Είναι τρομερό πως όταν είσαι ξένος και διαβάζεις αυτό το άρθρο της Guardian, αναλογίζεσαι και λίγο το ελληνικό καλοκαίρι (αχ...) και είσαι και σίγουρος πως εκεί οι άνθρωποι πασχίζουν να φέρουν τις ξένες παραγωγές στη χώρα αλλά φταίνει οι αρχαιολόγοι και το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός δεν είχε αναλάβει μέχρι σήμερα προσωπικά το ζήτημα.
Τώρα που ο Αλέξης Τσίπρας έφτασε μέχρι τα μεγαλύτερα χολιγουντιανά κινηματογραφικά στούντιο έξω από το Σικάγο (για του λόγου το αληθές «visiting the biggest film studios outside Hollywood in Chicago last month») και υποσχέθηκε πως θα υπάρξει παροχή 25% σε επιστροφές μετρητών για τις δαπάνες ξένων παραγωγών στην Ελλάδα, δεν θα έχουμε χώρο να φιλοξενήσουμε όλους τους ξένους παραγωγούς που θα τρέξουν να κάνουν ταινία στην Ελλάδα.
Διαβάστε ακόμη: Ζητείται απάντηση: «Who is Fucking Greek Cinema?»
Δεν είναι όμως μόνο οι ξένοι που διαβάζουν το άρθρο του Guardian. Είναι και οι Ελληνες που τα διαβάζουν και τα πιστεύουν.
Οπως αναφέρει το ΑΠΕ «καθώς η Ελλάδα παρουσιάζει προσωρινά σημάδια οικονομικής ανάκαμψης μετά από οκτώ χρόνια οικονομικής κρίσης, οι αρχές αναγνωρίζουν ότι η κινηματογραφική βιομηχανία θα μπορούσε να προσφέρει στη χώρα ένα λαμπρότερο μέλλον. Η Ελλάδα, μολονότι αντιμετωπίζει μεγάλη οικονομική κρίση, ενέκρινε πρόσφατα νομοθεσία για τη διάθεση 450 εκατομμυρίων ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για τον οπτικοακουστικό τομέα για τα επόμενα πέντε χρόνια.»
Σε συνδυασμό με μια ολόκληρη φημολογία για χολιγουντιανά στούντιο και στη Σύρο (αλλά τώρα και στην Περαία της Θεσσαλονίκης), αλλά και - τι κρίμα για όλους - σε συνδυασμό με το γεγονός πως δεν υπάρχουν θεσπισμένες φοροαπαλλαγές και έτσι δεν θα μπορέσουν ποτέ να γίνουν ξένες παραγωγές στην Ελλάδα, ας διασκεδάσουμε με τα fake news και ας βάλουμε και το «Dancing Queen» από το «Mamma Mia» για να χορέψουμε μέχρι... θανάτου.
Στο άρθρο αναφέρονται ακόμη ως πηγές ο Παντελής Βούλγαρης (!) που κάτι μάλλον δήλωσε για τον Νίκολας Κέιτζ που τον ξέρει προσωπικά, ο Αντώνης Κιούκας (κατά τον Guardian διευθυντής ενός διεθνούς φεστιβάλ στην Αμοργό) και ο κύριος Λευτέρης Κρέτσος (που στο ρεπορτάζ του ΑΠΕ αναφέρεται ως ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, αλλά στο άρθρο του Guardian ως «a senior official in Athens’s leftist-led government, who accompanied Tsipras in Chicago and has overseen the legislation») που δήλωσε:
«Πρόκειται για ένα εθνικό ζήτημα και δεν υπάρχει χρόνος για εφησυχασμό. Πρόκειται για μια παγκόσμια βιομηχανία είτε είναι ταινίες μεγάλου μήκους, τηλεοπτικά παιχνίδια, ντοκιμαντέρ ή κινούμενα σχέδια, και η οποία αυξάνεται συνεχώς. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι δεν έχουμε εκμεταλλευτεί τον φυσικό μας πλούτο, στην Ελλάδα γεννήθηκε η «αφήγηση, έπρεπε να έχουμε κάνει περισσότερα σ’ αυτόν τον τομέα.»
Εδώ είναι ένα άρθρο που γράφτηκε το 2014 για την προσέκλυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα, εδώ και άλλες ψεύτικες διακηρύξεις για παραγωγές που θα έρθουν στην Ελλάδα, εδώ μερικές διακηρύξεις από το 2016, εδώ λίγο ακόμη 2016 και εδώ και η φάση στην οποία βρίσκεται σήμερα το ελληνικό σινεμά, την ίδια ώρα που ο Guardian γράφει αυτό το άρθρο.
Ο νοών νοείτω...
Διαβάστε ακόμη:
- Ο Βασίλειος Κοσμόπουλος είναι ο προσωρινός Γενικός Διευθυντής στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου
- H Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για τη... διάλυση του ελληνικού κινηματογράφου
- Η Ηλέκτρα Βενάκη σχολιάζει την παύση της από τη θέση της Γενικής Διευθύντριας του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου
- Από το πουθενά, νέα επιτροπή για τον κινηματογράφο στην ΕΡΤ. Γιατί έτσι!
- Η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ αντιτίθεται στην αλλαγή της Επιτροπής της ΕΡΤ για το 1,5%
- H Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για τη... διάλυση του ελληνικού κινηματογράφου
- Το Υπουργείο Πολιτισμού παύει την Ηλέκτρα Βενάκη από Γενική Διευθύντρια του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου