Πολλοί συζητούν την πιθανότητα του «The Artist» να εμφανιστεί στις οσκαρικές υποψηφιότητες για την Καλύτερη Ταινία. Ακόμα όμως το Χόλιγουντ πιστεύει ότι το μεγάλο βραβείο θα απονεμηθεί σε κάποιο από τα δικά του μεγάλα χαρτιά (από το «War Horse» του Στίβεν Σπίλμπεργκ και το «J.Edgar» του Κλιντ Ιστουγντ, μέχρι το «Ides of March» του Τζορτζ Κλούνεϊ και το «Hugo» του Μάρτιν Σκορσέζε) . Κι όμως, η ασπρόμαυρη βουβή κομεντί του Μισέλ Χαζαναβίσιους, μία σοβαρότατη παραβολή για την τέχνη και τη βιομηχανία του σινεμά, μπορεί να είναι η «ηχηρή» έκπληξη των βραβείων και η ταινία που θα φύγει με το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
«Το Artist έχει όλα τα συστατικά της ταινίας που κερδίζει το Οσκαρ» γράφει στο Awards Daily η Σάσα Στόουν. «Είναι η ταινία που όλοι λατρεύουν κι όμως κανείς δεν τη συζητάει ανοιχτά για το μεγάλο βραβείο. Χμμ... μήπως σας θυμίζει τι συνέβη τρία χρόνια πριν με το 'Slumdog Millionaire';»
Η Στόουν έχει απόλυτο δίκιο. Και οι δύο ταινίες έχουν ένα κοινό: συγκινούν, με έξυπνα σενάρια που εξυμνούν τον ανθρώπινο θρίαμβο και με φινάλε που βγάζουν το θεατή από τη σκοτεινή αίθουσα ερωτοχτυπημένο με αυτό που είδε. Και στα Οσκαρ, αυτοί οι «έρωτες» βραβεύονται συνήθως, κι όχι η ψυχρή λογική των «μεγάλων ταινιών που το αξίζουν» («Hurt Locker» vs «Avatar»).
Προσθέστε σε αυτό το μεγάλο ατού του «Artist»: μιλάει για το Χόλιγουντ, είναι σχεδόν κομμάτι του, κι αυτό δεν μπορεί να αφήσει τα μέλη της Ακαδημίας ασυγκίνητα. Επίσης, παρόλο που το ασπρόμαυρο φορμά του θα έλεγε κανείς ότι θα το χαρακτήριζε περίεργο και περιθωριακό, η ταινία είναι τόσο λαμπερή, τόσο ιδιαίτερη και ξεχωριστή που το περίεργο στοιχείο της λειτουργεί τελικά υπέρ της. To μόνο που στέκεται στην πραγματικότητα ως εμπόδιο στη σίγουρη νίκη είναι ότι πρόκειται για μη-αμερικανική παραγωγή. Πολλές φορές η Ακαδημία έχει δείξει μεγαλοψυχία στο να περιλαμβάνει ξένες παραγωγές στις υποψηφιότητές της, αλλά πολύ σπάνια τους έχει επιτρέψει να φύγουν και με το μεγαλύτερο τρόπαιο της βραδιάς. Από την άλλη, μήπως να θυμηθούμε τον μόλις περσινό θρίαμβο του βρετανικού «Λόγου του Βασιλιά»;
Δεν είναι όμως μόνο η Στόουν που υποστηρίζει ότι αυτή θα είναι η οσκαρική ταινία για φέτος. Πολλοί κριτικοί κινηματογράφου, όπως οι Ντέιβ Κέιργκερ (Entertainment Weekly) και Γκάι Λοτζ (In Contention) έχουν δημόσια καταθέσει την ίδια άποψη σε κείμενά τους. Τέλος, οι bookers δίνουν κι εκείνοι αρκετά ψηλά ποσοστά στην ταινία του Χαζαναβίσιους.
Η τελευταία βωβή παραγωγή που είχε κερδίσει ποτέ το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας ήταν το «Wings», στην πρώτη απονομή των βραβείων το 1928. Λέτε να μην είναι τελικά και η ...τελευταία στην ιστορία του θεσμού;
Πάμε για νέα οσκαρικά ρεκόρ;
Διαβάστε τη γνώμη του flix για το The Artist
Ενημερωθείτε για τα μέχρι στιγμής προγνωστικά της οσκαρικής κούρσας