Ξανά στην κινηματογραφική επικαιρότητα μετά από το Οσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου για το «Manchester by the Sea» του 2016, ο Κέισι Αφλεκ επιστρέφει όχι μόνο ως ηθοποιός αλλά και ως σκηνοθέτης (και σεναριογράφος), με τη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα, το «Light of my Life» που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Πανόραμα του 69ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.
Τοποθετημένη σε ένα δυστοπικό μέλλον, η υπέροχη ταινία που αναδεικνύει το ταλέντο του Αφλεκ όχι μόνο πια ως ηθοποιού αλλά και ως ενός ολοκληρωμένου δημιουργού, αφηγείται την ιστορία ενός πατέρα που προσπαθεί να επιβιώσει μαζί με την δεκάρονη κόρη του, κρύβοντας με οποιονδήποτε τρόπο την ταυτότητά της αφού είναι το μοναδικό κορίτσι που έχει επιβιώσει μετά από μια επιδημία που έχει εξαφανίσει όλο το γυναικείο πληθυσμό του πλανήτη.
Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη που οι περισσότερες ερωτήσεις κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της ταινίας στη Berlinale αφορούσαν το θέμα των μηνύσεων για σεξουαλική παρενόχληση που δέχθηκε από δύο γυναίκες για περιστατικά που σχετίζονταν με τα γυρίσματα της πρώτης του σκηνοθετικής δουλειάς, το «I'm Still Here», με τις δύο γυναίκες να κινούνται δικαστικά και την υπόθεση να κλείνει οριστικά πίσω στο 2010. Το γεγονός ότι η υπόθεση ήρθε πάλι στην επιφάνεια μετά το Οσκαρ που κέρδισε ο Κέισι Αφλεκ για το «Manchester by the Sea» του Κένεθ Λόνεργκαν, είχε σαν αποτέλεσμα την απουσία του από την περσινή απονομή των Οσκαρ όπου παραδοσιακά, ως νικητής του Α' Ανδρικόυ Ρόλου θα παρέδιδε το Οσκαρ στη γυναίκα που θα κέρδισε το Οσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Το καλοκαίρι του 2017, ο Αφλεκ ζήτησε και δημόσια συγγνώμη για την ανάρμοστη συμπεριφορά του στα γυρίσματα του «I'm Stil There».
Ο Κέισι Αφλεκ επιμένει, ωστόσο, πως το «Light of My Life» δεν είναι μια ευθεία απάντηση σε όλη αυτή την ιστορία.
«Η ιδέα της ταινίας συνελήφθη, όπως επίσης το σενάριο γράφτηκε και έγιναν γυρίσματα... τελείως πριν υπάρξουν τα θέματα στα οποία ανφέρεται ο κόσμος. Νομίζω ότι είναι σημαντικό. Νομίζω ότι λέει πολλά για τις προθέσεις που είχαμε.»
Για την επίδραση κινημάτων όπως το #ΜeToo και το #TimesUp, o Κέισι Αφλεκ σχολίασε: «Νομίζω ότι όλοι μας πρέπει με κάποιο τρόπο να αναμετρηθούμε με τον εαυτό μας και να σκεφτούμε τι ρόλο παίζει ο καθένας πολιτιστικά και πως μπορεί αυτός ο ρόλος να είναι θετικός».
Και υπερασπίστηκε τον εαυτό του απέναντι σε κατηγορίες που έχουν γίνει εναντίον του: «Οταν δουλεύεις στις ταινίες, η ιδιωτική σου ζωή είναι ευάλωτη σε κάθε είδους πράγματα - ο καθένας λέει οτιδήποτε για σένα, άνθρωποι σε ακολουθούν παντού με κάμερες, δυσάρεστα πράγματα.»