Η ταινία
Η «Βίαιη Εξίσωση» είναι μια εντελώς ανεξάρτητη παραγωγή που πραγματοποιήθηκε με την εθελοντική συμμετοχή όλων των συντελεστών. Μπορεί να προβληθεί και σε στερεοσκοπική μορφή.Είναι μια αλληγορία που εξελίσσεται σε έναν εξπρεσιονιστικό ζωγραφικό κόσμο, όπου ο βασικός συμβολισμός είναι σαφής (εννοείται πως δεν θα τον αποκαλύψω εδώ) αλλά -ηθελημένα- είναι ανοικτός σε λεπτότερες προσωπικές ερμηνείες.
Ο σκηνοθέτης
Είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών (Τμήμα Φυσικής) και στη συνέχεια αφιερώθηκε στη ζωγραφική. Ανήκει στην πρώτη ομάδα Ελλήνων που ασχολήθηκαν με το 3D Animation. Για πολλά χρόνια εργάστηκε στον κινηματογράφο (CGI, art direction, σκηνοθεσία, παραγωγή), σε τηλεοπτικές παραγωγές, στη διαφήμιση και στα πολυμέσα ενώ παράλληλα ασχολήθηκε και με την εκπαίδευση (υπεύθυνος τμημάτων animation σχολής Intergraphics). Ειδικό ενδιαφέρον του είναι και ήταν`η γεφύρωση των εικαστικών με την κινηματογραφική αφήγηση.
Το 2016 συν-σκηνοθέτησε με τον Αρη Φατούρο την ταινία «Αίνιγμα», ενώ η «Βίαιη Εξίσωση» διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ Animation του Ανεσί.
5 ερωτήσεις για τη «Βίαιη Εξίσωση»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
H κύρια αιτία ήταν η προσωπική γνωριμία με τον ζωγράφο και γλύπτη Κωστή Γεωργίου και η έμπνευση που μου έδωσε η εμβάθυνση στο έργο του, που μέχρι τότε είχα παρακολουθήσει ευκαιριακά. Η αντίθεση ανάμεσα στην τραχιά ματιέρα της ζωγραφικής του και στην στιλπνή απλότητα των γλυπτών του με συνεπήρε από εικαστική άποψη. Ο μεσαιωνικού τύπου βανδαλισμός του γλυπτού του, Phylax, από ακροδεξιούς θρησκόληπτους, διαμόρφωσε στο μυαλό μου τον άξονα γύρω από τον οποίο ήθελα να κινείται η ταινία.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Ενα ταξίδι σε έναν πολύχρωμο ζωγραφικό κόσμο που καταλήγει σε ένα πολιτικό σχόλιο.
Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;
Είναι σαφές, νομίζω, πως στο τέλος της ταινίας υπάρχει κάποιο μήνυμα και θα ήθελα να συζητήσω τις διαφορετικές ερμηνείες που θα μπορούσαν να δώσουν διαφορετικοί θεατές. Δεν έχω προτίμηση σε ερωτήσεις που θα μπορούσαν να μου γίνουν και θα απαντούσα σε όλες με την ίδια προθυμία.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Μπορώ να μιλήσω μόνο για τη δική μου εμπειρία, με το είδος των ταινιών που με ενδιαφέρει να κάνω. Είναι μια μοναχική κυρίως διαδικασία, αλλά και μια απόδραση από την πεζή καθημερινότητα σε κάποιον φανταστικό κόσμο. Επειδή το μικρού μήκους animation είναι το πιο αντιεμπορικό είδος αλλά ταυτόχρονα είναι και το είδος που σου δίνει τη μεγαλύτερη ελευθερία καλλιτεχνικής έκφρασης και πειραματισμού, η ικανοποίηση που παίρνω υπερτερεί της μικρής χρηματικής ανταμοιβής του εγχειρήματος.
Η εμπειρία με δίδαξε κάτι που θα έπρεπε ήδη να ξέρω. Αρχικά θα πρέπει να ασχολούμαι με την εξεύρεση χρηματοδότησης και να μην πέφτω με τα μούτρα στο δημιουργικό μέρος πριν ρυθμίσω τα της παραγωγής. Να αποβάλλω τον ερασιτεχνισμό που δείχνω όταν μου κάνει κλικ μια ιδέα.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;
Και οι τρεις ταινίες που έχω υπογράψει ως σκηνοθέτης επελέγησαν στο Φεστιβάλ Δράμας, οπότε για εμένα είναι πολύ σημαντικό. Υποθέτω πως το ίδιο ισχύει γενικότερα αλλά δεν έχω αρκετές γνώσεις ώστε να μιλήσω για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο.
Info Σκηνοθεσία - Σενάριο - Παραγωγή: Αντώνης Ντούσιας | Αnimation - Mονταζ - Καλλιτεχνική διεύθυνση: Αντώνης Ντούσιας | Σχεδίαση ήχου - Μουσική - Μιξαζ: Μάριος Αριστόπουλος | Δημιουργικός παραγωγός: Αρης Φατούρος | Επαφές φεστιβάλ - Πωλήσεις - Διανομή: Βασίλης Κωνσταντόπουλος | Βοήθησαν σε 3D σχεδίαση η Νάντια Ζερβάκου και σε 2D animation η Aγγελική Κωστοπούλου | Συμπαραγωγοί: Carousel Films - Authorwave
Δείτε παρακάτω το τρέιλερ της «Βίαιης Εξίσωσης» και το τρέιλερ για το «Αίνιγμα»: