Το κλασσικό βιβλίο του Λέοντα Τολστόι, βρίσκει στην μεταφορά του Τομ Στόπαρντ μια μαζί σεβάσμια αλλά και θαρραλέα μεταφορά και η Κίρα Νάιτλι, σταθερή σχεδόν συνοδοιπόρος του σκηνοθέτη της «Εξιλέωσης» και του «Περηφάνια και Προκατάληψη» αναλαμβάνει να δανείσει την φλόγα της στην ηρωίδα.
Η ιδέα του Ράιτ για την ταινία ήταν αυτή ενός σαρωτικού κινηματογραφικού έπους, ενός «Δρ Ζιβάγκο» των ημερών μας, ένος φιλμ που να σε παρασύρει, να σε συναρπάζει τόσο με το μέγεθος της παραγωγής, όσο κι αυτό των συναισθημάτων του. Μόνο που το μπάτζετ του έκανε μια τέτοια απόπειρα να μοιάζει καταδικασμένη, και οι τρεις εβδομάδες γυρισμάτων που τα χρήματα της παραγωγής θα του εξασφάλιζαν στην Ρωσία, έμοιαζαν απελπιστικά λίγες.
Η λύση βρέθηκε σε μια αληθινά τολμηρή ιδέα: στην απόφαση να γυρίσει ολόκληρη την ταινία σε ένα πλατό, σε ένα τεράστιο σκηνικό που χωρά ολόκληρο το περιβάλλον του βιβλίου και που σύμφωνα με τους δημιουργούς του, αποτελεί ένα «ελαστικό σύμπαν» στο οποίο ο αληθινός κόσμος αναπαρίσταται από κουκλόσπιτα και τρενάκια, αλλά και από συναρπαστικά πολύπλοκα σετ που δημιουργούν έναν κόσμο αληθινά ελεύθερο από κάθε περιορισμό.
Τα κοστούμια και τα σκηνικά θα γλιστρούν εκτός των χρονολογικών τους ορίων, θα μοιάζουν κατά στιγμές αναχρονιστικά με τον τρόπο που τα χρησιμοποίησε ο Μπάζ Λούρμαν στον «Ρωμαίο και την Ιουλιέτα». Ο Ράιτ αντλεί τις επιρροές του από δεκάδες διαφορετικές πηγές, από το θέατρο και τον μπαλέτο, από την παντομίμα, αλλά κι από πράγματα πολύ πιο οικεία. «Δεν νομίζω ότι το σινεμά υπήρξε ποτέ πιο κινηματογραφικό απ όσο πριν ο ήχος κάνει την εμφάνισή του», λέει ο Ράιτ για το ύφος του φιλμ που αντλεί επίσης από την γλώσσα του βωβού κινηματογράφου όσο και από τα φιλμ των Πάουελ και Πρεσμπέργκερ και ειδικά τα «Κόκκινα Παπούτσια» που ήταν κι αυτά χαλαρά βασισμένα στην ιστορία της «Ανα Καρένινα».
Από την άλλη ο Ράιτ επιμένει ότι όλες οι αναφορές του, όλο το «στιλιζάρισμα δεν αποτελεί καλλωπισμό της ιστορίας, αλλά μάλλον αφαίρεση. Πιθανότατα αυτή είναι η λιγότερο αυτάρεσκη ταινία μου, όλα υπηρετούν την ιστορία. Και η ιστορία είναι η πιο υπέροχη μελέτη της αγάπης που έχετε δει. Και με ενδιαφέρει πολύ η αγάπη και το γιατί και το πως στο διάολο λειτουργεί».
Στο gallery δείτε τις πρώτες εντυπωσιακές εικόνες και τα εντυπωσιακά πορτρέτα των τριών πρωταγωνιστών, της Κίρα Νάιτλι στον ρόλο της Καρένινα, του Τζουν Λο σε αυτόν του συζύγου της και του Ααρον Τζόνσον στον ρόλο του Κόμη Βρόνσκι, τον οποίον η ηρωίδα θα ερωτευτεί, αλλά δεν θα τολμήσει να τον ακολουθήσει, εγκαταλείποντας τον άντρα της. Τουλάχιστον όχι μέχρις ότου περάσει εκείνο το μοιραίο τρένο...