Για Πάντα της Μαργαρίτας Μαντά / [Works in Progress / Ταινιοθήκη / 21.00]
Ο Κώστας είναι οδηγός στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο. Η Αννα μία επιβάτης που παίρνει το ίδιο τρένο κάθε μέρα για τη δουλειά της. Εκείνος είναι σιωπηλά ερωτευμένος μαζί της, μόνο που εκείνη δεν το ξέρει. Τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που ένα τυχαίο γεγονός δίνει στον Κώστα το έναυσμα να την προσεγγίσει. Κάπως έτσι, δύο μοναχικοί άνθρωποι θα συναντηθούν στην έρημη Αθήνα, στην αυγή μιας καινούργιας, φωτεινής μέρας. Πριν τρία χρόνια, η Μαργαρίτα Μαντά είχε καταγράψει ιστορίες αγάπης στην Αθήνα, στη «Χρυσόσκονη», μέσα σε μια πόλη που άθελά της κατέληγε να συντρίβει το ρομαντισμό. Σήμερα, που τα πράγματα μοιάζουν ακόμα πιο ζοφερά, η Μαντά επιλέγει την Αθήνα ως ντεκόρ για το όνειρο, την ουτοπία. Η νέα της ταινία, «Για Πάντα», με πρωταγωνιστές την Αννα Μάσχα και τον Κώστα Φιλίππογλου, είναι μια ιστορία αγάπης, ένα τρυφερό παραμύθι που ξετυλίγεται στην Αθήνα, στις διαδρομές της που για χρόνια κατέγραψαν ρομάντζα και πάθη και προσπαθούν και σήμερα να εντοπίσουν πού κρύβεται η αισιοδοξία και η ελπίδα. Η ταινία προβάλλεται σε πρώτη παγκόσμια προβολή σε στάδιο work in progress. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «Για Πάντα» της Μαργαρίτας Μαντά.
Συ ότι Πράος και Αγαπητός Ει («Thou Wast Mild & Lovely») της Τζοζεφίν Ντέκερ / [Διεθνές Διαγωνιστικό / Οπερα 1 / 17.30]
To «Thou Wast Mild & Lovely» της Τζόζεφιν Ντέκερ με πρωταγωνιστή τον Τζο Σουάνμπεργκ - ηγέτη του αμερικανικού ανεξάρτητου DIY σινεμά - αφηγείται την ιστορία τριών ανθρώπων που θα βρεθούν αντιμέτωποι με την ίδια την (δική τους;) ανθρώπινη φύση. Σε μία απομονωμένη φάρμα, ο Τζερεμάια ζει ανέμελα με τη νεαρή κόρη του, σαν ο χρόνος να έχει σταματήσει γι' αυτούς στην παιδική της ηλικία. Όμως ο ερχομός ενός βοηθού πυροδοτεί μία σειρά καταστάσεων που οδηγούν προοδευτικά τα πράγματα στα άκρα. Σεξουαλικά σκιρτήματα, μυστικά, βλέμματα και αφιλτράριστα συναισθήματα ξεχύνονται από ένα καζάνι που βράζει στη μέση του πουθενά, στο ίδιο σκηνικό, δηλαδή, όπου το αμερικανικό ανεξάρτητο σινεμά έχει τοποθετήσει μερικούς από τους πλέον χαρακτηριστικούς εφιάλτες του.
Whiplash του Ντέμιεν Σαζέλ / [Πρεμιέρες / Δαναός 1 / 19.45]
Ετοιμαστείτε για την ταινία που θα σας τινάξει σαν ηλεκτρικό ρεύμα, σαν μπιτ που χτυπάει οθόνη-ηχείο-στομάχι, σαν σταγόνα ιδρώτα που τρέχει από το μέτωπο στα ντραμς και σε πιτσιλάει ως κινηματογραφικός αγιασμός στην καρέκλα σου. Το ταινιάκι του Σαζέλ που κέρδισε το βραβείο μικρού μήκους στο Sundance το 2013 για να επιστρέψει ως μεγάλου μήκους και να σαρώσει τα βραβεία του φεστιβάλ και το 2014 (συνεχίζει και συλλέγει διακρίσεις, όπου κι αν παίζεται 8 μήνες μετά) είναι σεναριακά, σκηνοθετικά και ερμηνευτικά δουλεμένο στη λεπτομέρεια, αλλά τολμά αναρχικές ανατροπές και τζαζ αυτοσχεδιασμούς στο συναίσθημά μας. Που αρχίζει η αγάπη για την τέχνη σου, που τελειώνει η θυσία για αυτή, ποιο όνειρο αξίζει να κυνηγάς, ποια πραγματικότητα δεν αξίζει να χάνεις στο κυνήγι, πόσο η οικογένειά σου σε στηρίζει, πόσο οι προσδοκίες της σε μαστιγώνουν, ποιος είναι ο μαθητής, ποιος ο δάσκαλος, ποιος ο καλός, ποιος ο κακός, ποιο το άσχημο πρόσωπο της αλήθειας;
O Θεός Μαζί της («God Help the Girl» του Στούαρτ Μέρντοκ / [Πρεμιέρες / Οπερα 1 / 19.30]
Η Ιβ νοσηλεύεται σε νοσοκομείο για ανορεξία και ξεκινά να γράφει μουσική για να ξεπεράσει τα προβλήματά της. Ενα βράδυ που την κοπανάει, γνωρίζει τον Αντον, έναν σέξι μουσικό που παίζει σε τοπικό μπαρ. Όμως αυτός που θα την περιθάλψει είναι ο Τζέιμς, ένας άλλος μουσικός που γιουχάρεται από το κοινό. Το ερωτικό τρίγωνο έχει δημιουργηθεί, η υπέροχη μουσική υπογραμμίζει τα δρώμενα. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του «αρχηγού» των Belle and Sebastian, Στούαρτ Μέρντοκ, η ιστορία ενός άλμπουμ που έγινε ταινία, ένα μιούζικαλ για indie αγόρια και κορίτσια που πιστεύουν μόνο σε έναν Θεό: αυτό της μουσικής και του αιώνιου ρομαντισμού. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το «God Help the Girl».
Χέρια Βρώμικα («Manos Sucias» του Γιόσεφ Κουμπότ Βλάντικα / [Διεθνές Διαγωνιστικό / Δαναός 1 / 17.45]
Το «Manos Sucias» του Γιόσεφ Κουμπότα Βλάντικα αφηγείται την ιστορία δύο νεαρών ανδρών στην Μπουεναβεντούρα της Κολομβίας που επιχειρούν να μεταφέρουν κοκαΐνη στη μέση του Ειρηνικού για λογαριασμό των ντόπιων καρτέλ. Φτωχοί και εξαθλιωμένοι, αναγκάζονται να δεχτούν τη δουλεία για να επιβιώσουν οικονομικά σε μια κοινωνία που τους προορίζει για υπηρέτες. Στη ριψοκίνδυνη επιχείρησή τους, εκτός από τις περιπόλους του στρατού, θα βρεθούν αντιμέτωποι και με ομοίους τους που θα βάλουν στο μάτι το αξίας εκατομμυρίων φορτίο. Οταν το ένστικτο της επιβίωσης τελικά επικρατήσει, τότε οι δύο άνδρες θα αναγκαστούν να «βρωμίσουν» τα χέρια τους. Τα «Βρώμικα Χέρια», σε παραγωγή του Σπάικ Λι, κέρδισαν το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη του Φεστιβάλ της Τραϊμπέκα, συστήνοντας ένα νέο ταλέντο που σίγουρα θα απασχολήσει στο μέλλον.
Thieves Like Us του Ρόμπερτ Ολτμαν / [Ο Ρόμπερτ Ολτμαν στα 70s / Οπερα 2 / 21.30]
O Ρόμπερτ Ολτμαν εμπνέεται από το βιβλίο του Εντουαρντ Αντερσον, στο οποίο ο Νίκολας Ρέι είχε βασίσει παλιότερα το «They Live By Night» (1948) για να διηγηθεί τη σχεδόν συγκινητική ερωτική ιστορία ανάμεσα σε έναν νεαρό ληστή τραπεζών και ένα κορίτσι της επαρχίας, στην Αμερική της οικονομικής κρίσης του '30. Λυρικό, χαμηλότονο, με υπόγεια ένταση και ανεπιτήδευτη σκηνοθεσία, ο Ολτμαν στρέφει την κάμερά του στους ανθρώπους χαρτογραφώντας το «αμερικάνικο όνειρο» ως μια παράνομη πράξη ικανή να μείνει για πάντα ατιμώρητη. Πρωταγωνιστούν ο Κιθ Καραντάιν και η Σέλεϊ Ντιβάλ σε δύο από τις καλύτερες τους ερμηνείες.
When Animals Dream του Γιόνας Αλεξάντερ Αρνμπι / [Διεθνές Διαγωνιστικό / Οπερα 1 / 22.30]
Oλοι στην παραθαλάσσια πόλη διατηρούν αποστάσεις από τη νεαρή Μαρί. Η φοβική αντιμετώπιση των άλλων, ωστόσο, δεν είναι η σημαντικότερη έγνοια της, ούτε καν η καθηλωμένη σε αναπηρικό καροτσάκι μητέρα της, που πάσχει από μία μυστηριώδη ασθένεια. Είναι το σώμα της που αρχίζει να αλλάζει ξαφνικά, καθώς τρίχες φυτρώνουν στο στήθος και στην πλάτη της, κάτι που την αναστατώνει, οδηγώντας τη να ψάξει στο σκιώδες οικογενειακό παρελθόν της τα αίτια αυτής της μεταμόρφωσης. Φυσικά, κάτι τέτοιο έχει σοβαρές συνέπειες για την ίδια και τους γύρω της. Μια ταινία τρόμου - παραβολή για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα, μια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις του φετινού Φεστιβάλ Καννών στο τμήμα «Εβδομάδα Κριτικής».
Διαβάστε ακόμη:
- Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Τι να δείτε σήμερα, Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου
- Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Τι να δείτε σήμερα, Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου
- Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Τι να δείτε σήμερα, Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου
- Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Τι να δείτε σήμερα, Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου
- Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Τι να δείτε σήμερα, Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου
- Οδηγός Επιβίωσης για τις 20ές Νύχτες Πρεμιέρας
- 20 ταινίες που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ από τα 20 χρόνια Νύχτες Πρεμιέρας
- Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Ανοίγοντας δρόμο για τη φετινή Χρυσή Αθηνά
- Οι 20ές Νύχτες Πρεμιέρας ξεκινούν με «Ιστορίες για Αγρίους»!
Tags: ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2014