O Tζόναθαν Γκλέιζερ είναι από τους πολύ αγαπημένους μας σκηνοθέτες - με σήμα κατατεθέν φιλμική γλώσσα, προσωπική γραφή, στιλ και όραμα.
Από το «Sexy Beast» (2000) το crime-romance με τους Ρέι Γουίνστον και Μπεν Κίνγκσλεϊ, μέχρι το μονοπλάνο της Νικόλ Κίντμαν στο «Birth» (2004) και την υγρή, εξωγήινη φαντασίωση με τη μορφή της Σκάρλετ Τζοχάνσον του «Under the Skin» (2014), οι ταινίες του Γκλέιζερ αποτελούν ευχάριστη έκπληξη κι ανατροπή σε ένα σκηνικό κινηματογραφικής μονοτονίας.
Στην πρεμιέρα του «Birth» με την Νικόλ Κίντμαν
Σήμερα μαθαίνουμε ότι ετοιμάζει πυρετωδώς το επόμενό του πρότζεκτ, κάνοντας μία ιδιαίτερη (για αυτόν) επιλογή: θέλει να γυρίσει μία ταινία για το Ολοκαύτωμα και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης του Αουσβιτς, όμως ως Εβραίος κι ο ίδιος θέλει όλο αυτό να γίνει με το σεβασμό και την προσοχή που του ταιριάζει - ειδικά στην εποχή μας.
Δείτε κι αυτό: Τρυφερή είναι η νύχτα. Ο Τζόναθαν Γκλέιζερ σκηνοθετεί (ξανά) κάτι υπέροχο για την Canon
Στην πρεμιέρα του «Under the Skin» με την Σκάρλετ Τζοχάνσον
Για αυτό το λόγο, ο Γκλέιζερ βρήκε τη δική του ματιά στα γεγονότα: πρωταγωνιστές θα είναι οι παθητικοί παρατηρητές της Ιστορίας, όχι οι Ναζί βασανιστές.
«Θυμάμαι να παρακολουθώ ντοκιμαντέρ και να με συγκλονίζουν τα πρόσωπα των παρατηρητών, των περαστικών, των γειτόνων - αυτοί ήταν οι συνένοχοι στο έγκλημα. Αρχισα να αναρωτιέμαι: πώς είναι δυνατόν να κάθεσαι και να κοιτάς; Κάποια από αυτά τα πρόσωπα είχαν μάλιστα και μία λάμψη ενθουσιασμού - για το σοκ, το θέαμα, το "τσίρκο" της όλης υπόθεσης...» είπε σε πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξή του ο Γκλέιζερ.
Ο σκηνοθέτης διευκρίνησε επίσης ότι για αυτόν το Αουσβιτς θα είναι σαν ένας ακόμα χαρακτήρας στην ταινία, όχι μόνο το σκηνικό. «Δεν θέλω να είναι το πλαίσιο, το θεωρώ λάθος, το στρατόπεδο το ίδιο είναι κομμάτι της δραματουργίας...»
Ο Γκλέιζερ διευκρίζει ότι βρίσκεται σε έρευμα και προπαραγωγή πάνω σε αυτό το πρότζεκτ εδώ και 4-5 χρόνια, μετά την ολοκλήρωση του «Under the Skin» και θα είναι έτοιμος για γύρισμα σ' ένα χρόνο - το καλοκαίρι του 2019.
Το νωρίτερο που μπορούμε να ελπίζουμε λοιπόν, όσοι τον αγαπάμε, είναι μία πρεμιέρα μέσα στο 2020.
Διαβάστε περισσότερα:
Tags: Τζόναθαν Γκλέιζερ