Το κινηματογραφικό φεστιβάλ του Sundance φέτος έκλεισε τα 40 χρόνια του και ένα από τα τιμώμενα πρόσωπα ήταν και ο Κρίστοφερ Νόλαν. Εξάλλου μια από τις πιο αγαπημένες του ταινίες, το «Memento» έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ. Στην τελετή έναρξης του φεστιβάλ μαζί με τον Νόλαν βρέθηκε και ένας από τους πρωταγωνιστές της νέας του ταινίας «Οπενχάιμερ», ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ, για να του παραδώσει το πρώτο Trailblazer Award του Sundance.
Και σε μια αστεία αλλά ειλικρινή ομιλία o Ντάουνι Τζούνιορ χαρακτήρισε τον Νόλαν ως «μια από τις καλύτερες ανεξάρτητες φωνή στον κινηματογράφο, ενώ λέει ιστορίες που μας θυμίζουν την αλληλεξάρτηση της ανθρώπινης εμπειρίας. Τώρα αυτό το τελευταίο ήταν τόσο εκλεπτυσμένο, απλά θα το αφήσω να κάτσει για κανένα δευτερόλεπτο».
Ο Ντάουνι Τζούνιορ είπε πως ένιωσε δέος που ο Νόλαν μπόρεσε να παραδώσει μια ταινία μπροστά από το χρονοδιάγραμμα και με χαμηλό προϋπολογισμό («βασικά το Χόλιγουντ προς τα πίσω») και με χωρίς ίχνος δημιουργικού συμβιβασμού. «Υπάρχει μια μοναστική και λατρευτική ενέργεια», είπε ο Ντάουνι Τζούνιορ όταν ήταν στο πλατό του Νόλαν. «Είναι σαν εκατό άνθρωποι να φτιάχνουν ένα ρολόι. Δεν έχω ξαναζήσει κάτι παρόμοιο».
Διαβάστε ακόμα: Το «Whiplash» του Ντάμιεν Σαζέλ είναι η κορυφαία ταινία στην ιστορία του Sundance
Κράτησε όμως και μια φωτογραφία του Νόλαν και του αδελφού του Τζόναθαν στο φεστιβάλ του Sundance το 2001 πριν από την πρεμιέρα του «Memento». Η φωτογραφία δείχνει τους δυο να πίνουν, με τα ποτήρια να καλύπτουν τα πρόσωπά τους και με τον Ντάουνι να αστειεύεται ότι η θολή φωτογραφία προερχόταν από το «ολοκαίνουργιο τηλέφωνο Motorola Razr» του Ρόμπετ Εγκερς.
Οταν ο Νόλαν ανέβηκε στη σκηνή για να κλείσει τη βραδιά, μίλησε στους φετινούς κινηματογραφιστές του Sundance σχετικά με τον λόγο που ερχόμαστε στο φεστιβάλ. Είπε ότι ενώ οι περισσότεροι γνωρίζουν την επιτυχία του «Memento» εκτός φεστιβάλ, η ταινία αρχικά το προβλήθηκε για ανεξάρτητους αγοραστές, μόνο που απορρίφθηκε από όλους. Στο Sundance η ταινία βρήκε το κοινό της. Ο Νόλαν, ωστόσο, αππέρηψε την ιδέα ότι είναι ένας ανεξάρτητος σκηνοθέτης.
«Δεν νομίζω ότι υπήρξα ποτέ ανεξάρτητος σκηνοθέτης. Οι ζωγράφοι μπορούν να είναι ανεξάρτητοι. Οι ποιητές μπορούν να είναι ανεξάρτητοι», είπε, αλλά τόσοι πολλοί άνθρωποι είναι ζωτικής σημασίας για μια ταινία να βρει κοινό που «η ίδια η έννοια της πλήρους ανεξαρτησίας αρχίζει να μαραζώνει».