Το «Empire» είναι η απόλυτη σειρά-φαινόμενο της περσινής σεζόν για μια σειρά από λόγους που κάπως άτσαλα και βιαστικά μπορούν να συνοψιστούν στο ότι μια σειρά που αγκάλιασε με σπάνια αυτοπεποίθηση και ορμή το diversity της, ανατίναξε τους δείκτες θεαματικότητες με έναν τρόπο που πιστεύαμε πως δε θα συναντούσαμε ξανά σε παραγωγή της παλιάς, παραδοσιακής, γερασμένης network τηλεόρασης. Σαν από παλιά, αλλά καινούρια.
Ή απλά, δεν ξέρω, Κούκι Λάιον. Με απόλυτο σεβασμό στην Βάιολα Ντέιβις και το πρόσφατο Emmy της, η μοναδική γυναικεία ερμηνεία στην περσινή τηλεόραση ήταν η Ταράζ Π. Χένσον ως Κούκι Λάιον, ένας σίφουνας ύφους, στυλ και πάραπολλής προσωπικότητας που έπαιρνε το τριγύρω της -μπόλικο, ούτως ή άλλως- δράμα και το μετέτρεπε σε entertainment ενέργεια. Δεν το ζούμε κάθε μέρα τέτοιο πράγμα.
Διαβάστε ακόμη: 67η Απονομή των Βραβείων Emmy: Ξεμπερδεύοντας με το παλιό
Το «Empire» ολοκλήρωσε την 1η σεζόν του λίγο ως πολύ αλώβητο από ξεφουσκώματα, hype ή κάψιμο πολλής ιστορίας. Ομως πάντοτε οι σειρές που ζουν τόσο πολύ στο άκρο του γούστου, αργά ή γρήγορα τουμπάρουν. Κάποια στιγμή η ένταση θα οδηγήσει σε κάτι ανεξήγητα παρανοϊκό. Για την ώρα πάντως, η μόνη παράνοια είναι αυτή η ευχάριστη, που μας αγκαλιάζει καθώς παρακολουθούμε αυτό το post-camp θαύμα, μια σειρά που καταφέρνει να λειτουργεί όντας απολύτως σοβαρή και απολύτως ασόβαρη την ίδια στιγμή.
Παρακολουθήσαμε την πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν και ξεχωρίζουμε τα κύρια σημεία απόλαυσης, καθώς ήσυχοι διαπιστώνουμε πως μετά από έναν πρώτο κύκλο με πατημένο το γκάζι, οι δημιουργοί και σεναριογράφοι δεν έχουν ξεμείνει από κατευθύνσεις.
Ο γορίλας στο δωμάτιο
Ενα από τα πράγματα που νομίζω πως δίνουν στο «Empire» την έντασή του είναι ο τρόπος που καταφέρνει να είναι απολύτως γελοίο και απολύτως σοβαρό την ίδια στιγμή- μια ισορροπία που ο Λι Ντάνιελς έχανε στο σινεμά, αλλά με τη συνδρομή των Αϊλίν Τσέικεν και Ντάνι Στρονγκ εδώ πιάνει απόλυτα.
Υπάρχει ας πούμε μια σκηνή που η Κούκι ντυμένη γορίλας μέσα σε κλουβί μιλάει στο τεράστιο μαζεμένο πλήθος για τον εγγενή ρατσισμό ενός κοινωνικό συστήματος που στέλνει μαύρους στη φυλακή αδιακρίτως. Δεν ξέρω ποια άλλη σειρά θα μπορούσε να κάνει αυτό το πράγμα. Είναι εξωφρενικό και είναι και σοβαρότατο.
Ο κόσμος έχει συγκεντρωθεί σε μια συναυλία υπέρ της απελευθέρωσης του Λούσιους, ο οποίος να σημειώσουμε εδώ για να υπάρχει, είναι όντως ένοχος, κάτι που προσθέτει επίσης ένα λιθαράκι απιθανότητας στα όσα απίθανα κάνει η σειρά αυτή τη στιγμή. Είναι συγκεντρωμένοι κάτω μεταξύ κομπάρσων και αληθινές προσωπικότητες όπως ο Αλ Σάρπτον, που δίνει έξτρα βαρύτητα στο ζήτημα που αγγίζει η σειρά με αυτό το storyline, ή ο ανταποκριτής Ντον Λέμον, που είχε ξεσηκώσει αντιδράσεις με την κάλυψή του από το Φέργκιουσον, κάτι που το «Empire» με σιγουριά αγγίζει.
Και πάλι: Η σεκάνς ξεκινά με την Κούκι ντυμένη γορίλα μέσα σε ένα κλουβί και συνεχίζει με ένα κήρυγμα περί διαφυλεκτικής και ταξικής αδικίας στις ΗΠΑ, με cameo του Αλ Σάρπτον, και με αληθινές αναφορές στο Φέργκιουσον. Παράνοια. Ακόμα και το «Scandal» όταν είχε κάνει πέρσι το Φέργκιουσον επεισόδιό του (που ήταν πολύ καλή προσπάθεια), είχε πατήσει το φρένο, είχε ηρεμήσει, είχε εν πολλοί ξε-«Scandal»-οποιηθεί.
Το «Empire» δεν καταλαβαίνει τίποτα.
The Rock
ΟΚ, μετά τον γορίλα ας μιλήσουμε και για τον ελέφαντα στο δωμάτιο. Ο Κρις Ροκ έκανε cameo στο ρόλο του Φρανκ Γκάδερς, ενός ναρκο-γκάνγκστερ τον οποίο οι πάντες φοβούνται. Και είναι ο Κρις Ροκ. Παιδιά έλεος, τον Κρις Ροκ δε θα τον φοβόταν κανείς ακόμα κι αν είχε το δάχτυλό του πάνω στο κουμπί εκτόξευσης των πυρηνικών κεφαλών. Θα ήταν όλοι σε φάση «λολ έλα Κρις γελάσαμε, τελείωνε τώρα». Ο Κρις Ροκ προσπαθούσε για όλο το επεισόδιο να διατηρεί straight face που όμως διαρκώς μου άφηνε την εντύπωση πως συγκρατιόταν με το ζόρι για να μην αρχίσει να γελάει.
Εδώ είναι το μεγάλο τρικ του «Empire». Τα πάντα απέχουν μια λάθος γκριμάτσα από το να γίνουν ξεκαρδιστικά. Τα πάντα είναι camp και αστεία. Αλλά κανείς δεν πρέπει να χαλάει το αστείο δίνοντάς σου την εντύπωση ότι καταλαβαίνει πως είναι μέσα σε ένα αστείο. Το σύνολο λειτουργεί επειδή οι πάντες σε αυτό μοιάζουν να μην ξέρουν πως μας διασκεδάζουν. Το να βλέπω τον Κρις Ροκ σε στυλ Είμαι Πάρα Πολύ Σοβαρός (Χι Χι) μου χαλάει την ψευδαίσθηση.
Ευτυχώς στο τέλος του επεισοδίου ο Λούσιους έκανε την ανατροπή και τον καθάρισε, στρέφοντας τους συνεργάτες του εναντίον του. Αφού ο Κρις Ροκ του είχε απειλήσει τα σόγια, και πως θα έκοβε την Κούκι κομματάκια, ο Λούσιους ξαφνικά ήταν σε φάση ΤΗΝ ΚΟΥΚΙ ΔΕ ΘΑ ΤΗΝ ΞΑΝΑΒΡΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΥΚΙ, και άφησε τα πρωτοπαλίκαρα του Φρανκ να τον σκοτώσουν όσο πιο φωναχτά κι επίπονα γινόταν.
Πώς τους αγόρασε όλους αυτούς; Είτε προσφέροντας δύναμη, είτε ασφάλεια, είτε απλά πουλώντας μούρη: «Εγώ απλά το κάνω για τη μουσική φίλε», είπε ένας από τους προδότες. Είμαστε εδώ για την τέχνη.
Μιμιμι
Το πλήρωμα του Φρανκ δεν ήταν όμως το μόνο που ο Λούσιους έστρεψε ενάντια στο αφεντικό τους. Καθόλη τη δι’αρκεια του επεισοδίου βλέπουμε την Κούκι να κορτάρει την Μίμι Γουάιτμαν (της Μαρίσα Τομέι που πραγματικά απολαμβάνει πάρα πολύ αυτό που της συμβαίνει), με σκοπό να εκμεταλλευτεί τα λεφτά της και να αγοράσει την Empire πετώντας έξω τον Λούσιους.
Η Μίμι, που από την πρώτη στιγμή μοιάζει έτοιμη να χιμήξει στην Κούκι (αλλά κλασάτα, ξέρετε), τους παίζει όλους όπως θέλει, και τελικά κερδίζει. Μέχρι και την Ανίκα ρίχνει κατόπιν διαταγής της Κούκι, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό να την αποτρέψει από το να συνεργαστεί παρασκηνιακά με τον Λούσιους. («You can’t even dyke right», της λέει έξαλλη η Κούκι στην πρώτη μεγάλη ατάκα της σεζόν.)
Ετσι, η Μίμι παίρνει τις μετοχές, όμως αντί ο έλεγχος να πάει στην ομάδα της Κούκι, αντηχεί το douchebag γέλιο του Λούσιους σε απευθείας σύνδεση με τη φυλακή, για να το συνοδέψει με ένα απαραίτητο «game over, bitches». Έτσι που τους γλεντάει όλους από εκεί μέσα, καλύτερα να μη βγει ποτέ.
H εκπαίδευση του Τζαμάλ
Ο Τζαμάλ μου φαινόταν πολύ πιο ενδιαφέρων όσο πάλευε με τον πατέρα του και με τον εαυτό του για τη σεξουαλική του ταυτότητα. Από τη στιγμή που ο Λούσιους τον έβαλε αφεντικό της Empire και η Κούκι τα βρήκε με τον άλλο της γιο, η δυναμική σα να χάθηκε. Ξαφνικά το κέντρο αγωνίας του χαρακτήρα είναι ‘μπορεί να παραμείνει αγνή καλλιτεχνική ψυχή;’.
Δεν ξέρω, αλλά δεν είναι ότι ψοφάω να μάθω κιόλας. Αυτό που ίσως έχει ενδιαφέρον είναι να αρχίσει σιγά σιγά να μετατρέπεται σε ένα νεότερο Λούσιους. Προς το παρόν, κλείνει την Κούκι έξω από την πόρτα. Ψυχρό, δικέ μου.
Τι θα κάνει τώρα η Κούκι; Τι ρόλο θα παίξει η Μίμι; Πόσα καλά τραγούδια θα βγάλει φέτος για τη σειρά ο Τίμπαλαντ; Πόσο καιρό θα κάνει κουμάντο ο Λούσιους από τη φυλακή; Για πόσο καιρό θα προσποιούμαστε πως μας ενδιαφέρει ο Άντρε; Τι άλλα επικά γκεσταριλίκια μας επιφυλάσσει φέτος η σειρά; Καυτές ερωτήσεις, μετά από μια καυτή πρεμιέρα.
Το «Empire» προβάλλεται κάθε Πέμπτη στις 21.50 στο FOX, λιγότερο από 24 ώρες μετά την πρεμιέρα κάθε επεισοδίου στην Αμερική**.
Διαβάστε ακόμη:
Tags: empire, λι ντάνιελς