Οσο δεν μπορούμε να πάμε σινεμά, δεν σταματάμε να βλέπουμε ταινίες (και σειρές). Και επιλέγουμε για εσάς ό,τι πιο ενδιαφέρον μπορεί να βρεθεί σε τηλεόραση, πλατφόρμες και φεστιβάλ.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς
«7 Λόγοι να Τρέξεις Μακριά» (7 Raons Per Fugir, 2019) των Εστέβε Σολέρ, Τζεράρντ Κίντο και Νταβίντ Τόρρας
Με πρωταγωνιστές μερικούς από τους μεγαλύτερους ηθοποιούς του ισπανικού σινεμά, 7 μικρού μήκους ιστορίες ενώνονται σε μια καυστική, πικρή σουρεαλιστική σάτιρα της εποχής μας. 7 σφηνάκια κατάμαυρης κωμωδίας που μπλέκουν το χιούμορ με τον τρόμο. Οι μεσήλικες γονείς σου προσπαθούν να σε σκοτώσουν; Τα διαμερίσματα όσων αυτοκτονούν λόγω οικονομικής χρήσης νοικιάζονται με τα πτώματα μέσα; Η νύφη καταλαβαίνει με ακραίο τρόπο τι σημαίνει «μέχρι ο θάνατος να σάς χωρίσει»; Ανά πάσα στιγμή, τα γέλια μπορούν να μετατραπούν σε κραυγές. Οικογένεια, Αλληλεγγύη, Τάξη, Ιδιοκτησία, Εργασία, Πρόοδος, Δέσμευση. Τι σημαίνουν όλα αυτά στις μέρες μας;
Η μαύρη κωμωδία, σε αποκλειστική Α' προβολή στην Ελλάδα, διαθέσιμη για streaming στο Cinobo
«Beuys» (2017) του Αντρες Φάιελ
Με αφορμή τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του Γιόζεφ Μπόις (1921-1986), τα Ινστιτούτα Goethe της Ελλάδας και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) τιμούν έναν από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες της μεταπολεμικής περιόδου, με δωρεάν online προβολή του πρόσφατου ντοκιμαντέρ «Beuys», του Αντρες Βέιελ, το οποίο περιέχει πλούσιο αρχειακό υλικό από τη ζωή του καλλιτέχνη.
Παράλληλα, η ιστορικός τέχνης και συνοδοιπόρος του Γιόζεφ Μπόις, Ρέα Θονγκ-Στρινγκάρις συζητά με την ιστορικό τέχνης και επιμελήτρια, Δάφνη Βιτάλη, για τον Μπόις και το ντοκιμαντέρ. Διαβάστε περισσότερα για το αφιέρωμα και το ντοκιμαντέρ εδώ.
Το ντοκιμαντέρ όσο και η συζήτηση θα είναι διαθέσιμα για online παρακολούθηση δωρεάν από τις 12 έως και τις 15 Μαΐου. Μπείτε > εδώ για να δείτε την ταινία και εδώ για παρακολουθήσετε τη συζήτηση.
«Θέλημα Θεού» (Grâce à Dieu, 2019) του Φρανσουά Οζόν
Ο Αλεξάντρ ζει στη Λιόν με τη γυναίκα και τα παιδιά του. Μια ημέρα μαθαίνει τυχαία ότι ο ιερέας που τον κακοποίησε, όταν ήταν πρόσκοπος, εξακολουθεί να δουλεύει με παιδιά. Αποφασίζει να αναλάβει δράση και τον ίδιο δρόμο ακολουθούν άλλα δύο θύματα του ιερέα, ο Φρανσουά και ο Εμανουέλ. Οι τρεις τους ενώνονται για να «σηκώσουν το πέπλο της σιωπής» γύρω από τη δοκιμασία τους. Αλλά οι επιπτώσεις και οι συνέπειες δεν θα αφήσουν κανέναν ανεπηρέαστο…
Η ταινία του Φρανσουά Οζόν που συντάραξε τη Γαλλία και έβαλε στο στόχαστρο την καθολική εκκλησία, βασισμένη στην πραγματική ιστορία παιδεραστίας στη Λιόν. Αργυρή Αρκτος στο 69ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου. Διαβάστε την κριτική του Flix εδώ.
«Η Εκκλησία φοβάται το σινεμά»: Διαβάστε όλα όσα είχε αποκαλύψει ο Φρανσουά Οζόν στο Flix για το «Θέλημα Θεού»
Η ταινία προβάλλεται στις 01.20 στο Novacinema 1HD
«Wild Rose» (2020) του Τομ Χάρπερ
«Τρία ακόρντα και η αλήθεια». Αυτό έχει κάνει τατουάζ στο χέρι της η Ρόουζ-Λιν Χάρλαν, η 23χρονη Σκωτσέζα κοκκινομάλλα που συναντάμε μόλις αποφυλακίζεται κι επιστρέφει στο σπίτι της, στις εργατικές γειτονιές της Γλασκώβης. Είναι ο στίχος του Χάρλαν Χάουαρντ που απαντάει στο «από τι υλικά αποτελείται η country μουσική». Και η Ρόουζ-Λιν, με τις λευκές καουμπόϊκες μπότες της και τα ακουστικά κολλημένα στα αυτιά της, δεν αγαπά απλώς την country μουσική. Τη ζει, την αναπνέει, την ονειρεύεται από παιδί. Μόνο που από παιδί, πριν κλείσει τα 18, έχει βρεθεί και η ίδια με δύο παιδιά. Τα χρόνια που πέρασε στη φυλακή για ναρκωτικά και λάθος επιλογές, τα κρατούσε η μητέρα της. Τώρα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της η ίδια. Αυτή είναι η αλήθεια της. Και πώς συμβιβάζεται με το μεγάλο όνειρο; Να βρεθεί στο Νάσβιλ και να κάνει καριέρα ως country τραγουδίστρια;
«Yποκλινόμαστε και χειροκροτάμε όρθιοι την πρωταγωνίστρια Τζέσι Μπάκλεϊ. Αυτή βάζει φωτιά στην ταινία, αυτή είναι το «άγριο ρόδο» που ανυπομονούμε να δούμε να αναρριχάται και να ανθίζει άναρχα και γρήγορα στον κινηματογραφικό φράχτη...» Διαβάστε την κριτική του Flix για την ταινία εδώ.
Η ταινία προβάλλεται στις 22.00 στο Cosmote Cinema 2
«Κτήνος» (Beast, 2017) του Μάικλ Πιρς
Κι αν τώρα, λόγω «Wild Rose», ανακαλύπτετε τη συγκλονιστική νέα πρωταγωνίστρια Τζέσι Μπάκλεϊ, σας έχουμε περισσότερες προτάσεις.
Είναι το μαύρο πρόβατο της οικογένειας και το ξέρει. Η Μολ δεν μοιάζει σε τίποτα με τον φιλόδοξο αδελφό της και την καθωσπρέπει παντρεμένη αδελφή της. Εκείνη είναι ο πονοκέφαλος που σκοτεινιάζει το βλέμμα της αστής μητέρας τους, η οποία την απορρίπτει με κάθε ευκαιρία. Οπως τη μέρα του πάρτι των γενεθλίων της, όπου θα έπρεπε όλοι οι προβολείς να είναι πάνω της. Οταν όμως η αδελφή της χαμογελά αυτάρασκα και ανακοινώνει σε φίλους και συγγενείς ότι περιμένει δίδυμα, σαμπάνιες έρχονται και η Μολ φεύγει - το σκάει από το ίδιο της το πάρτι. Καταλήγει σε τοπικό κλαμπ, όπου χορεύει μεθυσμένη μέχρι το πρωί και φεύγει απερίσκεπτα με νεαρό που στα χωράφια επιχειρεί να τη βιάσει. Μόνο που εκεί πετυχαίνουν τον Πασκάλ, έναν τυχοδιώκτη ταξιδιώτη που έχει φτάσει στον τόπο τους κουβαλώντας ελάχιστα υπάρχοντα και μεγάλες "αποσκευές": έχει κατηγορηθεί για βιοπραγία στο παρελθόν απέναντι σε συμμαθήτριά του κι αυτό τον κάνει τον νούμερο ένα ύποπτο των εξαφανίσεων νεαρών κοριτσιών της περιοχής. Ενα κτήνος κυκλοφορεί ανάμεσά τους, βιάζει και σκοτώνει τις κόρες τους. Οσο η οικογένεια, οι φίλοι και η τοπική κοινωνία στρέφονται εναντίον της, όσο η αστυνομία προσπαθεί να του χρεώσει τα εγκλήματα, τόσο πιο πεισμωμένα η Μολ ερωτεύεται τον ξένο και στέκεται δίπλα του.
Με αυτή την ταινία μάς πρωτοσυστήθηκε η Τζέσι Μπάκλεϊ (φετινή πρωταγωνίστρια του Τσάρλι Κάουφμαν στο «I'm Thinking of Ending Things») και μάς άφησε άφωνους με μια εκρηκτική, σωματική, εκφραστική, τολμηρή ερμηνεία. Διαβάστε την κριτική του Flix για το «Κτήνος» του Μάικλ Πιρς.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στην iPLATFORMA
«Ι'm Thinking of Ending Things» (2020) του Τσάρλι Κάουφμαν
Εδώ η Τζέσι Μπάκλεϊ ερμηνεύει τη Λούσι (ή Λουίζα, ή Λουτσία, ή Εϊμι) που δέχθηκε την πρόσκληση του Τζέικ, του αγοριού της εδώ και δύο μήνες, να γνωρίσει τους γονείς του. Θα οδηγήσουν για ώρες μέσα στην χιονοθύελλα για να φτάσουν στη φάρμα που μεγάλωσε, να φάνε όλοι μαζί και να επιστρέψουν. Η γνωριμία με τους γονείς είναι πάντα ένα μεγάλο βήμα. Στρεσογόνο κι αποκαλυπτικό. Ειδικά... όταν, εσύ μυστικά, μέσα σου, σκέφτεσαι να δώσεις ένα τέλος στα πράγματα. Καλό παιδί ο Τζέικ. Αλλά αυτό ήταν όλο; Επίσης, όσο προχωρά ο αδυσώπητος χρόνος, οι λεπτομέρειες που σε ενοχλούν φουντώνουν. Κι ο χρόνος στο πατρικό σπίτι θα τρέξει αμείλικτα, μπρος-πίσω, σε αυτό τον σουρεαλιστικό, αλληγορικό εφιάλτη. Ζωντανεύοντας ντροπιαστικές ιστορίες της παιδικής ηλικίας, αποκαλύπτοντας τη ρίζα των ανασφαλειών σου στα πρόσωπα και τα λόγια των γονιών, αλλά και βλέποντας τους δυο σας στις καρέκλες τους, στις ηλικίες τους. Σκέφτεσαι να δώσεις ένα τέλος. Το τόλμησες ποτέ, άραγε; Δείτε πρώτα την ταινία και μετά διαβάστε την ανάλυση του Flix, για να αποφύγετε τα spoilers
Mία από τις καλύτερες ταινίες του 2020, πολυσύνθετη και σουρεαλιστική, και μία από τις αγαπημένες του Γιώργου Λάνθιμου και του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ. Πέραν όλων αυτών όμως, μοιάζει και η ιδανική ταινία για το τέλος του χρόνου. Την εποχή που, θέλουμε δε θέλουμε, κοιτάμε τις ζωές μας και βαθιά μέσα μας.
Η ταινία διαθέσιμη στο Netflix
Mare of Easttown
Η Μερ Σίαν (Κέιτ Γουίνσλετ) είναι αστυνομική ντετέκτιβ στο Ισταουν, μια μικρή πόλη της Πενσιλβάνια. Δεν υπάρχει όμως τίποτα ηρωικό ή γοητευτικό στη δουλειά και τη ζωή της. Μόνο πίκρα, απογοήτευση και βάλτωμα. Ο γιος της έχει αυτοκτονήσει και μαζί με την έφηβη κόρη της (την ερμηνεύει η Ανγκούρι Ράις του «Nice Guys») και την ηλικιωμένη μητέρα της (συγκλονιστική Τζιν Σμαρτ) προσπαθούν να μεγαλώσουν το αγοράκι που άφησε πίσω. Ο πρώην άντρας της αρραβωνιάζεται και νοικιάζει ένα σπίτι που συνορεύει με το δικό της. Ταυτόχρονα, η περιοχή συγκλονίζεται από εξαφανίσεις έφηβων κοριτσιών, ενώ το μυστήριο κορυφώνεται με τη δολοφονία μίας συμμαθήτριας της κόρης της. Σε μια πόλη που όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους, όλοι έχουν τα ένοχα τους μυστικά. Μόνος αντιπερισπασμός στην γκρίζα πραγματικότητα της Μερ; Ενας γοητευτικός συγγραφέας (Γκάι Πιρς) που κάνει την εμφάνισή του για να διδάξει στο τοπικό πανεπιστήμιο.
Η Κέιτ Γουίνσλετ δημιουργεί έναν υπέροχο, αληθινό (και για αυτό πολλές φορές αντιπαθή) χαρακτήρα, επιμένοντας στην ειλικρινή αντιπροσώπευση των μεσήλικων γυναικών μιας επαρχίας: επέβαλε και καθιέρωσε στο γύρισμα να μην έχει καθόλου φροντισμένο μακιγιάζ & μαλλιά, ενώ τα ρούχα όλων είναι δεύτερο χέρι από τα τοπικά μαγαζιά. Κι αν αυτό είναι απλώς το περιτύλιγμα, η Γουίνσλετ τολμά με κάθε επεισόδιο να μάς πείθει για την απογοήτευση της μέσης ηλικίας, για την υποκρισία του αμερικανικού (κι όχι μόνο) ονείρους και για το πόσο αυτό πεθαίνει, κάθε μέρα, σε μικρές πόλεις στην ξεχασμένη Αμερική.
Τα πρώτα 4 επεισόδια του «Mare of Easttown», διαθέσιμα on demand στο Vodafone TV, ενώ κάθε Δευτέρα κυκλοφορεί νέο επεισόδιο
«Ο Κήπος με τ' Αγάλματα» (1981) του Παντελή Βούλγαρη
Μία παρέα παιδιών ακούν τις ιστορίες του μπάρμπα-Κυριάκου, στη βάρκα του οποίου επιβιβάζονται, και στη συνέχεια ανακαλύπτουν θαμμένα στην άμμο πολλά αρχαία αγάλματα. Τον «Κήπο με τα αγάλματα». Κρύβουν, όμως, την ανακάλυψή τους από τους μεγάλους και γίνονται φίλοι με τα αγάλματα.
Η παιδική (κι όχι μόνο) σειρά του Παντελή Βούλγαρη (ο οποίος βασίστηκε στο βιβλίο της Ελένης Σαραντίτη) που γυρίστηκε ένα καλοκαίρι στα τέλη της δεκαετίας του 70 αποτελεί σήμερα πραγματικό θησαυρό. Πρώτον, γιατί αποκαλύπτουν μια ξεχασμένη πλέον Ελλάδα, έναν κόσμο ανεμελιάς που δεν υπάρχει πια. Και δεύτερον γιατί κουβαλούν το πολιτισμικό στίγμα μιας εποχής μέσα στο πρωταγωνιστικό καστ (από τον Μίμη Φωτόπουλο, και τον Θόδωρο Μορίδη, μέχρι τον Γιώργο Μοσχίδη, την Αννα Γεραλή και την Ειρήνη Κουμαριανού, μέχρι τα ίδια τα παιδιά) και τους συνετελεστές (στην παραγωγή ο «Παραμυθάς» Νίκος Πιλάβιος, στην μουσική ο Σταμάτης Σπανουδάκης).
«Αγαπάμε τ’ αγάλματα πιο πολύ κι από την τριανταφυλλιά σπηλιά της θάλασσας που πάμε και κρυβόμαστε από τον ήλιο ή τον αέρα. Γιατί τ’ αγάλματα είναι οι ωραίοι, καινούργιοι και παράξενοι φίλοι μας…».
Η μίνι σειρά 6 επεισοδίων είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα του ERTFLIX
Εβδομάδα Κοινού LUX
Διάσημο ως το βραβείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το 2007 και ως σύμβολο της αφοσίωσής του στον πολιτισμό, το βραβείο LUX ενώνεται φέτος με το πρώην βραβείο κοινού της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου, γνωστό ως EFA's People Choice Award, συνεχίζοντας να χτίζει γέφυρες ανάμεσα σε διαφορετικές κουλτούρες και να δυναμώνει τους δεσμούς μεταξύ πολιτικής και πολιτών, προσκαλώντας το κοινό της Ευρώπης να ψηφίζει για την αγαπημένη του ταινία της χρονιάς.
Από τις 10 μέχρι και τις 16 Μαΐου διεξάγεται η επονομαζόμενη LUX Audience Week, όπου το κοινό μπορεί να δει τις υποψήφιες ταινίες online φέτος (λόγω της πανδημίας) και να δώσει την τελική του ψήφο. Από την πλατφόρμα του FestivalScope μπορείτε να δείτε το «Ασπρο Πάτο» του Τόμας Βίντερμπεργκ και το «Collective» του Αλεξάντερ Νανάου. Το «Corpus Christi» (που είναι και το μόνο που έχει ήδη βγει σε διανομή στην Ελλάδα πριν την πανδημία) δεν είναι διαθέσιμο για online προβολή.
Στη συνέχεια μπορείτε να ψηφίσετε την ταινία που προτιμάτε εδώ. Οσοι ψηφίσουν μπαίνουν αυτόματα στην κλήρωση για συμμετοχή στην τελετή απονομής του Βραβείου Κοινού LUX, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 9 Ιουνίου 2021 στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, και/ή στην τελετή απονομής της επόμενης διοργάνωσης των Βραβείων Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου τον Δεκέμβριο του 2021.
Βλέπουμε στο Σπίτι: Αναζητήστε όλες τις προτάσεις του Flix για τις μέρες χωρίς αίθουσες στην ειδική ενότητα «Βλέπουμε στο Σπίτι» που ανανεώνεται συνεχώς