διοικητικής αστάθειας). Ανάμεσα στους αξιολογητές υπήρχαν δημιουργοί που είχαν και οι ίδιοι σχέδιο προς αξιολόγηση, σε άλλο φυσικά πρόγραμμα από αυτό που είχαν αναλάβει να αξιολογήσουν, κάτι που οποιοσδήποτε μπορεί να διασταυρώσει με το ΕΚΚ. Η μόνη διαφορά ήταν πως τότε οι αξιολογητές ήταν μέλη επιτροπών (με δυνατότητα συζήτησης, ανταλλαγής απόψεων κλπ), ενώ στην τωρινή επιλογή της η νυν διοίκηση του ΕΚΚ προτίμησε την επιλογή των μεμονωμένων αναγνωστών που η αξιολόγηση τους δεν δύναται να επηρεασθεί και αλλάξει μετά από συζήτηση με τους υπόλοιπους αξιολογητές, μια και δεν προβλέπεται παρόμοια διαδικασία. Στην προ 3 ετών επιλογή του τότε ΔΣ να συμπεριλάβει αξιολογητές που είχαν και οι ίδιοι προτάσεις προς αξιολόγηση (σε άλλα προγράμματα) δεν υπήρξε καμία αντίδραση από κανέναν κινηματογραφιστή, ούτε ποτέ οι εγκρίσεις αμφισβητήθηκαν.

ζ) Επιπλέον κάποιες εγκρίσεις σχεδίων, που είχαν αξιολογηθεί από τις επιτροπές που συγκροτήθηκαν προ 3ετίας, δεν ανακοινώθηκαν στην ώρα τους, αλλά έμειναν για καιρό στο συρτάρι των τότε διοικήσεων. Έτσι κάποιες από αυτές ανακοινώθηκαν έως και 1 χρόνο μετά την αξιολόγηση των σχεδίων, και ενώ τα μέλη του ΔΣ είχαν αλλάξει και οι επιτροπές δεν ήταν πια ενεργές. Για πρώτη φορά η παρούσα διοίκηση τήρησε τα χρονοδιαγράμματα, οπότε και δεν υπήρχε διαφορά φάσης αξιολογήσεων και ανακοινώσεων εγκρίσεων και άρα το γεγονός πως κάποιοι αξιολογητές είχαν και οι ίδιοι πρόταση σε κάποιο άλλο πρόγραμμα, έγινε αντιληπτό (κανείς άλλωστε δεν αποπειράθηκε να το κρύψει μια και ήταν συνειδητή και νόμιμη επιλογή που είχε ανακοινωθεί).

η) Οι επιτροπές που ανακοινώθηκαν στις 24.7.2018 παύθηκαν τον Μάιο του 2019 από το ΔΣ που διορίστηκε τον Μάρτιο του 2019, μια και αυτό διαφώνησε με το γεγονός πως κάποια από τα μέλη των επιτροπών είχαν πρόταση σε άλλο πρόγραμμα και έλαβε απόφαση πως στο εξής (και μέχρι προφανώς αυτή η απόφαση να αλλάξει, μια και επρόκειτο για μια απλή απόφαση ΔΣ και όχι για μέρος κανονισμού ή καταστατικού ή νόμου) οι αξιολογητές δεν επιτρέπεται να έχουν πρόταση σε κανένα πρόγραμμα αξιολόγησης. Το αποτέλεσμα αυτής της απόφασης ήταν πως, για όσους μήνες διήρκησε, δεν διαβάστηκε ούτε σελίδα από τα σχέδια που ήταν ήδη συσσωρευμένα στους σέρβερ του ΕΚΚ και που συνέχισαν φυσικά να συσσωρεύονται. Από τον Μάιο του 2019 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2020, οπότε και η τωρινή διοίκηση κατάργησε την απόφαση του ΔΣ του Μάϊου 2019, και συνειδητά αποφάσισε να συμβληθεί και με αξιολογητές που πιθανά να έχουν και οι ίδιοι πρόταση σε άλλο πρόγραμμα από αυτό που θα αξιολογήσουν (κάτι που όπως παρατηρούμε παραπάνω είχε ξανασυμβεί), η αξιολόγηση των σχεδίων δεν είχε προχωρήσει στο ελάχιστο. Αναρωτιόμαστε αν η απόφαση του τότε ΔΣ τον Μάιο του 2019 περί παύσης των επιτροπών και τήρησης ασυμβιβάστων που θα αφορούσαν ανεξαιρέτως όλα τα προγράμματα χρηματοδότησης και όχι μόνο το πρόγραμμα στο οποίο οι αξιολογητές είχαν πιθανά πρόταση, έπαιξε ρόλο στο ότι για ένα τόσο μεγάλο διάστημα δεν αξιολογήθηκε ούτε μία σελίδα ενός σχεδίου. Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε πως η συσσώρευση των πρότζεκτ έφτασε τον αριθμό των 377 και αφορούσε 7 διαφορετικά προγράμματα χρηματοδότησης, και πολλές διαφορετικές περιόδους κρίσης. Αν αναλογιστούμε πως σε κάθε πρότζεκτ υπάρχουν αρκετοί άμεσα εμπλεκόμενοι (σεναριογράφοι, σκηνοθέτες και παραγωγοί που είναι προαπαιτούμενο να υπάρχουν, αλλά και καλλιτεχνικοί συντελεστές και ηθοποιοί που πολλές φορές προστίθενται προαιρετικά σε μία πρόταση), και παράλληλα αναλογιστούμε την αριθμητική δυναμική του εγχώριου κινηματογραφικού τομέα, θα αντιληφθούμε πως δεν θα μπορούσε να εξασφαλιστεί ικανός αριθμός κινηματογραφιστών-αναγνωστών για να διαβάσει και να αξιολογήσει έγκαιρα τόσα πολλά πρότζεκτ, ενώ την ίδια στιγμή τόσο οι ίδιοι οι αναγνώστες όσο και οι συνεργάτες και συγγενείς τους να μην έχουν καμία εμπλοκή σε κανένα πρότζεκτ κανενός προγράμματος.

θ) Το αμέσως προηγούμενο από το τωρινό ΔΣ, τον Σεπτέμβριο του 2020 κατάρτησε μια λίστα αναγνωστών για το ειδικό συμπληρωματικό πρόγραμμα covid. Σε αυτή τη λίστα εμπεριέχονται και αναγνώστες που παράλληλα είχαν προτάσεις στα κυρίως προγράμματα του ΕΚΚ, κάτι που φυσικά μπορεί να διασταυρώσει ο οποιοσδήποτε με το ΕΚΚ. Αναρωτιόμαστε τι το διαφορετικό έχει το να είσαι αναγνώστης στο ειδικό συμπληρωματικό πρόγραμμα και να έχεις σχέδιο σε ένα από τα 7 κυρίως προγράμματα του ΕΚΚ, από το να είσαι αναγνώστης σε ένα από τα 7 κυρίως προγράμματα του ΕΚΚ και να έχεις σχέδιο σε ένα από τα υπόλοιπα 6; Γιατί τότε δεν αντέδρασε κανείς και γιατί τώρα αντιδρούν ακόμη και μέλη εκείνου του ΔΣ, ενώ στην ουσία εφάρμοσαν και αυτοί ακριβώς την ίδια πρακτική που τώρα καταγγέλλουν;

ι) Ειπώθηκε πως σε περίπτωση που ένας αναγνώστης έχει και δικό του σχέδιο σε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης (διαφορετικό από αυτό που αξιολογεί σαν αναγνώστης), η σύναψη ιδιωτικού συμφωνητικού με το ΕΚΚ, τον φέρνει σε προνομιακή θέση σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψήφιους. Αν υποθέσουμε πως αυτή η προνομιακή θέση ισχύει, πότε αυτή παύει να υφίσταται; Την επόμενη μέρα της λήξης της θητείας του ως αναγνώστη; Αν ο δημιουργός ήταν αναγνώστης μέχρι και πριν ένα μήνα από την κατάθεση του πρότζεκτ του, ισχύει ή όχι η προνομιακή αυτή θέση; Ή μήπως προτείνεται να μπουν και χρονικοί περιορισμοί σχετικά με το διάστημα που θα πρέπει να περάσει μετά τη λήξη της θητείας ενός αναγνώστη για να μπορεί να καταθέσει δικό του πρότζεκτ; Και τελικά το βασικό ερώτημα είναι ποιοι θέλουμε να αξιολογούν τα σχέδια μας; Κινηματογραφιστές που διατηρούν την κινηματογραφική τους ιδιότητα ή εικαστικοί, λογοτέχνες και κινηματογραφιστές που δεν ασκούν πια την επαγγελματική τους δραστηριότητα;

κ) Ειπώθηκε επίσης πως κάποιοι παραγωγοί πήραν ένα μεγάλο μερίδιο των χρηματοδοτήσεων. Να σημειωθεί εδώ πως τα χρήματα δεν τα παίρνουν οι παραγωγοί, αλλά τα σχέδια και μάλιστα συχνά τα σχέδια αλλάζουν παραγωγούς με αποτέλεσμα ένα σχέδιο να έχει εγκριθεί με έναν παραγωγό και να καταλήγει να πραγματοποιείται με έναν άλλο. Τα χρήματα του ΕΚΚ προστίθενται στις υπόλοιπες χρηματοδοτήσεις που βρίσκει ο παραγωγός για μια συγκεκριμένη ταινία και όλα διατίθενται στο να γίνει αυτή η ταινία, να πληρωθούν οι συνεργάτες, οι καλλιτεχνικοί συντελεστές, οι ηθοποιοί, ο σκηνοθέτης, τα σκηνικά και τα κοστούμια, οι ασφαλιστικές εισφορές και οι φόροι, το catering, οι βενζίνες και οι μεταφορές, τα εργαστήρια της εικόνας και του ήχου και όλες οι υπόλοιπες διαφορετικές ανάγκες της κάθε ταινίας. Φυσικά και αμείβεται και ο παραγωγός για την εργασία του, και φυσικά πολλές φορές και αυτός, όπως και ο σκηνοθέτης, αναγκάζεται να κεφαλαιοποιήσει μέρος της αμοιβής του, προκειμένου να καλυφθούν οι καλλιτεχνικές ανάγκες μιας ταινίας.

λ) Ειπώθηκε τέλος πως η διοίκηση του ΕΚΚ ευνοεί τους παραγωγούς έναντι των σκηνοθετών. Όμως ο νέος χρηματοδοτικός κανονισμός για πρώτη φορά δίνει τη δυνατότητα στους σκηνοθέτες να έχουν παραπάνω από μία πρόταση στο σύνολο των χρηματοδοτικών προγραμμάτων, αρκεί να μην αφορούν το ίδιο πρόγραμμα και να είναι σε διαφορετικά στάδια έγκρισης, ενώ παράλληλα για πρώτη φορά θέτει περιορισμούς στον αριθμό των πρότζεκτ που μπορεί να διαχειρίζεται ένας παραγωγός. Η παραπάνω απόφαση πάρθηκε ακριβώς για να έχουν οι σκηνοθέτες περισσότερες δυνατότητες χρηματοδότησης και ταυτόχρονα για να υπάρχει και θεσμοθετημένα η ανάγκη μεγαλύτερου πλουραλισμού στην επιλογή παραγωγού από τους σκηνοθέτες. Ας μην ξεχνάμε πως ο αριθμός των σκηνοθετών είναι δυσανάλογα πολύ μεγαλύτερος από αυτόν των παραγωγών και πως το σύστημα παραγωγής των ταινιών έχει πανευρωπαϊκά καταστεί πολύ πιο πολύπλοκο και ανταγωνιστικό από ότι ήταν στο παρελθόν (συμπαραγωγές, ευρωπαϊκά προγράμματα κλπ), ενώ το ΕΚΚ δεν χρηματοδοτεί εξολοκλήρου μία ταινία. Ο παραγωγός της πρέπει να βρει χρήματα και από άλλες πηγές από το εσωτερικό και το εξωτερικό. Όταν αυτό δεν γίνεται εφικτό, τα σχέδια παγώνουν και δεν πραγματοποιούνται, δεσμεύοντας μάλιστα για ένα μεγάλο διάστημα τα χρήματα του ΕΚΚ, που δεν μπορούν να διατεθούν σε άλλα σχέδια.

Καταλήγοντας θα θέλαμε να εκφράσουμε την πίστη μας πως το ΕΚΚ οφείλει να έχει ανοιχτές τις πόρτες του σε όλους τους δημιουργούς όλων των κινηματογραφικών τάσεων και γενεών, αλλά οφείλει και να εξετάζει τα συγκεκριμένα σχέδια που του κατατίθενται και όχι να χρηματοδοτεί τυφλά έναν δημιουργό μόνο λόγω του προηγούμενου έργου του. Δεν χρηματοδοτούνται άλλωστε οι σκηνοθέτες ή οι παραγωγοί, αλλά τα συγκεκριμένα σχέδια. Το ότι το τελευταίο διάστημα νέοι σκηνοθέτες, χωρίς εκτενές προηγούμενο έργο, μπορούν να κάνουν τις πρώτες μεγάλου μήκους ταινίες τους και με τη χρηματοδότηση του ΕΚΚ, και όχι μόνο με δανεικά από τους συγγενείς τους και με βοήθεια από τους φίλους τους, όπως αναγκαστικά έκαναν πολλοί από τους σκηνοθέτες προηγούμενων γενεών, μόνο ελπιδοφόρο μπορεί να είναι και είναι κάτι που το χαιρετίζουμε όλοι.

Είναι πιθανό το νέο σύστημα αξιολόγησης που ακολούθησε το ΕΚΚ, ως ένα σύστημα που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε αυτή την έκταση και για έναν τόσο μεγάλο αριθμό πρότζεκτ, να επιδέχεται βελτιώσεις, βελτιώσεις που είμαστε σίγουροι πως και ο ίδιος ο οργανισμός θα φροντίσει να γίνουν, αλλά και που εμείς ως κοινότητα μπορούμε να προτείνουμε στο πλαίσιο ενός γόνιμου διαλόγου. Για πρώτη φορά, μετά από 2,5 χρόνια απραξίας, το ΕΚΚ είναι σε θέση να δώσει απαντήσεις εντός 4μήνου. Ας μην διχαστούμε τώρα και ας μην πάμε τις διαδικασίες πάλι πίσω.

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι ο τρόπος που το ΕΚΚ αξιολογεί τα σχέδια που του κατατίθενται, αλλά πως η Ελληνική Πολιτεία δεν στηρίζει τον Ελληνικό Κινηματογράφο με τον αντίστοιχο τρόπο που άλλες Ευρωπαϊκές χώρες στηρίζουν το εγχώριο Σινεμά τους, με αποτέλεσμα το ΕΚΚ να μην έχει αρκετά χρήματα να διαχειριστεί. Αντί να διαιρούμαστε και τελικά να στρεφόμαστε εναντίον του εαυτού μας, ας ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας για να αξιώσουμε από την Πολιτεία εθνική κινηματογραφική πολιτική με πολλαπλασιασμό αυτών των χρημάτων, με όλους τους δυνατούς και πιθανούς τρόπους που είτε εφαρμόστηκαν στο παρελθόν πετυχημένα αλλά καταργήθηκαν, είτε δεν εφαρμόστηκαν ποτέ και ας αποτελούν νόμους του κράτους. Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας ώστε το μεγάλο καλλιτεχνικό απόθεμα της χώρας να έχει στο άμεσο μέλλον τη δυνατότητα να αξιοποιηθεί και να αναδειχθεί.

Οι υπογράφουσες και οι υπογράφοντες:

1, Bolda Daniel, Σκηνοθέτης
2, Bolivar Claudio , Διευθυντής φωτογραφίας
3, Corredor David, Παραγωγός
4, Coti K, Μουσικοσυνθέτης
5, Krief Guy, Σεναριογράφος/Σκηνοθέτης
6, Labot Νίκος, Σκηνοθέτης
7, Lupa Aulona, Ηθοποιός
8, Moe Jacob, Co-founder Syros International Film Festival
9, Pietra Federico, Παραγωγός
10, Rabsilber Effi, Ηθοποιός
11, Rectifier, Σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι
12, Swift Ναταλία, Ηθοποιός
13, Αβέρωφ Γιούρι, Παραγωγός
14, Αβρανάς Αλέξανδρος, Σκηνοθέτης
15, Αγαπουλάκης Λευτέρης, Βοηθός οπερατέρ
16, Αθανάσουλας Σταμάτης, Παραγωγός
17, Αθουσάκης Κώστας, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
18, Αϊβαλιώτης Κώστας, Οπτικός ανθρωπολόγος/ διευθυντής ethnofest
19, Αϊδίνη Αλεξάνδρα, Ηθοποιός
20, Αλαβάνος Νικόλας, Παραγωγός
21, Αλειφέρη Μάρλι, Ενδυματολόγος
22, Αλεξανδροπούλου Νικόλ, Σκηνοθέτης / Παραγωγός / Διευθύντρια Athens Fashion Film Festival
23, Αλεξίου Αλέξης, Σκηνοθέτης
24, Αλεξίου Γιώργος, Μοντέρ
25, Αλυσανδράτου Λεώνη , Δ. Παραγωγής
26, Αλωπούδη Ισαβέλλα, Παραγωγός
27, Αμπάζογλου Όλγα, Παραγωγός 
28, Αμπατζόγλου Κλεοπάτρα, Casting Director
29, Αναγνώστου Δανάη, Παραγωγός
30, Αναστασιάδης Αλέξης, Παραγωγός
31, Αναστασιάδης Παντελής, Δημιουργία Οπτικών Εφέ
32, Αναστασιάδου Άρτεμις, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος
33, Αναστόπουλος Θάνος, Σκηνοθέτης
34, Ανδρακάκος Πιέρρος, Σκηνοθέτης
35, Αντωνίου Αγγελική, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος/Παραγωγός
36, Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος, Σκηνοθέτης
37, Αποστολίδη Ρέα, Παραγωγός
38, Αποστολίδης Δημήτρης, Hair designer
39, Αποστολόπουλος Γιώργος , Σκηνοθέτης
40, Αποστόλου Δημήτρης, Σκηνοθέτης
41, Αραβοσιτάς Σπυρος, Ηχολήπτης/ Μιξέρ
42, Αρβανιτάκης Πάνος, Σκηνοθέτης
43, Αρβανίτη Μπέτυ, Ηθοποιός
44, Αρβανίτης Γιώργος, Διευθυντής Φωτογραφίας
45, Αρβανίτης Λεωνίδας , Οπερατέρ
46, Αργυροπούλου Γιώτα, Ηθοποιός
47, Αριστομενοπούλου Αγγελική, Σκηνοθέτις
48, Αυγέρος Δημήτρης, Φροντιστής
49, Αυγουστίδης Νίκος, Σκηνοθέτης
50, Βαβούρης Νίκος, Μοντέρ
51, Βάλεϊ Μισέλ, Ηθοποιός
52, Βαλεντή Θεοδώρα, Παραγωγός
53, Βαλεντής Λουκάς, Παραγωγός/σκηνοθέτης | WHITE ROOM
54, Βαλσαμής Γιώργος, Διευθυντής Φωτογραφίας
55, Βαρθολομαίου Νικολαΐδου Μαρί Λουίζ, Σκηνογράφος/ενδυματολόγος
56, Βαρτζιώτη Λήδα, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος
57, Βασίλαρος Κωνσταντίνος, Παραγωγός
58, Βάσο Σοφία, Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος
59, Βαφειάδης Χάρης, Σκηνοθέτης
60, Βενέτης Άγγελος , Παραγωγός
61, Βεργέτη Ελένη, Ηθοποιός
62, Βέργου Λαρίσα, Ηθοποιός
63, Βερριοπούλου Όλια, Σκηνοθέτις/programmer
64, Βεσλεμές Γιάννης, Σκηνοθέτης/Μουσικοσυνθέτης
65, Βήρου Κυριακή, Παραγωγός
66, Βιανέλλης Φρέντυ, Σκηνοθέτης 
67, Βιλιώτης Αχιλλέας         , Δ. Παραγωγής 
68, Βογιατζής Πολύδωρος, Ηθοποιός
69, Βοζινίδης Αλέξανδρος, Σκηνοθέτης
70, Βόκαλη Φαίδρα, Παραγωγός/Σκηνοθέτις
71, Βολιώτη Βίκυ, Ηθοποιός
72, Βουγιούκαλου Ρένα, Παραγωγός/ Υπεύθυνη Εργαστηρίου Επεξεργασίας Εικόνας
73, Βούλγαρη Κωνσταντίνα , Σκηνοθέτης
74, Βούλγαρης Αλέξανδρος, Σκηνοθέτης/Μουσικοσυνθέτης
75, Βούλγαρης Ματθαίος , Δ. Παραγωγής
76, Βούλγαρης Παντελής, Σκηνοθέτης
77, Γαζής Μάκης , Casting Director
78, Γαλιατσάτος Μπάμπης, Ηθοποιός
79, Γαρμπή Χριστίνα Καλλιρόη, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος/Ηθοποιός
80, Γέμτου Φανή, Ηθοποιός / Θεατρολόγος
81, Γεραμπίνης Κώστας, Σεναριογράφος/Σκηνοθέτης
82, Γεωργιάδου Άννα , Σκηνογράφος
83, Γεωργιάδου Μαρία, Ηθοποιός
84, Γεωργιόπουλος Ηλίας , Διανομέας
85, Γεωργίου Χρίστος, Σκηνοθέτης
86, Γεωργοβασίλη Σοφία, Σκηνοθέτις/Ηθοποιός
87, Γεωργόπουλος Γιώργος, Σκηνοθέτης/Μοντέρ
88, Γεωργόπουλος Κωνσταντίνος, Ηθοποιός 
89, Γιάκα Λένα, Ηθοποιός
90, Γιαννακόπουλος Χρήστος, Μοντέρ
91, Γιαννακοπούλου Κατερίνα, Σκηνοθέτις
92, Γιαννάτου Μαρκέλλα, Ηθοποιός
93, Γιαννόπουλος Γιώργος, Ηθοποιός
94, Γιαννοπούλου Λίνα, Παραγωγός
95, Γιατζουτζάκης Δημήτρης, Σκηνοθέτης/σεναριογράφος
96, Γιατράκου Δήμητρα, Μακιγιέζ
97, Γιώτη Μαρίνα, Σκηνοθέτης
98, Γκαστίν Μάρκος, Σκηνοθέτης/παραγωγός
99, Γκατζόγιας Μιχάλης, Διευθυντής φωτογραφίας
100, Γκέλια Νίκος, Ηθοποιός
101, Γκίκας Κυριάκος, Σκηνοθέτης
102, Γκορίτσας Πέτρος, Δ.Φωτογραφίας
103, Γκορίτσας Σωτήρης, Σκηνοθέτης
104, Γκουλιώνη Κάτια, Ηθοποιός
105, Γκρέτσικος Φαίδωνας, Σκηνοθέτης/Μοντέρ
106, Γουέλα Ζαχαρίας, Ηθοποιός
107, Γουλάκου Εύα, Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος
108, Γούναρης Κώστας, Σκηνοθέτης
109, Γουρζουλίδης Άκης, Casting Director
110, Γούσης Γιώργος, Σκηνοθέτης
111, Γραμματικός Νίκος, Σκηνοθέτης
112, Γρηγοράκης Τζώρτζης, Σκηνοθέτης
113, Γρίβας Αλέξης, Διευθυντής Φωτογραφίας/Ανταποκριτής Screen International UK
114, Δαδακαρίδης Πυγμαλίων, Ηθοποιός
115, Δαλιάνη Τζωρτζίνα , Ηθοποιός
116, Δαμάλας Γιάννης, Ηθοποιός
117, Δαούτης Άκης, Συνθέτης
118, Δασκαρόλη Μυρτώ , Βοηθός Σκηνογράφου
119, Δελιοτζάκης Μένος , Σκηνοθέτης
120, Δημητρίου Κωνσταντίνος , Φροντιστής/βοηθός σκηνογράφος
121, Δημητρόπουλος Στάμος, Μοντέρ
122, Δημόπουλος Κ. Ανδρόνικος, Σκηνοθέτης/σεναριογράφος
123, Δημοπούλου Σοφία, Casting Director
124, Δόβελου Εύη, Ηθοποιός
125, Δούρος Χρήστος , Δ. Φωτογραφίας
126, Δραγασάκη Ρηνιώ, Σκηνοθέτις
127, Δράκου Αίγλη , Βοηθός Κάμερας
128, Δρανδάκη Μαρία, Παραγωγός
129, Δυράνη-Μαούνη Αλεξάνδρα, Σεναριογράφος
130, Εγγλεζάκη Μαρία, Ηθοποιός
131, Εμμανουηλίδης Δημήτρης, Σεναριογράφος
132, Εξάρχου Σοφία, Σκηνοθέτις
133, Εξηνταβελώνη Νατάσα , Ηθοποιός
134, Ετεμάντι Σιαμάκ, Σκηνοθέτης
135, Ευθυμίου Μαριλένα, Διευθύντρια Παραγωγής
136, Ευσταθόπουλος Στέλιος, Σκηνοθέτης/παραγωγός
137, Ζαπατίνα Καρολίνα , Βοηθός σκηνοθέτις
138, Ζαφείρης Γιώργος, Μοντέρ/Σκηνοθέτης
139, Ζαφειροπούλου Εύη, Μακιγιέζ
140, Ζαχμανίδη Ίρις, Σκηνοθέτις
141, Ζάχος Δημήτρης, Σκηνοθέτης
142, Ζεγκίνογλου Νίκος, Ηθοποιός
143, Ζέρβας Γιώργος, Σκηνοθέτης
144, Ζήρου Δήμητρα, Σκηνοθέτις/παραγωγός
145, Ζησούδη Κατερίνα, Ηθοποιός
146, Ζιντζιρία Νεριτάν, Σκηνοθέτης
147, Ζιρώ Άλκηστις, Ηθοποιός
148, Ζιώγας Νίκος, Ντοκιμαντερίστας
149, Ζωγράφου 'Αννα, Δ. Παραγωγής
150, Ζώης Γιώργος, Σκηνοθέτης
151, Ηλία-Γεωργιάδου Ελιζαμπέττα, Σεναριογράφος
152, Ηλιάδης Ντένης, Σκηνοθέτης
153, Θεοδοσόπουλος Κωστής, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
154, Θεοδωράκη Στέλλα, Σκηνοθέτις
155, Θεοδωράκου Ιωάννα, Σκηνοθέτης
156, Θεοχάρης Χρόνης, Σκηνοθέτης/μοντέρ
157, Ιατροπούλου Βασιλική , Ηθοποιός 
158, Ινδαρές Δημήτρης, Σκηνοθέτης
159, Ιορδανόπουλος Παύλος, Ηθοποιός
160, Ιωακειμίδου Χριστίνα, Σκηνοθέτις
161, Ιωνάς Άρης, Σκηνοθέτης
162, Ιωνάς Λάκης, Σκηνοθέτης
163, Καβαλιέρου Αριάδνη, Ηθοποιός 
164, Κακαουνάκη Μαριάννα, Σκηνοθέτις
165, Κακλαμάνη Κατερίνα , Σύμβουλος σεναρίου/σεναριογράφος
166, Καλαϊτζίδου Άννα, Ηθοποιός
167, Καλαμάκης Βασίλης, Σκηνοθέτης
168, Καλαμίτση Ευδοκία, Βοηθός Σκηνοθέτις
169, Καλογηροπούλου Εύη, Σκηνοθέτις
170, Καλομενόπουλος Γιώργος, Παραγωγός
171, Καμμένος Παναγιώτης, Ηθοποιός
172, Καμμίτσης Στέλιος, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
173, Κανάκης Γιάννης, Διευθυντής Φωτογραφίας
174, Κανελλόπουλος Δημήτρης, Ηχολήπτης/Σκηνοθέτης
175, Καπάκα Αντιγόνη, Σκηνοθέτις
176, Καπάτος Χρήστος, Σκηνοθέτης/φωτογράφος/διευθυντής φωτογραφίας
177, Καποκάκη Αφροδίτη, Ηθοποιός
178, Καραγιαννάκη Μαρία, Παραγωγός
179, Καραγκούνη Ήρα , Σκηνογράφος/ενδυματολόγος
180, Καρακέπελης Χρήστος, Σκηνοθέτης
181, Καραμαγγιώλης Μενέλαος, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
182, Καραμάνης Χρήστος, Δ/ντης φωτογραφίας
183, Καραμπάτσος Γιάννης, Διευθυντής Φωτογραφίας
184, Καραμπέτη Καρυοφυλιά, Ηθοποιός
185, Καραμπίνης Παναγιώτης, Παραγωγός/σκηνοθέτης
186, Καρανικόλας Αθανάσιος, Σκηνοθέτης
187, Καραντινάκης Γρηγόρης, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
188, Καραπούλιου Μαρία      , Ενδυματολόγος
189, Καρβέλας Γιώργος, Διευθυντής Φωτογραφίας
190, Καρβούνη Κόρα, Ηθοποιός
191, Καρδαράς Αλέξης, Σκηνοθέτης/σεναριογράφος
192, Καρκανεβάτος Πάνος, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
193, Καρναβάς Γιώργος, Παραγωγός 
194, Καρπούζης Γιάννης, Εικαστικός/Σκηνοθέτης
195, Καρρά Μυρτώ, Μοντέζ
196, Καρτέρης Χρήστος, Κινηματογραφιστής
197, Καρυάτης Κωνσταντίνος, Παραγωγός 
198, Καρφή Κόη Χρυσάνθη , Παραγωγός
199, Καστανιάς Δημήτρης, Ηθοποιός
200, Καταλειφός Δημήτρης, Ηθοποιός
201, Κατσά Αντζελίκα, Σεναριογράφος/σκηνοθέτις
202, Κατσαΐτης Δημήτρης, Διευθυντής Φωτογραφίας
203, Κατσιμίχας Θέμης, Σκηνοθέτης/σεναριογράφος/μοντέρ
204, Κατσούπης Βασίλης, Σκηνοθέτης
205, Κατσούφης Βασίλης, Παραγωγός
206, Κατσούφης Ηλίας , Παραγωγός
207, Κεκάτος Βασίλης, Σκηνοθέτης
208, Κέντερμαν Σόνια Λίζα, Σκηνοθέτις
209, Κιτζόγλου Εριφύλη, Ηθοποιός
210, Κίτσος Δημήτρης, Ηθοποιός
211, Κλεφτάκης Μάριος, Μοντέρ
212, Κοβότσος Άγγελος, Σκηνοθέτης
213, Κοκιασμένος Γιάννης , Ηθοποιός
214, Κόκκαλη Σοφία, Ηθοποιός
215, Κοκολάκη Νάνσυ , Παραγωγός
216, Κόλλια Αγγέλα, Μουσική Επιμελήτρια
217, Κόμη Ελευθερία, Ηθοποιός
218, Κονταράτος Τάσος, Ηθοποιός
219, Κοντοβράκης Κωνσταντίνος, Παραγωγός
220, Κοντογιάννη Μαρία, Παραγωγός
221, Κοντογιάννης Φοίβος , Σκηνοθέτης
222, Κοντογιάννης Χάρης , Βοηθός σκηνοθέτης
223, Κοντοπούλου Σταυρούλα , Ηθοποιος
224, Κοσμίδης Στέφανος , Ηθοποιός / Σκηνοθέτης / Σεναριογράφος 
225, Κοσοβίτσα Φένια, Παραγωγός
226, Κοσσυφίδου Ελένη, Παραγωγός
227, Κοτζαμάνη Κωνσταντίνα, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος
228, Κοτζιάς Αντώνης , VFX supervisor
229, Κοτίδης Ιώκο Ιωάννης, Εικαστικός/ηθοποίος
230, Κοτιώνης Στέλιος, Παραγωγός
231, Κούβακα Αλίκη , Σκηνογράφος
232, Κουκούλης Κωνσταντίνος , Δ. Παραγωγής
233, Κουκουλιός Κωνσταντίνος, Διευθυντής Φωτογραφίας
234, Κούλογλου Νικόλας, Σεναριογράφος/Σκηνοθέτης
235, Κούμουλος Αύγουστος, Ηθοποιός
236, Κουνιά Σοφία, Ηθοποιός
237, Κουνιάκης Θοδωρής , Σκηνοθέτης
238, Κούπα Μέμη, Σκηνοθέτις
239, Κουπετώρης Στέλιος, Sound Designer/Σκηνοθέτης
240, Κουρούνη Αγγελική, Σκηνοθέτις/παραγωγός
241, Κούρτη Δέσποινα, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος
242, Κούτρας Χ. Πάνος, Σκηνοθέτης
243, Κουτσαλιάρης Γιώργος, Διευθυντής Φωτογραφίας
244, Κουτσαφτής Φίλιππος, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
245, Κούτσια Μαρία, Βοηθός φροντιστή
246, Κουτσιαμπασάκος Δημήτρης , Σκηνοθέτης
247, Κρικρής Στηβ, Σκηνοθέτης
248, Κρίμπαλης Σπύρος, Σεναριογράφος
249, Κριτσωτάκης Μανόλης, Location manager
250, Κυπουργός Νίκος, Μουσικοσυνθέτης
251, Κυπραίου Χριστίνα, Ηθοποιός
252, Κυριακάκης Αντώνης, Ηθοποιός
253, Κυριακίδου Δάφνη , Βοηθός σκηνοθέτη
254, Κυριάκος Γιώργος, Παραγωγός
255, Κυρίτσης Νίκος, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
256, Κωνστανταράκος Λεωνίδας , Σκηνοθέτης, παραγωγός
257, Κωνσταντάτος Μιχάλης, Σκηνοθέτης
258, Κωνσταντίνου Ανδρέας, Ηθοποιός
259, Κωνσταντίνου Μπάμπης, Stunt coordinator 
260, Λαγγούσης Χάρης, Σκηνοθέτης
261, Λαζαρίδου Βασιλική , Σεναριογράφος / Σκηνοθέτης
262, Λαζαρίδου Όλια , Ηθοποιός
263, Λαζαροπούλου Δάφνη, Ηθοποιός
264, Λαιμού Αρασέλη, Σκηνοθέτις
265, Λαμπρίδης Κωνσταντίνος, Σκηνογραφία/Κατασκευές
266, Λαμπρινός Γιώργος, Μοντέρ
267, Λαμπρόπουλος Ανδρέας , Ηθοποιός
268, Λαμπρόπουλος Κώστας, Παραγωγός
269, Λαρδίκου Χριστίνα , Ενδυματολόγος
270, Λάτσης Ηλίας, Ηθοποιός
271, Λεδάκης Ηλίας , Σκηνογράφος
272, Λέντζου Ζακλίν, Σκηνοθέτις
273, Λεούση Νικολέτα, Σκηνοθέτις
274, Λιβανού Αμάντα, Παραγωγός
275, Λιβανού Μπέτυ, Ηθοποιός
276, Λιόκαλος Σταύρος, Σκηνογράφος
277, Λογοθέτης Αλέξανδρος, Ηθοποιός
278, Λόμπατς Ρομάννα, Ηθοποιός/Παραγωγός
279, Λυγίζος Έκτορας, Σκηνοθέτης
280, Λυγίζου Ιωάννα, Μακιγιέζ
281, Λυκούδης Γιώργος , Μεταφραστής κιν/κων ταινιών/σκηνοθέτης
282, Λυπηρίδου Κατερίνα, Ηθοποιός
283, Λυτού Ρίτα, Ηθοποιός
284, Μαθιουδάκης Μιχάλης, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
285, Μαΐστρου Κατερίνα, Σκηνογράφος
286, Μακρίδης Μπάμπης, Σκηνοθέτης
287, Μανιδάκη Έυα, Σκηνογράφος
288, Μαραγκός Αριστοτέλης, Σκηνοθέτης
289, Μαραγκουδάκης Ευάγγελος (Evan) , Διευθυντής Φωτογραφίας
290, Μαργώνης Χρύσανθος, Σκηνοθέτης/σεναριογράφος
291, Μαρινάκης Βαρδής, Σκηνοθέτης
292, Μαρίνη Σωτηρία, Casting Director
293, Μάρκαρης Πέτρος, Συγγραφέας/Σεναριογράφος
294, Μαρκουλάκης Κωνσταντίνος, Ηθοποιός
295, Μαρούδης Ρωμανός, Ηθοποιός
296, Μασκλαβάνου Δώρα , Σκηνοθέτης/σεναριογράφος
297, Μασσαλάς Χρήστος, Σκηνοθέτης
298, Μαυραγάνη Ματίνα, Ενδυματολόγος
299, Μαυρής Μανώλης, Σκηνοθέτης
300, Μαυρογιώργη Κατερίνα, Ηθοποιός
301, Μαυροειδής Ζαχαρίας, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
302, Μαυροειδής Ηρακλής, Παραγωγός
303, Μεγγρέλη Έλενα, Ηθοποιός
304, Μελεντίνη, Μουσικός
305, Μελίδου Κυριακή, Μακιγιέζ
306, Μήλιου Περσεφόνη, Σχεδιάστρια Ήχου
307, Μητρόπουλος Ηρακλής, Ηλεκτρολόγος
308, Μιριαγκού Καλλιρόη , Ηθοποιός
309, Μισουρίδης Γιάννης, Σκηνοθέτης/διευθυντής φωτογραφίας
310, Μίχα Βίκυ, Παραγωγός
311, Μίχας Νικόλας , Ηθοποιός
312, Μιχελουδάκης Ευθύμης, Σκηνοθέτης/διευθυντής παραγωγής
313, Μιχόπουλος Θοδωρής, Διευθυντής Φωτογραφίας
314, Μοθωναίος Δημήτρης, Ηθοποιός
315, Μοίρας Μελέτης, Σκηνοθέτης
316, Μόλβαλης Γιώργος, Σκηνοθέτης/παραγωγός
317, Μοσχονάς Λουκιανός, Σκηνοθέτης
318, Μουμούρη Χριστίνα, Διευθύντρια Φωτογραφίας
319, Μουρίκης Βαγγέλης, Ηθοποιός
320, Μουτάφη Ελισάβετ , Ηθοποιός
321, Μουταφτσής Κωνσταντίνος, Ηθοποιός
322, Μπαγλανέα Ιρις, Σκηνοθέτης/ performer
323, Μπαζάκα Θέμις, Ηθοποιός
324, Μπακατάκης Θύμιος, Διευθυντής Φωτογραφίας
325, Μπακλέση Λίλα, Ηθοποιός
326, Μπαλής Άρης, Ηθοποιός/σεναριογράφος
327, Μπαλιώτης Κωνσταντίνος, Παραγωγός
328, Μπάμπης Κώστας, Α' Βοηθός Κάμερας
329, Μπάρμπας Χρήστος, Σκηνοθέτης
330, Μπαρμπατσάλου Κατερίνα, Βοηθός Σκηνοθέτις
331, Μπάστα Αμέρισσα, Σκηνοθέτις
332, Μπέη Κατερίνα, Σεναριογράφος
333, Μπερερής Γιάννης (gizmo), Σκηνοθέτης
334, Μπερντέ Ελένη, Παραγωγός
335, Μπινιαδάκη Νάνσυ, Σκηνοθέτις
336, Μπίρμπα Έφη, Σκηνογράφος
337, Μπίσδας Πάνος, Παραγωγός
338, Μπισμπίκης Βασίλης, Ηθοποιός
339, Μπόγρης Φωκίων, Σκηνοθέτης
340, Μπολομύτη Ιωάννα, Παραγωγός
341, Μπότα Ασπασία, Ενδυματολόγος
342, Μπουγιούκας Γιάννης, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
343, Μπουγιούκος Γιώργος, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
344, Μπουζιούρη Μάρθα, Σκηνοθέτις
345, Μπούκλη Νάνσυ, Ηθοποιός
346, Μπουλμέτης Τάσος, Σκηνοθέτης
347, Μπούνταλη Γιούλα, Ηθοποιός/Σεναριογράφος
348, Μπούρα Γεωργία, Ενδυματολόγος
349, Μπουσίου Αλεξάνδρα, Παραγωγός
350, Μπουτάρη Αθηνά, Μοντέζ
351, Μυλωνόπουλος Αθανάσιος, Μοντέρ
352, Μωραϊτίδης Στέλιος, Σεναριογράφος-σκηνοθέτης
353, Μωριάτης Κωνσταντίνος, Παραγωγός
354, Μώρου Σέβη, Παραγωγός
355, Νάκος Δημήτρης, Σκηνοθέτης
356, Νεοφώτιστος Θανάσης, Σκηνοθέτης
357, Νικολακάκης Μίνως, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
358, Νικολάου Άννα , Βοηθός σκηνοθέτις
359, Νικολόπουλος Νίκος, Σκηνοθέτης
360, Νούσιας Γιώργος, Σκηνοθέτης/παραγωγός
361, Νούσιας Πέτρος, Δ/ντης φωτογραφίας
362, Νταλιάνη Κατερίνα, Ηθοποιός
363, Ντέλιας Μάριος, Βοηθός κάμερας
364, Ντζούνης Μίλτος , Βοηθός σκηνοθέτης
365, Ντούζα Μαρία, Σκηνοθέτις
366, Ντούνης Λέανδρος, Ηχολήπτης/Σχεδιαστής Ήχου
367, Ντρέκη Μίνα, Παραγωγός
368, Ξανθουδάκης Στέλιος, Ηθοποιός
369, Ξένος Φωκίων, Σκηνοθέτης
370, Ξύδη Νατάσσα, Σκηνοθέτις
371, Ξυδιανός Φραγκίσκος, Casting Director
372, Οικονομίδης Γιάννης, Σκηνοθέτης
373, Οικονομοπούλου Φωτεινή, Παραγωγός
374, Οικονόμου Μαριάννα, Σκηνοθέτις/παραγωγός
375, Οικονόμου Μιχάλης, Ηθοποιός
376, Ορφανού Μαριλένα, Μουσικός/Συνθέτις Soundtrack
377, Πάγκαλος Αλέκος, Ηθοποιός
378, Παλαιοκρασάς Λουκάς, Σκηνοθέτης
379, Παναγιωτίδης Ζήνος, Διανομέας
380, Παναγιωτόπουλος Νίκος, Σεναριογράφος/Συγγραφέας
381, Παναγιωτοπούλου Πέννυ, Σκηνοθέτις/Παραγωγός
382, Παναγιώτου Άγης , Ενδυματολόγος
383, Πανιεράκης Νίκος, Σκηνοθέτης
384, Πάνικ Ελίνα, Σκηνοθέτης
385, Πανουσόπουλος Γιώργος, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
386, Πανουσοπούλου Μαργαρίτα, Ηθοποιός
387, Πανταζάρας Αργύρης, Ηθοποιός
388, Παντέλη Κατριάννα , Βοηθός σκηνοθέτη/ οργάνωση παραγωγής 
389, Παντελοπούλου Μαριάνθη, Ηθοποιός
390, Παπαδάκη Κάλλια , Συγγραφέας/Σεναριογράφος
391, Παπαδάκη Φλομαρία, Ηθοποιός
392, Παπαδάκης Μάνος, Σεναριογράφος/Σκηνοθέτης
393, Παπαδημητρίου Γιώργος, Διευθυντής Παραγωγής
394, Παπαδόπουλος Γιάννης, Σκηνογράφος
395, Παπαδόπουλος Τζώρτζης, Ηθοποιός
396, Παπαδοπούλου Βίκυ, Ηθοποιός
397, Παπαδοπούλου Σαρδέλη Πολύμνια, Σκηνοθέτης/παραγωγός
398, Παπαευαγγέλου Σμαρώ, Μοντέζ
399, Παπαθανάσης Δημήτρης, Σκηνοθέτης
400, Παπαθανασίου Αννέτα, Σκηνοθέτις/παραγωγός
401, Παπακώστα Ευθαλία, Ηθοποιός
402, Παπαμάρκος Δημοσθένης, Σεναριογράφος/συγγραφέας
403, Παπαμιχαήλ Φαίδων, Διευθυντής Φωτογραφίας ASC, GSC, AMPAS, IATSE
404, Παπαναστασίου Δημήτρης, Σκηνοθέτης
405, Παπανδρικόπουλος Γιώργος, Διευθυντής Φωτογραφίας
406, Παπανικόλας Ανδρέας, Βοηθός Σκηνοθέτης
407, Παπασπύρου Ίλια, Σκηνοθέτις/παραγωγός
408, Παπασταθόπουλος Άλκης, Σκηνοθέτης
409, Παπαστυλιανός Θεόφιλος, Σκηνοθέτης
410, Παπαχατζής Παναγιώτης, Παραγωγός
411, Παπούλια Αγγελική, Ηθοποιός
412, Παρασκευαΐδης Γιώτης, Ηχολήπτης
413, Παράσχη Νικολέτα , Σκηνοθέτις
414, Πασσαλής Χρήστος, Σκηνοθέτης/Ηθοποιός
415, Πάστρας Νίκος, Σκηνοθέτης/Μοντέρ
416, Πάσχος Στέργιος, Σεναριογράφος/Σκηνοθέτης
417, Πατακιά Δάφνη, Ηθοποιός
418, Πατρούμπα Βασιλική, Παραγωγός
419, Πατρώνη Κατερίνα, Σκηνοθέτης
420, Πατσής Αλέξης, Παραγωγός 
421, Περάκης Νίκος, Σκηνοθέτης
422, Περετζής Ορφέας, Σκηνοθέτης
423, Περιστέρης Θάνος, Ηθοποιός
424, Πετράκη Θέλγεια, Σκηνοθέτης
425, Πετροπούλου Σίσσυ, Μακιγιέζ
426, Πητίδης Μιχάλης, Ηθοποιός
427, Πλακιάς Ορέστης, Παραγωγός/Content Marketing
428, Πολίτη Άλκη, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος
429, Πολυμενόπουλος Αρσένης, Βοηθός Σκηνοθέτης
430, Πουλάκης Όμηρος, Ηθοποιός
431, Πουλοπούλου Άλκηστις, Ηθοποιός
432, Πούλος-Ρένεσης Χρήστος, Ηθοποιός
433, Προδρομίδης Θοδωρής, Εικαστικός/σκηνοθέτης/παραγωγός
434, Πυρπασόπουλος Γιώργος, Ηθοποιός
435, Ραντάνοφ Κρις, Ηθοποιός 
436, Ραφτογιάννης Χάρης, Κινηματογραφιστής
437, Ρέντης Γρηγόρης, Σκηνοθέτης
438, Ροζάνα Βασιλεία, Ενδυματολόγος
439, Ρουσιάκη Κατερίνα, Ηθοποιός
440, Ρουσσινού Ελένη, Ηθοποιός
441, Ρωμάνου Φραντζέσκα, Σκηνοθέτις
442, Ρώτα Αντιγόνη, Παραγωγός
443, Σακαρίδης Γιάννης, Σκηνοθέτης/Καλλιτεχνικός Διευθυντής Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
444, Σακελλαρίου Άκης, Ηθοποιός
445, Σαμαράς Κωστής, Σκηνοθέτης
446, Σαμιώτης Διονύσης , Παραγωγός
447, Σαμιώτης Μιχάλης , Σκηνογράφος
448, Σανίδης Kosemund Ευθύμης, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
449, Σαράντης Γρηγόρης, Παραγωγός
450, Σαραντινός Μιχάλης, Παραγωγός
451, Σαραφάνοβα Αμπού ΕλΓκανάμ Σάντρα, Ηθοποιός
452, Σαρδής Μάνθος, Colorist
453, Σαρκετζής Σίμος, Διευθυντής Φωτογραφίας
454, Σεβαστίκογλου Πέτρος, Σκηνοθέτης
455, Σέγκου Νατάσα, Σεναριογράφος
456, Σεϊνταρίδου Αρετή, Ηθοποιός
457, Σειραδάκης Κωνσταντίνος, Ηθοποιός
458, Σερβετάλης Άρης, Ηθοποιός
459, Σέρφας Βαγγέλης, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
460, Σεφερλή Κατερίνα, Διευθύντρια Παραγωγἠς
461, Σιαδήμας Ανδρέας, Σκηνοθέτης
462, Σιμάτου Εύα, Ηθοποιός
463, Σίμος Γιάννης, Διευθυντής φωτογραφίας
464, Σιπσίδης Αλέξανδρος, Σκηνοθέτης-σεναριογράφος
465, Σισκοπούλου Φωτεινή, Σκηνοθέτις/Παραγωγός
466, Σκαράκης Γρηγόρης, Σεναριογράφος
467, Σκαρτούλη Φανή, Παραγωγός
468, Σκουλά Μαρία, Ηθοποιός
469, Σκούρας Αλέξανδρος, Σκηνοθέτης
470, Σμπιρίλης Νίκος , Παραγωγός
471, Σορτ Κυβέλη, Παραγωγός
472, Σουλτάνη Ιωάννα, Παραγωγός
473, Σουραπάς Βασίλης, Διανομέας
474, Σουρλαντζή Δήμητρα, Σκηνογράφος/Ενδυματολόγος
475, Σπαθάρα Δανάη, Line producer 
476, Σταθουλόπουλος Σπύρος, Σκηνοθέτης
477, Σταμάτης Αλέξης , Συγγραφέας
478, Σταμουλακάτος Στάθης, Ηθοποιός
479, Σταμπούλου Μυρτώ, Σκηνογράφος/εικαστικός
480, Στάνκογλου Γιάννης, Ηθοποιός
481, Σταυριανού Κωνσταντίνα, Παραγωγός
482, Σταυρίδη Δέσποινα, Ηθοποιός
483, Στέργιογλου Χρήστος, Ηθοποιός
484, Στεργίου Βάσω, Διευθύντρια Παραγωγἠς
485, Στεργίου Γιώργος, Διευθυντής Παραγωγής
486, Στέρμυ Κάρολος, Μακινίστας
487, Στεφανή Εύα, Σκηνοθέτις/Καθηγ. στο Τμ. Επικοινωνίας & ΜΜΕ Παν/ου Αθηνών
488, Στριφτάρης Γιώργος , Ηθοποιός/casting director
489, Συγριμή Ιουλία , Κομμώτρια
490, Συμβώνης Γιάννης, Σκηνοθέτης
491, Σωτηρόπουλος Γιάννης, Location manager
492, Ταγκαλάκης Κώστας, Παραγωγός
493, Ταραζή Ναυσικά , Σκριπτ
494, Τασκαλή Αλεξάνδρα , Σκηνοθέτις animator
495, Τατσόπουλος Πέτρος, Συγγραφέας 
496, Τελτζίδης Γιώργος , Σεναριογράφος
497, Τερζή Άλκηστη, Διευθύντρια Φωτογραφίας
498, Τζατζάκης Σωτήρης, Διευθυντής Φωτογραφίας
499, Τζίμος Χρόνης, Κομμωτής
500, Τζορτζίκια Άννα, Ηθοποιός
501, Τζουμέρκας Σύλλας, Σκηνοθέτης
502, Τιλίνσκι Μανού , Δ/ντης φωτογραφίας
503, Τοκάκης Θάνος, Ηθοποιός
504, Τομάζος Γιάννης, Ηθοποιός
505, Τότσικας Θανάσης, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος/Μοντέρ
506, Τουρκάκη Μίκα, Βοηθός Παραγωγής
507, Τρανίδου Βάσω, Παραγωγός
508, Τρανίδου Πολυτίμη, Σκηνογράφος/Παραγωγός
509, Τριανταφυλλίδης Γιώργος, Ηθοποιός
510, Τριανταφυλλίδου Μαρίσσα, Ηθοποιός
511, Τρίγγου Έλλη, Ηθοποιός
512, Τριφύλλης Λάμπρος, Παραγωγός
513, Τσαγγάρη Αθηνά Ραχήλ, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος/Παραγωγός
514, Τσαγκαράκης Νίκος, Κριτικός, Ιστορικός κινηματογράφου
515, Τσακαλέας Δημήτρης, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος/Παραγωγός
516, Τσάλτα Λία, Σκηνοθέτις
517, Τσαμάτης Αινείας, Ηθοποιός
518, Τσαφούλιας Σωτήρης , Σκηνοθέτης
519, Τσεμπερόπουλος Γιώργος, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
520, Τσιαντούλας Γιώργος, Ηθοποιός
521, Τσιλίκα Πηνελόπη, Ηθοποιός
522, Τσιλιφώνης Αλέξανδρος, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
523, Τσιλιφώνης Ανδρέας, Παραγωγός
524, Τσιλιφώνης Δημήτρης, Σκηνοθέτης
525, Τσιμπίνης Θανάσης, Σκηνοθέτης
526, Τσιοτσιόπουλος Αντώνης, Ηθοποιός
527, Τσιρογιάννης Γιώργος, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος/ Μοντέρ
528, Τσίρος Γιάννης, Σεναριογράφος/συγγραφέας
529, Τσουκαλά Ιωάννα , Σκηνοθέτης
530, Τσούργιαννης Γιώργος, Παραγωγός
531, Φάμπας Βαγγέλης, Συνθέτης/Παραγωγός
532, Φαρούπος Νίκος, Βοηθός σκηνοθέτη
533, Φαφούτης Παναγιώτης, Σκηνοθέτης
534, Φέσσα Ελίνα, Σκηνοθέτης
535, Φέστα Γιώτα, Ηθοποιός
536, Φιλίνη Μαρία, Ηθοποιός
537, Φλέσσα Κλεώνη, Σκηνοθέτις
538, Φουρτούνης Γιώργος, Σκηνοθέτης
539, Φραγκιόγλου Δημήτρης, Ηθοποιός
540, Φραντζής Άγγελος, Σκηνοθέτης
541, Φυλακτίδης Κώστας, Μιξέρ / σχεδιαστής ήχου
542, Χαιρετάκη Δάφνη, Σκηνοθέτις
543, Χαραλαμπίδης Λάμπης, Μοντέρ
544, Χαραλαμπίδης Ρένος, Σκηνοθέτης
545, Χαραμουντάνης Κωστής, Σκηνοθέτης
546, Χαρατζόγλου Κωνσταντίνος, Μακενίστας
547, Χαριτίδης Γιάννης, Σκηνοθέτης/Παραγωγός
548, Χαρίτος Λευτέρης, Σκηνοθέτης
549, Χάρρις Βίκυ, Ηθοποιός
550, Χασάνι Αλεξάνδρα, Ηθοποιός
551, Χατζάκου Μαρία, Παραγωγός/Σκηνοθέτις
552, Χατζηελενούδας Στρατής, Σκηνοθέτης/Σεναριογράφος
553, Χατζημιχαηλίδης Κυριάκος, Σκηνοθέτης/παραγωγός
554, Χατζόπουλος Νίκος, Ηθοποιός
555, Χατζόπουλος Τζουζέπε , Δ. Παραγωγής
556, Χειμώνα Δέσποινα , Ενδυματολόγος
557, Χειραναγνωστάκη Χριστιάννα, Σκηνοθέτις
558, Χελιδονίδης Νίκος, Μοντέρ/DIT
559, Χουλιάρας Χρήστος, Σκηνοθέτης
560, Χούρσογλου Περικλής, Σκηνοθέτης/Καθηγητής Σκηνοθεσίας στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ
561, Χριστοδούλου Χριστίνα, Ηθοποιός
562, Χριστόπουλος Παναγιώτης , Σκηνοθέτης/σεναριογράφος
563, Χριστοφιλάκης Βασίλης, Σκηνοθέτης/σεναριογράφος/παραγωγός/ηθοποιός
564, Χριστοφορίδου Κωνσταντία , Ηθοποιός
565, Χρυσανθόπουλος Βασίλης, Παραγωγός 
566, Ψύκου Ελίνα, Σκηνοθέτις/Σεναριογράφος/Παραγωγός