Πώς η Criterion αποκαθιστά ψηφιακά τις κλασικές ταινίες; Δείτε το βίντεο!

INDUSTRY 20 FEB 2014  /  Πόλυ Λυκούργου

Ενα παρασκηνιακό μίνι-ντοκιμαντέρ μας εισάγει στα άδυτα της Criterion Collection όπου οι τεχνικοί της μας εξηγούν βήμα βήμα τη μέθοδό τους, χρησιμοποιώντας το πρόσφατο παράδειγμα ψηφιακής αποκατάστασης του «Ξένου Ανταποκριτή» του Αλφρεντ Χίτσκοκ. Δείτε το...

Περίπου όλοι υποψιαζόμαστε πώς γίνεται η ψηφιακή αποκατάσταση των παλιών φιλμ. Ξέρουμε όμως ακριβώς τη μέθοδο; Οχι μόνο το σκανάρισμα της κάθε μπομπίνας φιλμ σε ψηφιακό αρχείο, ούτε απλώς το σβήσιμο των γραμμών, γρατζουνιών, σκουπιδιών στον ήχο και την εικόνα. Αλλά πώς θα πλησιάσει, ακόμα και ιδεολογικά, κάποιος την ταινία - επιτρέποντας την παρέμβαση σε καθαρά τεχνικές λεπτομέρειες που θα συμβαδίζουν και θα σέβονται όμως με την εποχή και το στιλ του σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας;

Αυτό μας δείχνουν οι τεχνικοί της Criterion Collection, της εταιρείας με την μεγαλύτερη συλλογή κλασσικών (κι όχι μόνο) ταινιών, η οποία περιποιείται τα DVD της από το εξώφυλλο μέχρι το τελευταίο σπάνιο extra των περιεχομένων.

Δείτε λοιπόν το βίντεο όπου δε θα ακούσετε απλά λεπτομέρειες για την προσέγγιση και τη μέθοδο, αλλά και το σκεπτικό της Criterion, καθώς επίσης θα δείτε μπροστά στα μάτια σας το «πριν» να διορθώνεται σε «μετά».

Να θυμίσουμε μόνο ότι ο «Ξένος Ανταποκριτής» («Foreign Correspondent» / «Πριν από τη Θύελλα» ο ελληνικός τίτλος της εποχής) ήταν η δεύτερη ταινία της αμερικανικής περιόδου του Αλφρεντ Χίτσκοκ, γυρισμένη αμέσως μετά το «Ρεββέκα», το 1940. Eίχε κερδίσει 6 οσκαρικές υποψηφιότητες, ανάμεσα στις οποίες αυτές της Φωτογραφίας και της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης - κάτι που σίγουρα προσθέτει πολύ μεγαλύτερο άγχος σε κάποιον που θέλει να αποκαταστήσει το όραμα των δημιουργών.

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.