Industry

Το 2025 η Gen Z επέστρεψε στο σινεμά

of 10

H προσέλευση της Gen Ζ στις κινηματογραφικές αίθουσες αυξήθηκε κατά 25% τους τελευταίους 12 μήνες - η υψηλότερη αύξηση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.

Το 2025 η Gen Z επέστρεψε στο σινεμά

Η Cinema United, ο μεγαλύτερος διεθνής εμπορικός σύνδεσμος κινηματογραφικών αιθουσών, δημοσίευσε την Τετάρτη την ενημερωμένη έκδοση 2025 της ετήσιας αναφοράς της «Strength of Theatrical Exhibition», η οποία αναλύει τα βιομηχανικά δεδομένα πέρα από τα απλά νούμερα του box office. Σημαντικά σημεία της αναφοράς, η οποία είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας της Cinema United, περιλαμβάνουν τον τρόπο με τον οποίο οι κινηματογράφοι ενισχύουν την πιστότητα των θεατών μέσω καινοτομιών και ποικιλίας ταινιών. Ωστόσο, το πιο αξιοσημείωτο στοιχείο είναι ότι η προσέλευση των θεατών της Gen Ζ αυξήθηκε κατά 25% τους τελευταίους 12 μήνες — η υψηλότερη αύξηση σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ηλικιακή ομάδα.

«Το Σαββατοκύριακο του box office είναι σημαντικό, αλλά μια πιο ακριβής μέτρηση είναι να εξετάζει κανείς τη βιομηχανία σε ετήσια βάση και να λαμβάνει υπόψη πλήθος άλλων παραγόντων στην αγορά για να αποκτήσει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα της δυναμικής του κλάδου», δήλωσε ο Μάικλ Ο’Λίρι, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Cinema United, σε επίσημη ανακοίνωση. «Το 2025 είναι ένα τέλειο παράδειγμα χρόνου κατά τον οποίο ένα ασυνεπές box office απειλεί να επισκιάσει άλλες μεταβλητές που δείχνουν ένα φωτεινό μέλλον για τον κινηματογράφο στη μεγάλη οθόνη».

Διαβάστε ακόμη: Οχι άλλο σεξ, θέλουμε φιλία: η ετυμηγορία της Gen Ζ για το σινεμά

Αλλα ευρήματα περιλαμβάνουν ότι το 77% των Αμερικανών (δηλαδή πάνω από 200 εκατομμύρια άνθρωποι) παρακολούθησαν τουλάχιστον μία ταινία στον κινηματογράφο, ενώ ο αριθμός των τακτικών θεατών (που βλέπουν έξι ή περισσότερες ταινίες τον χρόνο) αυξήθηκε κατά 8% σε σύγκριση με το 2024. Τα προγράμματα πιστότητας των κινηματογράφων στη Βόρεια Αμερική — όπως το AMC A-List, το Cinemark Movie Club και το Regal Crown Club — παρουσίασαν επίσης αύξηση 15% στις νέες εγγραφές σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα μέλη των κλαμπ πιστότητας στις Ηνωμένες Πολιτείες ανέρχονται σε 135 εκατομμύρια άτομα. Η αύξηση αυτή ακολουθεί μια επένδυση 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων από τη βιομηχανία κινηματογράφου στις αίθουσες.

Παρομοίως, ο αριθμός των ευρέως διανεμόμενων ταινιών αυξάνεται κάθε χρόνο, από 94 το 2024 σε 111 το 2025 και προβλέπεται να φτάσει τις 115 το 2026.

Οι θεατές της gen Ζ, από την άλλη, επισκέπτονται τον κινηματογράφο κατά μέσο όρο 6,1 φορές το χρόνο, από 4,9, η υψηλότερη αύξηση ανά ηλικιακή ομάδα. Επιπλέον, το 41% των θεατών της Gen Ζ παρακολούθησε τουλάχιστον έξι ταινίες ή περισσότερες, από 31% το 2022.

Η αναφορά επισημαίνει επίσης τις κύριες προτεραιότητες της γενιάς Ζ όσον αφορά την κινηματογραφική εμπειρία, με την εμβυθιστική εμπειρία προβολής και τα μοναδικά προϊόντα σνακ να βρίσκονται στην κορυφή. Αυτό σημαίνει ότι η γενιά Ζ επιθυμεί μεγαλύτερες οθόνες, ενισχυμένα ηχοσυστήματα και ποικιλία σνακ.

«Οι λάτρεις του κινηματογράφου, και ιδιαίτερα η γενιά Ζ, αγαπούν το να πηγαίνουν στις αίθουσες, και οι ιδιοκτήτες κινηματογράφων ανταποκρίνονται επενδύοντας πάνω από 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια στην αναβάθμιση των αιθουσών τους μόνο στη Βόρεια Αμερική τον περασμένο χρόνο», δήλωσε ο Ο’Λίρι. «Ο αριθμός των ατόμων που παρακολούθησαν έξι ή περισσότερες ταινίες αυξήθηκε εντυπωσιακά κατά 8% πέρυσι. Με το εξαιρετικό πρόγραμμα ταινιών του 2026 στον ορίζοντα, αυτή η τάση έχει τη δυνατότητα να συνεχιστεί. Διαρκώς, οι καταναλωτές αποδεικνύουν ότι όταν η επένδυση και η καινοτομία συνδυάζονται με μια εξαιρετική ταινία, δημιουργείται μια μοναδική εμπειρία που ενισχύει τη θεατρική βιομηχανία. Τα θεμέλια της βιομηχανίας μας παραμένουν ισχυρά και είμαστε ενθουσιασμένοι να τα αξιοποιήσουμε για ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία στο μέλλον».