Οι εκπλήξεις, οι απουσίες, τα περίεργα των υποψηφιοτήτων των βραβείων Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2021

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 29 APR  /  Μανώλης Κρανάκης

Ολα όσα μάθαμε από τις φετινές υποψηφιότητες για τα βραβεία Ιρις 2021.

Το φετινό συμπέρασμα από τις υποψηφιότητες των βραβείων Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου είναι ένα και είναι εξαιρετικά σημαδιακό για το ελληνικό σινεμά του σήμερα και του αύριο.

Χρειαζόμαστε περισσότερους υποψήφιους για να καλύψουμε περισσότερες από τρεις η πέντε ενδιαφέρουσες έως και καλές ελληνικές ταινίες (και ντοκιμαντέρ και μικρού μήκους και σπουδαστικές ταινίες) και αυτό είναι μόνο ευχάριστο - εκτός από το γεγονός ότι είναι κάτι που επαναλαμβάνουμε εδώ και αρκετά χρόνια στην Ακαδημία, η οποία από τη μία καλώς διατηρεί την τριάδα των υποψήφιων (εκτός από τις κατηγορίες της καλύτερης ταινίας σε όλα τα είδη, όχι όμως και στα ντοκιμαντέρ), από την άλλη χάνει ταινίες που θα ήταν δίκαια υποψήφιες και θα ολοκλήρωναν το πορτρέτο της κάθε χρονιάς.

Φέτος, ο περιορισμός των τριών υποψήφιων άφησε απέξω μια σειρά από ταινίες που θα άξιζαν να ακουστούν και να εκπροσωπηθούν, δίνοντας το στίγμα ενός ελληνικού σινεμά πολυσυλλεκτικού, με διαφορετικές αφετηρίες και προορισμούς, ικανό να αφορά τόσο τα φεστιβάλ του εξωτερικού όσο και το κοινό εντός συνόρων. Επίσης, η «συνήθεια» των μελών της Ακαδημίας να ψηφίζουν πράγματα που τους φαίνονται γνωστά (ή περισσότερο γνωστά) οδήγησαν και πάλι σε μια σειρά από περίεργα, ενώ σε μια χρονιά πρωτοεμφανιζόμενων (Σιαμάκ Ετεμάντι, Χρήστος Νίκου, Τζώρτζης Γρηγοράκης, Τζάνις Ραφαηλίδου, Σόνια-Λίζα Κέντερμαν, Τάσος Γερακίνης, Βασίλης Καλέμος, Μαριάνο Πενσότι) ήταν λογικό οι δύο κατηγορίες της Σκηνοθεσίας Πρωτοεμφανιζόμενου και Σκηνοθεσίας να ταυτίζονται στα 2/3 τους.

Ολες οι ταινίες επίσης φέτος είναι ταίνιες που έχουν ήδη βγει στις αίθουσες - η καθεμιά με τη δική της επιτυχία («Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» και «Pari»), ενώ και οι υπόλοιπες που είναι υποψήφιες έχουν δυνατότητες να προσελκύσουν θεατές στις αίθουσες όταν αυτές με το καλό ανοίξουν. Ηδη για το καλοκαίρι του 2021 ετοιμάζονται να προβληθούν στα θερινά το «Πρόστιμο», ο «Ράφτης», η «Αναζητήση της Λώρα Ντουράντ» και προς το φθινόπωρο τα «Μήλα» και το «Digger». Ας είναι αυτές οι υποψηφιότητες και τα επερχόμενα βραβεία της Ακαδημίας το πρώτο «καλή τύχη» για την έξοδό τους.

ιρις

Διαβάστε αναλυτικά στατιστικά, σχόλια, απουσίες, εκπλήξεις και την ακτινογραφία των φετινών υποψηφιοτήτων των βραβείων Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου - με τον τρόπο του Flix

H μέθοδος των τριών

Είναι φανερό πλέον πως από τη μία η ολοένα και αυξανόμενη ελληνική παραγωγή και από την άλλη η αύξηση των μελών της Ακαδημίας (και άρα των ταινιών που υποβάλλονται για τα βραβεία) επιβάλλουν την αύξηση των υποψηφιοτήτων σε πέντε από τρεις - πράγμα που ισχύει τώρα μόνο για τις κατηγορίες καλύτερης ταινίας (μεγάλου μήκους, μικρού μήκους). Με αυτόν τον τρόπο θα υπήρχε εκπροσώπηση στα βραβεία και για ταινίες που θα άξιζαν να τους αναγνωριστούν επιμέρους ποιότητες και οι οποίες τώρα βρίσκονται στα βραβεία με μια ή δύο μόνο υποψηφιότητες ή και καθόλου.

Ενδεικτικά και μόνο αναφέρουμε τη σκηνοθεσία στο «Kala Azar» της Τζάνις Ραφαηλίδου, το σενάριο και τις ερμηνείες στην «Αναζητήση της Λώρα Ντουράντ» του Δημήτρη Μπαβέλλα, την ερμηνευτική δεινότητα των ερασιτεχνών και μη στο «Daniel '16» του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου, τα υψηλά στάνταρτ παραγωγής στο «Μικρά Ομορφα Αλογα» του Μιχάλη Κωνσταντάτου, τα σκηνικά στο «Παρί», την ιδιαιτερότητά γραφής και εκτέλεσης του «Γυμναστηρίου» του Αλέξανδρου Βούλγαρη, τον Θανάση Παπαγεωργίου στο Β' Ανδρικό Ρόλο για το «Ράφτη» της Σόνιας-Λίζας Κέντερμαν, το σενάριο του «Η Οδύσσεια του Βάση» του Βασιλείου Παπαθεοχάρη σε μια λίστα που είναι ανεξάντλητη και θα φανέρωνε αναπάντεχες όμορφες εκπλήξεις για όλους.

γυμναστήριο 607

Οι ταινίες μυθοπλασίας που δεν πήραν καμία υποψηφιότητα

Γυμναστήριο του Αλέξανδρου Βούλγαρη
Ενας Ησυχος Ανθρωπος του Τάσου Γερακίνη
Μικρά Ομορφα Αλογα του Μιχάλη Κωνσταντάτου
Πολίτης Τρίτης Ηλικίας του Μαρίνου Καρτίκη
Πράσινη Θάλασσα της Αγγελικής Αντωνίου
Το Τελευταίο Αστείο του Βασίλη Καλέμου
The Audience του Μαριάνο Πενσότι
Daniel 16 του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου

ιρις

Το θέμα με την τεκμηρίωση

Μπορεί στις τελικές υποψηφιότητες να μην αποτυπώνεται, αλλά τα ντοκιμαντέρ διαγωνίζονται σε όλες τις κατηγορίες μαζί με τις ταινίες μυθοπλασίας. Ωστόσο σπάνια φτάνει ένα ντοκιμαντέρ υποψήφιο για κάτι άλλο από το Βραβείο Ντοκιμαντέρ. Εχει συμβεί στο παρελθόν (ενδεικτικά αναφέρουμε το Βραβείο Μοντάζ στο «Obscuro Barrocο» της Ευαγγελίας Κρανιώτη) και το βλέπουμε και φέτος στην περίπτωση του Ηχου και την υποψηφιότητα που πήραν οι «Ορνιθες (Ή Πως να Γίνεις Πουλί) του Μπάμπη Μακρίδη.

Ωστόσο στη συνείδηση των μελών της Ακαδημίας τα ντοκιμαντέρ δεν κρίνονται με τον ίδιο τρόπο με τις ταινίες μυθοπλασίας και αυτό μπορεί να αδικεί επιτεύγματα που θα άξιζε να αναδειχθούν (ενδεικτικά για φέτος ο Ηχος και η Μουσική στο «Ο Γιώργος του Κέδρου», το μοντάζ και ο ήχος στο «Νίκος Καρούζος, ο Δρόμος για το Εαρ», του Γιάννη Καρπούζη - που απουσιάζει εντελώς από τις υποψηφιότητες, η σκηνοθεσία στη «Μεταφορά» του Ηλία Γιανναάκη και τον «Τέταρτο Χαρακτήρα» της Κατερίνας Πατρώνη), Με τα ντοκιμαντέρ να πληθαίνουν - τόσο στην κατηγορία μεγάλου όσο και μικρού μήκους, η Ακαδημία θα ήταν καλό να σκεφτεί μια νέα λογική για τη συμμετοχή των ντοκιμαντέρ - κι εδώ ωστόσο η πεντάδα στις υποψηφιότητες θα βοηθούσε να εκπροσωπηθούν άξια και οι ταινίες τεκμηρίωσης.

Δείτε εδώ ποια ντοκιμαντέρ συμμετείχαν φέτος στη διαδικασία ψηφοφορία για ανάδειξη των υποψηφιοτήτων

ιρις

Τα trivia

  • Συγκινεί η μετά θάνατον υποψηφιότητα της Ιουλίας Σταυρίδου για τα σκηνικά στην «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς».
  • Ενθουσιάζει η υποψηφιότητα της (ερασιτέχνη) Βασιλικής Καλλιμάνη στο Β' Γυναικείο Ρόλο από την «Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς». Η Ακαδημία υπήρξε ήδη από την πρώτη της χρονιά κοντά στους ερασιτέχνες - θυμηθείτε τη Μίνα Ορφανού στη «Στρέλλα».
  • Η διπλή υποψηφιότητα της Σοφίας Κόκκαλη για Β' Γυναικείο Ρόλο στο «Digger» και το «Παρί». Εχει ξανασυμβεί στο παρελθόν (με τη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου στο «Στο Σπίτι» και το «Xenia»), οι ψήφοι συνήθως μοιράζονται και κερδίζει η τρίτη υποψήφια.
  • Για πρώτη χρονιά από όλες της Ακαδημίας λείπει από τις υποψηφιότητες του ήχου ο Κώστας Βαρυμποπιώτης που ωστόσο παρεμένει ο άνθρωπος με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην ιστορία - συνολικά 17 και 6 νίκες.

ιρις

Τα στατιστικά

Οι υποψηφιότητες ανά ταινία


Τα στατιστικά ανά κατηγορία και υποψήφιο

ιρις

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας

Για την ταινία «Μήλα» οι Ηρακλής Μαυροειδής, Αγγελος Βενέτης, Μάριους Βλοντάρσκι, Αρης Ντάγιος, Νίκος Σμπιλίρης, Χρήστος Νίκου | Τρίτη υποψηφιότητα για τον Ηρακλή Μαυροειδή (ήταν υποψήφιος το 2010 για τον «Κυνόδοντα» και υποψήφιος το 2011 για το «Attenberg»). Πρώτη υποψηφιότητα για τους Αγγελο Βενέτη, Μάριους Βλοντάρσκι, Αρη Ντάγιο, Νίκο Σμπιλίρη. Τρίτη υποψηφιότητα για τον Χρήστο Νίκου (είναι υποψήφιος φέτος για τα «Μήλα» και για Καλύτερο Σενάριο και για Καλύτερος Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης).

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» οι Πάνος Παπαχατζής, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Ελι Μίροβιτς, Ινγκμαρ Τροστ, Γιάννης Οικονομίδης | Τρίτη υποψηφιότητα για τον Πάνο Παπαχατζή (ήταν υποψήφιος το 2011 για τον «Μαχαιροβγάλτη» όπου και κέρδισε και το 2015 για το «Μικρό Ψάρι»). Δέκατη τέταρτη υποψηφιότητα για τον Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο - μαζί με την υποψηφιότητά του φέτος για το «Digger» (ήταν υποψήφιος το 2011 για το «Attenberg», το 2012 για το «Γάλα» και για το «Πεθαίνοντας για την Αλήθεια» και την «Πρώτη Υλη» (νικητής), το 2014 για το «Miss Violence», το 2015 για το «Για Πάντα» και το «Μικρό Ψάρι», το 2016 για το «Chevalier», το 2018 για το «Γυναίκες που Περάσατε Από Δω», το 2019 για τον «Οίκτο» όπου και κέρδισε, το 2020 για το «Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος Αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό» και για τον «Απόστρατο»). Πρώτη υποψήφιοτητα για τους Ελι Μίροβιτζ και Ινγκμαρ Τροστ. Ογδοη υποψηφιότητα του Γιάννη Οικονομίδη - μαζί με τη φετινή για Καλύτερο Σενάριο και Καλύτερη Σκηνοθεσία. Εχει προταθεί για Βραβείο Σεναρίου και Σκηνοθεσίας του 2011 για τον «Μαχαιροβγάλτη» όπου και κέρδισε. Είχε προταθεί για Βραβείο Σκηνοθεσίας και Σεναρίου και Καλύτερης Ταινίας το 2015 για το «Μικρό Ψάρι».

Για την ταινία «Παρί. οι Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Γιώργος Καρναβάς | Τέταρτη υποψηφιότητα για τον Γιώργο Καρναβά (ήταν υποψήφιος το 2013 για το «Αγόρι Τρώει το Φαγητό του Πουλιού» όπου και κέρδισε, το 2018 για τον «Γιο της Σοφίας» όπου και κέρδισε, το 2019 για το «Ακίνητο Ποτάμι»). Τέταρτη υποψηφιότητα για τον Κωνσταντίνο Κοντοβράκη (ήταν υποψήφιος το 2015 για το «Για Πάντα», το 2018 για τον «Γιο της Σοφίας» όπου και κέρδισε, το 2019 για το «Ακίνητο Ποτάμι»).

Για την ταινία «Πρόστιμο» οι Μαρία Καραγιαννάκη, Φωκίων Μπόγρης | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Digger» οι Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, Μαρία Χατζάκου, Χρυσάνθη Καρφή Κώη, Γκαμπριέλ Ντιμόν, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Μάικλ Βέμπερ, Νίκος Κατσαούνης, Ερνστ Φασμπέντερ, Φένια Κοσοβίτσα, Αννα Νικολάου | Ογδοη υποψηφιότητα για την Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη (ήταν υποψήφια το 2011 για τη σκηνοθεσία, το σενάριο και την καλύτερη ταινία για το «Attenberg», το 2013 για Βραβείο Καλύτερης Ταινίας ΜΙκρού Μήκους για το «The Capsule», το 2016 για Σκηνοθεσία, Ταινία και Σενάριο - νικήτρια για το «Chevalier»). Τρίτη υποψηφιότητα για τη Μαρία Χατζάκου (ήταν υποψήφια το 2011 για το «Attenberg», το 2016 για το «Chevalier»). Πρώτη υποψηφιότητα για την Χρυσάνθη Κάρφη Κώη. Πρώτη υποψηφιότητα για τον Γκαμπριέλ Ντιμόν. Δέκατη τέταρτη υποψηφιότητα για τον Χρήστο Β. Κωνσταντακόπουλο - μαζί με την υποψηφιότητά του φέτος για τη «Μπαλάντα της Τρυπιας Καρδιάς» (ήταν υποψήφιος το 2011 για το «Attenberg», το 2012 για το «Γάλα» και για το «Πεθαίνοντας για την Αλήθεια» και την «Πρώτη Υλη» (νικητής), το 2014 για το «Miss Violence», το 2015 για το «Για Πάντα» και το «Μικρό Ψάρι», το 2016 για το «Chevalier», το 2018 για το «Γυναίκες που Περάσατε Από Δω», το 2019 για τον «Οίκτο» όπου και κέρδισε, το 2020 για το «Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος Αλλά Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβαρό» και για τον «Απόστρατο»). Δεύτερη υποψηφιότητα για τον Μάικλ Βέμπερ (ήταν υποψήφιος το 2015 για το «Μικρό Ψάρι»). Πρώτη υποψηφιότητα για τον Νίκο Κατσαούνη. Πρώτη υποψηφιότητα για τον Ερνστ Φασμπέντερ. Πέμπτη υποψηφιότητα για την Φένια Κοσοβίτσα - μαζί με τη φετινή της για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους για το «Τέλος του Πόνου (Μια Πρόταση). Ηταν υποψήφια το 2013 για το «J.A.C.E.», το 2017 για το «Ετερος Εγώ» και το 2018 για την «Πολυξένη». Πρώτη υποψηφιότητα για την Αννα Νικολάου.


Ιρις

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ)

Για την ταινία «Οι Αγνωστοι Αθηναίοι» η Αγγελική Αντωνίου | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Ο Γιώργος του Κέδρου» οι Γιάννης Κολόζης, Γιώργος Κολόζης | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Ορνιθες (Ή Πώς να γίνεις Πουλί)» οι Μπάμπης Μακρίδης, Αμάντα Λιβανού | Πέμπτη υποψηφιότητα για τον Μπάμπη Μακρίδη (ήταν υποψήφιος ως Καλύτερος Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης και για Καλύτερο Σενάριο το 2013 για το «L» και για Καλύτερη Σκηνοθεσία και Σενάριο το 2019 για τον «Οίκτο»). Τρίτη υποψηφιότητα για την Αμάντα Λιβανού (ήταν υποψήφια και νικήτρια το 2014 για το «They Glow in the Dark» στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ και το 2019 για τον «Οίκτο» στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας).


ιρις

Βραβείο Ταινίας Ελληνικής Μειοψηφικής Συμπαραγωγής

Για την ταινία «Η Οδύσσεια του Βάση» ο Βασίλειος Παπαθεοχάρης | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Sisters Apart» οι Γιώργος Κυριάκος, Κώστας Λαμπρόπουλος, Εφη Σκρόμπολα | Δεύτερη υποψηφιότητα για τον Γιώργο Κυριακό - ήταν υποψήφιος το 2017 στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ για τη «Μεγάλη Ουτοπία». Εκτη υποψηφιότητα για τον Κώστα Λαμπρόπουλο (ήταν υποψήφιος το 2012 για το «Γάλα» και για την «Πρώτη Υλη», το 2015 για το «Για Πάντα», το 2016 για το «Τετάρτη 04.45» όπου και κέρδισε και το 2019 για το «Αναζητώντας τον Χέντριξ»). Πρώτη υποψηφιότητα για την Εφη Σκρόμπολα.

Για την ταινία «Sow the Wind» η Κωνσταντίνα Σταυριανού | Πρώτη υποψηφιότητα


Ιρισ

Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους

Για την ταινία «Στα Βήματα της» η Αναστασία Κρατίδη και ο Θάνος Αναστόπουλος | Πρώτη υποψηφιότητα για την Αναστασία Κρατίδη. | Ογδοη υποψηφιότητα για τον Θάνο Αναστόπουλο. Ηταν υποψήφιος για Καλύτερη Ταινία το 2011 για τη «Χώρα Προέλευσης», ήταν υποψηφίος για Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία (νικητής) και Σενάριο (νικητής) για την «Κόρη» το 2013, ήταν υποψήφιος το 2017 για Καλύτερο Ντοκιμαντέρ για την «Τελευταία Παραλία» όπου και κέρδισε, ήταν υποψήφιος το 2018 για Καλύτερο Ντοκιμαντέρ για τον «Μεγάλο Περίπατο της Αλκης», ήταν υποψήφιος για Καλύτερη Ταινία το 2019 για το «Ελεύθερο Θέμα».

Για την ταινία «Βούτα» ο Δημήτρης Ζάχος | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Πρώτος Ερωτας» ο Χάρης Ραφτόγιαννης και η Ελένη Κοσσυφίδου | Πρώτη υποψηφιότητα για τον Χάρη Ραφτογιάννη. Εβδομη συνολικά υποψηφιότητα για την Ελένη Κοσσυφίδου. Ηταν υποψήφια το 2010 για Καλύτερη Ταινία για τη «Στρέλλα», το 2014 για Καλύτερη Ταινία για τον «Εχθρό Μου», το 2015 για Καλύτερη Ταινία για το «Xenia» όπου και κέρδισε, το 2019 για Καλύτερο Ντοκιμαντέρ για το «Κωστής Παπαγιώργης: Ο Πιο Γλυκός Μισάνθρωπος». Ηταν υποψήφια το 2019 για Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους για το «Η Σιγή των Ψαριών Οταν Πεθαίνουν» και το 2020 για το «Η Απόσταση Ανάμεσα στον Ουρανό κι εμάς».

Για την ταινία «Το Τέλος του Πόνου (Μια Πρόταση)» η Ζακλίν Λέντζου και η Φένια Κοσοβίτσα | Τρίτη υποψηφιότητα για την Ζακλίν Λέντζου, ήταν υποψήφια 2017 με την «Αλεπού» και το 2019 με το «Εκτορας Μαλό Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς» όπου και κέρδισε. | Πέμπτη υποψηφιότητα για την Φένια Κοσοβίτσα - μαζί με τη φετινή της για Καλύτερη Ταινία για το «Digger». Ηταν υποψήφια το 2013 για το «J.A.C.E.», το 2017 για το «Ετερος Εγώ» και το 2018 για την «Πολυξένη».

Για την ταινία «Bella» η Θέλγια Πετράκη και ο Κώστας Ταγκαλάκης | Πρώτη υποψηφιότητα


Ιρις

Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ)

Για την ταινία «Μόνος στο Δάσος» οι Ελευθέριος Φυλακτός και Κωνσταντίνος Παπαβασιλείου | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Ο Σπύρος και ο Γύρος του Θανάτου» οι Δημήτρης Καφίδας και Λίνο Καφίδας | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Τεό, ο Γείτονας μου» ο Χρήστος Καρτέρης | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «This is Right; Zak Life and After» η Γεύη Δημητρακοπούλου | Πρώτη υποψηφιότητα


ιρις

Βραβείο Μικρού Μήκους Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων & Εμψύχωσης (Animation)

Για την ταινία «Ενας Αλλιώτικος Καρυοθραύστης, σουίτα op.071a» ο Γιώργος Μόλβαλης | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Σεβαράμπες» οι Τζώρτζης Κόντος, Φαίδρα Βόκαλη, Ασημίνα Ντρέκη | Δεύτερη υποψηφιότητα για την Φαίδρα Βόκαλη (είχε προταθεί το 2017 για Καλύτερη Ταινία για το «Suntan» όπου και κέρδισε). Πρώτη υποψηφιότητα για τυς Τζώρτζη Κόντο και Ασημίνα Ντρέκη.

Για την ταινία «All You Can Eat» ο Δημήτρης Αρμενάκης | Πρώτη υποψηφιότητα


ιρις

Βραβείο Μικρού Μήκους Σπουδαστικής Ταινίας

Για την ταινία «Βιολέττα» ο Φοίβος Ημελλος | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Βλέπετε τη Θάλασσα» η Κατερίνα Αντωνοπούλου-Βηδενμάιερ | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία Μοσχοκάρυδο: Νεφέλη Καλλίδου | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Οπως θα Συνέβαιναν Μέσα στο Νερό» η Ανθή Δαουτάκη | Πρώτη υποψηφιότητα

Για την ταινία «Phélia» η Ελια Καλογιάννη | Πρώτη υποψηφιότητα


ιρις

Βραβείο Σκηνοθεσίας

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ο Γιάννης Οικονομίδης | Ογδοη υποψηφιότητα του Γιάννη Οικονομίδη - μαζί με τη φετινή για Καλύτερο Σενάριο και Καλύτερη Ταινία. Εχει προταθεί για Βραβείο Σεναρίου και Σκηνοθεσίας του 2011 για τον «Μαχαιροβγάλτη» όπου και κέρδισε. Είχε προταθεί για Βραβείο Σκηνοθεσίας και Σεναρίου και Καλύτερης Ταινίας το 2015 για το «Μικρό Ψάρι».

Για την ταινία «Παρί» ο Σιαμάκ Ετεμάντι | Δεύτερη υποψηφιότητα για τον Σιαμάκ Ετεμάντι. Είναι υποψήφιος για το «Παρί» και για Πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης.

Για την ταινία Digger ο Τζώρτζης Γρηγοράκης | Τέσσερις συνολικά υποψηφιότητες για τον Τζώρτζη Γρηγοράκη (Ταινία Μικρού Μήκους το 2011 όπου και κέρδισε, Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Σεναρίου το 2021 για το.«Digger»)


Digger

Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη

Για την ταινία «Μήλα» ο Χρήστος Νίκου | Τρίτη υποψηφιότητα για τον Χρήστο Νίκου. Είναι υποψήφιος για τα «Μήλα» και για Καλύτερο Σενάριο και για Καλύτερη Ταινία.

Για την ταινία «Παρί» ο Σιαμάκ Ετεμάντι | Δεύτερη υποψηφιότητα για τον Σιαμάκ Ετεμάντι. Είναι υποψήφιος για το «Παρί» και για Καλύτερη Σκηνοθεσία

Για την ταινία Digger ο Τζώρτζης Γρηγοράκης | Τέσσερις συνολικά υποψηφιότητες για τον Τζώρτζη Γρηγοράκη (Ταινία Μικρού Μήκους το 2011 όπου και κέρδισε, Σκηνοθεσίας και Σεναρίου το 2021 για το.«Digger»)


ιρις

Βραβείο Σεναρίου

Για την ταινία «Μήλα» οι Χρήστος Νίκου, Σταύρος Ράπτης | Τρίτη υποψηφιότητα για τον Χρήστο Νίκου (είναι υποψήφιος για τα «Μήλα» και για Καλύτερο Σενάριο και για Καλύτερος Πρωτοεμφανιζόμενος Σκηνοθέτης). Πρώτη υποψηφιότητα για τον Σταύρο Ράπτη

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» οι Γιάννης Οικονομίδης, Χάρης Λαγκούσης, Δημοσθένης Παπαμάρκος | Ογδοη υποψηφιότητα του Γιάννη Οικονομίδη - μαζί με τη φετινή για Καλύτερη Σκηνοθεσία και Καλύτερη Ταινία. Εχει προταθεί για Βραβείο Σεναρίου και Σκηνοθεσίας του 2011 για τον «Μαχαιροβγάλτη» όπου και κέρδισε. Είχε προταθεί για Βραβείο Σκηνοθεσίας και Σεναρίου και Καλύτερης Ταινίας το 2015 για το «Μικρό Ψάρι». Πρώτη υποψηφιότητα για τον Χάρη Λαγκούση. Πρώτη υποψηφιότητα για τον Δημοσθένη Παπαμάρκο. |

Για την ταινία «Digger» ο Τζώρτζης Γρηγοράκης | Τέσσερις συνολικά υποψηφιότητες για τον Τζώρτζη Γρηγοράκη (Ταινία Μικρού Μήκους το 2011 όπου και κέρδισε, Σκηνοθεσίας και Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη το 2021 για το.«Digger»)


Ιρις

Α' Ανδρικός Ρόλος

Για την ταινία «Digger» ο Βαγγέλης Μουρίκης | Τρίτη υποψηφιότητα Α' Ανδρικού Ρόλου για τον Βαγγέλη Μουρίκη για το «Digger». Ο Βαγγέλης Μουρίκης έχει προταθεί ακόμη δύο φορές για Βραβείο Ιρις Α' Ανδρικού Ρόλου (για τη «Νορβηγία» και το «Μικρό Ψάρι», την ίδια χρονιά, το 2015), ως σεναριογράφος για το «Μικρό Ψάρι» το 2015 και για την «Πλατεία Αμερικής» το 2017 και ως παραγωγός στην κατηγορία Καλύτερου Ντοκιμαντέρ για τη «Μήδεια» του Νίκου Γραμματικού το 2014. Εχει προταθεί και τρεις φορές για Βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου (το 2020 για το «Δεν Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος, Αλλα Πρέπει να Μιλήσουμε για Κάτι Πολύ Σοβάρο», το 2012 για το «Tungsten» πάλι του Γιώργου Γεωργόπουλου και τον «Μαχαιροβγάλτη» του Γιάννη Οικονομίδη). Συνολικά 9 υποψηφιότητες για τον Βαγγέλη Μουρίκη.

Για την ταινία «Μήλα» ο Αρης Σερβετάλης | Τρίτη υποψηφιότητα Α' Ανδρικού Ρόλου για τον Αρη Σερβετάλη για τα «Μήλα». Ο Αρης Σερβετάλης έχει προταθεί ακόμη δύο φορές για Βραβείο Ιρις Α' Ανδρικού Ρόλου - για το «The Waiter» του Στηβ Κρικρή το 2019 όπου και νίκησε και για το «L» του Μπάμπη Μακρίδη το 2013.

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ο Βασίλης Μπισμπίκης | Πρώτη υποψηφιότητα για τον Βασίλη Μπισμπίκη


ιρις

Α' Γυναικείος Ρόλος

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» η Βίκυ Παπαδοπούλου | Δεύτερη υποψηφιότητα της Βίκυς Παπαδοπούλου (ήταν υποψήφια το 2015 για Β' Γυναικείο Ρόλο στο «Μικρό Ψάρι» όπου και κέρδισε)

Για την ταινία «Παρί» ή Μελίκα Φορουτάν | Πρώτη υποψηφιότητα για την Μελίκα Φορουτάν

Για την ταινία «Kala Azar» η Πηνελόπη Τσιλίκα | Τρίτη υποψηφιότητα για την Πηνελόπη Τσιλίκα, ήταν υποψήφια το 2014 στον Α' Γυναικείο Ρόλο ξανά για την «Μικρά Αγγλία» και το 2020 για την «Ανάκριση».


ιρις

Β' Ανδρικός Ρόλος:

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ο Γιάννης Τσορτέκης | Δεύτερη υποψηφιότητα για τον Γιάννη Τσορτέκη (ήταν υποψήφιος για Β' Ανδρικό Ρόλο το 2017 για τo «Suntan»).

Για την ταινία Πρόστιμο: Στάθης Σταμουλακάτος | Πρώτη υποψηφιότητα για τον Στάθη Σταμουλακάτο

Για την ταινία «Digger» ο Αργύρης Πανταζάρας | Πρώτη υποψηφιότητα για τον Αργύρη Πανταζάρα


ιρισ

Β' Γυναικείος Ρόλος

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» η Βασιλική Καλλιμάνη | Πρώτη υποψηφιότητα για την Βασιλική Καλλιμάνη.

Για την ταινία «Παρί» η Σοφία Κόκκαλη | Τέταρτη υποψηφιότητα για τη Σοφία Κόκκαλη με τη φετινή διπλή. Εχει δύο υποψηφιότητες για Α' Γυναικείο Ρόλο (το 2013 για τη «Μικρά Αγγλία» και το 2016 για το «Νήμα» όπου και κέρδισε)

Για την ταινία «Digger» η Σοφία Κόκκαλη | Τέταρτη υποψηφιότητα για τη Σοφία Κόκκαλη με τη φετινή διπλή. Εχει δύο υποψηφιότητες για Α' Γυναικείο Ρόλο (το 2013 για τη «Μικρά Αγγλία» και το 2016 για το «Νήμα» όπου και κέρδισε)


Ιρις

Βραβείο Φωτογραφίας

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ο Δημήτρης Κατσαΐτης | Τρίτη υποψηφιότητα για τον Δημήτρη Κατσαΐτη, ήταν υποψήφιος το 2011 για τον «Μαχαιροβγάλτη» όπου και νίκησε και το 2015 για το «Μικρό Ψάρι»

Για την ταινία «Παρί» ο Κλαούντιο Μπολιβάρ | Δεύτερη υποψηφιότητα του Κλαούντιο Μπολιβάρ, ήταν υποψήφιος το 2018 για την «Πολυξένη» όπου και κέρδισε.

Για την ταινία «Digger» ο Γιώργος Καρβέλας | Δεύτερη υποψηφιότητα για τον Γιώργο Καρβέλα, ήταν υποψήφιος το 2019 για το «The Waiter»


ιρις

Βραβείο Μοντάζ

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ο Γιάννης Χαλκιαδάκης | Εβδομη υποψηφιότητα για τον Γιάννη Χαλκιαδάκη (ήταν υποψήφιος το 2010 για τη «Στρέλλα», το 2011 για το «Μαχαιροβγάλη» όπου και νίκησε, το 2012 για το «Wasted Youth», το 2015 για το «Μικρό Ψάρι», το 2016 για το «Interruption», το 2019 για τον «Οίκτο»)

Για την ταινία «Παρί» ο Πάνος Βουτσαράς | Τέταρτη υποψηφιότητα του Πάνου Βουτσαρά για μοντάζ (ήταν υποψήφιος το 2011 για τη «Χώρα Προέλευσης» όπου και κέρδισε, το 2012 για τον «Παράδεισο», το 2017 για το «Νήμα»). Ο Πάνος Βουτσαράς έχει και μια υποψηφιότητα ήχου το 2012 για τον «Παράδεισο».

Για την ταινία «Digger» ο Θοδωρής Αρμάος | Πρώτη υποψηφιότητα για τον Θοδωρή Αρμάο


ιρις

Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής

Για την ταινία «Μήλα» ο The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) | Εκτη υποψηφιότητα για τον The Boy (aka Αλέξανδρο Βούλγαρη) για μουσική (στους «Αισθηματίες» το 2014 όπου και κέρδισε, στο «Park» και το «Νήμα» το 2017, στο «Τελευταίο Σημείωμα» το 2018, στη «Winona» το 2020 όπου και κέρδισε).

Για την ταινία Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» ο Ζαν-Μισέλ Μπερνάρ | Πρώτη υποψηφιότητα για τον Ζαν-Μισέλ Μπερνάρ

Για την ταινία «Ράφτης» ο Νίκος Κυπουργός | Τέταρτη υποψηφιότητα για τον Νίκο Κυπουργό (ήταν υποψήφιος το 2011 για την «Υπογραφή» και την «Απνοια», το 2018 για την «Πολυξένη» όπου και κέρδισε)


Ιρις

Βραβείο Σκηνογραφίας

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» η Ιουλία Σταυρίδου | Τέταρτη υποψηφιότητα της Ιουλίας Σταυρίδου στη σκηνογραφία (ήταν υποψήφια το 2011 για τον «Μαχαιροβγάλτη» όπου και κέρδισε και την «Υπογραφή», ήταν υποψήφια και το 2015 για το «Μικρό Ψάρι»). Τρεις υποψηφιότητες για ενδυματολογία (ήταν υποψήφια το 2011 για την «Υπογραφή» και το 2015 για το «Μικρό Ψάρι», το 2020 για την «Ευτυχία» όπου και κέρδισε)

Για την ταινία «Ράφτης» οι Πηνελόπη Βαλτή και Δάφνη Κούτρα | Η Πηνελόπη Βαλτή φτάνει τις έξι υποψηφιότητες, έχει δύο νίκες. Ηταν υποψήφια το 2010 με τη «Στρέλλα» όπου και νίκησε. Ηταν υποψήφια το 2014 για την «Αιώνια Επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά». Ηταν υποψήφια το 2015 για το «Xenia». Ηταν υποψήφια το 2018 για τον «Γιο της Σοφίας» όπου και κέρδισε. Ηταν υποψήφια και το 2020 για το «Cosmic Candy» | Πρώτη υποψηφιότητα για τη Δάφνη Κούτρα

Για την ταινία «Digger» η Δάφνη Καλογιάννη | Δεύτερη υποψηφιότητα για τη Δάφνη Καλογιάννη - μαζί με αυτή φέτος των ειδικών εφέ.


ιρις

Βραβείο Ενδυματολογίας

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» η Χριστίνα Λαρδίκου | Πρώτη υποψηφιότητα για την Χριστίνα Λαρδίκου

Για την ταινία «Παρί» η Μαγιού Τρικεριώτη | Δεύτερη υποψηφιότητα για την Μαγιού Τρικεριώτη στην Ενδυματολογία - η πρώτη ήταν το 2011 για τη «Χώρα Προέλευσης», συνολικά τρίτη υποψηφιότητα - ήταν υποψήφια για σκηνικά το 2013 για την «Κόρη»

Για την ταινία «Ράφτης» η Ζιλί Λεμπρούν | Πρώτη υποψηφιότητα της Ζιλί Λεμπρούν

Για την ταινία «Digger» η Βασιλεία Ροζάνα | Πρώτη υποψηφιότητα της Βασιλείας Ροζάνα


Ιρις

Βραβείο Ηχου

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» οι Ντίνος Κίττου και Κώστας Φυλακτίδης | Τέταρτη υποψηφιότητα για τον Ντίνο Κίττου (υποψήφιος και νικητής το 2011 για τον «Μαχαιροβγάλτη», υποψήφιος το 2014 για το «September», υποψήφιος και νικητής το 2015 για το «Μικρό Ψάρι»). Εκτη υποψηφιότητα για τον Κώστα Φυλακτίδη (υποψήφιος και νικητής το 2011 για τον «Μαχαιροβγάλτη», υποψήφιος το 2013 για το «L», υποψήφιος και νικητής το 2015 για το «Μικρό Ψάρι», υποψήφιος το 2017 για το «Suntan», υποψήφιος το 2020 για το «Ζίζοτεκ»).

Για την ταινία «Ορνιθες (Ή Πώς να γίνεις Πουλί)» οι Λέανδρος Ντούνης και Στέφανος Ευθυμίου | Πέμπτη υποψηφιότητα για τον Λέανδρο Ντούνη (ήταν υποψήφιος το 2016 για το «Chevalier», το 2017 για το «Suntan», το 2019 για τον «Οίκτο» όπου και νίκησε και το 2021 για το «Digger»). | Ογδοη υποψηφιότητα για τον Στέφανο Ευθυμίου (υποψήφιος και νικητής το 2010 για τη «Ψυχή Βαθιά», υποψήφιος το 2013 για το «L», υποψήφιος το 2014 για το «Ο Εχθρός Μου» και για τη «Μικρά Αγγλία» (νικητής), υποψήφιος το 2017 για το «Park», το 2018 για το «Τελευταίο Σημείωμα» όπου και νίκησε, το 2019 για τον «Οίκτο» όπου και νίκησε)

Για την ταινία «Digger» οι Λέανδρος Ντούνης, Φρανσουα Αμπντελνούρ, Σιμόν Αποστόλου | Πέμπτη υποψηφιότητα για τον Λέανδρο Ντούνη (ήταν υποψήφιος το 2016 για το «Chevalier», το 2017 για το «Suntan», το 2019 για τον «Οίκτο» όπου και νίκησε, το 2021 για την ταινία «Ορνιθες (Ή Πως να γίνεις Πουλί)). Πρώτη υποψηφιότητα για τους Φρανσουα Αμπντελνούρ και Σιμόν Αποστόλου.


ιρις

Βραβείο Σχεδιασμού Μακιγιάζ, Κομμώσεων και Ειδικών Εφφέ

Για την ταινία Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς υποψήφιος είναι ο Γιάννης Παμούκης | Τέταρτη υποψηφιότητα του Γιάννη Παμούκη για το μακιγιάζ (ήταν υποψήφιος το 2013 και κέρδισε για το «J,A,C,E,», το 2015 για το «Μικρό Ψάρι» και το 2018 για την «Πολυξένη»).

Για την ταινία «Digger» η Ιωάννα Λυγίζου | Δεύτερη υποψηφιότητα για μακιγιάζ για την Ιωάννα Λυγίζου, είχε προταθεί για το «Νήμα» του The Boy το 2017

Για την ταινία «Kala Azar» η Σίσσυ Πετροπούλου | Πρώτη υποψηφιότητα για τη Σίσσυ Πετροπούλου


Ιρις

Βραβείο Ειδικών Εφφέ και Οπτικών Εφφέ

Για την ταινία «Η Αναζήτηση της Λώρα Ντουράντ» υποψήφιοι είναι οι Γεώργιος Παπαϊωάννου, Νίκος Πίττας, Γιόργκο Τζικοπούλι, Θέλξη Ζυγούρη, Λούης Πατσιάς, Μαρλέν Λοϊζίδου, Γιώργος Φυλαχτός | Πρώτη υποψηφιότητα για όλους τους υποψήφιους.

Για την ταινία «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» υποψήφιος είναι ο Αντώνης Κοτζιάς | Εβδομη υποψηφιότητα για τον Αντώνη Κοτζιά στην κατηγορία των ειδικών εφέ (είχε προταθεί το 2011 για το «Χάρισμα», το 2014 για τη «Μικρά Αγγλία», το 2015 για το «Μικρό Ψάρι», το 2017 για το «Ετερος Εγώ» όπου και κέρδισε, το 2018 για το «Τελευταίο Σημείωμα», το 2019 για το «Chinatown: Τα Τρία Καταφύγια» όπου και κέρδισε). Εχει προταθεί επίσης το 2020 ως παραγωγός για το «Δε Θέλω να Γίνω Δυσάρεστος, Αλλά Πρέπει να ΜΙλήσουμε για Κάτι πολύ Σοβαρό».

Για την ταινία «Digger» υποψήφιοι είναι οι Ματθαίος Βούλγαρης, Δάφνη Καλογιάννη, Αρνό Σελέτ | Πρώτη υποψηφιότητα για τον Ματθαίο Βούλγαρη. Δεύτερη υποψηφιότητα για τη Δάφνη Καλογιάννη - είναι υποψήφια φέτος και στην κατηγορία των σκηνικών για το «Digger». Πρώτη υποψηφιότητα για τον Αρνό Σελέτ.



Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.