Οκτώ ελληνικές ταινίες animation συμπεριλαμβάνονται στη λίστα με τις 23 ταινίες που διαγωνίζονται στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Ταινιών Μικρού Μήκους Animation του φετινού, 47ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.
Οπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής προγραμματιστής του τμήματος Σπύρος Σιάκας:
«Το animation, ως μέσο οπτικής επικοινωνίας, συνδυάζει ποικίλα εκφραστικά μέσα από όλες τις μορφές τέχνης για να μεταφέρει ένα μήνυμα και να γεννήσει αντίστοιχα συναισθήματα. Στην φετινή διοργάνωση σημειώθηκε ρεκόρ συμμετοχών υποβολής στο πρόγραμμα του animation, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης τάσης αύξησης των συμμετοχών σε όλα τα προγράμματα του φεστιβάλ. Παρατηρήθηκε ωστόσο υψηλή ποιότητα στις ταινίες που υποβλήθηκαν, τόσο τεχνικά όσο και αφηγηματικά, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως φέτος υπήρξε σημαντική αύξηση των ελληνικών ταινιών animation με πληθώρα τεχνικών και εξαιρετική ποιότητα.
Η επιλογή του τελικού προγράμματος ήταν πραγματικά δύσκολη και έγινε, όπως κάθε χρονιά, με γνώμονα τον πλουραλισμό και την ποικιλία των τεχνικών δημιουργίας και της αφηγηματικής προσέγγισης. Βασικός στόχος παραμένει, πάντα, η ανάπτυξη του οπτικοακουστικού γραμματισμού animation στην κατεύθυνση της ενεργής συμμετοχής του κοινού της Δράμας, και γενικότερα, στην προώθηση των ταινιών animation.»
Δείτε παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις οκτώ ελληνικές ταινίες που θα διαγωνιστούν στο φετινό Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Ταινιών Μικρού Μήκους Animation.
Δείτε ακόμη: Φεστιβάλ Δράμας 2024: Οι ελληνικές συμμετοχές στο Διεθνές Σπουδαστικό Διαγωνιστικό Τμήμα
Plantasia του Αγγελου Γουρζή
Η ταινία Μικρά ανθρωπόμορφα πλασματάκια καταβροχθίζουν την χλωρίδα της φύσης, αφοδεύοντας τα δομικά στοιχεία για την κατασκευή ενός ελεγχόμενου πύργου. Ο πύργος καταστρέφει την φύση. Η φύση απαντάει γεννώντας τον αντίπαλο του πύργου, με σκοπό να μπουν σε boss fight.
Ο σκηνοθέτης: Ο Αγγελος Γουρζής γεννήθηκε το 1995 στην Θεσσαλονίκη. Σπούδασε γραφιστική και animation στο ΤΕΙ Αθήνας. Υπήρξε ηγετικό μέλος του Caparo DC όπου τα τελευταία 8 χρόνια ως εικονογράφος και σκηνοθέτης δημιούργησε εμπορικά animations με διεθνείς διακρίσεις (ADC, Ermis Awards, European Design Awards). Είναι συνιδρυτής και σκηνοθέτης του animation studio Normal Toast.
Πόσο σημαντική είναι για την ταινία αλλά και για το χώρο του ελληνικού animation η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας; (σημείωση: το «Plantasia» συμμετέχει ως μοναδική ελληνική ταινία μικρού μήκους και στο διαγωνιστικό τμήμα Short and Green)
Ο χώρος της τέχνης-ψυχαγωγίας και της διαφήμισης στην Ελλάδα ανατροφοδοτούν το ένα το άλλο και είναι σημαντικό να αναπτύσσονται παράλληλα.
Συγκεκριμένα για τον χώρο του ελληνικού animation θεωρώ ότι ο κόσμος της διαφήμισης είναι αυτός που παροτρύνει τους περισσότερους νέους δημιουργούς στην Ελλάδα να ασχοληθούν με το animation. Η παραγωγή ψυχαγωγικού animation (animated ταινίες, σειρές & social media content) που προβάλεται σε ευρύ κοινό είναι πολύ περιορισμένη στην Ελλάδα, αλλά είναι απαραίτητη για την ποιοτική και ποσοτική ανάπτυξη όλου του κλάδου του animation.
Το Φεστιβάλ Δράμας είναι από τους πιο σημαντικούς θεσμούς που ενισχύει το κομμάτι της τέχνης της κινούμενης εικόνας, προβάλλοντας νέους δημιουργούς στο ευρύ κοινό.
Εγώ με την σειρά μου ελπίζω πως θα προσδώσω ποιότητα στον χώρο του ελληνικού animation, τώρα με το έργο μου «Plantasia» και στο μέλλον με επερχόμενες ταινίες.
74 του Χαράλαμπου Μαργαρίτη
Η ταινία: Ενας καθόλα ανεπαρκής χαρακτήρας αναλαμβάνει το αδύνατο έργο να διαχειριστεί τη μνήμη της εισβολής του τουρκικού στρατού στην Κύπρο το 1974 και τις συνεπειές της.
Ο σκηνοθέτης: Ο Χαράλαμπος Μαργαρίτης είναι απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών τουΠαρισιού. Ζει και εργάζεται στην Πάφο, όπου το 2015 ίδρυσε το Κέντρο Τεχνών Κίμωνος.Ταυτόχρονα είναι μέλος του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού του Τμήματος Πολυμέσωνκαι Γραφικών Τεχνών της Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του ΤεχνολογικούΠανεπιστημίου Κύπρου, όπου διδάσκει κινούμενα σχέδια και ιστορία της τέχνης. Παράλληλαεκπονεί τη διδακτορική του έρευνα στις πειραματικές αφηγηματικές τεχνικές στην κινούμενηεικόνα.
Πόσο σημαντική είναι για την ταινία αλλά και για το χώρο του ελληνικού animation η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας;
Η συμμετοχή της ταινίας στο φεστιβάλ Δράμας είναι για μένα πρωτίστως μια πολύ μεγάλη τιμή. Το γεγονός ότι το φεστιβάλ αγκαλιάζει το animation είναι πολύ σημαντικό. Είναι ενδεικτικό αφενός, της εξαιρετικής δουλειάς που κάνει το φεστιβάλ για να αναδείξει και να προωθήσει την ντόπια δημιουργική σκηνή και, αφετέρου, της αξιοθαύμαστης ανάπτυξης του ελληνικού animation τα τελευταία χρόνια. Επομένως, πέρα από το γεγονός ότι συνιστά τιμή για μένα να παρουσιάσω την ταινία μου στο Φεστιβάλ Δράμας, χαίρομαι ιδιαίτερα που την βλέπω να παρουσιάζεται πλάι σε ταινίες από δημιουργούς που εκτιμώ απεριόριστα.
Ασωτος του Γιώργου Νάθενα
Η ταινία Το έργο με τίτλο «Άσωτος» είναι ένα frame-by-frame ασπρομαυρο animation διάρκειας περίπου εννέα λεπτών. Η ιστορία αφορά έναν άνδρα που βιώνει την εμπειρία της μεταθανάτιας ζωής. Μέσα από μικρές, φιλοσοφικές συζητήσεις με έναν άγνωστο συνομιλητή, ο πρωταγωνιστής αναλύει βαθιά ζητήματα ύπαρξης.Τον πρωταγωνιστή ενσαρκώνει ο Οδυσσεας Ναθενας και τον Αγνωστο ο Αντωνης Ντουρακης.
Ο σκηνοθέτης Ο Γιώργος Νάθενας είναι απόφοιτος της Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας με κατεύθυνση τη ζωγραφική. Η καλλιτεχνική του δραστηριότητα επικεντρώνεται στη ζωγραφική και το animation. Το frame-by-frame animation αποτελεί βασικό στοιχείο της δουλειάς του καθώς τον εμπνέει να δημιουργεί ζωγραφικά έργα που αφηγούνται ιστορίες. Τα έργα του χαρακτηρίζονται από την αυτοαναφορικότητα, καθώς μέσα από τον αυτοσαρκασμό, προσπαθεί να ξεπεράσει προσωπικές και κοινωνικές αδυναμίες. Με το έργο του, στοχεύει να προκαλέσει τον θεατή να υιοθετήσει μια κριτική στάση απέναντι στον εαυτό του και την κοινωνία.
Πόσο σημαντική είναι για την ταινία αλλά και για το χώρο του ελληνικού animation η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας;
Η συμμετοχή και προβολή της ταινίας «Άσωτος» στο 47ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας είναι εξαιρετικά σημαντική, καθώς πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες διοργανώσεις στον χώρο του κινηματογράφου στην Ελλάδα. Το φεστιβάλ, με το δυναμικό και εξωστρεφή χαρακτήρα του, προσφέρει πολύτιμες ευκαιρίες για νέους και ταλαντούχους σκηνοθέτες να παρουσιάσουν το έργο τους και να διευρύνουν τους επαγγελματικούς τους ορίζοντες σε ένα ευρύ και διεθνές κοινό. Το γεγονός ότι φέτος σημειώθηκε ρεκόρ συμμετοχών στο πρόγραμμα του animation με χαροποιεί ιδιαίτερα και η συμμετοχή της ταινίας μου ανάμεσα σε αυτές αποτελεί για εμένα σημαντική αναγνώριση.
Όσον αφορά το χώρο του ελληνικού animation, η συμμετοχή σε ένα φεστιβάλ όπως αυτό είναι καίριας σημασίας αφού δίνει την ευκαιρία σε νέους καλλιτέχνες να προβληθούν, να τους γνωρίσει το κοινό και ο επαγγελματικός χώρος, και να αναδείξουν τη δουλειά τους. Το Φεστιβάλ Δράμας λειτουργεί ως ένα καταλυτικό "βήμα" για την εξέλιξη του κλάδου του animation στην Ελλάδα, ενισχύοντας την ανάπτυξη και την καλλιτεχνική ωρίμανση του μέσου στη χώρα μας.
Ασωτος | Πρωταγωνιστής: Ναθενας Οδυσσέας | Άγνωστος: Αντώνης Ντουράκης | Σκηνοθεσία: Ναθενας Γιώργος | Σενάριο: Ναθενας Γιώργος
The Mushroom Man του Πέτρου Νιαμονιτάκη
Η ταινία: H ταινία αφορά την ζωή ενός αγοριού, γέννηση, σχολείο, φιλίες έρωτες καθημερινή ζωή καιθάνατος. Όλα μοιάζουν να είναι προκαθορισμένα. Θα καταφέρει τελικά να ανακαλύψει τονπραγματικό εαυτό του
Ο σκηνοθέτης: O Πέτρος Νιαμονιτάκης συνίδρυσε την Correct Creative Productions τον Μάιο του 2004. Eίναι executive producer, director & μουσικός. Έχει υλοποιήσει αμέτρητες διαφημιστικές ταινίες, αρκετές κινηματογραφικές και τις έχει επενδύσει με tailor made μουσικές του.
Πόσο σημαντική είναι για την ταινία αλλά και για το χώρο του ελληνικού animation η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας;
Είναι πολύ ευχάριστο που το ελληνικό animation βρήκε επιτέλους τη θεση που του αξίζει στα μεγαλα διεθνη φεστιβάλ κινηματογράφου, όπως το φεστιβάλ Δράμας. Ακόμα πιο ευχάριστο όταν επιλεγονται και ανεξάρτητες παραγωγές όπως το «The Mushroom Man».
G3N3SIS του Αντώνη Ντούσια
Η ταινία: Η «G3N3SIS» είναι ένα πειραματικό animation με υποβοήθηση Τεχνητής Νοημοσύνης, που αφηγείται μια εναλλακτική μυθολογία με επίκεντρο τη γυναίκα.Είναι ένα ταξίδι που ξεκινάει από τη δημιουργία του κόσμου και της μαύρης Εύας από μία θηλυκή θεότητα, παρακολουθεί την εξορία των γυναικών από τον ζηλιάρη βιβλικό θεό στον πατριαρχικό κόσμο, την γυναικεία επανάσταση και απελευθέρωση, την δημιουργία του νέου τύπου ανδρών και καταλήγει με την αποθέωση του ανδρόγυνου, του θεϊκού Ερμαφρόδιτου.Η εικόνα είναι εμπνευσμένη από την κλασσική Ευρωπαϊκή ζωγραφική, το συνολικό στυλ είναι μετα-αναγεννησιακό αλλά και υπερρεαλιστικό. Απροσδόκητοι συσχετισμοί, μεταφυσικό κλίμα, βιομορφικές συνδέσεις οργανικού και ανόργανου, μυστικιστικοί συμβολισμοί, μυθολογικές μορφές και αναφορές, συνεχείς μεταμορφώσεις και σκοτεινός ερωτισμός είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν την εικόνα.
Ο σκηνοθέτης: Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΦΜΣ, Τμήμα Φυσικής). Ανήκει στην πρώτη ομάδα Ελλήνων που ασχολήθηκαν με την τρισδιάστατη σχεδίαση και κίνηση, από τα τέλη της δεκαετίας του ’80. Εργάστηκε για πολλά χρόνια στο χώρο της διαφήμισης, σε τηλεοπτικές παραγωγές, στην εκπαίδευση, σε δημιουργία πολυμέσων και –κυρίως- σε κινηματογραφικές ταινίες από διάφορες θέσεις (animation, digital effects, art direction, technical supervision, production, direction). Oι τελευταίες short animation ταινίες που σκηνοθέτησε είναι το Αenigma (2017), η Βίαιη Εξίσωση (2019), το ΑΕΝΑΟΝ (2020), το Μετείκασμα (2021) και η FUGA (2023)Το βασικό του ενδιαφέρον είναι η σύνδεση των κλασσικών εικαστικών τεχνών με τις νέες τεχνολογίες και το σινεμά.
Πόσο σημαντική είναι για την ταινία αλλά και για το χώρο του ελληνικού animation η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας;
Είναι τιμητικό να επιλέγεται μια ταινία σε ένα φεστιβάλ υψηλού κύρους όπως το Φεστιβάλ Δράμας. Το ίδιο ισχύει, υποθέτω, για όλες τις ταινίες που συμμετέχουν. Για το αν και κατά πόσον είναι σημαντικό, θα εξαρτηθεί από την όποια επίδραση θα έχει στο κοινό.
Δείτε εδώ το teaser του G3N3SIS.
G3N3SIS | Σκηνοθεσία-Σενάριο-Animation: Αντώνης Ντούσιας | Σύνθεση πρωτότυπης μουσικής: Mάριος Αριστόπουλος | Executive/Creative Producer: Άρης Φατούρος
Dodeka του Ντανιέλε Χαρασανάκη
Η ταινία: Στο μακρινό μέλλον, το τελευταίο ανθρωποειδές ρομπότ στον πλανήτη χρειάζεται να επαναφορτίσει τη μπαταρία του. Ωστόσο, σε αυτόν τον κόσμο, η επαναφόρτιση, και δηλαδή η επιβίωση, μπορεί να γίνει μόνο με μία "μήτρα" η οποία περιέχει κάποιο άλλο αγέννητο ρομπότ, φέρνοντας τον πρωταγωνιστή σε ένα οδυνηρό, ηθικό δίλημμα.
Ο σκηνοθέτης: Ο Ντανιέλε Χαρασανάκης (Daniele Charasanakis) γεννήθηκε στη Ρώμη το 1996. Μισός Έλληνας, μισός Ιταλός, με ενδιαφέρον για τις τέχνες και τη φιλοσοφία, προσπαθεί να προσεγγίσει την αφήγηση με μία ιδιαίτερη οπτική. Χρησιμοποιεί όλα τα πάθη του όπως αυτό για τα αυτοκίνητα, τα αεροπλάνα και τους υπολογιστές για να δοκιμάσει συνδυασμούς με τεχνική αλλά και αφηγηματική ακρίβεια. Σπουδάζει Design Engineering στο Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και είναι απόφοιτος της σχολής Rainbow Academy για 3D-Digital-Production στη Ρώμη. Έχει εργαστεί ως VFX Compositor για τα οπτικά εφέ δύο ταινιών μεγάλου μήκους και έχει επίσης φτιάξει επίσημα τρέιλερς για το βίντεο-παιχνίδι Trackmania στην Ubisoft-Nadeo στο Παρίσι, το δεύτερο χάρη στην επιτυχία των πολλαπλών ταινιών μικρού μήκους που είχε φτιάξει ως αυτοδίδακτος με αυτό το βίντεο-παιχνίδι για το κανάλι του στο YouTube. Με αφορμή μία εργασία για ένα μάθημα στο πανεπιστήμιο έφτιαξε το "Dodeca - the womb" το οποίο είναι το πρώτο απόσπασμα από μία δική του μεγαλύτερη ιστορία (το Dodeca) στην οποία δουλεύει πάνω από 7 χρόνια τώρα. Αν εξαιρέσουμε τα προγράμματα που χρησιμοποιήθηκαν (όπως το blender), κάθε στάδιο της δημιουργίας, από την σκηνοθεσία και το σενάριο, μέχρι τη φωτογραφία, το μοντάζ, τον φωτισμό, το animation, το modeling, το rigging, το texturing και shading, κάθε λεπτομέρεια έχει φτιαχτεί από τον ίδιο, ακόμη και η μουσική.Αυτό είναι το κανάλι του στο YouTube όπου ανεβάζει τα έργα του.
Πόσο σημαντική είναι για την ταινία αλλά και για το χώρο του ελληνικού animation η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας;
Πολύ σημαντική. Είναι κάπως αστείο το ότι αν ο καθηγητής μου δεν μου πρότεινε να στείλω αυτή την ταινία στο φεστιβάλ της Δράμας, πιθανότατα απλά θα κατέληγε χαμένη στο χάος που είναι το YouTube. Xαίρομαι ότι κάτι που έφτιαξα θα παιχτεί στη μεγάλη οθόνη και ανυπομονώ να το δω και να το βιώσω. Χαίρομαι, επίσης, ότι η συγκεκριμένη ταινία θα είναι ίσως λίγο λιγότερο «χαμένη» τώρα. Για να είμαι ειλικρινής, δεν γνωρίζω πολλά για τον χώρο του ελληνικού animation, εκτός από μερικές ταινίες που μου έδειξαν οι καθηγητές μου. Ωστόσο, εκτιμώ την προσπάθεια που γίνεται και είμαι χαρούμενος που η ταινία μου μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη αυτού του τομέα. Είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι αυτή η ταινία έχει τη δύναμη να επηρεάσει κάποιον θετικά.
Δείτε εδώ ένα μοντάζ με διάφορες σκηνές από το Dodeca.
P του Στέλιου Κουπετώρη
Η ταινία: Μία γάτα τρέχει μέσα σε ένα τροχό χάμστερ, κυνηγώντας έναν ποντικό, ο οποίος τρέχει μέσα σε έναν άλλο τροχό χάμστερ. Αυτή είναι η ταινία που προβάλλεται επαναλαμβανόμενα στην αίθουσα ενός κινηματογράφου γεμάτο με γάτες. Στο πίσω μέρος του σινεμά, ένας μικρός ποντικός προσπαθεί να δώσει μια διαφορετική τροπή σε αυτή την ιστορία.
O σκηνοθέτης: Ο Στέλιος Κουπετώρης γεννήθηκε στον Πειραιά to 1977. Σπούδασε Κοινωνική Ανθρωπολογία στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, Lampeter, την οποία διέκοψε για να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο. Από το 2008 εργάζεται κυρίως ως sound editor και designer σε ελληνικές και βρετανικές παραγωγές, μεταξύ των οποίων τα βραβευμένα με BAFTA, Golden Globes και EMMY Under the Shadow, McQueen, Cold Feet και Killing Eve. Έχει 2 υποψηφιότητες για MPSE Golden Reel Award και έχει τιμηθεί με τα βραβεία καλύτερου ήχου και Sound Design στα Φεστιβαλ Δράμας. To 2019 εκανε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία «W» η οποία έκανε την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ Δράμας και έχει διανεμηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς από το Interfilm International Film Festival. Η «Π» είναι η δεύτερη μικρού μήκους ταινία του της οποίας το σενάριο βραβεύτηκε στο Tirana International Film Festival
Πόσο σημαντική είναι για την ταινία αλλά και για το χώρο του ελληνικού animation η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας;
Το Φεστιβάλ Δράμας το παρακολουθώ από το 2008, όταν έκανα τις πρώτες μου δουλειές στον χώρο του κινηματογράφου. Άλλοτε από κοντά και άλλοτε από μακριά. Και πέρα από τις όμορφες στιγμές, τις γνωριμίες, τις κουβέντες, τους υπέροχους και ταλαντούχους ανθρώπους, τα reunion και τη συγκίνηση να βλέπουμε τις δουλειές μας στο φυσικό τους περιβάλλον, το Φεστιβάλ Δράμας είναι από τα λίγα μέσα όπου οι ταινίες μικρού μήκους συναντουν το κοινό τους στην Ελλάδα. Οι κινηματογραφικές και διαδικτιακές προβολές και το Φεστιβαλ Δράμας Ταξιδεύει, δίνουν ένα βήμα σε ταινίες που απο την φύση τους η προβολή και η διανομή τους είναι πολύ περιορισμένη, τόσο για τις live action ταινίες, όσο και για τo animation.
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «P».
P | Σενάριο, Σκηνοθεσία, Στέλιος Κουπετώρης | Παραγωγοί, Βασίλης Καραμητσάνης, Amit Russell Gicelter | Production Manager, Αθηνά Καλκοπούλου | Line Producer, Einat Keshet | Head of Animation, Κλεοπάτρα Κοραή | Lead Animator, Έλενα Παυλάκη | Art Director, Storyboard and Concept Artist, Character and Backgrounds Designer, Όλγα Μαυρομμάτη | Animator, Katia Korzinov | VFX Compositor, Dan Pryor | Additional Animation, Άννα Οικονόμου | Character Rigging, LoKey | Artistic Advisor, Μαρία Ανεστοπούλου | Μοντάζ, Θοδωρής Αρμάος | Color Grading, Filipe Fernandes | Μουσική, Sound Design & Mix, Στέλιος Κουπετώρης | Foley Artist, Louise Brown | Foley Recordist, Jamie Talbutt | Pre-production Animation Tests, Αλέξανδρος Αποστολάκης | Assistant Character και Background Designer, Katia Korzinov | Assistant Background Designer, Linor Feigelson | Title Design, The Hive | Cinematography Advisor, Γιάννης Κανάκης | The Hive Associate Producers, Renen Adar, Avishai Simchovich | Office Manager, Yuval Krol | Marketing, Hadas Gicelter, Yael Nudelman | Ακούγονται οι: Γιάννης Κανάκης, Λία Τσάλτα, Διονυσάκιος Καβαλλιεράτος, Εύη Ψάλτου | Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του WNA - West Negev Animation | Παραγωγή, Animasyros, The Hive Studio, 2024 | Distribution, MAILUKI Films
Underground του Γιάννη Χριστοφόρου
Η ταινία: Το «Underground» είναι μια ταινία για τη φύση, τον κύκλο της ζωής και τους ίδιους μας τους εαυτούς. Ο ήρωας της ιστορίας ονομάζεται Φ. και κάποιος τον έχει θάψει ζωντανό. Μέσα από τη διήγησή του, γινόμαστε μάρτυρες της αγωνίας του, καθώς προσπαθεί να δραπετεύσει από τα έγκατα της γης και το σκοτάδι. Σε αυτό το δυστοπικό σύμπαν μόνο ο δυνατότερος επιζεί. Μόνη σύμμαχος στον αγώνα του, η βροχή. Μια γλυκιά φωνή που τον οδηγεί και τον ενθαρρύνει. Το τέλος παίρνει μια απροσδόκητη τροπή και αποδομεί κάθε τι που νομίσαμε για το τι συμβαίνει. Ο θάνατος γίνεται αρχή της ζωής. Και το σκοτάδι, το απαραίτητο βήμα πριν το φως. Η ταινία είναι βασισμένη στο διήγημα «Underground» της Νάγιας Κουτρουμάνη, από τη συλλογή «Τριαντάφυλλα με Μπακαλιάρο», Εκδόσεις Ιωλκός.
Ο σκηνοθέτης: Ο Γιάννης Χριστοφόρου γεννήθηκε στην Λευκωσία και σπούδασε κινηματογράφο στις ΗΠΑ. Είναι Berlinale campus alumini και με υποτροφία από το Script factory του Λονδίνου συμμετείχε στα σεμινάρια γραφής σεναρίου στα πλαίσια του φεστιβάλ του Göteborg. Στο ενεργητικό του έχει περισσότερα από 150 διαφημιστικά, ενώ έχει σκηνοθετήσει ταινίες μικρού μήκους και ντοκιμαντέρ, κοινωνικές καμπάνιες και άλλους φορείς.
Πόσο σημαντική είναι για την ταινία αλλά και για το χώρο του ελληνικού animation η συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ Δράμας;
Το φιλμ άρχισε και συνεχίζει το ταξίδι του εκτός συνόρων, παρ’ όλα αυτά η σκέψη ήταν πάντα στο εδώ, επάνω βόρεια, στο φεστιβάλ όπου νέοι κινηματογραφιστές δοκιμάζουν τα φτερά τους και φτασμένοι πλέον επιστρέφουν στην αφετηρία. Εδώ λοιπόν, όπου το animation μιλάει ελληνικά, το Underground θα συναντήσει το κοινό του λέγοντας του μια τρυφερή ιστορία για την απώλεια. Το φιλμ έρχεται να ενώσει τη φωνή του μαζί με όλες τις υπόλοιπες ταινίες του είδους υπογραμμίζοντας πως η πολυφωνία του ελληνικού animation ακούγεται παντού με μεγαλύτερη ένταση και μπρίο από ποτέ.
Underground | Φωνές: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Βαλέρια Χριστοδουλίδου, Έλλη Χριστοφόρου, Μαρία Καρέτσου. Σενάριο: Ιζαμπέλλα Κωνσταντινίδου, Animation: Roos Mattaar, Χρήστος Παπανδρεόπουλος, Φωτογραφία: Γιώργος Κόκκαλης, Σκηνικά: Γιώργος Γεωργίου, Μουσική: Θοδωρής Ρέγκλης, Vfx: Jorgo Gjikopulli. Συμπαραγωγοί: Zedem Media, Musou music group, Mellow studio, Bezier animation.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Δράμας στο επίσημο site του, στην επίσημη σελίδα του στο Facebook, στο κανάλι του στο YouTube και στον επίσημο λογαριασμό του στο Instagram.