Μπορει να βρισκόμαστε στο Βερολίνο εν μέσω ελληνικών διαπραγματεύσεων, αλλά με ένα από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά Φεστιβάλ του κόσμου προ των θυρών, το δικό μας «διαπραγματευτικό χαρτί» θα παιχτεί μέσα στις σκοτεινές αίθουσες της Potsdamer Platz, εκεί όπου θα κάνουν την πρεμιέρα τους οι πολυαναμενόμενες ταινίες της φετινής Berlinale.
Ανάμεσα σε γνωστούς δημιουργούς, μεγάλα ονόματα χολιγουντιανών σταρ (+ την πρεμιέρα του «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι») και νέες υπογραφές που περιμένουν να ανακαλυφθούν, κάνουμε την προσωπική μας λίστα με τις 20 ταινίες που περιμένουμε πιο πολύ από το φετινό Φεστιβάλ που ξεκινάει στις 5 Φεβρουαρίου και δίνουμε ραντεβού καθημερινά μέσα και έξω από τις σκοτεινές αίθουσες για καθημερινή και ωριαία ανταπόκριση που θα σας μεταφέρει την πραγματική ατμόσφαιρα της μεγάλης διοργάνωσης.
Knight of Cups του Τέρενς Μάλικ
Το βαρύ πυροβολικό του φετινού διαγωνιστικού τμήματος παρακολουθεί έναν άντρα, ο οποίος στην αβάσταχτη ελαφρότητα του είναι του VIP celebrity Λος Αντζελες, έχει χάσει τον εαυτό του - έχει πέσει θύμα των πειρασμών, της διασημότητας και της ασυδοσίας του. Κρίστιαν Μπέιλ, Νάταλι Πόρτμαν, Κέιτ Μπλάνσετ και, χμ... Τέρενς Μάλικ ετοιμάζονται ήδη για το πιο πολυσυζητημένο κόκκινο χαλί του Φεστιβάλ. Διαβάστε εδώ περισσότερα και δείτε το τρέιλερ του «Knight of Cups».
Life του Αντόν Κόρμπιν
Ο Αντον Κόρμπιν (πιο γνωστός για το «Control» με την ιστορία του Ιαν Κέρτις των Joy Division) καταπιάνεται μ’ έναν ακόμα πιο δημοφιλή θρύλο, τον Τζέιμς Ντιν, από μια οπτική γωνία που μοιάζει ιδιαίτερα οικεία προς το σκηνοθέτη. To «Life» και εκτυλίσσεται το 1955, λίγο πριν την πρεμιέρα του «Ανατολικά της Εδέμ», καθώς ο φωτογράφος Ντένις Στοκ συναντά έναν άσημο νεαρό σ’ ένα πάρτι και συνειδητοποιεί ότι αυτός ο ατίθασος άγνωστος ηθοποιός μπορεί να γίνει το σύμβολο μιας κοινωνικής επανάστασης. Γεμάτος ενοχές που έχει εγκαταλείψει το γιο του, ο Στοκ αρχίζει και περνά χρόνο με τον «Τζίμι» στο Λος Αντζελες, τη Νέα Υόρκη και την Ιντιάνα, εκπληρώνοντας μια ανάθεση από το περιοδικό Life, καταγράφοντας στις φωτογραφίες του τη γέννηση ενός ινδάλματος. Οι φωτογραφίες αυτές καθόρισαν την εικόνα του Τζέιμς Ντιν και ανέδειξαν τον Ντένις Στοκ σε καλλιτέχνη διεθνούς φήμης. Ρόμπερτ Πάτινσον και Ντέιν Νταάν (ο δεύτερος στο ρόλο του Τζέιμς Ντιν) φτάνουν στη Berlinale ήδη ως είδωλα! Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Life».
45 Years του Αντριου Χέιγκ
Τέσσερα χρόνια μετά το εξαιρετικό «Weekend», ο Αντριου Χέιγκ επιστρατεύει την Σαρλότ Ράμπλινγκ και τον Τομ Κόρτνεϊ για τη συγκινητική ιστορία ενός ζευγαριού που λίγες ημέρες πριν την επέτειο των 45 χρόνων γάμου τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με το νεκρό σώμα του πρώτου έρωτα του συζύγου, ένα γεγονός που θα ανατρέψει ολόκληρη την κοινή ζωή τους. Δηλώνουμε ήδη θαυμαστές.
Ned Rifle του Χαλ Χάρτλεϊ
Σ’ αυτήν, την τρίτη ταινία της τριλογίας που ξεκίνησε με το «Henry's Fool» και συνεχίστηκε με το «Fay Grim», ο Νεντ, τον οποίο υποδύεται ο Λίαμ Αϊκεν, γίνεται 18 και εγκαταλείπει ένα πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων (Rifle είναι το πατρικό όνομα της γιαγιάς του – ζει ινκόγκνιτο). Η μητέρα του έχει περάσει τα τελευταία τέσσερα χρόνια σε στρατιωτική ομηρία, κατηγορούμενη για τρομοκρατικές ενέργειες και μεταφέρεται στη φυλακή, όπου θα εκτίσει την ισόβια ποινή της. Ο Νεντ, ο οποίος έχει απορροφήσει τις χριστιανικές αξίες της θετής οικογένειας με την οποία ζούσε τα τελευταία χρόνια, ξεκινά να βρει τον πατέρα του, το Henry Fool, και να τον σκοτώσει, για να εκδικηθεί τη ρημαγμένη ζωή της Φέι. Αλλά θ’ αποκλίνει από την πορεία του, εξαιτίας της πανέξυπνης, σέξι και δυσλειτουργικής Σουζάν, της οποίας η σχέση με τον Χένρι υπήρχε ήδη προτού ο σπουδαίος άντρας εμφανίστηκε στις ζωές των μελών της οικογένειας Γκριμ. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Ned Rifle» του Χαλ Χάρτλεϊ.
As We Were Dreaming του Αντρέας Ντρέζεν
Παλιός γνώριμος του Φεστιβάλ (Αργυρή Αρκτος το 2002 με το «Grill Point»), ο χαμηλών τόνων αλλά υψηλών συναισθημάτων Αντρέας Ντρέζεν αφηγείται την ιστοριά μιας παρέας πέντε φίλων στο Λάιπτσικ τις ημέρες της πτώσης του τείχους του Βερολίνου. Περιμένουμε αγωνία να δούμε την οπτική του Ντρέσεν πάνω στην εμβληματική αυτή στιγμή της γερμανικής ιστορίας, πάντοτε με τον μειλίχιο αλλά και υπόγεια φορτισμένο τρόπο του.
Everything Will Be Fine του Βιμ Βέντερς
Δεν θα καιγόμασταν και τόσο πολύ για την νέα ταινία μυθοπλασίας του Βιμ Βέντερς, αν σε αύτην δεν έπαιζαν ο Τζέιμς Φράνκο και η Σαρλότ Γκενσμπούργκ σε απαστράπτον 3D που τόσο πολύ αγάπησε ο Γερμανός σκηνοθέτης ήδη από την εποχή του «Pina». Το «Everything Will Be Fine» αφηγείται την ιστορία ενός άντρα, ο οποίος μετά από ένα τσακωμό με τη συζυγο του, χτυπάει με το αυτοκίνητο του και σκοτώνει ένα παιδί. Τον παρακολουθούμε για τα επόμενα δώδεκα χρόνια της ζωής του καθώς προσπαθεί να ξεπεράσει το σοκ και να παραδεχτεί πως αυτός που κοιτάζει καθημερινά στον καθρέφτη δεν είναι ένας δολοφόνος, αλλά ένας κανονικός άνθρωπος που απλά η τύχη δεν του φέρθηκε καλά. Και προβάλλεται εκτός διαγωνιστικού προγράμματος, συνοδευτικό του μεγάλου αφιερώματος στον Βιμ Βέντερς που οργανώνει φέτος η Berlinale. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Everything Will Be Fine».
The Club του Πάμπλο Λαράιν
Τρία χρόνια μετά την τεράστια επιτυχία του υποψήφιου για Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας «Νο», ο Πάμπλο Λαράιν φτάνει στη Berlinale σχεδόν ως φαβορί για τη Χρυσή Αρκτο με μια ταινία που γυρίστηκε με απόλυτη μυστικότητα στη Χιλή και αφηγείται την ιστορία τεσσάρων ανδρών που βρίσκονται απονομωμένοι σε ένα σπίτι σε μια παραθαλάσσια πόλη με σκοπό να εξιλεωθούν από τις αμαρτίες τους, μέχρι τη στιγμή που ένας πέμπτος άνδρας εμφανίζεται στο σπίτι για τον ίδιο λόγο και αλλάζει τις ισορροπίες για πάντα. Από τα καλά κρυμμένα χαρτιά της χρονιάς...
Diary of a Chambermaid (Journal d'une femme de chambre) του Μπενουά Ζακό
Αρχές του 20ού αιώνα στη γαλλική επαρχία. Η όμορφη Σελεστίν, μια νεαρή καμαριέρα φτάνει από το Παρίσι στην υπηρεσία ττων Λανλέρ. Εκεί θα έρθει αντιμέτωπη με τις παράξενες ορέξεις του αφεντικού της, και την αυστηρή Μαντάμ Λανλέρ που διοικεί το σπίτι, αλλά και τον νεαρό Τζόζεφ, τον αινιγματικό κηπουρό που θα την ερωτευτεί παράφορα... Μετά την Πολέτ Γκοντάρ στην ταινία του Ζαν Ρενουάρ το 1946 και τη Ζαν Μορό στην ταινία του Λουίς Μπουνιουέλ το 1964, ήρθε τώρα και η σειρά της Λέα Σεντού να υποδυθεί μια από τις πιο διάσημες καμαριέρες της ιστορίας της λογοτεχνίας και του σινεμά στην τέταρτη κινηματογραφική διασκευή του μυθιστορήματος του Οκτάβ Μιρμπό - είχε προηγηθεί το 1916 μια μεταφορά στα ρώσικα. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Ημερολόγιο Μιας Καμαριέρας» του Μπενουά Ζακό.
Love & Mercy του Μπιλ Πόλαντ
Οταν οι παραγωγοί Μπιλ Πόλαντ και Τζον Γουελς αγόρασαν τα δικαιώματα της ζωής του Μπράιαν Γουίλσον από τον ίδιο και τη σύζυγο του, Μελίντα, το μόνο που έμενε ήταν να βρουν ένα σεναριογράφο που θα μπορούσε να συνθέσει τη διαδρομή του Γουίλσον μέσα στις δεκαετίες: από την άνοδο των Beach Boys, την εποχή του θρυλικού «Pet Sounds», την περίοδο που ακολούθησε την αναβολή του «Smile» και τις προσπάθειες του Γουίλσον να νικήσει την κατάθλιψη και τον εθισμό του στα ναρκωτικά. Ο σεναριογράφος βρέθηκε στο πρόσωπο του Ορεν Μόβερμαν, ο οποίος έγραψε και σκηνοθέτησε το «The Messenger» και το «Rampart» και υπήρξε υπεύθυνος για το πολυεπίπεδο σενάριο του «Ι'm Not There» του Τοντ Χέινς για τα πολλά πρόσωπα του Μπομπ Ντίλαν. Τον Μπράιαν Γουίλσον υποδύεται ο Πολ Ντάνο και ήδη ακούμε επιτυχιες των Beach Boys για προθέρμανση. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Love & Mercy».
Eisenstein in Guanajuato του Πίτερ Γκρίναγουεϊ
Το «Eisenstein in Guanajuato» έρχεται ως η 16η μεγάλου μήκους ταινία του 72χρονου πλέον Πίτερ Γκρίναγουεϊ για να εμπλουτίσει το μύθο του Σεργκέι Αϊζενστάιν. Στο κέντρο της βρίσκεται η επίσκεψη του Ρώσου σκηνοθέτη στο Γκουαναχουάτο του Μεξικό το 1931, την εποχή που προσπαθούσε να γυρίσει το «Que Viva Mexico» μπαίνοντας βαθιά μέσα στους σκοτεινούς διαδρόμους του Μουσείου των Νεκρών και βιώνοντας αποκαλυπτικές σωματικές και εξωσωματικές εμπειρίες. Οι δέκα ημέρες που ο Αϊζενστάιν έζησε στη γεμάτη μυστικά και μύθους πόλη του Μεξικό, υπήρξαν καθοριστικές, όπως αναφέρει ο ίδιος ο Γκρίναγουεϊ, για το μετέπειτα έργο του αλλά και για τη σχέση του με το ανθρώπινο στοιχείο. Διαβάστε εδω περισσότερα για το «Eisenstein in Guanajuato».
Cobain: Montage of Heck του Μπρετ Μόργκεν
Το «authorised» βιογραφικό ντοκιμαντέρ του Κερτ Κομπέιν που έκανε την πρεμίερα του στο Sundance και ένωσε ξανά την εναπομείνασα οικογένεια Κομπέιν, σε ένα ταξίδι ακόμη πιο βαθιά στη βασανισμένη grunge καρδιά του ηγέτη των Nirvana που έγινε το σύμβολο μιας ολόκληρης εποχής και παραμένει ακόμη και σήμερα ένας ήρωας για τις γενιές που ακολουθούν. Το ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει υλικά από συναυλίες των Nirvana, τραγούδια που ποτέ ως τώρα δεν έχουν έρθει στη δημοσιότητα κι ακυκλοφόρητα home movies, εικαστικά που δεν έφτασαν στο φως, φωτογραφίες, ημερολόγια και demos, ανάμεσά τους από πρωτότυπα τραγούδια του Κερτ Κομπέιν που θ’ ακουστούν για πρώτη φορά. Ο τίτλος της ταινίας, «Montage of Heck», είναι φυσικά «δανεισμένος» από το μουσικό κολάζ που ηχογράφησε ο Κομπέιν το 1988. Διαβάστε περισσότερα για το «Cobain: Montage of Heck».
Dyke Hard της Μπίτε Αντερσον
H δημιουργός του το περιγράφει ως «A Swedish Action Comedy Sci-fi Musical», δίνοντας τις σωστές διαστάσεις στην ξέφρενη ιστορία ανόδου και πτώσης ενός σουηδικού λεσβιακού συγκροτήματος που βρίσκεται στο πιο ριψοκίνδυνο road trip της ζωής του, καθώς, εν μέσω δημιουργικής αδράνειας, τα κορίτσια θα βρεθούν από ένα στοιχειωμένο σπίτι σε μια φυλακή υψίστης ασφαλείας και από εκεί στα ύψη του κακού γούστου φέρνοντας στο νου τις καλύτερες στιγμές του Τζον Γουότερς και του Ρας Μάγιερ. Μοιάζει ήδη cult και ανυπομονούμε.
Queen of the Desert του Βέρνερ Χέρτσογκ
H αληθινή ιστορία της αρχαιολόγου, συγγραφέα και εξερευνήτριας Γερτρούδης Μπελ στην αυγή του 20ου αιώνα με τη Νικόλ Κίντμαν στον πρωταγωνιστικό ρόλο (αρχικά θα την υποδυόταν η Ναόμι Γουοτς) και τον Βέρνερ Χέρτσογκ να επιστρέφει στη μυθοπλασία μετά το «My Son, My Son, What Have Ye Done» του 2009. Παίζουν ακόμη ο Τζέιμς Φράνκο και ο Ρόμπερτ Πάτινσον, πράγμα που κάνει το πρότζεκτ μια πραγματική έρημο αστεριών χαμένων στο ιδιοσυγκρασιακό σύμπαν του Γερμανού... Θεού! To καλό που του θέλουμε να είναι καλό... Διαβάστε περισσότερα και δείτε τις πρώτες φωτογράφιες και μια σκηνή από το «Queen of the Desert» εδώ.
Mr. Holmes του Μπιλ Κόντον
Βασισμένο στο βιβλίο του Μιτς Κάλιν «Α Slight Trick of the Mind», το «Mr. Holmes» βρίσκει τον Σέρλοκ Χολμς στα 93 του χρόνια να προσπαθεί να βρει το νόημα της ζωής καθώς μπροστά στα μάτια του περνάει ολόκληρη η ζωή του και όσα (εσωτερικά) μυστήρια μοιάζουν να μην έχουν βρει τη λύση τους. Σκηνοθετεί ο Μπιλ Κόντον σε ευθεία αναλογία με το δικό του υπέροχο «Gods and Monsters» για τον Τζέιμς Γουέιλ και ο Ιαν ΜακΚέλεν δίνει μια ερμηνεία ζωής για τον αθάνατο Βρετανό, έτσι όπως μοιάζει πως θα τον αφήσει στην κινηματογραφική ιστορία. H ταινία προβάλλεται στο επίσημο πρόγραμμα, εκτός διαγωνιστικού προγράμματός όμως, στέλνοντας ήδη τον ΜακΚέλεν ως σοβαρό υποψήφιο για τα Οσκαρ του 2016.
Taxi του Τζαφάρ Παναχί
Με τον ίδιο υπό απαγόρευση εξόδου από το Ιράν, η νέα «απαγορευμένη» ταινία του Τζαφάρ Παναχί φιγουράρει στο διαγωνιστικό πρόγραμμα. To «Taxi» είναι ένα πορτρέτο της σύγχρονης Τεχεράνης με τον ίδιο τον Παναχί στο ρόλο ενός ταξιτζή και τις ιστορίες επιβατών που προσπαθούν να βρουν τον προορισμό τους μέσα σε ένα κοσμικό χάος. Φυσικά ο Παναχί δεν θα είναι στο Βερολίνο για να παρουσιάσει την ταινία του, αλλά ο θόρυβος γύρω από το όνομά του έχει ήδη ξεκινήσει. Διαβάστε περισσότερα για το «Taxi» του Τζαφάρ Παναχί.
Petting Zoo της Μίκα Μαγκί
Η Λάιλα είναι 17 ετών, τελειόφοιτη και έγκυος. Οταν λαμβάνει έγκριση για μια υποτροφία από το κολέγιο στο οποίο θέλει να πάει, αποφασίζει να κάνει έκτρωση αλλά οι γονείς της αντιδρούν. Ζουν στο συντηρητικό Τέξας - στην πόλη με το δεύτερο μεγαλύτερο αριθμό εφήβων εγκύων στην Αμερική - και τελικά η Λάιλα αποφασίζει να κρατήσει το παιδί και να ξεκινήσει μια καινούρια ζωή ως φοιτήτρια και ως μητέρα. Σε ελληνική συμπαραγωγή της Haos Films, μια από τις ταινίες του «Πανοράματος» που ήδη ακούγεται παγκοσμίως.
The Pearl Button (El botón de nácar) του Πατρίτσιο Γκούζμαν
O Χιλιανός σκηνοθέτης του «Nostalgia for the Light» επιστρέφει με ένα ντοκιμαντέρ που αφηγείται την ιστορία δύο μικροσκοπικών κουμπιών που βρέθηκαν στο βυθό του ωκεανού, γράφοντας μια δική τους μεγάλη συγκινητική ιστορία. Οχι ακριβώς παράξενη επιλογή για το διαγωνιστικό τμήμα, αφού ο Γκουσμάν καταφέρνει να ξεπεράσει τις συμβάσεις της τεκμηρίωσης και της μυθοπλασίας σχεδόν σε ένα δικό του κινηματογραφικό είδος από την αρχή.
Exotica, Erotica, Etc. της Ευαγγελίας Κρανιώτη
Κινηματογραφικό ντεμπούτο της Αθηναίας φωτογράφου Ευαγγελίας Κρανιώτη, το γαλλικής παραγωγής «Exotica, Erotica, Etc.» αφηγείται ιστορίες πληρωμένου έρωτα με φόντο τα λιμάνια του κόσμου. Η Κρανιώτη ταξίδεψε σε 16 χώρες και συνάντησε γυναίκες που αφηγούνται τις ιστορίες τους σε μια συμφωνία εικόνων και ήχων που μετατρέπει το ταξίδι της σε ένα αφήγημα ελευθερίας, επιθυμίας και ατέλειωτης αγάπης. Ιδανικό συμπλήρωμα στο ανήσυχο τμήμα «Forum» και μια από τις ελάχιστες «ελληνικές» συμμετοχές φέτος στο Φεστιβάλ.
Under Electric Clouds (Pod electricheskimi oblakami) του Αλεξέι Γκερμάν του νεότερου
H τέταρτη ταινία του Αλεξέι Γκερμάν του νεότερου, γιου του διάσημου Ρώσου σκηνοθέτη Αλεξέι Γκερμάν αφηγείται την ιστορία ενός αρχιτέκτονα που αναγκάζεται να διακόψει ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο σαν μια μεταφορά για την εποχή που ζούμε. Πολυαναμενόμενη ταινία, καθώς έρχεται ακριβώς μετά το θάνατο του Αλεξέι Γκερμάν, που πέθανε το 2013.
Victoria του Σεμπάστιαν Σκίπερ
Γνωστός για το «Absolute Giganten» του 1999, ο Γερμανός σκηνοθέτης και διάσημος ηθοποιός (τουλάχιστον στην Γερμανία με τίτλους όπως το «Η Πριγκίπισσα και ο Πολεμιστής» του Τομ Τίκβερ) αφηγείται την ιστορία μιας κοπέλας που γνωρίζει δύο νεαρούς σε ένα νυχτερινό club, στο σημείο μηδέν μιας βραδιάς που θα είναι κάτι περισσότερο από αποκαλυπτική.
Διαβάστε ακόμα:
- Berlinale 2015: 19 ταινίες για τη Χρυσή Αρκτο
- Berlinale 2015: Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να σταματήσει τον Τζαφάρ Παναχί από το να κάνει ταινίες
- Ο Ντάρεν Αρονόφσκι Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής της Berlinale
- Berlinale 2015: Το Φεστιβάλ Βερολίνου βλέπει τηλεόραση
- Βόρειος Κορέα εναντίον Φεστιβάλ Βερολίνου σημειώστε... γκάφα!
- Berlinale 2015: H Νικόλ Κίντμαν είναι η «Queen of the Desert» για τον Βέρνερ Χέρτσογκ
- Berlinale 2015: Το «Nobody Wants the Night» της Ιζαμπέλ Κοσέτ με την Ζιλιέτ Μπινός θα είναι η ταινία έναρξης
- Berlinale 2015: Με Τέρενς Μάλικ υποψήφιο για τη Χρυσή Αρκτο
- Berinale 2015: To Φεστιβάλ θα έχει χρώμα «Grey»
- Berlinale 2015: Γιορτάζοντας 100 χρόνια Technicolor!
Tags: Berlinale 2015