Άποψη

Top Flix 2011: Το Νούμερο 8

στα 10

Τις δέκα τελευταίες μέρες του χρόνου, το Flix ψηφίζει τη δεκάδα με τις καλύτερες ταινίες του 2011.

Flix Team
Top Flix 2011: Το Νούμερο 8

8.«Drive» του Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν

drive

Αλλάζοντας ταχύτητες με την συχνότητα ειδικής κινηματογραφικής διαδρομής, περνώντας χωρίς σκαμπανεβάσματα από τα τερέν εντελώς διαφορετικών ειδών, το «Drive», είναι εκατό τοις εκατό σινεμά. Απολαυστικό στα μάτια, ερεθιστικό στο μυαλό, συχνά ανησυχητικό στο... στομάχι, μεγεθύνει τους ήρωές του στις διαστάσεις της μεγάλης οθόνης, κάνει τα πάντα να δείχνουν συναρπαστικά. Μεταμορφώνει τις pulp καταβολές του σε μια υπαρξιακή μεταφορά και χαρίζει την ίδια στιγμή ένα ανέλπιστο joyride δίχως ζώνη ασφαλείας.

televator

Power Points

Ενας χαρακτήρας που αποτελεί ήδη κομμάτι της κινηματογραφικής ιστορίας, μια απροσποιήτη σινεφιλία που μεταμορφώνεται σε ερωτικό γράμμα στο ίδιο το σινεμά, μια καινούρια μείξη στοιχείων από ταινίες είδους, που σε λάθος αναλογίες δίνουν το απόλυτα σωστό αποτέλεσμα. Η οδοντογλυφίδα στο στόμα του Ράιαν Γκόσλινγκ, εκείνο το χρυσό μπουφάν, τα ξεσπάσματα βίας, ο ματωμένος ρομαντισμός, ο λυρισμός του αστικού τοπίου, το σκοτεινό χιούμορ.

Θα μείνει κλασική...

…γιατί ξεκαθαρίζει μια και για πάντα ότι δεν υπάρχουν... διόδια ανάμεσα στα είδη. Πως ένα action film μπορεί να κατοικεί στην περιοχή του arthouse και πως για να απολαύσεις μια ταινία δράσης, δεν είναι απαραίτητο να αφήσεις το μυαλό σου στην γκαρνταρόμπα της αίθουσας.

Γράψαμε στο Flix:

Αφοπλιστικά ρομαντική, υπερβολικά βίαιη, ηθελημένα σχηματική με τρόπο που υπονομεύει όλες τις genre καταβολές της, μοιάζει με το νόθο παιδί ενός arthouse film και μιας φτηνής b-movie. Ευτυχώς κατορθώνει να κρατά τα καλύτερα γονίδια κι από τα δυο της γένη, δείχνοντας όχι σαν ένα ταλαιπωρημένο αποπαίδι, αλλά σαν πρίγκηπας με pulp στεφάνι κι ένα γεμάτο ιδέες μυαλό. (Διαβάστε ολόκληρη την κριτική του Flix εδώ)

Η σκηνή που δε θα ξεχάσουμε

Από την πρώτη καταδίωξη, ως το εκρηκτικό φινάλε, υπάρχουν τόσες πολλές που θα μπορούσαμε απλά, να ποστάρουμε ολόκληρη την ταινία. Επιλέγουμε μια, που θέλει να μας δείξει κάτι διαφορετικό

Και κάτι ακόμη

  • Το φιλμ είχε ξεκινήσει σαν σχέδιο για τον Χιου Τζάκμαν με τον Νιλ Μαρσαλ στην σκηνοθεσία. Οταν ο ρόλος έφτασε στον Ράιαν Γκόσλινγκ, εκείνος διάλεξε τον Ρεφν για να σκηνοθετήσει το φιλμ.
  • Οι δυο τους διάλεξαν μαζί τις τοποθεσίες για τα γυρίσματα με τον Γκόσλινγκ να οδηγά τα βράδια στο Λος Αντζελες ψάχνοντας τα κατάλληλα σημεία για τις σκηνές.
  • Οταν τα γυρίσματα ετοιμάζονταν να ξεκινήσουν, ο Ρεφν μετέφερε όλους τους πρωταγωνιστές, τον σεναριογράφο και τον μοντέρ στο σπίτι που νοίκιαζε στο Λος Αντζελες, όπου κι έμειναν ως την ολοκλήρωση τους.
  • Ακόμη κι αν αρκετοί stunt drivers χρησιμοποιήθηκαν στο φιλμ, ο Γκόσλινγκ οδήγησε ο ίδιος σε αρκετές από τις δύσκολες σκηνές του φιλμ έχοντας ολοκληρώσει πριν μαθήματα σε μια σχολή stuntmen.

Και αυτό:

televator