Buzz

Rise, Tarnished. Στο «Elden Ring» o Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν έβαλε τα θεμέλια σε έναν σκοτεινό σύμπαν

στα 10

Το νέο soulsborne παιχνίδι της FromSoftware φέρει την υπογραφή του δημιουργού του «Game of Thrones» και μας καλωσορίζει σε ένα ακόμα dark fantasy κόσμο.

Rise, Tarnished. Στο «Elden Ring» o Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν έβαλε τα θεμέλια σε έναν σκοτεινό σύμπαν

Ο Τζορτζ Ρ. Ρ. Μάρτιν μπορεί να έγινε γνωστός μέσα από «Game of Thrones» αλλά αυτό δεν πάει να πει πως το συγγραφικό του έργο περιορίζεται μόνο εκεί. Και μπορεί η νέα σειρά «House of the Dragon», η οποία ολοκλήρωσε τα γυρίσματά της λίγο καιρό πριν, να αργεί κάποιους μήνες ακόμα μέχρι να κάνει την πρεμιέρα της στη μικρή οθόνη, ένα άλλο πόνημα του Μάρτιν κυκλοφόρησε πριν λίγες μέρες για να καλύψει το κενό αυτό. Αυτή την φορά όμως η ιστορία δεν πρόκειται για κάποιο νέο βιβλίο, ταινία ή σειρά, αλλά για ένα video game.

To «Elden Ring» της FromSoftware κυκλοφόρησε την προηγούμενη εβδομάδα για κονσόλες και για PC και πρόκειται για ένα dark fantasy role playing game, ένα soulsborne game με έναν αρκετά μεγάλο βαθμό δυσκολίας – σήμα κατατεθέν της εταιρείας, στο οποίο ο Μάρτιν βοήθησε να δημιουργήσει τον κόσμο, γράφοντας την ιστορία του και τους χαρακτήρες της, αλλά όχι την πλοκή του παιχνιδιού.

elden ring

Το παιχνίδι κατάφερε να αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές έχοντας μάλιστα το μεγαλύτερο score για video game που κυκλοφόρησε ποτέ στο metacritic με 97% και ο Μάρτιν δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο χαρούμενος. Σε ένα άρθρο που ανέβασε στο blog του είπε «Η αναμονή τελείωσε. Χρόνια στη δημιουργία, το “Elden Ring” κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα και έχει κατακτήσει τον κόσμο του gaming. Αλλά μην ακούτε εμένα. Η FromSoftware με έφερε για να βοηθήσω στην οικοδόμηση του κόσμου της, οπότε δύσκολα μπορώ να προσποιηθώ ότι είμαι αντικειμενικός», έγραψε ο Μάρτιν στο blog του.

Και συνέχισε λέγοντας «σχεδόν όλα τα εύσημα πρέπει να πάνε στον Χιντετάκα Μιγιαζάκι και την εκπληκτική ομάδα σχεδιαστών παιχνιδιών του που εργάζονται πάνω σε αυτό το παιχνίδι για μισή δεκαετία ή περισσότερο, αποφασισμένοι να δημιουργήσουν το καλύτερο βιντεοπαιχνίδι ποτέ».

elden ring

Το παιχνίδι εξελίσσεται στα Lands Between κάποια στιγμή μετά την καταστροφή του Elden Ring και τη διασπορά των θραυσμάτων του, των Μεγάλων Ρούνων. Κάποτε κάτω από το μεγαλείο του Δαχτυλιδιού και του Erdtree, το οποίο συμβολίζει την παρουσία του, το βασίλειο αυτό κυβερνάται από τους ημίθεους απόγονους της βασίλισσας Μαρίκας της Αιώνιας, που ο καθένας έχει ένα κομμάτι του Δαχτυλιδιού που τους διαφθείρει με την δύναμή του. Ως Αμαυρωμένοι (Tarnished) - εξόριστοι από τα Lands Between που έχασαν τη χάρη του Δαχτυλιδιού και καλούνται πίσω μετά την Μεγάλη Θραύση του, οι παίκτες πρέπει να διασχίσουν το βασίλειο για να βρουν τελικά όλους τους Μεγάλους Ρούνους, να αποκαταστήσουν το Elden Ring και να γίνουν ο Elden Lord.

O δημιουργός του παιχνιδιού Χιντετάκα Μιγιαζάκι αναφέρει πως έχει πολλές και καλές αναμνήσεις από την συνεργασία του με τον Μάρτιν και λέει πως όταν βρισκόταν μαζί του για να μιλήσει για το «Elden Ring» ένιωσε λες και «μιλούσε με έναν παλιό φίλο». Πιο συγκεκριμένα δήλωσε πως «το κατάλαβα αμέσως όταν μίλησα μαζί του, απλά φάνηκε η ικανότητά του και το πάθος του για το είδος της φαντασίας, καθώς και για τα παιχνίδια. Υπήρχε ένα μικρό χάσμα γενεών μεταξύ μας, οπότε ένιωσα λίγο ανήσυχος να πάω σε αυτές τις συνομιλίες, αλλά μετά από πολλές από αυτές τις συζητήσεις, ήταν σαν να μιλούσα με έναν παλιό φίλο. Ηταν τόσο αναζωογονητικό να κάνω αυτές τις συζητήσεις με κάποιον που ήταν τόσο παθιασμένος με τα ίδια πράγματα και να δείχνει αυτή την καθαρή χαρά και την αίσθηση της περιέργειας για αυτούς τους φανταστικούς κόσμους».

elden ring

Οι δυο τους φαινομενικά ανέπτυξαν υψηλό επίπεδο σεβασμού ο ένας για τον άλλον, επαγγελματικά και προσωπικά, και αυτό βοήθησε τον Μιγιαζάκι να πει στον Μάρτιν ότι η From Stofware ήθελε μόνο να γράψει τη μυθολογία του «Elden Ring», όχι την πραγματική ιστορία ή το σενάριο του παιχνιδιού. «Ξεκινήσαμε δίνοντάς του αυτά τα πολύ ασαφή και γενικά θέματα και ιδέες για τους μύθους που υπήρχαν στο μυαλό μου, μαζί με το είδος των παιχνιδιών που κάνουμε συνήθως και το είδος των θεμάτων που θα θέλαμε να εξερευνήσουμε στα παιχνίδια μας», αναφέρει ο Μιγιαζάκι. «Στα παιχνίδια μας, η ιστορία πρέπει πάντα να εξυπηρετεί την εμπειρία του παίκτη. Αν ο [Μάρτιν] είχε γράψει την ιστορία του παιχνιδιού, θα ανησυχούσα ότι ίσως έπρεπε να απομακρυνθούμε από αυτήν [την εμπειρία]. Ομως ήθελα να μπορεί να γράφει ελεύθερα και να μην αισθάνεται περιορισμένος από κάποιον σκοτεινό μηχανικό που ίσως έπρεπε να αλλάξει στην ανάπτυξη».

Ο Μιγιάζακι αν και άφησε χώρο στον Μάρτιν να δημιουργήσει τον μύθο και τους χαρακτήρες, έπρεπε να του βάλει και κάποιους περιορισμούς έτσι ώστε η εμπειρία την εξερεύνησης της ιστορίας να μην φύγει από τον παίχτη. «Αυτή η δύναμη της φαντασίας είναι σημαντική για μένα. Να προσφέρω χώρο στους παίχτες να έχουν την δική τους ερμηνεία, να δημιουργήσω μια αίσθηση επικοινωνίας με το κοινό — και, φυσικά, μια επικοινωνία μεταξύ των παιχτών στην κοινότητα. Αυτό είναι κάτι που απολαμβάνω να ξεδιπλώνεται με τα παιχνίδια μας και αυτό συνέχισε να επηρεάζει τη δουλειά μου.»

Το «Elden Ring» ήδη κυκλοφορεί για PC, PS4/PS5 και XBOX Series X/S και ΧΒΟΧ One.