Industry

Ο Τιερί Φρεμό πιστεύει πως ο Ντέιβιντ Φίντσερ δεν είναι πλέον ένας σκηνοθέτης άξιος για τις Κάννες

στα 10

Τι έκανε λέει; Ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Καννών θεωρεί πως οι ταινίες του Φίντσερ δεν αξίζουν να κάνουν πρεμιέρα στις Κάννες επειδή παίζονται σε streaming πλατφόρμες, αλλά ελπίζει πως κάποια στιγμή θα επιστρέψει και πάλι στον πραγματικό κόσμο του σινεμά.

Ο Τιερί Φρεμό πιστεύει πως ο Ντέιβιντ Φίντσερ δεν είναι πλέον ένας σκηνοθέτης άξιος για τις Κάννες

Το beef του Φεστιβάλ των Καννών με το Netflix καλά κρατεί.

Ταινίες σε παραγωγή του Netflix δεν έχουν κάνει πρεμιέρα στο φεστιβάλ και ο λόγος είναι ότι οι κανόνες των Καννών υποστηρίζουν ότι μια ταινία που παίζει σε κάποιο διαγωνιστικό τμήμα της διοργάνωσης πρέπει να έχει μια κινηματογραφική προβολή στη Γαλλία. Ωστόσο, λόγω της γαλλικής νομοθεσίας, μια ταινία που έχει κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους δεν μπορεί να προβληθεί σε κάποια streaming πλατφόρμα για περισσότερο από ένα χρόνο.

Αυτό φυσικά παίρνει μπάλα και αρκετούς σκηνοθέτες με τους οποίους συνεργάζεται το Netflix, κι ένας από αυτούς είναι και ο Ντέιβιντ Φίντσερ. Μάλιστα ο καλλιτεχνικός διευθυντής των Καννών, Τιερί Φρεμό, έφτασε σε σημείο να σχολιάσει πως σκηνοθέτες. όπως ο Ντέιβιντ Φίντσερ, δεν κάνουν πια δουλειές για επίπεδο Καννών αφού κάνουν ταινίες για streaming πλατφόρμες.

Σύμφωνα με το Deadline, ο Φρεμό, μιλώντας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, είπε πως οι ταινίες που κάνει ο Φίντσερ δεν είναι σινεμά άξιο για να μπει στις Κάννες, αλλά αν θέλει να επιστρέψει στον κόσμο του πραγματικού κινηματογράφου, τότε οι Κάννες θα ήθελαν να τον αναδείξουν και πάλι.

Διαβάστε ακόμα: Ο Ντέιβιντ Φίντσερ λέει πως το Netflix είναι το μέλλον του σινεμά

David Fincher 1

«[Ο Φίντσερ] εξακολουθεί να είναι ένας σπουδαίος σκηνοθέτης», είπε ο Φρεμό. «Αλλά δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο στις καρδιές και στο μυαλό μας όπως στο παρελθόν. Θέλει να δουλεύει μόνος του, ήσυχα, κάνοντας τις ταινίες του για πλατφόρμες. Είναι ένας διαφορετικός κόσμος. Μας λείπει. Τον θέλουμε πίσω στον κόσμο μας».

Δηλώσεις σίγουρα που θα προκαλέσουν μερικές αντιδράσεις στη βιομηχανία, ίσως ακόμα και από εκείνους τους σκηνοθέτες που συνεργάζονται ακόμα με τις Κάννες. Από την άλλη βέβαια καταλαβαίνει κανείς τον λόγο για τον οποίο το Netflix έχει καταλήξει να προβάλλει τις ταινίες του σε άλλα φεστιβάλ, όπως εκείνο της Βενετίας, κάτι που, ακόμα και χωρίς την υποστήριξη των Καννών, το έκανε να κερδίσει συνολικά φέτος 18 υποψηφιότητες στα Οσκαρ.