Το 71ο Φεστιβάλ Βενετίας διαρκεί 11 μέρες κι είμαστε στην έκτη ήδη. Η φετινή διοργάνωση, ως τώρα, ήταν, για τα δεδομένα της, σχετικά φτωχική. Σε star power, μια και οι συντελεστές που κάνουν τα φλας ν’ αστράφτουν σε παροξυσμό, ήταν περιορισμένοι (ωστόσο υπήρχαν, λιγότεροι αλλά δυνατοί). Σε πρόγραμμα, μια και λίγες είναι οι ταινίες που κεντρίζουν το μυαλό ή τα μάτια και αρκετές εκείνες που σε κάνουν να θέλεις να τα κλείσεις και τα δυο. Σε κόσμο: οι επαγγελματίες συνήθιζαν παλιότερα να ξεκινούν από τη Βενετία και να συνεχίζουν προς Τορόντο, για το εκεί Φεστιβάλ που ακολουθεί αμέσως χρονιά. Τώρα οι τσέπες έχουν ελαφρύνει για όλους και η επιλογή του ενός ή του άλλου είναι επιτακτική. Η Mostra, ωστόσο, θα είναι πάντα η Mostra κι αν τα συγκριτικά στοιχεία μοιάζουν να κατηφορίζουν, η αντικειμενική της γοητεία (με πρωταγωνιστή το πανέμορφο Λίντο) και η κινηματογραφική της εμβέλεια δεν τίθενται υπό καμιά αμφισβήτηση. Ανακεφαλαιώνοντας όσα ζήσαμε ως τώρα ταξιδεύοντας στο σινεμά με γόνδολα, σημειώνουμε τα σημαντικότερα.
Οι ταινίες που ξεχωρίσαμε(κλικάρετε στο link για να διαβάσετε τη γνώμη του Flix)
- «Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου
- «99 Homes» του Ραμίν Μπαχρανί
- «The Look of Silence» του Τζόσουα Οπενχαϊμερ
- «Melbourne» του Νίμα Τζαβιντί
- «In the Basement» του Ούλριχ Ζάιντλ
- «Anime Nere» του Φραντσέσκο Μούντζι
- «Loin des Hommes» του Νταβίντ Ελχόφεν
Τα βλέπω διπλά
Ο Αλ Πατσίνο ήρθε στη Βενετία με όχι μία, αλλά δύο ταινίες. Καμιά δεν ήταν αριστούργημα, ούτε το «The Humbling» του Μπάρι Λέβινσον, ούτε το «Manglehorn» του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν: αριστούργημα ήταν κυρίως ο ίδιος, με τις ερμηνείες του και τα όσα είπε στις συνεντεύξεις Τύπου για τις δυο ταινίες. Ο Αλ Πατσίνο στο «The Humbling» υποδύεται έναν ηθοποιό που βρίσκεται σε υπαρξιακό αδιέξοδο νιώθοντας ότι η τέχνη του και το ταλέντο του παρακμάζουν. Το ίδιο ακριβώς αισθάνεται κι ο Μάικλ Κίτον ως Ρίγκαν Τόμσον στο «Birdman». Οι δυο ταινίες έχουν διαμετρικά αντίθετο ύφος, αλλά οι δυο ήρωες είναι ταυτόσημοι, δυο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Παραμένοντας στον κόσμο του θεάματος, ο Ουεν Γουίλσον, στο «She’s Funny That Way» του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς υποδύεται έναν πετυχημένο νεοϋορκέζο θεατρικό σκηνοθέτη με τάσεις τσιλιμπουρδίσματος. Ενας άλλος ηθοποιός έκανε διπλή εμφάνιση στη Βενετία, ο Τσαρλι Τσάπλιν. Στο «La Rançon de la Gloire» του Ξαβιέ Μποβουά, η πραγματική ιστορία της κλοπής του φερέτρου του με σκοπό τα λύτρα δίνει την έμπνευση στο σενάριο. Στο «The Cut» του Φατίχ Ακίν, ο Σαρλό και «Το Χαμίνι» είναι η ταινία που φέρνει το πρώτο χαμόγελο στον κατατρεγμένο Αρμένιο ήρωα, σε μια υπαίθρια προβολή το 1922, με το τέλος του πολέμου. Στο πρώτο από αυτά πρωταγωνιστεί ο Βέλγος Μπενουά Πελβούρντ. Που αποτελεί και το μήλο της έριδος στο «3 Coeurs», ανάμεσα σε Σαρλότ Γκενσμπούργκ και Κιάρα Μαστρογιάνι. Η οποία παίζει στην ταινία μαζί με τη μητέρα της, Κατρίν Ντενέβ. Αλλά ας μην το παρακάνουμε.
Ωραίοι άντρες, ωραίες γυναίκες, la bella Venezia
Ο Ανταμ Ντράιβερ στέκεται στο (μεγάλο) ύψος του
Ταχάρ Ραχίμ, Φατίχ Ακίν, happy together
Η Βραζιλιάνα Αλεσάντρα Αμπρόζιο φορά Chopard κι ετοιμάζεται για εμφανίσεις στους Ολυμπιακούς του Ρίο
Οουεν Γουίλσον. Πάντα ίδιος
Το μετέωρο βήμα του «Birdman»
Η Σαρλότ Γκενσμπούργκ είναι μια Θεά. Ακόμα κι όταν ξεχνά να φορέσει τη φούστα της
Αντριου Γκάρφιλντ, Ραμίν Μπαχρανί, Μάικλ Σάνον, με σειρά ύψους
Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, Βαλέρια Γκολίνο
Ο Μάικλ Κίτον αρέσει ΚΑΙ στη νεότερη γενιά
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι ο Βίγκο Μόρτενσεν (δίπλα στον συμπρωταγωνιστή του, Ρεντά Κατέμπ), έχει έτσι τα μαλλιά του για κάποιο ρόλο. Θέλουμε πολύ.
Η Κατρίν Ντενέβ δίνει αέρα στην κόρη, Κιάρα Μαστρογιάνι
Η Μπιάνκα Μπάλτι σε μία από τις πιο σικάτες εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί, με κοσμήματα Chopard
Κίρστεν Ντανστ, Κέιτ Μάρα, Λίνα Ντάναμ, όχι ακριβώς τρεις χάριτες, σε εκδήλωση της miu miu...
και σε cuteness εν πλω
Μοράν Ατίας. Γενικώς.
Ο Εντουαρντ Νόρτον είχε κέφια στη Βενετία
Η Εμα Στόουν, double face
Ο Αλ Πατσίνο. Με τη σύντροφό του, Λουσίλα Σόλα. Και την κόρη της, Καμίλα Σόλα. Αχ, κι έχουμε τόσα πολλά να πούμε...
Tags: βενετια 2014