Η προσγείωσή μας στο Βερολίνο συνοδεύτηκε με την πλήρη επίγνωση των σημαντικών πολιτικών στιγμών που ζούμε. Οι διαπραγματεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης με τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε βρίσκονται σε όλα τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, ενώ η φιγούρα του Αλέξη Τσίπρα στο εξώφυλλο του Der Spiegel ως «ο εφιάλτης της Ευρώπης» δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για την ιστορική στιγμή που σ' ένα παράλληλο σύμπαν στρώνονται κόκκινα χαλιά. Ομως αυτοί οι δύο κόσμοι δεν μπορούν παρά να συνδέονται. Ακόμα και το πρωτοσέλιδο και κεντρικό θέμα στο ημερήσιο φύλλο του The Hollywood Reporter αναλύει - με οικονομικούς όρους - πως η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση και ο ερχομός του Γιάννη Βαρουφάκη στο Βερολίνο ρίχνουν τη σκιά τους πάνω στη φετινή αγορά. Και κάπως έτσι, από την πρώτη μέρα του Φεστιβάλ, η Ελλάδα - ως μια από τις εξέχουσες περιπτώσεις χώρας σε κρίση αυτήν την εποχή, μπορεί να μην έχει ούτε μια ταινία στο πρόγραμμα της Berlinale (εκτός από τα νέα πρότζεκτ των Σύλλα Τζουμέρκα και Μιχάλη Κωνσταντάτου στο τμήμα της Αγοράς) αλλά πρωταγωνιστεί με τον δικό της τρόπο και στα πηγαδάκια των φεστιβαλιστών.
Διαβάστε αναλυτικά: Berlinale 2015: O Βαρουφάκης έρχεται, η κινηματογραφική αγορά αναστατώνεται!
Συνέντευξη Τύπου Κριτικής Επιτροπής
Πρώτη επίσημη συνέντευξη Τύπου του φεστιβάλ, η παραδοσιακή παρουσίαση της Κριτικής Επιτροπής του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος. Τον πρόεδρο Ντάρεν Αρονόφσκι πλαισίωσαν τα μέλη της επιτροπής (ανάμεσα στα οποία ο νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης Μπονγκ Τζουν-χο, η γαλλίδα πρωταγωνίστρια Οντρέ Τοτού και ο Γερμανός ηθοποιός Ντάνιελ Μπρουλ) και όλοι μαζί κάθισαν απέναντί μας για να απαντήσουν σε ερωτήσεις μας και να μας παρουσιάσουν το σκεπτικό τους στο πώς θα κρίνουν τις ταινίες για να επιλέξουν στο τέλος του φεστιβάλ ποια θα φύγει με τη Χρυσή Αρκτο.
«Το ''Καλύτερη Ταινία'' σε κάθε συναγωνισμό είναι μία τόσο παράξενη και υποκειμενική δήλωση» είπε ο Αρονόφσκι. «Πάντα νιώθεις στο σινεμά ότι συγκρίνεις ανόμοια μεταξύ τους πράγματα -μήλα και πορτοκάλια. Οπότε τα βραβεία είναι ένας αντικατοπτρισμός των κριτών τους, περισσότερο από της αξίας τους...» Ομως, παραδέχτηκε επίσης «σε αυτή την αδυσώπητη, θεότρελη, κινηματογραφική αγορά, τα βραβεία βοηθούν στην προώθηση της ταινίας σου», θυμίζοντας ότι και ο δικός του ''Παλαιστής'' που κέρδισε το Χρυσό Λέοντας στη 65η Μπιενάλε, είχε άλλη αντιμετώπιση μετά το βραβείο.
«Nobody Wants The Night»: πρεμιέρα διαγωνιστικού προγράμματος
Επίσημη πρεμιέρα της 65ης Berlinale, η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Κοϊσέτ με πρωταγωνίστρια τη Ζιλιέτ Μπινός, ακολουθεί την αληθινή ιστορία της Τζόζεφιν Πίρι, συζύγου του Αμερικανού εξερευνητή Ρόμπερτ Πίρι, η οποία πηγαίνει με τόλμη, θάρρος και άγνοια κινδύνου να τον συναντήσει το 1890 στο τελευταίο καταφύγιο πριν τον αχαρτογράφητο Βόρειο Πόλο. Εκεί θα ζήσει την αγριότητα της πολικής «νύχτας», ενός συνεχόμενου ανελέητου χειμώνα, τον οποίο καλείται να επιβιώσει με μία απροσδήκητη σύμμαχο: την Εσκιμώα ερωμένη του άντρα της, η οποία τον περιμένει επίσης να επιστρέψει από το βορειότερο σημείο της γης. Η Κοϊσέτ δίνει ερεθίσματα για τα πιο ενδιαφέροντα θέματα (τη γυναικεία φύση, την κοινωνική και ταξική ανισότητα, το ρατσισμό) αλλά δυστυχώς... τα περιγράφει σαν τον Πάολο Κοέλιο που κάθισε κι έκλαψε στη Γροιλανδία. Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix για το «Nobody Wants The Night» εδώ.
Ιζαμπέλ Κοϊσέτ: «Nαι είμαι γυναίκα σκηνοθέτης - έχω αιδοίο και το παίρνω μαζί μου στο γύρισμα»
Στη συνέντευξη Τύπου του «Nobody Wants The Night», που ακολούθησε της δημοσιογραφική προβολή της ταινίας στις 3 το μεσημέρι, η Ισπανίδα σκηνοθέτης Ιζαμπέλ Κοϊσέτ, η πρώτη από τις γυναίκες δημιουργούς που η Berlinale ισχυρίζεται ότι τιμά φέτος, είχε πολλά να πει, με ένα λόγο... αναζωογοννητικά politically incorrect! «Πρέπει για ακόμα μία φορά να μιλήσουμε για φύλα στο σινεμά; Είναι τόσο βαρετό! Οπως λέει και η ηρωΐδα μου - "εγώ, γυναίκα" Ναι, είμαι γυναίκα σκηνοθέτης. Εχω βυζιά, όχι τσουτσούνι. Σηκώνομαι το πρωί από το κρεβάτι και δεν αφήνω πίσω μου το στήθος και το αιδοίο μου. Τα παίρνω μαζί μου στο γύρισμα...» Δίπλα της, η Ζιλιέτ Μπινός χαμογελούσε σκυφτά, διασκεδάζοντας τη θρασύτητα της Κοϊσέτ, αλλά προτίμησε να μιλήσει για τον άνθρωπο και το πανανθρώπινο μήνυμα της ταινίας, κι όχι για το αν το σινεμά είναι ανδροκρατούμενη υπόθεση. Διαβάστε ό,τι ειπώθηκε στην αιφνιδιαστικά διασκεδαστική συνέντευξη Τύπου του «Nobody Wants The Night».
Το «Απαγορευμένο Δωμάτιο» του Γκάι Μάντιν: φόρος τιμής στο βωβό σινεμά
Ανοίγοντας το τμήμα Forum της 65ης Berlinale, o Γκάι Μάντιν παρουσίασε το «Απαγορευμένο Δωμάτιο» - ένα απαστράπτον καλειδοσκοπικό cult μίξερ από μύθους και μελοδράματα αφιερωμένο στο βωβό σινεμά που δεν έχουμε την πολυτέλεια να ξεχνάμε. Το σύμπαν του «The Forbidden Room», της νέας θεαματικής απόπειρας του Μάντιν να ξεπεράσει κάθε έννοια του πειραματικού σινεμά και να επιβάλλει τις εμμονές του ως έναν νέο (ή και παλιό) τρόπο να βλέπουμε σινεμά, είναι φτιαγμένο από πολλές μικρές ιστορίες που ξεπηδούν η μία μέσα από την άλλη σε ένα σύνολο που ξεκινάει και τελειώνει με τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να κάνουμε μπάνιο. Στην μπανιέρα. Διαβάστε αναλυτικά την κριτική του Flix για το «The Forbidden Room».
Βerlinale 2015: Οpening Gala
Το βράδυ οι θερμοκρασίες έπεσαν κάθετα στο παγωμένο Βερολίνο, όμως ο ενθουσιασμός του πλήθους έξω από το Berlinale Palast κράτησε την ατμόσφαιρα ζεστή. Το κόκκινο χαλί υποδέχτηκε τους σταρ της κριτικής επιτροπής, αλλά και τους πρωταγωνιστές της πρεμιέρας του φεστιβάλ «Nobody Wants the Night». Η Ζιλιέτ Μπινός, κλασάτη, αέρινη και γλυκιά (υπέγραψε για ώρα αυτόγραφα μέσα στο κρύο) ντυμένη στα ολόλευκα, έκλεψε φυσικά την παράσταση. Στην πρεμιέρα παραβρέθηκαν επίσης ο Βέρνερ Χέρτσοκ (του οποίου η «Βασίλισσα της Ερήμου» ανοίγει απόψε στην Berlinale) κι ο Τζέιμς Φράνκο, ο οποίος φέτος πρωταγωνιστεί σε 4 ταινίες του προγράμματος!
Ο Ντίτερ Κόσλικ και η μόνιμη συμπαρουσιάστριά του, η κωμική Γερμανίδα ηθοποιός Ανκε Ενγκελκε, υποδέχτηκαν στη σκηνή τους επίσημους φορείς, την Υπουργό Πολιτισμού Μόνικα Γκρούτερς και το Δήμαρχο του Βερολίνου Μίκαελ Μούλερ, όπως επίσης και την λαμπερή κριτική επιτροπή για την επίσημη έναρξη του 65ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου.
Χαζέψτε περισσότερες φωτογραφίες από το άλμπουμ της Μέρας 1ης εδώ:
Tags: berlinale 2015, berlinale2015