Industry

To Vimeo αγοράζει χοντρική στο φεστιβάλ του Τορόντο

στα 10

Θέλοντας να ενισχύσει την pay per view υπηρεσία του Vimeo on demand, ο το διαδικτυακό «κανάλι» φιλοδοξεί να αγοράσει 150 ταινίες απ’ όσες θα κάνουν την πρεμιέρα τους στο φεστιβάλ.

To Vimeo αγοράζει χοντρική στο φεστιβάλ του Τορόντο

Το Vimeo έχει εδώ και καιρό καταχωρηθεί στην σκέψη των κινηματογραφιστών ως ένα επαγγελματικό εργαλείο, για να δείξεις και να προωθήσεις την δουλειά σου, αλλά και των θεατών του διαδικτύου ως ένα μέρος για να ανακαλύψεις νέες δημιουργικές φωνές, μακριά από τον ορυμαγδό και την ανεξάντλητη και συχνά γεμάτη σαβούρα πλημμυρά από βίντεο του youtube.

Θέλοντας να εκμεταλλευτεί αυτή ακριβώς την φήμη του και να ανοιχτεί στο όλο ένα και πιο πρόσφορο πεδίο του video on demand, το Vimeo εγκαινίασε πριν λίγους μήνες την υπηρεσία του Vimeo on demand με την τελευταία ταινία του Νιλ ΛαΜπιούτ «Some Girl(s)», η οποία ξεκίνησε τις προβολές της στο Vimeo αμέσως μετά την προβολή της στο φεστιβάλ του SXSW.

Τώρα οι υπεύθυνοι του site φτάνουν στο Τορόντο με αληθινά φιλόδοξα σχέδια, θέλοντας να αγοράσουν εκατόν πενήντα από τις ταινίες που θα κάνουν την πρεμιέρα τους στο φεστιβάλ για προβολή στο on demand κομμάτι του Vimeo.

Οι όροι της συμφωνίας που θα υπογράψει ένας παραγωγός που θα ήθελε να πουλήσει την ταινία του στο site έχουν ως εξής. Το Vimeo θα δώσει για κάθε φιλμ μια προκαταβολή του ποσού των δέκα χιλιάδων δολαρίων, η οποία του δίνει το δικαίωμα να προβάλει το φιλμ αποκλειστικά για τριάντα μέρες, ή για όσο χρόνο καλυφθεί το ποσό της προκαταβολής από τα έσοδα.

Στη συνέχεια, οι παραγωγοί και σκηνοθέτες έχουν το δικαίωμα να αναζητήσουν κι άλλους λιγότερο ή περισσότερο παραδοσιακούς τρόπους διανομής, με την προϋπόθεση όμως ότι η ταινία τους θα παραμείνει διαθέσιμη στο Vimeo on demand για δύο χρόνια με το ποσοστό από τα έσοδα να πηγαίνουν 90/10 υπέρ των δημιουργών.

«Πιστεύουμε απόλυτα στην απευθείας διανομή και προσπαθούμε να ενδυναμώσουμε τους δημιουργούς προσφέροντάς τους μια υψηλής ποιότητας πλατφόρμα για να ελέγχουν την διανομή τους και να βγάλουν χρήματα από το προϊόν τους, σε κάθε περιοχή του πλανήτη, σε κάθε συσκευή, κάθε στιγμή και με ένα ευρύ πλάνο τιμολόγησης» δήλωσε ο Κέρι Τρέινορ διευθύνων σύμβουλος του Vimeo.

Από την πλευρά του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Τορόντο Κάμερον Μπέιλι ο οποίος ευλόγησε την συνεργασία μεταξύ του φεστιβάλ και του Vimeo, δηλώνει πως η προσφορά αποτελεί μια «σπουδαία ευκαιρία για τους δημιουργούς που προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο για να προσεγγίσουν ένα μεγαλύτερο κοινό».

Το μέγεθος της επιτυχίας του εγχειρήματος, θα κριθεί προφανώς από τον αριθμό των ταινιών που θα δεχτούν να υπογράψουν ένα τέτοιο deal κάτι που υποθέτουμε θα μάθουμε μετά το τέλος του φεστιβάλ. Ακόμη κι ο ίδιος ο Τρέινορ μοιάζει αβέβαιος, αλλά ενθουσιώδης: «Οταν κάνεις κάτι τόσο νεωτερικό, δεν μπορείς να είσαι σίγουρος τι απήχηση θα έχει, αλλά τουλάχιστον είσαι χαρούμενος που προχωράς την συζήτηση λίγο πιο πέρα. Πιστεύουμε απόλυτα στην απ’ ευθείας διανομή και αυτή η κίνηση το αποδεικνύει».