Μετά από χρόνια συζητήσεων, διαμαρτυριών και ενός αυταπόδεικτου λάθος συστήματος, το αίτημα των λιγότερων (και καλύτερων) ταινιών στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Δράμας έγινε πραγματικότητα. Φέτος, υπό τη νέα καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιάννη Σακαρίδη επιλέχθηκαν για να διεκδικήσουν τα μεγάλα βραβεία του Φεστιβάλ μόλις 34 ταινίες από 275 που υποβλήθηκαν, αριθμός καταφανώς μικρότερος π.χ. από τον περσινό που ήταν 60 ταινίες από 240 αιτήσεις.
Κάτι που προφανώς δεν άρεσε σε όλους. Η Εταιρία Ελλήνων Σκηνοθετών, με ανακοίνωσή της (σε πολύ δραματικούς τόνους, αφού εκμεταλλεύεται μέχρι και συνθήματα από την πρόσφατη εξέγερση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ με το «... δεν αναπνέουν») δηλώνει την αντίρρησή της, θεωρώντας την ένα χτύπημα στη νέα γενιά των Ελλήνων κινηματογραφιστών.
Οσοι έχουν παρακολουθήσει επισταμένα το Φεστιβάλ Δράμας τα τελευταία χρόνια, γνωρίζουν τις συνέπειες που είχε όχι μόνο ο μεγάλος αριθμός των επιλογών για το τελικό διαγωνιστικό τμήμα, αλλά και οι διάφορες «χάρες» που παραγέμιζαν το πρόγραμμα με κακές ταινίες που το μόνο που κατάφερναν ήταν όχι μόνο να δυσφημούν τη νέα γενιά των νέων κινηματογραφιστών αλλά να εντείνουν και τη δυσπιστία του κοινού απέναντι στις ταινίες τους.
Χωρίς παραπάνω σχόλια, διαβάστε αυτούσια την ανακοίνωση της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών που για ακόμη μια φορά μένει προσκολλημένη στο παρελθόν και αρνείται να προχωρήσει μαζί με τους κινηματογραφιστές για τους οποίους υποτίθεται ότι υπάρχει, προς το μέλλον.
KΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ !
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ ΤΟΝ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΑΡΙΘΜΟ ΠΡΟΚΡΙΘΕΝΤΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ ΣΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ
ΟΙ ΝΕΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΔΕΝ ΑΝΑΠΝΕΟΥΝ…
Το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας ήταν πάντα ένα κινηματογραφικό φεστιβάλ που στήριζε σε όλα τα χρόνια της παρουσίας του τους νέους κινηματογραφιστές, προβάλλοντας δυναμικά τα πρώτα βήματα της δημιουργικής τους πορείας.
Με έκπληξη είδαμε φέτος, χρονιά που αυξήθηκε εντυπωσιακά ο αριθμός των αιτήσεων συμμετοχής σε 275, να μειώνεται δραματικά από την προκριματική επιτροπή ο αριθμός των επιλεγμένων ταινιών μόλις σε 34, αποκλείοντας έτσι πολυάριθμους νέους δημιουργούς από τον διάλογο με το κοινό τους όπως και από τον καταξιωμένο διεθνή ρόλο του Φεστιβάλ.
Σήμερα που οι νέοι κινηματογραφιστές ολοκληρώνουν και καταθέτουν με όλες τις οικονομικές δυσκολίες και με δικά τους κυρίως μέσα έναν μεγάλο αριθμό ετήσιας κινηματογραφικής παραγωγής , κρίνουμε απαράδεκτη μια τόσο περιοριστική επιλογή έναντι όλων αυτών των κατατεθειμένων προτάσεων.
Στις παρούσες μοναδικές συνθήκες της πανδημίας του κορονοιού που ζούμε και που έχει επηρεάσει αρνητικά όλα τα είδη της κινηματογραφικής παραγωγής, επιβάλλεται η μέγιστη επικοινωνία όλων των νέων κινηματογραφιστών με το κοινό τους. Θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί ένα ανοιχτό Πανόραμα με παράλληλες εναλλακτικές προβολές στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ, για την αξιολόγηση του συνόλου των ταινιών μικρού μήκους. Αυτός είναι ο πολιτιστικός και κοινωνικός ρόλος ενός Φεστιβάλ που πρόσφατα μάλιστα αυξήθηκε εντυπωσιακά η χρηματοδότηση του.
Δεν αμφισβητούμε καθόλου την ποιότητα των ταινιών που ήδη προκρίθηκαν και των δημιουργών τους, αλλά θεωρούμε σημαντικό να μην αποκλείονται οι ποικίλες δημιουργικές φωνές, σε ύφος και σε γραφή, που εμπεριέχονται στο μέγιστο φετινό αριθμό συμμετοχών. Αντίθετα φέτος εισπράξαμε από τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Φεστιβάλ, Γιάννη Σακαρίδη, μια συρρικνωμένη επιλογή των ταινιών έναντι μιας ευφάνταστης, τολμηρής παρουσίασης της συνολικής κινηματογραφικής γραφής, χαρακτηριστικό που κρατούσε το Φεστιβάλ ζωντανό μέχρι σήμερα.
Κανείς, και ποτέ έως τώρα, δεν μπόρεσε υπεύθυνα να πει για το έργο ενός νέου δημιουργού στα πρώτα του βήματα: «Αριστούργημα!» ή αντίθετα: « Σε αποκλείω…», αλλά πάντα έχει χρέος να τον προτρέπει: «Προχώρα, τόλμησε!».
Η Δράμα, ένα καταξιωμένο εθνικό και διεθνές πλέον φεστιβάλ, όφειλε να κάνει το οραματικό ανοιχτό βήμα της προς τα εμπρός. Αυτό περιμέναμε ειδικά φέτος όλοι από τη νέα Διεύθυνση. Αντίθετα το Φεστιβάλ φάνηκε φειδωλό και κινήθηκε φοβισμένα, δείχνοντας μέχρι στιγμής μια εικόνα κατώτερη του μοναδικού ρόλου του. Κι αυτό δυστυχώς δεν ενισχύει το παρόν και κυρίως το μέλλον της νέας γενιάς των Ελλήνων κινηματογραφιστών.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ
Διαβάστε ακόμη: Ο νέος Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας, Γιάννης Σακαρίδης, μιλάει στο Flix