Στη φετινή ανακοίνωση των οσκαρικών υποψηφιοτήτων φάνηκε ότι η σφαγή και οι ανατροπές σημειώθηκαν στην πεντάδα σκηνοθεσίας. Ούτε η Κάθριν Μπίγκελοου (μέχρι εκείνη τη στιγμή το φαβορί!), ούτε ο Τόμας Χούπερ (αν και όλος ο άθλος του «Les Miserables» του ανήκει), ούτε ο Κουέντιν Ταραντίνο άκουσαν τα ονόματά τους στην σκηνοθετική κατηγορία.
Για την Μπίγκελοου οι εικασίες θέλουν το «Zero Dark Thirty» να μεταμορφώνεται εν μία νυκτί από τη Σταχτοπούτα του οσκαρικού χορού σε κολοκύθα: το ακανθώδες θέμα του πώς η CIA «αποσπά» πληροφορίες, πόσο άγρια έχει γίνει η κατασκοπία (ή ήταν πάντα), οι σκηνές βασανισμού - όλα λειτούργησαν μπούμερανγκ και η πρώτη γυναίκα που κέρδισε Οσκαρ στην ιστορία του θεσμού («The Hurt Locker»), φέτος έχασε ακόμα και την υποψηφιότητα.
Οσο αφορά τον Ταραντίνο, οι περισσότεροι τοποθέτησαν την απουσία του από την πεντάδα, στην εξίσου ηλεκτρισμένη κουβέντα που δίχασε το Χόλιγουντ και τον κόσμο: τη βία στο σινεμά και κατά πόσο είναι υπεύθυνη για τις μαζικές δολοφονίες όπως αυτή στο σχολείο του Κολοράντο (που συνέπεσε με την πρεμιέρα του «Django Unchained»).
Κι έρχεται σήμερα ο Χάρβεϊ Γουάινσταΐν για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Μιλώντας στο Deadline, o Γουάινσταΐν ανέλαβε όλη την ευθύνη για το πώς ο Ταραντίνο έχασε την ευκαιρία να κατέβει πιο δυναμικά στα Οσκαρ:
Δε θέλω να χρησιμοποιήσω την έκφραση «του έκλεψαν την υποψηφιότητα», αλλά ... ο Κουέντιν Ταραντίνο να απουσιάζει από την πεντάδα σκηνοθεσίας; Ενας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες της εποχής μας; Ομως αυτή είναι η εξήγησή μου για το τι συνέβη με την υποψηφιότητά του και γενικώς για ό,τι πήγε στραβά με το Django: Τελειώσαμε την ταινία 1η Δεκεμβρίου. Την δείξαμε λίγες μέρες μετά. Αλλά φέτος η οσκαρική κούρσα είχε ξεκινήσει πολύ νωρίς - ήδη στις 3 Ιανουαρίου ήταν το deadline μας. Και εκεί έγινε το λάθος και είναι όλο δικό μου. Προσπάθησα να στείλω όσο περισσότερο κόσμο στους κινηματογράφους, ήθελα να τη δουν σε μεγάλη οθόνη κι όχι σε DVD screeners. Πάγωσα την αποστολή των DVD. Περίμενα να κάνει τον κύκλο της στα σινεμά.
Είναι μία επική ταινία, ο Κουέντιν έχυσε το αίμα του και έβαλε όλη την καρδιά του για να την κάνει - για εκείνον είναι η σπουδαιότερη ταινία του. Να την στείλω σε DVD; Δεν μου πήγαινε.
Το είπα στον Κουέντιν: αυτό θα το πληρώσουμε στα Οσκαρ, αλλά το έκανα. Οταν τελικά στείλαμε τα DVD ήταν πολύ αργά. Ηταν όμως δική μου απόφαση και αναλαμβάνω όλη την ευθύνη...
Κάπως έτσι στηρίζουν τους σκηνοθέτες τους οι πραγματικά μεγάλοι παραγωγοί. Βέβαια, εδώ που τα λέμε, το «Django» δεν συγκέντρωσε και λίγες υποψηφιότητες (ταινίας, σεναρίου, Β' Ανδρικού, φωτογραφίας, μιξάζ). Απλά, ο Χάρβεϊ ήθελε να φάει τη σφαίρα για τον σκηνοθέτη του. Το χειροκροτούμε.
Διαβάστε τα πάντα για το «Django: Ο Τιμωρός» και μην ξεχνάτε να ενημερώνεστε καθημερινά για τις οσκαρικές εξελίξεις στο ειδικό Oscars Stream του Flix!