Η SAE Athens προσφέρει σπουδές σκηνοθεσίας, παραγωγής, videography και μοντάζ/post-production, με τα κορυφαία προγράμματα σπουδών Film Making και Video Production στην Ελλάδα και με την εγγυημένη ποιότητα της SAE παγκοσμίως. Οχι μόνο στα λόγια: τρεις ταινίες που υπογράφουν σπουδαστές της σχολής, διαγωνίζονται φέτος στο Ελληνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα του 40ού Φεστιβάλ Δράμας. Λίγες μέρες πριν ξεκινήσει το Φεστιβάλ, ρωτήσαμε τους συντελεστές των ταινιών πώς θεωρούν ότι τους βοήθησαν, τόσο οι σπουδές τους στη SAE Athens, όσο και η ομαδική δουλειά με τους συμφοιτητές τους στη σχολή. Διαβάστε παρακάτω όσα μας είπαν.
Διαβάστε ακόμη: SAE Athens - Ενα success story στις κινηματογραφικές σπουδές
«Σουτζουκάκια» του Χρυσόστομου Μπάρμπα
Ο σκηνοθέτης Χρυσόστομος Μπάρμπας, που διαγωνίζεται με την ταινία «Σουτζουκάκια», θεωρεί ότι το πιο σημαντικό σημείο της φοίτησής του στη SAE, ήταν «αναμφίβολα η ευκαιρία που μου δόθηκε να συνεργαστώ με άτομα που μοιράζονται το ίδιο πάθος με εμένα. Ετσι, έζησα από πρώτο χέρι και ιδιαιτέρως έντονα, την εμπειρία του να βρίσκεσαι σε ένα συνεργείο το οποίο δουλεύει για έναν κοινό σκοπό. Το ενδιαφέρον ήταν πως αυτή η εμπειρία δεν περιορίστηκε σε ένα πόστο. Ο τρόπος που είναι οργανωμένο το πρόγραμμα σπουδών, μας έδωσε την ευκαιρία να περάσουμε από διάφορους ρόλους, όπως και να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας σε μία γκάμα από διαφορετικού είδους project (video clip, ντοκιμαντέρ, web video κλπ), κάτι που θεωρώ πολύ χρήσιμο.
Διαβάστε και δείτε περισσότερα για τα «Σουτζουκάκια» εδώ
Η ομάδική εργασία με τους συμφοιτητές του, μοιάζει να βοήθησε ιδιαίτερα τον Χρυσόστομο Μπάρμπα: «Η συγκεκριμένη ταινία ήταν το πιο απαιτητικό project που έχω αναλάβει ως τώρα. Σκοπός μου ήταν να υπηρετήσω όσο το δυνατόν καλύτερα το καλογραμμένο σενάριο του Γιάννη Διακάκη. Αυτό βέβαια δεν θα μπορούσε να γίνει αν δεν έβρισκα τον τρόπο να κάνω την ιστορία "δική μου", να κατανοήσω πλήρως την ουσία της και να ψάξω μέσα μου τι θα ήθελα να αφηγηθώ μέσα από αυτή. Η συνεργασία σε αυτό με τον Γιάννη ήταν πλήρως καρποφόρα, όπως και όσον αφορά το όλο στήσιμο της ταινίας μέσα απ’ την παραγωγή. Σε αυτό το κομμάτι ήμασταν και τα τρία μέλη της ομάδας, με τον Σταμάτη Γεροχριστοδούλου να είναι υπεύθυνος για τη διεύθυνση παραγωγής. Βέβαια, μία ταινία δεν γίνεται από τρία μόνο άτομα, γι’ αυτό και θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους υπόλοιπους συμφοιτητές μου που βοήθησαν στη δημιουργία της, αφιερώνοντας απλόχερα χρόνο και ενέργεια.»
Ελενα Δεμέστιχα, Χρυσόστομος Μπάρμπας
«Ωραίες Πεταλούδες» της Ελενας Δεμέστιχα
Η Ελενα Δεμέστιχα, σκηνοθέτης της ταινίας «Ωραίες Πεταλούδες», στο Ελληνικό Διαγωνιστικό του 40ού Φεστιβάλ Δράμας, θεωρεί ιδιαίτερα χρήσιμες τις πολυπρισματικές σπουδές που προσφέρει η SAE Athens: «Κατά τη διάρκεια των σπουδών μας δοκιμαστήκαμε σε διαφορετικά πόστα (σκηνοθεσία, μοντάζ, διεύθυνση φωτογραφίας, παραγωγή, σενάριο κτλ)», εξηγεί η Δεμέστιχα. «Αυτό είναι από τη μία χρήσιμο για το σπουδαστή που ερχόμενος στην σχολή δεν είναι κατασταλαγμένος ως προς το ποιος τομέας τον ενδιαφέρει: ασκούμενος σε διαφορετικές ειδικότητες του κινηματογράφου μπορεί να δει τι του ταιριάζει. Ταυτόχρονα όμως είναι ουσιαστικό και για το σπουδαστή που έρχεται πιο κατασταλαγμένος: περνώντας από όλους αυτούς τους ρόλους, αποκτάει μια πληρέστερη εικόνα της κινηματογραφικής διαδικασίας. Καταλαβαίνοντας τη δουλειά που κάνει κάθε μέλος της ομάδας, πραγματικά εκτιμάει τη συνεισφορά του καθενός και αντιλαμβάνεται τον εαυτό του σαν κομμάτι ενός συνόλου. Επίσης, κάτι πολύ σημαντικό (και σίγουρα απαραίτητο για έναν σπουδαστή κινηματογράφου) υπήρξε και η δυνατότητα διαρκούς πρακτικής εξάσκησης με τον εξοπλισμό της σχολής.»
Διαβάστε και δείτε περισσότερα για τις «Ωραίες Πεταλούδες» εδώ
Οι «Ωραίες Πεταλούδες» επωφελήθηκαν από συνεργατική δουλειά: «Η αρχική ομάδα (δηλαδή οι σπουδαστές που ανέλαβαν το συγκεκριμένο project) ήταν η Μαργαρίτα Κόκκιζα (σενάριο/παραγωγή), η Ειρήνη Παπαγεωργίου (παραγωγή) και εγώ. Σιγά-σιγά ήρθαν να συνδράμουν και άλλοι σπουδαστές από το τμήμα του Film της SAE (όπως ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος στη Διεύθυνση Φωτογραφίας, ο Γιώργος Δεϊρμεντζόγλου και ο Χρυσόστομος Μπάρμπας ως βοηθοί κάμερας, η Μπέτυ Γκουντάνη, η Αλεξία Θεμελή και ο Γιάννης Διακάκης ως βοηθοί παραγωγής), καθώς και σπουδαστές από το τμήμα του Audio (ο Δημήτρης Αποστολακίδης και η Ζακλίν Φαραουί), όλοι συνεισφέροντας από το πόστο τους με επαγγελματισμό στη δημιουργία μιας μικρού μήκους ταινίας. H συνεργασία και η όλη εμπειρία ήταν εξαιρετική, χωρίς να λείπουν και οι δυσκολίες. Μάθαμε όμως πολλά πράγματα ακριβώς επειδή αυτές υπήρχαν και νιώθουμε λίγο πιο έτοιμοι για το επόμενο βήμα!»
«Προφιτερόλ» της Χρυσάνθης Καρφή Κώη
Για το «Προφιτερόλ», η σεναριογράφος και παραγωγός της ταινίας, Νικολέτα Γελαδάρη, βλέπει με χιούμορ τις πρόσφορες συνθήκες της σχολής, σε σχέση με την κινηματογραφική πραγματικότητα: «Οι γνώσεις και η εμπειρία που απέκτησα κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στη SAE μέσα από την πρακτική εξάσκηση, με βοήθησαν να κατανοήσω σχετικά γρήγορα τους ρόλους που αναλαμβάνει ο καθένας στη δημιουργία μιας ταινίας και πόσο σημαντικός είναι για το συλλογικό αποτέλεσμα. Παράλληλα με καθοδήγησε στο να καταλάβω ποιος από αυτούς τους ρόλους μου ταιριάζει και αποδίδω καλύτερα. Θεωρώ λοιπόν ως πιο σημαντικό εφόδιο και ατού της SAE ότι δημιουργεί μια μικρογραφία των πραγματικών συνθηκών εργασίας στο χώρο του κινηματογράφου, μέσα στο οποίο μπορείς να κάνεις άπειρα λάθη και να μάθεις από αυτά, χωρίς να χάσεις χρήματα και χωρίς να πας φυλακή!»
Νικολέτα Γελαδάρη
Η Γελαδάρη δίνει ιδιαίτερη σημασία στη συμβολή των συμφοιτητών στην ταινία: «Θα τη χαρακτήριζα ως μια ταινία που εμπεριέχει στοιχεία περιπέτειας, δράσης, κωμωδίας καταστάσεων και δράματος. Η δημιουργία μιας ταινίας από την αφετηρία της που είναι η ιδέα και το σενάριο μέχρι και την ολοκλήρωσή της, είναι μια διαδικασία μεγάλης συναισθηματικής έντασης που εναλλάσσεται συνεχώς. Γι' αυτό και είναι πολύ σημαντικό να συνεργάζεσαι με ανθρώπους που ταιριάζεις και εμπιστεύεσαι, έτσι ώστε ό,τι κι αν προκύψει να μπορεί να αντιμετωπιστεί. Στην προκειμένη περίπτωση νιώθω τυχερή γιατί έμαθα πολλά πράγματα και για τη δουλειά και για τον εαυτό μου σε διαφορετικά επίπεδα. Και αυτό σίγουρα το οφείλω σε όσους δουλέψαμε μαζί.»