Φεστιβάλ / Βραβεία

Τρέιλερ για το «Keep the Lights on» του Αϊρα Σακς

στα 10

Εχοντας κερδίσει το 2005 το μεγάλο βραβείο της επιτροπής με το «Forty Shades of Blue», ο Αϊρα Σακς επιστρέφει στο φεστιβάλ του Sundance (και στη συνέχεια στο φεστιβάλ Βερολίνου), με την καινούρια αυτοβιογραφική ταινία του και τον Θύμιο Μπακατάκη στη φωτογραφία.

Τρέιλερ για το «Keep the Lights on» του Αϊρα Σακς

Βρισκόμαστε στα 1997 και η Νέα Υόρκη βρίσκεται σε μια απόλυτα ρευστή στιγμή της. Ο Ερικ Ρόθμαν ένας σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ γνωρίζει τον Πολ Λούσι, έναν όμορφο δικηγόρο που βρίσκεται ακόμη στην ντουλάπα. Αυτό που ξεκινά σαν μια γεμάτη πάθος ερωτική συνάντηση, σύντομα εξελίσσεται σε κάτι πολύ βαθύτερο, σε μια έντονη σχέση. Καθώς οι δυο άντρες φτιάχνουν μια ζωή κι ένα σπίτι μαζί, ο καθένας ξεχωριστά παλεύει με τις δικές του εμμονές και παρορμήσεις.

Το «Keep the Lights on» θέλει να είναι μια ταινία για το σεξ, την φιλία, την οικειότητα, την συναισθηματική εγγύτητα και πάνω απ όλα την αγάπη. Μια ειλικρινής ματιά στην φύση των σχέσεων στις μέρες μας, κι όπως λέει ο ίδιος ο σκηνοθέτης «ένα βαθιά προσωπικό φιλμ το οποιο αφηγείται μια ιστορία που πιστεύω ότι πολλοί θα βρουν γνώριμη».

Στο εξαιρετικό site του φιλμ που είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από μια μηχανή προώθησης της ταινίας ο Αϊρα Σακς γράφει: «Οταν ήμουν μικρός ήμουν ένα ανοιχτό βιβλίο. Στη συνέχεια ήρθε το σεξ και για την ακρίβεια το gay σεξ και τα πράγματα έγιναν πολύ πιο ήσυχα. Βγήκα από την ντουλάπα στα 16 μου, αλλά ακόμη κι αυτό δεν άλλαξε τα πράγματα όσο θα ήλπιζα. Τα μυστικά συνέχισαν να συσσωρεύονται. Νέες ντουλάπες δημιουργήθηκαν. Η ζωή συνεχίστηκε. Το «Keep the Lights on» είναι μια απόπειρα να ανοίξω τις πόρτες, να παραδεχτώ ότι η ντροπή δημιουργεί σκοτάδι. Κι ότι δημιουργεί αποστάσεις: ανάμεσα σε εραστές, στις οικογένειες, ανάμεσα σε μας και τον ίδιο μας τον εαυτό».

Με τον Δανό Θουρ Λίντχαρτ («Μέρες Θυμού») και τον ανερχόμενο Ζάκαρι Μπουθ (είναι ο γιος της Γκλεν Κλόουζ στο τηλεοπτικό «Damages») στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, την εξαιρετική φωτογραφία του Θύμιου Μπακατάκη, την μελαγχολική μουσική του Αρθουρ Ράσελ να δίνουν τον τόνο και την καλλιτεχνική σκηνή της νέας Υόρκης των '90s και των '00s να αποτελεί το σκηνικό, το πρώτο τρέιλερ, θυμίζει περισσότερο απ οτιδήποτε άλλο το πρόσφατο «Weekend» του Αντριου Χέι. Κι αυτό δεν μπορούμε παρά να το πάρουμε σαν καλό σημάδι.