Φεστιβάλ / Βραβεία

Βενετία 2020: Ολοι θέλουν μια μπουκιά από τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου

of 10

Η προβολή της ταινίας του έλληνα σκηνοθέτη στο φεστιβάλ, συνοδεύτηκε από ομόφωνα διθυραμβικές κριτικές.

Βενετία 2020: Ολοι θέλουν μια μπουκιά από τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου

Τα «Μήλα» , η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Νίκου, που αφηγείται τοχρονικό μιας αναπάντεχης επιδημίας, όταν οι άνθρωποι μιας πόλης εμφανίζουνξαφνική αμνησία, άνοιξε το πρόγραμμα Ορίζοντες και οι πρώτεςδιεθνείς κριτικές είναι τουλάχιστον ενθουσιώδεις.

O Ζαν Μπρούκς της Guardian, χαρακτηρίζει την ταινία «υπέροχα καυστική και ως μιατρομερά ανατριχιαστική αναπαράσταση μιας επιδημίας, αποτελώντας την πιοταιριαστή επιλογή για το άνοιγμα του τμήματος του φεστιβάλ, […] που διακρίνεται γιατην ευγένεια των εικόνων της και την διάθεσή της να ταξιδεύει».

Δείτε ακόμη: Βενετία 2020: Ο Χρήστος Νίκου παρουσιάζει τα «Μήλα»

μήλα 607

Ο Πίτερ Ντεμπρούζ του Variety κάνει λόγο για «μια μεταφορική περίπτωση αμνησίαςπου βρίσκει αντίκρισμα στον πραγματικό κόσμο μέσα από την τόσο ευγενικάπαράλογη σκηνοθετική ματιά του Χρήστου Νίκου», συγκρίνοντας τον πυρήνα τηςταινίας με μια αντιστροφή της ιδέας της «Αιώνιας Λιακάδας ενός Καθαρού Μυαλού»του Τσάρλι Κάουφμαν

Από την άλλη, η Γουέντι Αϊντ του ScreenDaily, μένει για «το αξέχαστο ντεμπούτο τουΧρήστου Νίκου, που διαχειρίζεται άψογα έννοιες, όπως η μνήμη, η ταυτότητα, ηθλίψη και η απώλεια, με την αφηγηματική πρόφαση μιας επιδημίας, που ενώ στηνόψη της μοιάζει σκληρό και αδιαπέραστο, καταλήγει να είναι κάτι πολύ μοναδικό».

Μήλα

Ο Ντέιβιντ Ρούνί του Hollywood Reporter εξάρει τον Χρήστου Νίκου ως «μιαεντυπωσιακή νέα κινηματογραφική φωνή που με τα «Μήλα», παρουσιάζει μιααλληγορία [...] ανέκφραστη, σκοτεινή και σουρεαλιστική, που με προσεκτικό τρόποκαταλήγει ως μια τρομακτική περισυλλογή πάνω στην χειραγώγηση της μνήμης, καιπου είναι δύσκολο να πάρεις τα μάτια από πάνω της». Υπογραμμίζει δε, πως «οΝίκου είναι τόσο οικονόμος και αυθεντικός στο σενάριο που στήνει την τέλειαισορροπία ανάμεσα στην ειρωνική παρατήρηση των γεγονότων και στην μελαγχολίατης πραγματικότητας, σε μια στιγμή που δεν θα μπορούσε να φαντάζει ιδανικότερη».

Μήλα

Ο Στίβεν Σάιτο του Moveablefest, δεν αφήνει «κανένα περιθώριο ναξεχάσεις τα «Μήλα», μιλώντας για την ικανότητα του Νίκου «να κάνει ένα σύνολοανθρώπων, μιας ευρύτερης ομάδας να γίνεται κοινωνός των προβλημάτων τουκεντρικού χαρακτήρα, ιδιαίτερα όταν η μνήμη του αρχίζει να τον προδίδει».

O Καλίμ Αφτάμπ για το Cineuropa γράφει πως «το τμήμα των Οριζόντων έχει έναυψηλό επίπεδο να διατηρήσει, εφόσον άνοιξε με τα «Μήλα», ένα αξιομνημόνευτοπρώτο φιλμ ενός δημιουργού που αφήνει μια γλυκόπικρη επίγευση στο φινάλε,βάζοντας δυνατή υποψηφιότητα να φύγει νικητής από τη Βενετία».

«Μπορείς να κάνεις μια νέα αρχή»: Τρέιλερ για τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου

Μήλα 607

O Φιλ Ντε Σέμλιεν από το Time Out, αναρωτιέται ρητορικά στην κριτική του «αν τα«Μήλα» είναι ένα σχόλιο για τη σχέση της Ελλάδας με το ένδοξο παρελθόν της, ή τελικάαφορά έναν κόσμο που παρασύρεται από τα ένστικτα και τα πείσματα του;» Όπωςκαι να έχει, καταλήγει πως «ο Νίκου αφήνει στο κοινό να ερμηνεύσει τη μεταφορά,που με πρόφαση τη μοναξιά, θέλει να μιλήσει για ζητήματα…καρδιάς».

Τέλος, ο Αντρέας Γουάιζμαν από το Deadline, έγραψε πως τα «Μήλα» είναι «μια ταινίαδυνατή, συγκινητική και ευαίσθητη, αστεία παράλληλα, που καταπιάνεται με το πώςοι άνθρωποι και οι κοινωνίες διαχειρίζονται την μνήμη και τη θλίψη», ενώ τονχαρακτηρίζει από τις πιο πλέον ισχυρές τελευταίες δημιουργικές φωνές εκεί έξω,κατανοώντας την απόφαση της εκλεκτικής CAA, να υπογράψει μαζί του συμβόλαιοσυνεργασίας.


Περισσότερη Βενετία 2020: