Η ταινία που χθες έκλεψε τα φλας των φωτογράφων στο κόκκινο χαλί, ήταν φυσικά η πρεμιέρα του «Armageddon Time», της νέας ταινίας του Τζέιμς Γκρέι («The Immigrants», «Two Lovers», «We Own the Night») που διαγωνίζεται κι αυτή για τον Χρυσό Φοίνικα.
Κάννες 2022: Το «Armageddon Time» του Τζέιμς Γκρέι αναζητά στο Κουινς του '80 τις ρίζες της Τραμπικής κυριαρχίας
Με πρωταγωνιστές την Αν Χάθαγουεϊ, τον Τζέρεμι Στρονγκ (ναι, τον συγκλονιστικό ηθοποιό του «Sucession»), τον Αντονι Χόπκινς (ο οποίος όμως δεν ήρθε στο φεστιβάλ) και τον αξιολάτρευτο πιτσιρικά Μπανκς Ρεπέτα, ήταν λογικό όλοι οι προβολείς να περιμένουν το καστ στο πιο διάσημο κόκκινο χαλί του κόσμου.
H Tζούλια Ρόμπερτς κάνει την έκπληξη:
Ολοι τα έχασαν όταν είδαν την Τζούλια Ρόμπερτς να εμφανίζεται στο κόκκινο χαλί της ταινίας. Φορώντας ένα απλό, κλασάτο μαύρο κουστούμι, ώστε η προσοχή να πέφτει στο κόσμημα της Chopard, η νέα μούσα του οίκου κοσμημάτων που εδώ και χρόνια αποτελεί τον βασικό χορηγό του Φεστιβάλ Καννών (και τους σχεδιαστές των βραβείων Χρυσού Φοίνικα), περπάτησε το red carpet, δίπλα στην Καρολίν Σοφέλ.
Η Ρόμπερτς, μία διαχρονική χολιγουντιανή σταρ, πρωταγωνιστεί στην νέα καμπάνια της εταιρίας με τίτλο «Happy Diamonds» και φιλοσοφία ότι «τα διαμάντια είναι πιο χαρούμενα όταν είναι ελεύθερα».
Η Εμιλι Γουότσον κι ο Πολ Μεσκάλ είναι τα πιο λαμπερά God's Creatures
Στο παράλληλο τμήμα του «Δεκαπενθημέρου των Σκηνοθετών» έκανε την πρεμιέρα του το «God's Creatures» των Σίλα Ντέιβις και Ανα Ρόουζ Χόλμερ, με πρωταγωνιστές την Εμιλι Γουότσον, τον Πολ Μεσκάλ (ναι, του «Normal People» και την Αίλίν Φρανκιόζι («The Nightingale»). Σ' ένα ψαράδικο χωριό της Ιρλανδίας, οι άντρες είναι ψαράδες και οι γυναίκες δουλεύουν στο τοπικό εργαστάσιο επεξεργασίας της κάθε ψαριάς: καθαρίζουν, ετοιμάζουν, πακετάρουν τα ψάρια και θαλασσινά για να βγουν στην αγορά. Η μεσήλικη Αϊλίν είναι επιστάτης εκεί, ενώ η νεαρή Σάρα εργάτρια στην αλυσίδα παραγωγής και φίλη της. Οταν ο Μπράιαν, ο άσωτος γιος της Αϊλίν, επιστρέφει ξαφνικά από την Αυστραλία, ενώ είχε εξαφανιστεί χρόνια από τις ζωές τους, και διεκδικεί να ασχοληθεί ξανά με την καλλιέργεια μυδιών, ο πατέρας του οργίζεται αλλά η Αϊλίν είναι ευτυχισμένη. Ο γιος της γύρισε! Και θα κάνει τα πάντα να τον στηρίξει: θα δουλέψει δίπλα του, θα ιδρώσει, θα ανεχτεί τη βίαιη συμπεριφορά του άντρα της, θα κλέψει. Τι θα κάνει όμως όταν η Σάρα ένα πρωί κατηγορεί ότι ο Μπράιαν τη βίασε; Οι Ντέιβις και Χόλμερ εξετάζουν την τοξική αρρενωπότητα στις μικρές επαρχίες και πώς η πατριαρχία κατάφερε να εδραιωθεί μέσα κι από την μητρική αγάπη που τυφλώνει. Η ταινία είναι ενδιαφέρουσα, όχι σπουδαία, αλλά η Εμιλι Γουότσον έχει πολύ καιρό να μάς δώσει έναν τόσο ενδιαφέροντα ρόλο και μία τόσο ώριμη, μεστή ερμηνεία.
Εδώ η παρουσίαση των σκηνοθετών και του καστ, στη σκηνή του Theatre Croisette.
Πρεμιέρα και για το «ΕΟ» του Γέρζι Σκολιμόφσκι
Χθες το βράδυ έγινε και η επίσημη πρεμιέρα μίας ακόμα ταινίας του διαγωνιστικού προγράμματος: του «ΕΟ», της νέας ταινίας του μεγάλου Πολωνού δημιουργού Γέρζι Σκολιμόφσκι.
Ο Κιρίλ Σερεμπρένικοφ δίνει συνέντευξη στο Flix και δηλώνει ότι θα διαχωρίζει πάντα την προπαγάνδα από την Τέχνη
Στο 75ο Φεστιβάλ Καννών, ο Σερεμπρένικοφ φτάνει στο κέντρο μιας συγκυρίας, αφού διαγωνίζεται για τον Χρυσό Φοίνικα με την «Γυναίκα του Τσαϊκόφσκι» (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία), κουβαλώντας στους ώμους του όλο το βάρος του Ρώσου που εκπροσωπεί τη Ρωσία, την ώρα που στην Ουκρανία πέφτουν άνθρωποι και πόλεις και ο πλανήτης καθησυχάζεται πως αντιδρά επειδή συνομολογεί σε ένα μποϋκοτάζ της ρωσικής τέχνης, την ίδια ώρα που Ρώσοι καλλιτέχνες διώκονται από την ίδια τους τη χώρα επειδή μιλούν κατά της προπαγάνδας και τώρα πια κατά του πολέμου.
«Αυτό που συμβαίνει στην Ουκρανία είναι φρικτό, είναι αβάσταχτο. Ωστόσο το να σταματήσουμε να ακούμε Τσαϊκόφσκι ή να διαβάζουμε Ντοστογιέφσκι ή να ανεβάζουμε Τσέχοφ δεν είναι σίγουρα η λύση. Η Τέχνη θα έπρεπε να είναι ανεξάρτητη από εθνικότητες», δηλώνει ο 56χρονος σκηνοθέτης που προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποσυνδέσει το σκοτεινό πορτρέτο της τσαρικής Ρωσίας, λίγο πριν την επανάσταση, που σκιαγραφεί στη νέα του ταινία με τη Ρωσία του Βλαντιμίρ Πούτιν.