Άποψη

Κανείς άλλος για κινηματογραφικό στούντιο στη Θεσσαλονίκη;

of 10

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας ανακοίνωσε τη δημιουργία κινηματογραφικών στούντιο στη Θεσσαλονίκη. Για την ιστορία και για να μην τρελαθούμε τελείως, είναι η τρίτη φορά μέσα σε τρία χρόνια που ανακοινώνεται κάτι παρόμοιο. Θα σοβαρευτούμε κάποια στιγμή;

Κανείς άλλος για κινηματογραφικό στούντιο στη Θεσσαλονίκη;
(εικονογράφηση: Τζούλιαν Οσμπαλστοουν και Μάθιου Κόρνικ για την The Sunday Times)

Το Νοέμβριο του 2017, σε μια από τις πιο θρυλικές συνεντεύξεις Τύπου που έχουν λάβει χώρα σε ελληνικό έδαφος - εν προκειμένω στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης - οι εκπρόσωποι της ΕΡΤ είχαν ανακοινώσει τη δημιουργία κινηματογραφικών στούντιο στη Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα στην Περαία.

Σήμερα, στην Περαία έχει ό,τι ζητήσει η καρδιά σας και μπορεί να φανταστεί το μυαλό σας εκτός από κινηματογραφικά στούντιο.

Τον Απρίλιο του 2019, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος είχε ανακοίνωσει τη δημιουργία κινηματογραφικών στούντιο της εταιρίας Nu Boyana Studios στη Θέρμη της Θεσσαλονίκης. Εκεί θα γυριζόταν το καλοκαίρι και τον Σεπτέμβριο του 2019 η ταινία «Sinbad» συνεργασία της Millennium με την Eagle Films. Οπως είχε αναφερθεί τότε, «για τη συγκεκριμένη επένδυση τα Nu Boyana studios συνεργάζονται με τον Ελληνο-Αμερικάνο επιχειρηματία Ιωάννη Καλαφάτη, ιδιοκτήτη των κινηματογραφικών στούντιο York films στη Νέα Υόρκη». Κάποια στιγμή τον Ιούνιο, ανακοίνωθηκε πως τα στούντιο θα ήταν έτοιμα το 2020 «σε μια περιοχή της Θεσσαλονίκης μεταξύ του αερολιμένος και το κέντρου της πόλης». Και κάποια στιγμή τον Ιούλιο, αναφέρθηκε και ως περιοχή τα Βασιλικά (83 στρέμματα συγκεκριμένα με υπογραφές, συμβόλαια κι απ' όλα).

Σήμερα στη Θέρμη αλλά και σε όλη την περιοχή μεταξύ του αερολιμένος και του κέντρου της πόλης, όπως και στα Βασιλικά, έχει ό,τι ζητήσει η καρδιά σας και μπορεί να φανταστεί το μυαλό σας εκτός από κινηματογραφικά στούντιο. Επίσης το «Sinbad» ή ό,τι άλλο ήταν αυτή η ταινία δεν γυρίστηκε ποτέ.

Τον Οκτώβριο του 2019, πριν λίγες μέρες δηλαδή, σύσσωμα τα ελληνικά μέσα συμφώνησαν πως ο Απόστολος Τζιτζικώστας είναι αυτός που φέρνει το Χόλιγουντ στην Ελλάδα. Το «ρεπορτάζ» έλεγε ότι ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας βρέθηκε στο Λος Αντζελες και συμφώνησε - κατά πως λέει - για τη δημιουργία στούντιο της εταιρίας Millenium Films στη Θεσσαλονίκη. Προφανώς εννοώντας τα ίδια στούντιο που θα έφερνε - μαζί με το Χόλιγουντ κι αυτός - ο Λευτέρης Κρέτσος τον περασμένο Απρίλιο.

Ή μήπως είναι άλλα; Κανείς δεν μοιάζει να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα.

Δεν παραξενεύεται κανείς με την ευκολία που ο κάθε ένας δηλώνει ό,τι θέλει για όποιους (ψηφοθηρικούς κυρίως) λόγους το θέλει. Τα τελευταία χρόνια έχουμε ακούσει τόσα πολλά πράγματα - από κινηματογραφική σχολή στη Δράμα μέχρι Film Offices σε κάθε περιοχή της χώρας, κινηματογραφικό στούντιο στην Πτολεμαΐδα, στην Σύρο και όπου αλλού αλλά και χιλιάδες θέσεις εργασίες - που δεν προξενούν πλέον εντύπωση όταν γίνεται κατανοητό από όλους ότι στην πλειοψηφία τους είναι μόνο εξαγγελίες.

Δεν μπορεί όμως να μην απορήσει κανείς ξανά και ξανά με το γεγονός πως κάθε φορά που κάποιος ανακοινώνει ότι φέρνει το Χόλιγουντ στην Ελλαδα, τα μέσα αναπαράγουν την είδηση χωρίς κανένα ρεπορτάζ - την ίδια ώρα που στο αρχείο τους υπάρχουν ήδη άρθρα για κάποιον άλλο που έφερε το Χόλιγουντ στην Ελλάδα πριν από αυτόν και για κάποιον πριν από αυτόν (αναμεσά τους και ο τέως πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας).

Εντωμεταξύ - για να συνεννοηθούμε - το Χόλιγουντ παραμένει στο Χόλιγουντ και δεν ήρθε στην Ελλάδα και ο ΕΚΟΜΕ, υπεύθυνος για τα φορολογικά κίνητρα και την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα, συνεχίζει απρόσκοπτα τη δουλειά του ακόμη και με την αλλαγή κυβέρνησης. Αλλά χωρίς καμία συντονισμένη πολιτική, ο κάθε εμπλεκόμενος συνεχίζει να «προκαλεί» με την ευκολία που συνδέει την Ελλάδα με το Χόλιγουντ, ειδικά όταν το ελληνικό σινεμά και οι θεσμοί που το περιφρουρούν και το στηρίζουν είναι αυτή τη στιγμή υπό διάλυση (ΕΚΚ και ΕΡΤ) και δυστυχώς δεν υπάρχει καμία επίσημη πηγή ενημέρωσης που να ξεκαθαρίζει τα γεγονότα από τις εξαγγελίες και την ουσία κάτω από τους «χολιγουντιανούς» τίτλους.

Διαβάστε ακόμη: Μια ακόμη «γνώριμη» μέρα ξημερώνει για το ελληνικό σινεμά