10. «Το Δέντρο της Ζωής» του Τέρενς Μάλικ
Δεν υπάρχουν πολλοί σκηνοθέτες που με τη διορατικότητα ενός σοφού ανθρώπου, το θαυμασμό ενός παιδιού και την αυτάρκεια ενός σπουδαίου καλλιτέχνη να μπορούν να φιλοσοφούν για την ανθρώπινη υπόσταση, σα να περιγράφουν τον κήπο του σπιτιού τους. Υπάρχει ένας. Ο Τέρενς Μάλικ.
Power Points
Υψηλά νοήματα με αφαιρετικές εικόνες. Η γνώση και η οικειότητα μιας κανονικής οικογένειας. Η δημιουργία του κόσμου με πλάνα συγκλονιστικής φαντασμαγορίας, από τα οποία ελάχιστα ήταν cgi. Οι δεινόσαυροι είναι οι αληθινοί μας πρόγονοι! Ο Μπραντ Πιτ και η Τζέσικα Τσαστέιν σε ερμηνείες μοναδικής ειλικρίνειας. Η ιδέα ότι, τελικά, ο Θεός μπορεί να είναι η κινηματογραφική κάμερα.
Θα μείνει κλασική γιατί...
…όλες οι ταινίες του Τέρενς Μάλικ μένουν κλασικές, αλλά καμία δεν έχει διχάσει όσο αυτή.
Γράψαμε στο Flix:
Ο Μάλικ δεν καταθέτει μία «ταινία», όσο μία επικών διαστάσεων, τολμηρή ιμπρεσιονιστική σύνθεση. Ενα μεγαλόπνοο installation project που σε βομβαρδίζει με εικόνες, στιγμές, θεωρήματα για να σε ωθήσει να κοιτάξεις μέσα σου και να αναμετρηθείς με τον εαυτό σου και το σύμπαν. Διαβάστε ολόκληρη την κριτική εδώ.
Η σκηνή που δε θα ξεχάσουμε
Και κάτι ακόμη
Μπορεί ο Τέρενς Μάλικ και ο Σον Πεν να μην έμειναν με τις καλύτερες αναμνήσεις από τη συνεργασία, κατά τα άλλα όμως το «Δέντρο της Ζωής» έφερε ευημερία στους συντελεστές της ταινίας. Η Τζέσικα Τσαστέιν έγινε μέσα σε μια μέρα το πιο ενδιαφέρον κινηματογραφικό πρόσωπο, ο Μπραντ Πιτ κέρδισε σε κύρος και ο Τέρενς Μάλικ μετατράπηκε ξαφνικά σε παραγωγικότατο σκηνοθέτη, με αρκετές ακόμα ταινίες στα σκαριά αλλά και μεγαλύτερη βερσιόν του «Δέντρου της Ζωής» και σχετικό ντοκιμαντέρ.