Φεστιβάλ / Βραβεία

Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Τι να δείτε σήμερα, Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου

στα 10

Αναρωτιέστε ποια ταινία να προτιμήσετε; Βρίσκεστε αναποφάσιστοι ανάμεσα σε τόσες επιλογές; Αφήστε το πάνω μας. Κάθε μέρα σας προτείνουμε κάποιες από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες του προγράμματος του 20oύ Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας.

Flix Team
Νύχτες Πρεμιέρας 2014: Τι να δείτε σήμερα, Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου

Ο Μπαμπούλας («Bababook») της Τζένιφερ Κεντ / [Focus στην Αυστραλία / Δαναός 1 / 22.45]

Με νωπές ακόμη τις μνήμες από τον βίαιο χαμό του συζύγου της, μία νεαρή μητέρα προσπαθεί να μεγαλώσει μόνη τον εξάχρονο γιο της και παράλληλα να διαχειριστεί το τεράστιο βάρος που έχει αφήσει πίσω της η απώλεια του αγαπημένου της. Οταν, στη διάρκεια μιας νύχτας, η ανάγνωση ενός ιδιαίτερα σκοτεινού και ανησυχητικού παιδικού βιβλίου μοιάζει να φέρνει στη ζωή την απόκοσμη φιγούρα που εμφανίζεται στις σελίδες του, μάνα και γιος δίνουν μοιραίο ραντεβού με το υπερφυσικό. To ντεμπούτο - εμπειρία της Αυστραλέζας Τζένιφερ Κεντ καταχωρείται ήδη ανάμεσα στα καλύτερα φιλμ τρόμου της χρονιάς, βάζοντας το θεατή να αναμετρηθεί όχι μόνο με τους παιδικούς τους εφιάλτες, αλλά κυρίως αυτούς που ζωντανεύουν όταν βρίσκεσαι ξύπνιος - έξω από τη σκοτεινή αίθουσα.

2

Φυσικές Επιστήμες («Ciencias Naturales») του Ματίας Λουτσέσι / [Διεθνές Διαγωνιστικό / Δαναός 1 / 17.45]

Σε ένα απομακρυσμένο σχολείο στην επαρχία της Αργεντινής, πλαισιωμένο από ένα πανέμορφο ορεινό τοπίο αλλά κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά, η 12χρονη Λίλα δυσκολεύεται να εγκλιματιστεί, καθώς στο μυαλό της στροβιλίζεται μία και μόνο σκέψη: να βρει τον πραγματικό πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ. Eπειτα από αλλεπάλληλες απόπειρες να το σκάσει απ' το σχολείο για να ξεκινήσει την έρευνά της, δέχεται την απροσδόκητη βοήθεια της Χιμένα, μιας αφοσιωμένης παιδαγωγού που αποφασίζει να συνοδεύσει την πεισματάρα Λίλα σε αυτή τη φαινομενικά μάταιη αποστολή. Ταινία ενηλικίωσης ή απλά ένα ταξίδι στην πιο άγρια πλευρά μιας διακεκομμένης παιδικής ηλικίας, το ντεμπούτο του Αργεντίνου Ματίας Λουτσέσι κέρδισε στο 64ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου το μεγάλο βραβείο του τμήματος «Generation Kplus», κερδίζοντας δίκαια το κοινό και τους κριτικούς με την αφοπλιστική και λιτή του αφηγηματική δεινότητα.

10000 km 607

Η Απόσταση Μεταξύ Μας («10.000 km») του Κάρλος Μαρκές - Μαρσέτ / [Διαγωνιστικό / Δαναός 2 / 18.30]

Βραβευμένη με το βραβείο της επιτροπής για τους ηθοποιούς του στο SXSW και το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ του Σιάτλ, η ταινία του Ισπανού Κάρλος Μαρκές - Μαρσέτ αφηγείται την ιστορία ενός ζευγαριού - ενός άντρα που ζει στη Βαρκελώνη και μια γυναίκας που μετακομίζει στο Λος Αντζελες - που προσπαθεί να κάνει τη σχέση του να επιβιώσει υπερνικώντας την απόσταση. Ατμοσφαιρικό, ρομαντικό, ταυτόχρονα τρομακτικό και τόσο μελαγχολικό που θα σου θυμίσει σίγουρα τους έρωτες που δεν έζησες ή αυτούς που χάθηκαν μέσα από την (όποια) απόσταση, το υπέροχο αυτό ντεμπούτο βάζει πλώρη για μεγάλο βραβείο στο φετινό 20ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας και σίγουρα θα βρίσκεται ανάμεσα στα αγαπημένα του κοινού.

2

Μπαλαμός του Σταύρου Τορνέ / [Αφιέρωμα στον Σταύρο Τορνέ / Οπερα 2 / 19.00]

Με πρόσχημα την αγορά ενός αλόγου, ένας άνδρας περιπλανιέται στα παζάρια της Θεσσαλίας. Το ταξίδι του θα τον μεταφέρει πιο μακριά απ' ότι φαντάζεται, καθώς γέροι προφήτες, ξεχασμένες μάγισσες και πρίγκιπες-βαμπίρ θα βρεθούν στο δρόμο του. Η πρώτη ταινία «μυθοπλασίας» του Σταύρου Τορνέ στην Ελλάδα, ένα αποκαλυπτικό road movie που διασχίζει την παράνοια και την άγρια ομορφιά της ελληνικής επαρχίας, ένα απελευθερωτικό μανιφέστο για το ίδιο το σινεμά και τον άνθρωπο, ένα roller coaster ανάμεσα στην φαντασία και την πραγματικότητα με το βλέμμα ενός ανέκαθεν «αιρετικού» ποιητή.

2

Ο Αξέχαστος Μήνας («The Grand Seduction») / [Πρεμιέρες / Δαναός 1 / 20.00]

«Καλώς ήρθατε στο “Tickle Head”. Πληθυσμός: 120 φρικτοί ψεύτες που ψάχνουν έναν πεπειραμένο γιατρό». Eνα παραθαλάσσιο χωριό καταρρέει οικονομικά. Μόνη ελπίδα η δημιουργία ενός εργοστασίου πετρελαϊκής επεξεργασίας, για την άδεια λειτουργίας του οποίου, όμως, χρειάζεται ένας γιατρός. Το πρόβλημα είναι πως κανείς λογικός άνθρωπος δεν θα ήθελε να εγκατασταθεί σε ένα χρεοκοπημένο χωριό. Εκτός, ίσως, από τον άτυχο Τέιλορ Κιτς που περνάει τυχαία, και η συνομωσία αρχίζει. Σύσσωμο το χωριό θα σκαρφιστεί διάφορες ψευτιές για να τον πείσουν να μείνει. Δέκα χρόνια μετά το «Childstar», ο Ντον ΜακΚέλαρ (τον γνωρίσαμε ως ηθοποιό του Ατόμ Εγκογιάν στο «Adjuster» και το «Exotica» και ως σκηνοθέτη με το εξαιρετικό «Last Night» του 1998) επιστρέφει στη σκηνοθετική καρέκλα για το ριμέικ της ομότιτλης καναδικής γαλλόφωνης ταινίας του Ζαν-Φρανσουά Πουλιότ από το 2003, μια κωμωδία αλλόκοτων καταστάσεων για τη διόλου βαρετή ζωή σε ένα φαινομενικά ήσυχο ψαροχώρι. Πρωταγωνιστούν ο Μπρένταν Γκλίζον και ο Τέιλορ Κιτς.

2

Καρκαλού του Σταύρου Τορνέ / [Αφιέρωμα στον Σταύρο Τορνέ / Οπερα 2 / 21.00]

Ενας ηλικιωμένος βρίσκεται στο ταξί που οδηγεί ένας νεαρός. Στο πορτμπαγκάζ βρίσκεται ένα φέρετρο. Το ταξίμετρο γράφει και οι δύο άντρες ταξιδεύουν. Ο νέος οδηγεί τον γέρο, αλλά για πού; Ποια η σχέση των δύο ηρώων, ποιος ο σκοπός της; Μια από τις πιο αινιγματικές και ταυτόχρονα ακαταμάχητα γοητευτικές ταινίες του Σταύρου Τορνέ, ένα οδοιπορικό στην απόλυτη ακύρωση του χωροχρόνου και της λεπτής γραμμής που χωρίζει τη ζωή από το θάνατο. Ή όπως είχε δηλώσει ο ίδιος ο Τορνές: «Είναι ένα φιλμ πάνω στον θάνατο; Και αυτό, αλλά και ένα φιλμ πάνω στη δημιουργικότητα, παιγμένη σαν τελευταίο χαρτί. Μια φορά παίρνοντας φόρμα η δημιουργικότητα πεθαίνει, όχι γιατί δεν έχει τίποτα άλλο να πει, αλλά εντελώς ξαφνικά, έτσι, σαν έκπληξη, ίσως όπως ο ίδιος ο θάνατος. Ναι, το χαρτί Καρκαλού μπλοφάρει. Αλλά με την αληθοφάνεια ανακτά την τρέλα και τον ιδεαλισμό».

2

7 Θυμοί του Χρήστου Βούπουρα / [Works in Progress / Ιντεάλ / 21.00]

Ο Πέτρος, ένας αρχαιολόγος γραφείου, επιδιώκει να επικοινωνήσει με το «διαφορετικό»: τον Χουσάμ, νεαρό Αραβα μετανάστη, και τον φανατισμό του Ισλάμ. Την Αλεξάνδρα, Ελληνογαλλίδα τσελίστρια που έχει επιφορτισθεί την αλκοολική μητέρα της. Τον Λαέρτη, Αλβανό πιανίστα που κουβαλά την κατάρα της ευφυΐας του. Τον Στρατή, Ελληνα μετανάστη που επιστρέφει «άπατρις» στη χώρα του. Τον Δανιήλ, διευθυντή τράπεζας που πιστεύει πως όλα εξαγοράζονται, ακόμα και τα αισθήματα. Τον Μιχαήλ, αστυνομικό που κυνηγάει μετανάστες, ενώ πλάθει τη δική του ιστορικοπολιτική πραγματικότητα. Δώδεκα χρόνια μετά το «Μιρουπάφσιμ» που είχε συνσκηνοθετήσει με τον Γιώργο Κόρρα, ο Χρήστος Βούπουρας επιστρέφει με την πρώτη του σόλο ταινία μυθοπλασίας, ένα οδοιπορικό στην Ελλάδα των ξένων, μια διαδρομή φτιαγμένη από τα θραύσματα μιας χώρας σε αναζήτηση της έννοιας της πατρίδας. Πρωταγωνιστούν οι Μάξιμος Μουμούρης, Νίκος Γκέλια, Σοφία Κόκκαλη, Κόρα Καρβούνη, Χάρης Φραγκούλης και Ιερώνυμος Καλετσάνος. Η ταινία προβάλλεται στο τμήμα «Works in Progress».

drivas 03

The Laboratory Diaries: A Study on Human Adjustment - Αφιέρωμα στον Γιώργο Δρίβα / [Σινεμά στα Ορια / Ταινιοθήκη της Ελλάδας / 22.00]

Ο Γιώργος Δρίβας γεννήθηκε στην Αθήνα. Το έργο του έχει παρουσιαστεί στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας το 2009, στο πλαίσιο της ατομικής έκθεσής του «(un-)documented», καθώς και σε διάφορες ομαδικές εκθέσεις και φεστιβάλ στην Ελλάδα και διεθνώς. Εχει υπάρξει αποδέκτης πολλών βραβείων και διακρίσεων. Οι επιλογές του αφιερώματος «The Laboratory Diaries: A Study οn Human Adjustment» τοποθετούνται στην αρχή και στο τέλος της τελευταίας δεκαετίας της δουλειάς του και απεικονίζουν την πορεία του ανάμεσα στα εικαστικά, τη βιντεοτέχνη και τον κινηματογράφο. Πρόκειται για έργα που έχουν γυριστεί σε τέσσερις διαφορετικές πόλεις και περιγράφουν την πορεία αναζήτησης μίας γλώσσας αφαίρεσης στην αφηγηματική κινούμενη (ή μη) εικόνα, τόσο σε επίπεδο φόρμας όσο και σε επίπεδο θεματολογίας και αισθητικής. Περιγράφουν την αρχή και την εξέλιξη μίας έρευνας που συνεχίζεται, με στόχο πάντα την αναζήτηση των ορίων της αφηγηματικής κινούμενης εικόνας. Στα πλαίσια του αφιερώματος, το έργο του με τίτλο «KEPLER» κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του. Διαβάστε εδώ περισσότερα για το αφιέρωμα στον Γιώργο Δρίβα

2

Η Συγκάλυψη («The Drop») του Μίκαελ Ρόσκαμ / [Πρεμιέρες / Οπερα 1 / 22.30]

Το σενάριο ανήκει στον Ντένις Λεχέιν, με υπέροχα σκοτεινά διαπιστευτήρια το «Gone Baby Gone» του Μπεν Αφλεκ, το «Mystic River» του Κλιντ Ιστγουντ και το «Shutter Island» του Μάρτιν Σκορσέζε – βασίζεται μάλιστα στο δικό του διήγημα, «Animal Rescue», από τη συλλογή Boston Noir. Σκηνοθετεί ο Φλαμανδός Βέλγος Μίκαελ Ρόσκαμ, που το 2011, με το «Bullhead / Μοσχαροκεφαλή», έβαλε στο χάρτη όχι μόνο το δικό του όνομα, αλλά και του Ματίας Σένερτς, ωθώντας τον σε μια διεθνή, πια, καριέρα. Και ναι είναι η ταινία που έχει μείνει πιο γνωστή ως αυτή με τον Τζέιμς Γκαντολφίνι στον τελευταίο ρόλο της καριέρας του. Ο Τομ Χάρντι υποδύεται τον Μπομπ Σαγκινόφσκι, μοναχικό μπάρμαν σ’ ένα ποτάδικο στο Μπρούκλιν, ο οποίος άθελά του βρίσκεται μπλεγμένος στο ευρύ δίκτυο «ρίψης χρημάτων» του νεοϋορκέζικου υποκόσμου. Με τις οδηγίες του ιδιοκτήτη του μπαρ και ξαδέλφου του, Μαρβ, που ενσαρκώνει ο Τζέιμς Γκαντολφίνι, ο Μπομπ θα συμμετάσχει σε μια τραγικά αποτυχημένη απόπειρα ληστείας και θα τραβήξει πάνω του την προσοχή της αστυνομίας που διερευνά το βρώμικο παρελθόν της γειτονιάς του, εκεί όπου φίλοι, συγγενείς κι εχθροί συνεργάζονται αδιάκριτα για να επιβιώσουν, ανεξαρτήτως κόστους. Διαβάστε και δείτε περισσότερα για το «The Drop» εδώ

Βρείτε εδώ αναλυτικά το πρόγραμμα του 20ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας που διεξάγεται από τις 17 έως και τις 28 Σεπτεμβρίου.

Διαβάστε ακόμη: