Η ταινία
Πριν πάρα πολλά χρόνια ζούσαν κάπου στα βουνά της Ιαπωνίας ένας φτωχός ξυλοκόπος και η γυναίκα του. Ηταν πολύ γέροι και δεν είχαν παιδιά. Κάθε μέρα ο άνδρας πήγαινε μόνος στο δάσος να κόψει ξύλα ενώ η γυναίκα του έμενε να υφάνει στο σπίτι. Μια μέρα ο άνδρας πήγε πολύ μακρύτερα από ό,τι συνήθιζε…
Ο σκηνοθέτης
Ο Παναγιώτης Ράππας είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και animator. Γεννήθηκε στην Υδρα. Σπούδασε ζωγραφική, χαρακτική και κινούμενο σχέδιο στην Γερμανία. Το 1985 άρχισε να ασχολείται επαγγελματικά με το κινούμενο σχέδιο και μέχρι το 1989 δουλεύει σε διάφορες ταινίες κινουμένων σχεδίων για τον κινηματογράφο, στο Βερολίνο και το Μόναχο, αποκτώντας εμπειρία σε όλα τα στάδια της παραγωγής. Το 1989 όταν ο Στίβεν Σπίλμπεργκ άνοιξε το στούντιο παραγωγής κινουμένων σχεδίων Amblin στο Λονδίνο, ήταν ένας από τους πρώτους που κλίθηκαν να το επανδρώσουν. Παίρνει μέρος στις παραγωγές του στούντιο ενώ παράλληλα εργάζεται σαν ανεξάρτητος σκηνοθέτης και animator σε διάφορα διαφημιστικά spot και τηλεοπτικές σειρές στο West End του Λονδίνου. Το 1995 ιδρύει στο Λονδίνο την εταιρία παραγωγής Stardust PIictures στην οποία εργάζεται σαν παραγωγός και creative director μέχρι το 1998. Το 1998 αναλαμβάνει την παραγωγή μέρους της ταινίας «1001 Nights» για λογαριασμό της Φιλαρμονικής του Λος Αντζελες. Το 1999 συμμετέχει στην ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων «The Periwig Maker» που ήταν υποψήφια για Oscar και Bafta. Το 1999 συν-ιδρύει την εταιρία παραγωγής Time Lapse Pictures στο Λος Αντζελες. Παράλληλα εργάζεται σαν σκηνοθέτης και Layout Supervisor στις ταινίες «Rugrats the Movie» και «Rugrats in Paris», παραγωγής Paramount/ Nickelodeon. Το 2000 δημιουργείται η εταιρία παραγωγής Time Lapse Pictures Hellas S.A., με έδρα την Αθήνα, της οποίας παραμένει πρόεδρος και Creative Director μέχρι το 2009. Η εταιρεία είχε στενή συνεργασία με την ομώνυμη της στο Λος Αντζελες και ανέλαβαν την εκτέλεση πολλών ταινιών κινουμένων σχεδίων για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Συνεχίζει μέχρι σήμερα σαν ανεξάρτητος παραγωγός και σκηνοθέτης να δουλεύει πάνω σε διάφορες παραγωγές κινουμένων σχεδίων για τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και το διαδίκτυο. Οι ταινίες του έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία σε διάφορα διεθνή φεστιβάλ που συμμετείχαν και στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Εχει επίσης ασχοληθεί με τον σχεδιασμό σκηνικών για το Θέατρο, την εικονογράφηση βιβλίων για παιδιά και έχει διδάξει σε σεμινάρια με αντικείμενο την παραγωγή ταινιών κινουμένων σχεδίων. Εχει επίσης συμμετάσχει στην κριτική επιτροπή πολλών φεστιβάλ στο εξωτερικό. Είναι ισόβιο μέλος της Ακαδημίας τεχνών και επιστημών του κινηματογράφου (A.M.P.A.S) των ΗΠΑ.
Φιλμογραφία
2004-11 «Η Πηγή της Νιότης» [TLP / Greek Film Center Producer, Scriptwriter and Director]
2008-9 «Ένα Δέντρο μια φορά» [Time Lapse Pictures / ERT SA (in production) Producer and Director]
2007-8 «Το νόημα της Ζωής» [Time Lapse Pictures / ERT SA, Producer]
2006-7 «Το Ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα Αστεράκι» [Time Lapse Pictures / ERT SA, Producer and Director]
2003 «Jester Till» [MUNICH ANIMATION/Time Lapse Pictures as subcontracted studio, Animator]
2002-3 «Rugrats the Crossover» [PARAMOUNT, Sequence Director, Layout Supervisor and Studio Producer for Time Lapse Pictures as subcontracted studio]
2001-02 «El Sid» [FILMAX/ Time Lapse Pictures as subcontracted studio, Animator]
2001 «Eight Crazy Nights» [COLUMBIA/ Time Lapse Pictures as subcontracted studio, Animator]
1999-00 «The Periwig Maker» [IDEAL STANDARD, Sequence Director and Layout Supervisor]
1999-00 «Rugrats in Paris» [PARAMOUNT, Sequence Director and Layout Supervisor]
1998-99 «Blaubear»
Τρεις ερωτήσεις για την «Πηγή της Νιότης»
Ποια ήταν η αφορμή ή η σκέψη που σας οδήγησε να κάνετε την ταινία;
Η ανάγνωση του ομώνυμου διηγήματος του Λευκάδιου Χερν πάνω στο οποίο βασίζεται η ταινία υπήρξε η αφορμή.
Πώς θα περιγράφατε το φιλμ σε κάποιον που σας ρωτούσε «τι είναι η ταινία σου;»
Μια ταινία γύρω από ένα θέμα που όσο οικείο μοιάζει άλλο τόσο άγνωστο και σύνθετο παραμένει: τις σχέσεις ανάμεσα σ’ έναν άντρα και μια γυναίκα.
Εκτός από τη χρονική διάρκεια ενός φιλμ, ο προσδιορισμός «μικρού μήκους» ορίζει κάτι άλλο κατά τη γνώμη σας; Και γιατί ναι ή όχι;
Προσπαθεί να περιγράψει τον περιορισμένο χρόνο που έχει στην διάθεση του ο σκηνοθέτης για να αφηγηθεί μια ιστορία όσο καλύτερα μπορεί. Και όπως συμβαίνει πάντα με τους περιορισμούς, ακριβώς επειδή ο χρόνος είναι «μικρός» η πρόκληση είναι μεγάλη.
info
Η ταινία είναι βουβή και την εικόνα συνοδεύει η μουσική που έγραψε ειδικά γι' αυτήν ο Δημήτρης Παπαδημητρίου. Σαν βινιέτες στην αρχή κάθε σεκάνς υπάρχουν αποσπάσματα από το κείμενο του Λευκάδιου Χερν. Η ταινία είναι μια συμπαραγωγή του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, του Ελληνικού Σχεδίου και του Παναγιώτη Ράππα.
Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.