H πληθώρα νέων, πολυαναμενόμενων και καλών ταινιών συνεχίζεται, εις βάρος της τελικής επιλογής των θεατών που μοιάζουν αποπροσανατολισμένοι ανάμεσα σε ένα τοπίο υπερπροσφοράς αλλά όχι και ζήτησης.
Εξέλιξη του Περικλή Χούρσογλου
Ο 18χρονος Νίκος και ο πατέρας του, Ανδρέας, ταξιδεύουν με το τρένο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη. Ο Ανδρέας θέλει να δει το πανεπιστήμιο όπου σπουδάζει ο γιος του μαθηματικά, να κάνουν παρέα. Αλλά το μόνο που έχει ο νεαρός κατά νου είναι να συναντήσει μια ώρα αρχύτερα τη φίλη του. 40 χρόνια, μετά, ο Νίκος, οικογενειάρχης, κινηματογραφιστής και καθηγητής σκηνοθεσίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ξεκινά να πάει στον σταθμό Λαρίσης για ν’ ανέβει στην συμπρωτεύουσα, όπως κάνει κάθε εβδομάδα. Όμως δεν είναι μια συνηθισμένη νύχτα. Την επομένη ορκίζεται για την προαγωγή του στην ανώτερη βαθμίδα διδασκαλίας -«εξέλιξη» στην ακαδημαϊκή ορολογία. Στο παρά πέντε, αποφασίζει να πείσει τον πατέρα του να ταξιδέψουν μαζί. Να κάνουν τη βόλτα που πάντα επιθυμούσε ο κύριος Αντρίκος, να επισκεφθούν με την ευκαιρία και τους εκεί συγγενείς τους.
Η νέα ταινία του Περικλή Χούρσογλου, το δικό του προσωπικο «8 1/2», ένα συγκινητικό ταξίδι επαναπροσδιορισμού και αυτογνωσίας.
Είκοσι χρόνια μετά το σκάνδαλο που προκάλεσε το ρομάντζο της τότε 36χρονης Γκρέισι και του 13χρονου Τζος, το ζευγάρι ζει μια φαινομενικά ειδυλλιακή προαστιακή ζωή. Η οικογενειακή τους γαλήνη θα διαταραχθεί απότομα από την έλευση της Ελίζαμπεθ, μιας δημοφιλούς ηθοποιού που θέλει να κάνει έρευνα για τον επερχόμενο ρόλο της ως Γκρέισι. Oσο η Ελίζαμπεθ βυθίζεται στην καθημερινότητα του ζευγαριού, η άβολη πραγματικότητα του σκανδάλου αποκαλύπτεται, φέρνοντας στην επιφάνεια καταπιεσμένα συναισθήματα.
Ο Τοντ Χέινς σκηνοθετεί τις Τζούλιαν Μουρ και Ναταλί Πόρτμαν σε ένα πικρό μελόδραμα για το ριάλιτι της αληθινής ζωής.
Τέσσερις Κόρες (Olfa's Daughters) της Κάουτερ Μπεν Χανιά
Αυτή είναι η ιστορία της Ολφα, μητέρας τεσσάρων κοριτσιών από την Τυνησία που μια μέρα είδε τις δύο μεγαλύτερες κόρες της να εξαφανίζονται για να ενταχθούν στο Ισλαμικό Κράτος. Το ανεκπλήρωτο κενό καθώς και άλλα κομβικά οικογενειακά πρόσωπα ξαναζωντανεύουν επαγγελματίες ηθοποιοί, σε μια κινηματογραφική πρόκληση που ακροβατεί διαρκώς μεταξύ της πραγματικότητας και της αναπαράστασής της.
H νέα βραβευμένη στις Κάννες ταινία της Καουτέρ Μπεν Χανιά. Η επίσημη πρόταση της Τυνησίας για τα Όσκαρ.
Ολη η Ομορφιά και η Αιματοχυσία (All the Beauty and the Bloodshed) της Λόρα Πόιτρας
Η Ναν Γκόλντιν, το σκάνδαλο του OxyContin, η τέχνη που αλλάζει τον κόσμο, η ομορφιά και η αιματοχυσία σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ που κέρδισε το Χρυσό Λέοντα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 2022 και ήταν υποψήφιο για Οσκαρ.
Το Τέρας (Monster) του Χιροκάζου Κόρε-έντα
Οταν ο μικρός της γιος, Μινάτο, αρχίζει να συμπεριφέρεται περίεργα, η μητέρα του νιώθει ότι κάτι δεν πάει καλά. Καθώς όμως η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τα μάτια της μητέρας, της δασκάλας και του παιδιού, η αλήθεια αποκαλύπτεται.
Η νέα, βραβευμένη για το σενάριο της στο Φεστιβάλ Καννών, ταινία του Χιροκάζου Κόρε-έντα.
O νεαρός Σνόου είναι η τελευταία ελπίδα για την κάποτε περήφανη οικογένεια Σνόου σε μία μεταπολεμική Κάπιτολ, ο οποίος αναλαμβάνει να γίνει Μέντορας της Λούσι Γκρέι Μπέιρντ - τον Φόρο της Περιοχής 12 - στους 10ους Αγώνες Πείνας. Αλλά αφού η γοητεία της Λούσι Γκρέι αιχμαλωτίζει το κοινό της Πάνεμ, ο Σνόου ξεκινά έναν αγώνα ενάντια στο χρόνο για να επιβιώσει και να αποκαλύψει αν τελικά θα γίνει αηδόνι… ή φίδι.
Επιστροφή στους «Αγώνες Πείνας», με νέα εφηβική περιπέτεια.
Ο Πατέρας του Στρατιώτη (Father and Soldier) του Ματιέ Βαντεπιέ
Ο Μπάκαρι κατατάσσεται στο στρατό μετά την υποχρεωτική στράτευση του 17χρονου γιου του Τιέρνο, για να μείνει δίπλα του. Μαζί, πατέρας και γιος πρέπει να πολεμήσουν στον Α' ΠΠ στο μέτωπο της Γαλλίας, μια χώρα που δεν γνωρίζουν καν, αλλά ο Τιέρνο είναι έτοιμος να δώσει τη ζωή του για αυτή. Κι έτσι ο Μπάκαρι ξεκινά έναν αγώνα ως την κόλαση, για να σώσει το γιο του.
Η άγνωστη ιστορία των Αφρικανών που πολέμησαν σε έναν πόλεμο που δεν είναι δικό τους. Με τον Ομάρ Σι. Από τις 16 Νοεμβρίου στις αίθουσες.
Ουρανός του Τάκη Κανελλόπουλου
Στη μακεδονική επαρχία, συγκεκριμένα στη Δυτική Μακεδονία, δύο ζευγάρια (Νίκη Τριανταφυλλίδη-Τάκης Εμμανουήλ και Φαίδων Γεωργίτσης-Αιμιλία Πίττα), χωρίζουν με την έναρξη του πολέμου. Δύο άντρες πάνε στο μέτωπο της Αλβανίας και πολεμούν πλάι-πλάι με τον δάσκαλο, ο οποίος θα σκοτωθεί πρώτος. Στη συνέχεια, θα πέσουν και οι ίδιοι ενώ το μέτωπο θα καταρρεύσει. Το πένθος και η απογοήτευση θα σκεπάσουν τα πάντα την ώρα που οι γερμανικές δυνάμεις κατευθύνονται στην πρωτεύουσα. Μετά την κατάκτηση της χώρας από τα ναζιστικά στρατεύματα την άνοιξη του 1941, οι στρατιώτες επιστρέφουν από το μέτωπο στα σπίτια τους με τα πόδια. Βρίσκουν καταφύγιο σε εκκλησίες και γνωρίζονται με τους ντόπιους.
To αντιπολεμικό αριστούργημα του Τάκη Κανελλόπουλου, στις αίθουσες με αφορμή τα 90 χρόνια από τη γέννηση του.