
Τα Οσκαρ παραμένουν ένα από τα πιο εμβληματικά γεγονότα της κινηματογραφικής βιομηχανίας, όμως το τηλεοπτικό τους μέλλον φαίνεται πιο αβέβαιο από ποτέ. Το ABC έχει τα δικαιώματα μετάδοσης εδώ και σχεδόν πέντε δεκαετίες στην Αμερική και δύσκολα θα τα παραχωρήσει χωρίς μάχη. Παρ’ όλα αυτά, οι μεγάλοι τηλεοπτικοί αντίπαλοι NBC και CBS εμφανίζονται πρόθυμοι να μπουν στο παιχνίδι, διεκδικώντας τη δική τους θέση στο πιο λαμπερό κόκκινο χαλί του Χόλιγουντ.
Ακόμα πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι το γεγονός ότι νέοι και ανατρεπτικοί «παίκτες» δείχνουν έτοιμοι να ανατρέψουν τα δεδομένα. Το Netflix και το YouTube, δύο από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες παγκοσμίως, φέρονται να έχουν προσεγγίσει την Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών (AMPAS) με στόχο την απόκτηση των δικαιωμάτων. Μια τέτοια κίνηση θα προκαλούσε αίσθηση στο Χόλιγουντ, καθώς θα σηματοδοτούσε την πρώτη φορά που η κορυφαία τελετή βραβείων του κινηματογράφου θα περνούσε σε streaming πλατφόρμες.
Η Disney, που μέσω του ABC έχει το συμβόλαιο έως το 2028, είχε διαπραγματευθεί πέρυσι με την Ακαδημία μια συμφωνία που ξεπερνούσε τα 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ωστόσο, οι συνομιλίες έχουν παγώσει, αφού η AMPAS ζητά περισσότερα χρήματα, την ώρα που οι χαμηλές τηλεθεάσεις δυσκολεύουν τη Disney να δικαιολογήσει μια τέτοια επένδυση.
Διαβάστε ακόμα: Η απόκτηση ενός (ακόμη) Οσκαρ δεν απασχολεί τον Ντένζελ Ουάσινγκτον
Τα δεδομένα δείχνουν γιατί οι νέες πλατφόρμες αποτελούν πειστική εναλλακτική. Το YouTube είναι η πιο δημοφιλής υπηρεσία βίντεο παγκοσμίως και το Netflix παραμένει το μεγαλύτερο όνομα στο streaming. Η παγκόσμια εμβέλεια που μπορούν να προσφέρουν είναι κάτι που κανένα παραδοσιακό τηλεοπτικό δίκτυο δεν μπορεί να φτάσει.
Οι αριθμοί της τηλεθέασης, άλλωστε, μιλούν από μόνοι τους. Στις ΗΠΑ, η παρακολούθηση των Οσκαρ έχει μειωθεί πάνω από 60% σε σχέση με την ακμή τους στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και σήμερα είναι σχεδόν η μισή από ό,τι ήταν πριν από δέκα χρόνια. Πολλοί θεατές πλέον προτιμούν να δουν απλώς τα highlights στο YouTube την επόμενη μέρα.
Παρά τις έντονες φήμες και το ενδιαφέρον πολλών «μνηστήρων», τίποτα δεν θεωρείται οριστικό. Το ABC εξακολουθεί να κρατά τα δικαιώματα μέχρι το 2028, ενώ η Ακαδημία αξιολογεί όλες τις προτάσεις προκειμένου να αποφασίσει ποιος θα είναι ο επόμενος επίσημος «οικοδεσπότης» της μεγαλύτερης κινηματογραφικής βραδιάς στον κόσμο.