Το «αυθόρμητο» στιγμιότυπο της 86ης τελετής απονομής των βραβείων Οσκαρ, η στιγμή που η Ελεν ΝτιΤζένερις κατέβηκε στις θέσεις των σταρ και τους ενέπνευσε μία selfie φωτογραφία, δεν ήταν καθόλου αυθόρμητη. Ηταν προσυμφωνημένη διαφήμιση, ένα product placement deal για να διαφημιστεί το τελευταίο smart phone της Samsung. Το μάθαμε από την επόμενη κιόλας μέρα, διέρρευσε, καθόλου δεν μας πείραξε. Ολα μέσα στο παιχνίδι είναι πλέον, κι αν γίνονται με το κέφι, το ταλέντο και την αμεσότητα μίας κωμικού όπως η Ελεν, αλλά και την χαρούμενη συμμετοχή μη-σοβαροφανών σταρ, γιατί όχι;
Το re-tweet της φωτογραφίας όμως (που κι αυτό έσπασε τα δικά του ρεκόρ και μέσα σε λίγη ώρα είχε ρίξει και τον ίδιο τον σέρβερ του twitter) έφτασε σήμερα να αξίζει όσο ο προϋπολογισμός μίας χώρας. Κι εκεί λίγο σκέφτεσαι πιο σοβαρά την επίδραση της διαφήμισης, όχι μόνο πλέον στην μαζική κουλτούρα, αλλά και στην παγκόσμια οικονομία.
Σύμφωνα με την Μορίς Λέβι, διευθύντρια promotion της γαλλικής εταιρίας Publicis η οποία έχει το λογαριασμό της Samsung, το διάσημο οσκαρικό selfie αξιολογείται πλέον ανάμεσα στα 800 εκ. και 1 δις. δολάρια.
Ηταν τέτοια η έκθεση, η αναδημοσίευση και το trend που έχτισε στα social media, που έσπασε κάθε προσδοκόμενο στόχο της εταιρίας για την προώθηση του προϊόντος και έχτισε μία καμπάνια που έφερε πίσω αμέτρητα κέρδη.
Κι ας μιλήσουν τα νούμερα: το είδαν 37 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως (σύμφωνα με τις στατιστικές των twitter, facebook και instagram). 43 εκατομμύρια στο σύνολο (αν υπολογίσει κανείς και σε όσους στάλθηκε μέσω e mail). Από αυτά τα νούμερα, τουλάχιστον 1 στους 9 αναγνώστες πάτησε και μπήκε στη σελίδα της Samsung. Αυτό από μόνο του, στέφει την καμπάνια με εξαιρετική επιτυχία.
Η Λέβι ομολόγησε ότι ακόμα και το selfie του Προέδρου Ομπάμα ήταν δική τους ενέργεια, πάλι για λογαριασμό της Samsung. Και πάλι: παρόλη την αρνητική κριτική για τον Πρόεδρο, για τη Samsung ήταν... διαφήμιση.
«Ζούμε στην εποχή των social media» δήλωσε η Λέβι. «Είναι πολύ πιο επιτυχημένη καμπάνια να γίνεις viral, παρά να βγεις στην τηλεόραση με ένα σποτ».
Οχι ότι ανακαλύψαμε την Αμερική με όλα αυτά, αλλά, σίγουρα αποτελούν τροφή για σκέψη. Πόσο δηλαδή κάτι το αστείο, το αυθόρμητο, το #trending γεμίζει τις τσέπες διαφημιστών και μετόχων.
Διαβάστε ακόμα: