Η δεύτερη μέρα της Berlinale έφερε το διάστημα λίγο πιο κοντά στη Γη, με περισσότερους τρόπους.
Αφιερωμένη στον Ντέιβιντ Μπόουι η Παρασκευή του Φεστιβάλ, ημέρα της πρεμιέρας του sci-fi θρίλερ του Τζεφ Νίκολς,«Midnight Special», είδε τα πιο αλλιώτικα αστέρια να λάμπουν γύρω από το κόκκινο χαλί.
(φωτό: © Yorgos Kyvernitis)
(φωτό: © Yorgos Kyvernitis)
Μετά τα «Take Shelter» και «Mud», ο Τζεφ Νίκολς έφερε στο Φεστιβάλ Βερολίνου τη νέα ταινία του, «Midnight Special», ανεβάζοντας τις προσδοκίες, αλλά χωρίς ν' απαντήσει απόλυτα σ' αυτές. Κεντρικός ήρωας της ταινίας είναι ο Αλτον, ένα 8χρονο αγόρι παράξενο, αλλιώτικο: για άγνωστο σε μας λόγο, δεν μπορεί να έρθει σ' επαφή με το φως της μέρας και τα μάτια του συγκεντρώνουν τεράστια ποσότητα ενέργειας σε μπλε φωτεινές ακτίνες. Ο Αλτον κι ο μπαμπάς του, Ρόι (ο αγαπημένος ηθοποιός του Νίκολς, Μάικλ Σάνον στο ρόλο), βρίσκονται κυνηγημένοι με σταθερούς συμμάχους τη μητέρα του αγοριού και έναν φίλο αστυνομικό. Στο κατόπι τους έχουν μια φονταμενταλιστική θρησκευτική κοινότητα, το FBI κι έναν ερευνητή επιστήμονα.
Διαβάστε εδώ ολόκληρη την κριτική του Flix για το «Midnight Special»
(φωτό: © Yorgos Kyvernitis)
(φωτό: © Yorgos Kyvernitis)
(φωτό: © Yorgos Kyvernitis)
Ο Μάικλ Σάνον, ο αγαπημένος πρωταγωνιστής του Τζεφ Νίκολς, η Κίρστεν Ντανστ, ο Τζόελ Ετζερτον κι ο μικρός, παμπόνηρος Τζέιντεν Λίμπερερ, μαζί με τους παραγωγούς του «Midnight Special», συνάντησαν τους δημοσιογράφους αμέσως μετά την πρώτη προβολή της και μίλησαν γι' αυτή και για τη συνεργασία τους με αγάπη και θαυμασμό. «Φυσικά και υπάρχουν αισθητικές και θεματικές αναφορές σε ταινίες όπως ο "Ε.Τ." το "Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου", το "Starman",» είπε ο Τζεφ Νίκολς. «Είναι ταινίες με τις οποίες μεγάλωσα, με συγκινούν ακόμη και με συναρπάζει η αίσθηση του μυστηρίου, του αγνώστου που δημιουργούν. Θυμάμαι να βλέπω αυτές τις ταινίες και να αναρωτιέμαι συνεχώς τι συμβαίνει, να νιώθω την αίσθηση του μυστηρίου να με συναρπάζει. Και υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που βρίσκω εξαιρετικό και που συμβαίνει ιδιαίτερα στα φιλμ του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Σε βυθίζουν σε μυστήριο αλλά σου δημιουργούν ταυτόχρονα μια αίσθηση δέους. Κι αυτο ήταν κάτι που ήθελα να προσπαθήσω να πετύχω.»
Διαβάστε εδώ τα highlights απ' όσα ειπώθηκαν στη συνέντευξη Τύπου του «Midnight Special»
Το βράδυ, ολόκληρη η ομάδα του «Midnight Special» φόρεσε τα καλά της και διέσχισε το κόκκινο χαλί και τα φλας των φωτογράφων για την επίσημη προβολή της ταινίας. Και μπορεί η Κίρστεν Ντανστ να ήταν υπέρκομψη με το μαύρο φόρεμά της να έρχεται σε αντίθεση με το λευκό δέρμα και τα κοντά ξανθά μαλλιά, όμως την παράσταση σίγουρα έκλεψε ο Μάικλ Σάνον και τα ασορτί πουά σακάκι και γραβάτα του.
Νωρίτερα το πρωί, στο Διεθνές Διαγωνιστικό, είδαμε το «Hedi» του Τυνήσιου Μοχάμεντ Μπεν Ατία, το πορτρέτο ενός νέου άντρα σε μια χώρα που αλλάζει κι ο οποίος δοκιμάζει να κάνει την δική του επανάσταση, κυρίως απέναντι στην μητέρα του και σε όσο όλοι απαιτούν από εκείνον. Χαμηλότονο, ενδιαφέρον με έναν εξαιρετικό πρωταγωνιστή, το φιλμ μετρά ανάμεσα στους παραγωγούς του και τους αδελφούς Νταρντέν.
Διαβάστε εδώ την αναλυτική κριτική τoυ «Hedi»
Και αργότερα, στην τρίτη ταινία του Διαγωνιστικού Προγράμματος για την δεύτερη ημέρα του Φεστιβάλ είδαμε το «Boris Sans Beatrice» του Ντενίς Κοτέ, ακόμη μια κενή ουσίας, γοητευτική (για όσους) διαδρομή ενός μεσήλικα επιχειρηματία από την ψυχρότητα στη συνειδητοποίηση. Κάτι ανάμεσα σε σχόλιο για τον καπιταλισμό, ανάλυση συμπεριφοράς ανθρώπων σε κρίση και σινεμά παραδοξότητας για την παραδοξότητα από τον βραβευμένο πριν από τρία χρόνια εδώ στη Berlinale με το «Η Βικ + η Φλο Είδαν μια Αρκούδα».
Διαβάστε εδώ την αναλυτική κριτική του «Boris Sans Beatrice»
Ο σύνδεσμος του Ντέιβιντ Μπόουι με το Βερολίνο είναι ένα μεγάλο, σπουδαίο, μουσικά και υπαρξιακά, κομμάτι της ζωής του και η φετινή Berlinale μετονομάστηκε σε Bowienale για να τιμήσει το πέρασμά του απ' αυτό το μέρος του πλανήτη. Παράλληλα με μουσικά performances και αφηγήσεις από ανθρώπους με τους οποίους ο Μπόουι έκανε παρέα στο Βερολίνο, όπως τον Ούλι Εντελ, το σκηνοθέτη του «Christiane F.», το φεστιβάλ διοργάνωσε μια συγκινητική, γεμάτη τραγούδια, νοσταλγία και star power προβολή του «The Man Who Fell to Earth», στην οποία όχι απλώς προσήλθαν όλοι οι πιστοί, αλλά και ο διευθυντής του Φεστιβάλ, Ντίτερ Κόσλικ και η Τίλντα Σουίντον, για να την προλογίσουν.
Κι επειδή ένα Φεστιβάλ δεν είναι μόνο οι ταινίες του, είναι κι η συνύπαρξη πολλών και διαφορετικών ανθρώπων στο ίδιο μέρος για παρόμοιο σκοπό, ο Τζορτζ Κλούνεϊ, την επομένη της πρεμιέρας του «Hail, Caesar!» στην Berlinale, συναντήθηκε με τη Γερμανίδα Καγκελάριο, Ανγκελα Μέρκελ και συζήτησαν την πολιτική της Γερμανίας απέναντι στους πρόσφυγες από τη Συρία.
Διαβάστε αναλυτικά: Τζορτζ Κλούνεϊ, Αμάλ Αλαμουντίν συναντούν την Ανγκελα Μέρκελ για το προσφυγικό
Διαβάστε ακόμα:
- Berlinale 2016: Μέρα 1η / Χαίρε Τζορτζ!
- Berlinale 2016: Οταν θύμωσε ο Τζορτζ Κλούνεϊ + 10 πράγματα που μάθαμε στη συνέντευξη Τύπου του «Hail, Caesar!»
- Berlinale 2016: Η Μέριλ Στριπ είναι το Αφεντικό!
- Το «Χαίρε Καίσαρ!» των αδελφών Κοέν είναι μια σαχλαμάρα φτιαγμένη με πολλή αγάπη
- H 66η Berlinale στην αφετηρία
- Berlinale 2016: Γνωρίστε την κριτική επιτροπή της Μέριλ Στριπ
- Berlinale 2016: Αυτές είναι οι 18 ταινίες που θα πρέπει να κερδίσουν τη ψήφο της Μέριλ Στριπ!
- Η Δάφνη Πατακιά στο Shooting Stars του Διεθνούς Φεστιβάλ Βερολίνου
- Berlinale 2016: Οι αδελφοί Κοέν λένε «Hail Caesar!» στο επίσημο άνοιγμα του Φεστιβάλ Βερολίνου
- Berlinale 2016: (Επιτέλους) Μέριλ Στριπ για Πρόεδρος!