Βασισμένο στο θεατρικό «Ο Καρδιοκλέφτης» του Ναπολέοντα Ελευθερίου - ο οποίος υπογράφει και το σενάριο, το «Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο» του Ορέστη Λάσκου υπήρξε στην πραγματικότητα το breakthrough του Θανάση Βέγγου σε πρωταγωνιστικό ρόλο, μια τεράστια εμπορική επιτυχία και η πρώτη αεικίνητη κωμωδία του στο πνεύμα της εποχής και σε τουριστικό αίσθημα, γυρισμένη εξ ολοκλήρου on location στον Πόρο την άνοιξη του 1963.
Ενας απλός υπάλληλος ληξιαρχείου με το όνομα Στέφανος Αυγερινός συνταξιδεύει συμπτωματικά με προορισμό τον Πόρο με τον συνώνυμο γνωστό ποιητή... Στέφανο Αυγερινό! Φτάνοντας στο νησί, γίνεται δεκτός με ενθουσιασμό από την τοπική κοινωνία που νομίζει ότι αυτός είναι ο διάσημος ποιητής, ενώ ο πραγματικός αποκρύπτει εσκεμμένα την ταυτότητα του, θέλοντας να αποδείξει ότι μπορεί να γοητεύσει τις γυναίκες και δίχως τη βοήθεια της φήμης του. Οταν όμως τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως τα περίμενε, καθώς ο υπάλληλος έχει κατενθουσιάσει τις γυναίκες που τον καταδιώκουν συνεχώς, αποφασίζει να αποκαλύψει την αληθινή του ταυτότητα.
Διαβάστε ακόμη: Αφιέρωμα - Ταινίες για ένα αξέχαστο καλοκαίρι
Σε στιλ κωμωδίας καταστάσεων προς το υπερβάλλον γκαγκ attack, μπορεί ο Θανάσης Βέγγος να τρέχει - εδώ ακόμη όχι με τελειοποιημένη την αξεπέραστη μανιέρα του - και το ριγέ μαγιό του να κλέβει την παράσταση, αλλά ο Πόρος τον ακολουθεί κατά πόδας ως το απόλυτα ερωτικό νησί, ιδανικό για κάθε είδος διακοπών: μοναχικά στις βραχώδεις παραλίες του, πολύβουα στο κεντρικό λιμάνι της χώρας, μέσα, έξω και γύρω από το θρυλικό ξενοδοχείο «Χρυσή Αυγή» που (ευτυχώς) θα έχανε μετά το 2002 - για ευνόητους λόγους - το πρωτότυπο ονομά του για να μετονομαστεί σε Golden View.
Διαβάστε ακόμη: Αφιέρωμα - 31 αξέχαστες καλοκαιρινές σκηνές του σινεμά
Στο απόγειο της made in Greece θερινής περιόδου και με τον κοσμοπολίτη Πόρο να χαρίζει τα θελγητρά του στις κατά λάθος ρομαντζάδες του κατά λάθος Στέφανου Αυγερινού, ο Ορέστης Λάσκος χαρίζει στο ελληνικό κοινό της εποχής δωρεάν διακοπές, κορίτσια να δει το μάτι σου και εμπλέκει όλον τον τοπικό πληθυσμό σε ένα ξέφρενο one man show του Θανάση Βέγγου, αφήνοντας πίσω του ελάχιστες μνήμες σκηνοθετικών κρεσέντων αλλά σίγουρα μια δύο ατάκες να θυμάσαι.
Από το «Βοηθάτε χριστιανοί! Σιγά λυσσάρες!» που βρίσκει τον Θανάση Βέγγο να βουτάει στο λιμάνι του Πόρου μέχρι το «Αγαλμα της Ελευθερίας» και το «Ησυχο το ποταμάκι...» σε αυθαίρετη ρίμα, το «Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο» αποτελεί μάλλον την πιο εμβληματική ταινία για τον Πόρο, ακόμη κι αν δύο χρόνια πριν ή έγχρωμη «Αλίκη στο Ναυτικό» είχε βρει την Αλίκη να τον περιδιαβαίνει με γαϊδουράκι και τρια χρόνια πριν ο Ροβήρος Μανθούλης τον διάλεξε για να τοποθετήσει εκεί την «Κυρία Δήμαρχό» του.
«Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο» του Ορέστη Λάσκου (1963) / Σενάριο: Ναπολέων Ελευθερίου / Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Βέγγος,Κώστας Κακκαβάς,Ντίνα Τριάντη,Περικλής Χριστοφορίδης,Εφη Οικονόμου
Διαβάστε ακόμη:
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #1 - Η Αντίπαρος στη «Μανταλένα» του Ντίνου Δημόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #2 - Η Χίος στο «Δέντρο που Πληγώναμε» του Δήμου Αβδελιώδη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #3 - Η Υδρα στο «Κορίτσι με τα Μαύρα» του Μιχάλη Κακογιάννη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #4 - Η Νίσυρος στη «Νοσταλγό» της Ελένης Αλεξανδράκη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #5 - Οι Σπέτσες στο «Τζένη Τζένη» του Ντίνου Δημόπουλου
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #6 - Η Ανδρος στα «Κορίτσια στον Ηλιο» του Βασίλη Γεωργιάδη
- Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #7 - Τα Χανιά στην «Ελεύθερη Κατάδυση» του Γιώργου Πανουσόπουλου