Η ομάδα του Flix βρίσκεται στο Βερολίνο, όπου για τις επόμενες δέκα ημέρες θα συγκεντρωθούν τα βλέμματα κι ολόκληρης της κινηματογραφικής κοινότητας, για να σας μεταφέρει «ζωντανά» όλα όσα θα συμβούν στην 63η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου, μέσα και έξω από τις αίθουσες...
Η πρώτη ημέρα του Φεστιβάλ ανήκει δικαιωματικά στον Γουονγκ Καρ Γουάι, που βρίσκεται στο Βερολίνο με διπλό ρόλο: ως σκηνοθέτης της ταινίας έναρξης που δεν είναι άλλη από το πολυαναμενόμενο έπος πολεμικών τεχνών «The Grandmaster» και ως Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής (που αποτελείται από τη Σουζάνε Μπίερ, τον Τιμ Ρόμπινς, τον Αντρέα Ντρέζεν, την Ελεν Κούρας, την ιρανή Σιρίν Νεσάτ και την Αθηνά Τσαγγάρη) που θα είναι υπεύθυνη για να επιλέξει τις ταινίες που θα ξεχωρίσουν από το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ και θα διεκδικήσουν μια θέση στα μεγάλα βραβεία του Φεστιβάλ.
Δεκαεννιά ταινίες διαγωνίζονται φέτος για τη Χρυσή Αρκτο, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν το «Camille Claudel 1915» του Μπρούνο Ντιμόν (φωτό) με τη Ζιλιέτ Μπινός, το «Prince Avalanche» του Ντέιβιντ Γκόρντον Γκριν, το «In the Name of» της Μαλγκόσκα Ζουμόφσκα από την Πολωνία, το τρίτο μέρος της τριλογίας του «Παραδείσου» με τίτλο «Ελπίδα» του Ούρλιχ Ζάιντλ, το «Promised Land» του Γκας Βαν Σαντ με τον Ματ Ντέιμον σε σενάριο δικό του, το δεύτερο «απαγορευμένο» φιλμ του Τζαφάρ Παναχί με τίτλο «Parde», το «The Necessary Death of Charlie Countryman» με τον Σάια ΛαΜπεφ και η τελευταία - κατά τις δηλώσεις του - ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ «Side Effects» με τη Ρούνι Μάρα.
Διαβάστε εδώ αναλυτικά για όλες τις ταινίες του Διαγωνιστικού Προγράμματος της 63ης Berlinale.
Από τις μεγάλες πρεμιέρες του Φεστιβάλ ξεχωρίζουν το «Before Midnight» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, το τρίτο μέρος της «Before ...» τριλογίας με γυρίσματα στην Ελλάδα (φωτό), το οσκαρικό «Les Miserables» του Τομ Χούπερ, η προβολή του τηλεοπτικού «Top of the Lake» της Τζέιν Κάμπιον, το ριμέικ του «Tokyo Story» του Γιασουχίρου Οζου από τον Γιόζι Γιαμάντα με τίτλο «Tokyo Family», το ντοκιμαντέρ του Κεν Λόουτς «The Spirit of '45» και το «The Look of Love» του Μάικλ Γουιντερμπότομ.
Στο πάντοτε ανήσυχο Panorama θα συναντήσουμε το πολυσυζητημένο τύπου ριμέικ στο «Ψωνιστήρι» του Γουίλιαμ Φρίντκιν δια χειρός Τζέιμς Φράνκο με τίτλο «Interior, Leather Bar» (φωτό), το μεγάλο χιτ του φετινού Sundance «Don Jon's Addiction» που σηματοδοτεί και το σκηνοθετικό ντεμπούτο μεγάλου μήκους του Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ, το «Lovelace» με την ιστορία της Λίντα Λαβλέις, διάσημης πρωταγωνίστριας στο soft πορνό «To Βαθύ Λαρύγγι» που άλλαξε για πάντα τη σχέση σινεμά και σεξ, το «Frances Ha» του Νόα Μπάουμπαχ, το «Yesterday Never Ends» της Ιζαμπέλ Κοιξέτ, το «Bambi» του Σεμπαστιάν Λιφσίτζ, το «La maison de la Radio» του Νικολά Φιλιμπέρ, αλλά και μια πάντοτε ενδιαφέρουσα επιλογή στο τμήμα των ντοκιμαντέρ που θα ανοίξει με το πολυσυζητημένο και μελλοντικά «πολυκατεβασμένο» ντοκιμαντέρ του Σάιμον Κλόσε «TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard» για την ιστορία του Pirate Bay.
Στο Forum το ενδιαφέρον είναι ανεβασμένο φέτος κυρίως λόγω των πέντε συμμετοχών από την Ελλάδα. Η «Κόρη», τρίτη ταινία μεγάλου μήκους του Θάνου Αναστόπουλου, η «Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά», το ντεμπούτο της Ελίνα Ψύκου (φωτό), το «Fynbos» του Χάρη Πατραμάνη (μια συμπαραγωγή Νοτίου Αφρικής και Ελλάδας), το «Στο Λύκο» των Αράν Χιους και Χριστίνας Κουτσοσπύρου (συμπαραγωγή Ελλάδας - Γαλλίας) και το «Echolot» του Αθανάσιου Καρανικόλα, μόνιμου κατοίκου Γερμανίας σε μια γερμανική παραγωγή, ξεχωρίζουν ανάμεσα σε ανεξάρτητες ταινίες από νέους δημιουργούς απ' όλον τον πλανήτη.
Στα μεγάλα αφιερώματα της φετινής Berlinale ξεχωρίζει η ρετροσπεκτίβα στο έργο του θρυλικού ντοκιμαντερίστα Κλοντ Λανζμάν (φωτό), ο οποίος είναι υπεύθυνος για ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα στο είδος, το «Shoah» του 1985, το οποίο διαρκεί 9μιση ώρες και αποτυπώνει τη γενοκτονία των Εβραίων της Ευρώπης, ενώ είχε προβληθεί στο Forum του Φεστιβάλ Βερολίνου το 1986 και απέσπασε πολλά διεθνή βραβεία. Παράλληλα, η Berlinale αφιερώνει και μια ρετροσπεκτίβα με τίτλο «The Weimar Touch: The International Influence of Weimar Cinema after 1933» με μια σειρά προβολών από Γερμανούς σκηνοθέτες που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τη χώρα μετά την άνοδο των Ναζί μεγαλουργώντας σε διαφορετικά μέρη του κόσμου, ανάμεσά τους ο Φριτζ Λανγκ, ο Μπίλι Γουάιλντερ, ο Ερνστ Λιούμπιτς και ο Ρόμπερτ Σιόντμακ. Στο τμήμα «Βerlinale Classics» θα παιχτούν αποκατεστημένες κόπιες σπουδαίων ταινιών όπως το «Tokyo Story» του Γιασουχίρο Οζου, το τρισδιάστατο «Dial M For Murder» του Αλφρεντ Χίτσκοκ, το «Cabaret» του Ρόμπερτ Φόσι και το «Λιμάνι της Αγωνίας» του Ελία Καζάν.
Tags: berlinale 2013