Buzz

Η διευθύντρια ορχήστρας Μαρίν Αλσοπ θεωρεί το «Tár» αντιγυναικείο

of 10

Η Αλσοπ, στην οποία φαίνεται πως βασίστηκε o ρόλος της Λίντια Ταρ που υποδύεται η Κέιτ Μπλάνσετ, κατακρίνει την ταινία λέγοντας πως «προσβλήθηκα ως γυναίκα, προσβλήθηκα ως μαέστρος, προσβλήθηκα ως λεσβία».

Η διευθύντρια ορχήστρας Μαρίν Αλσοπ θεωρεί το «Tár» αντιγυναικείο

Το «Tár» του Τοντ Φιλντ θεωρείται από αρκετούς κριτικούς μια πραγματικά σπουδαία με μια ακόμα σπουδαιότερη ερμηνεία από την Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία μέχρι στιγμής έχει σαρώσει τα βραβεία και ετοιμάζεται να κάνει το ίδιο και τη μεγάλη βραδιά των Οσκαρ. Αλλά η διευθύντρια ορχήστρας Μαρίν Αλσοπ, της οποίας το όνομα αναφέρεται και στην ταινία, έχει αντίθετη άποψη.

Η νέα ταινία του Τοντ Φιλντ - που θα δούμε στην Ελλάδα το Φεβρουάριο - αφηγείται την ιστορία της (φανταστικής ηρωίδας) παγκοσμίου φήμης μουσικού Λίντια Ταρ. Λίγες μέρες από την ηχογράφηση της συμφωνίας που θα την οδηγήσει στα ύψη της ήδη τρομερής καριέρας της, κατηγορείται ότι «κυνηγά» σεξουαλικά νεαρές μουσικούς, με αποτέλεσμα να καταστρέφεται η καριέρα της και η προσωπική της ζωή. Πολλοί είναι εκείνοι συγκρίνουν την Αλσοπ με την Ταρ, καθώς και οι δύο ήταν μαθήτριες του Λέοναρντ Μπερνστάιν, παντρεμένες με συναδέλφους μουσικούς, διευθύνουν κορυφαίες ορχήστρες και είναι ομοφυλόφιλες γυναίκες.

«Πρώτη φορά διάβασα γι' αυτό στα τέλη Αυγούστου και σοκαρίστηκα», είπε ο Αλσοπ στους Sunday Times. «Τόσες πολλές επιφανειακές πτυχές του “Tár” φάνηκαν να ευθυγραμμίζονται με την προσωπική μου ζωή. Αλλά μόλις το είδα, δεν ανησυχούσα πια, προσβλήθηκα: προσβλήθηκα ως γυναίκα, προσβλήθηκα ως μαέστρος, προσβλήθηκα ως λεσβία».

Διαβάστε ακόμα: Η Ενωση Κριτικών Αμερικής ψηφίζει το «Tár» ως την καλύτερη ταινία του 2022

marin alsop Η Μαρίν Αλσοπ

Και συνέχισε λέγοντας «το να έχεις την ευκαιρία να υποδυθείς μια γυναίκα σε αυτόν τον ρόλο και να την κάνεις στην ουσία βιαστή - για μένα αυτό ήταν αποκαρδιωτικό. Πιστεύω ότι όλες οι γυναίκες και όλες οι φεμινίστριες θα πρέπει να ενοχλούνται από αυτό το είδος απεικόνισης, επειδή δεν αφορά πραγματικά γυναίκες μαέστρους. Αφορά τις γυναίκες ως ηγέτες στην κοινωνία μας. Οι άνθρωποι ρωτούν αν μπορούν να τις εμπιστευτούμε, αν μπορούν να λειτουργήσουν σε αυτόν τον ρόλο. Είναι τα ίδια ερωτήματα είτε πρόκειται για έναν CEO είτε για έναν προπονητή του NBA είτε για τον επικεφαλής ενός αστυνομικού τμήματος.»

«Υπάρχουν τόσοι πολλοί άντρες – πραγματικοί, τεκμηριωμένοι άντρες – στους οποίους αυτή η ταινία θα μπορούσε να βασιστεί, αλλά, αντίθετα, όχι μόνο βάζει μια γυναίκα στον ρόλο, αλλά της δίνει όλα τα χαρακτηριστικά αυτών των ανδρών. Αυτό δείχνει αντιγυναικείο. Το να υποθέσει κανείς ότι οι γυναίκες είτε θα συμπεριφέρονται πανομοιότυπα με τους άντρες είτε θα γίνουν υστερικές, τρελές, παράφρονες σημαίνει ότι διαιωνίζουμε κάτι που έχουμε ήδη δει σε ταινίες τόσες φορές στο παρελθόν».

Πάντως ο Φιλντ φαίνεται πως θα επεκτείνει το σύμπαν του «Tár» με μια μικρού μήκους ταινία με τίτλο «The Foundation», η οποία θα επανενώσει τον Φιλντ με την Κέιτ Μπλάνσετ και το υπόλοιπο συνεργείο της ταινίας και θα κάνει την πρεμιέρα της τον άλλο μήνα στην Berlinale.