Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2021: «Μετά το Μεσημέρι» του Αλέξη Κουκιά-Παντελή

στα 10

Εν αναμονή του 44ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Flix Team
Φεστιβάλ Δράμας 2021: «Μετά το Μεσημέρι» του Αλέξη Κουκιά-Παντελή

Η ταινία

Η Νεφέλη συναντά τον Πάνο δύο χρόνια μετά το χωρισμό τους, στην Αθήνα του lockdown. Χωρίς να το περιμένει, συνειδητοποιεί ότι μέσα της υπάρχουν ακόμα αισθήματα που νόμιζε ότι έχει ξεπεράσει.

μετά το μεσημέρι 607

Ο σκηνοθέτης

Ο Αλέξης είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος και ηχολήπτης κινηματογράφου. Είναι απόφοιτος του Screen Academy Scotland του Εδιμβούργου με μεταπτυχιακό στη σκηνοθεσία. Οι ταινίες του έχουν ταξιδέψει σε διεθνή φεστιβάλ μεταξύ των οποίων τα Aesthetica SFF, BUFF Malmö Filmfestival, Tiranna IFF και Tres Court IFF. Ως ηχολήπτης εργάζεται στον κινηματογράφο και τη διαφήμιση με συμμετοχές σε ταινίες που έχουν ταξιδέψει σε μερικά από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ κινηματογράφου. Το After Noon είναι η τρίτη του ταινία που συμμετέχει στο Φεστιβάλ Δράμας.

μετά το μεσημέρι 607

4 ερωτήσεις για το «Μετά το Μεσημέρι»

Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία; Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;

Το «After Noon» είναι μια ταινία συμφιλίωσης με την ενηλικίωση. Μια ανάσα της Νεφέλης πριν προχωρήσει στην επόμενη φάση της ζωής της. Ξεκινήσαμε να την γράφουμε μαζί με την Κατερίνα Ζησούδη τον Δεκέμβρη του δεύτερου lockdown, ενώ η Κατερίνα ήταν έγκυος. Θέλαμε να εξερευνήσουμε την εμπειρία της εγκυμοσύνης, σε συνδυασμό με τα προβλήματα και τους περιορισμούς που δημιουργούσε η πανδημία. Στην αρχή ήταν ένα μικρό πειραματικό πρότζεκτ, με σκοπό κυρίως να αντιμετωπίσουμε δημιουργικά τον εγκλεισμό του lockdown. Τελικά εξελίχθηκε σε μια ιστορία, την οποία και καταφέραμε να γυρίσουμε μετά από λίγους μήνες (ακόμα σε lockdown) με την υποστήριξη φίλων και συνεργατών.

Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;

Το να κάνεις σινεμά (και εκτός Ελλάδας) είναι μία διαδικασία πολύ απαιτητική και ακριβή, η οποία όμως σου μένει αξέχαστη (όχι πάντα για τους σωστούς λόγους). Στην Ελλάδα δυστυχώς η έλλειψη χρημάτων κάνει τη διαδικασία ακόμα πιο δύσκολη αλλά και τη βοήθεια των φίλων συγκινητική. Από την ταινία κρατάω μια ηλιόλουστη μέρα μέσα στον Μάρτιο που μας έκανε για λίγο να ξεχάσουμε τον εγκλεισμό, καθώς και την υπέροχη υποστήριξη από όλους τους συντελεστές της ταινίας.

μετά το μεσημέρι 607

Η ταινία σας θα κάνει πρεμιέρα εν μέσω μιας πρωτόγνωρης συνθήκης για τον κόσμο του σινεμά αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για την κατάσταση αυτή τη στιγμή αλλά και το μέλλον του σινεμά;

Η πρωτόγνωρη συνθήκη της πανδημίας δυστυχώς για άλλη μια φορά επιβεβαιώνει την ανάγκη ουσιαστικής αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού. Οσον αφορά το σινεμά, αν και σίγουρα υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στον τρόπο διανομής των ταινιών, η πανδημία επιβεβαίωσε την ανάγκη του ανθρώπου για ιστορίες και άφησε ανέπαφη την ανάγκη των δημιουργών για να κάνουν σινεμά.

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Το Φεστιβάλ Δράμας αποτελεί το βασικότερο σημείο συνάντησης των νέων κινηματογραφιστών της χώρας μας. Πιστεύω ότι έχει τη δυναμική στο μέλλον, ειδικά με τις online προβολές του, σιγά-σιγά να αρχίσει να φέρνει σε επαφή το εγχώριο κοινό με τις νέες φωνές του ελληνικού σινεμά. Οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους, δείχνουν το υψηλό επίπεδο των νέων καλλιτεχνικών και τεχνικών συντελεστών της χώρα μας. Δυστυχώς, χωρίς ουσιαστική κρατική υποστήριξη κινδυνεύουν αυτές οι επιτυχίες να είναι απλώς ένα πυροτέχνημα.

info Μετά το Μεσημέρι | Ηθοποιοί: Κατερίνα Ζησούδη, Ηλίας Μουλάς | Σκηνοθεσία: Αλέξης Κουκιάς-Παντελής | Σενάριο: Αλέξης Κουκιάς-Παντελής & Κατερίνα Ζησούδη | Παραγωγή: Αλέξης Κουκιάς-Παντελής, Πέτρος Γκορίτσας, Wholewave - Μάρια Ρεπούση | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Πέτρος Γκορίτσας | Διεύθυνση Παραγωγής: Μάρια Ρεπούση | Ενδυματολογία: Εύα Γουλάκου | Σκηνογραφία: Δανάη Ελευσινιώτη | Βοηθός Σκηνοθέτη: Μιχάλης Μαθιουδάκης | Μοντάζ: Νίκη Μαλλιωτάκη | Μουσική: Sophie Lies | Coloring: Δημήτρης Καρτέρης | Ηχοληψία: Αρης Παυλίδης | Ηχητικός Σχεδιασμός: Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος | Μιξάζ: Στέλιος Κουπετώρης | Βοηθός Ηχολήπτη: Θάνος Πέτρου | Μακιγιάζ: Ολγα Πάτσιου | Σκριπτ: Μανώλης Μαυρής | Σχεδιασμός Τίτλων: Εφη Κουκιά, Αλέξανδρος Κυρίτσης | 1ος Βοηθός Κάμερας: Θοδωρής Πασπαλιάρης | 2ος Βοηθός Κάμερας: Νίκος Θωμάς | Gaffer: Κώστας Μπακογιάννης | Best Boy: Αποστόλης Κουτσιανικούλης | Βοηθός Διεύθυνσης Παραγωγής: Μιχάλης Βραχλιώτης | Bοηθοί Παραγωγής: Ορέστης Στύλος, Βίκυ Ζαφείρη, Ιάσονας Γουσέτης, Σμαρούλα Παντελή | Βοηθός Μοντάζ: Κώστας Δαβελάς | Backstage: Χρήστος Ευθυμίου | Catering: Εστιατόριο Το Παραμύθι | Ενοικίαση Εξοπλισμού : Arctos SA | Ενοικίαση Εξοπλισμού Παραγωγής: Wrapshot - Μιχάλης Ρόκκος - Εμμανουήλ Παπαδημητρόπουλος | Audio Post Production Studio: AUTHORWAVE | Σχεδιασμός Αφίσας: Εφη Κουκιά, Αλέξανδρος Κυρίτσης, Tania Cimatti

Δείτε παρακάτω το τρέιλερ και την αφίσα του «Μετά το Μεσημέρι», αλλά και ολόκληρη την παλαιότερη μικρού μήκους του Αλέξη Κουκιά-Παντελή, «Clever Girl» (2016).

After Noon • Trailer from Alexis Koukias-Pantelis on Vimeo.


Clever Girl • Short Film • 2016 from Alexis Koukias-Pantelis on Vimeo.


μετά το μεσημέρι 607

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ. Κάθε μέρα το Flix θα παρουσιάζει κι από μία ταινία.