Buzz

O Τζέιμς Φράνκο λάτρεψε τον «Υπέροχο Γκάτσμπυ». Οχι, όμως και ο Μπρετ Ιστον Ελις...

στα 10

O Τζέιμς Φράνκο έγραψε μια κριτική για τον «Υπέροχο Γκάτσμπυ» βρίζοντας τους κριτικούς ως υποκριτές. Ο Μπρετ Ιστον Ελις από την άλλη στο λογαριασμό του στο twitter έσταξε δηλητήριο για την ταινία.

O Τζέιμς Φράνκο λάτρεψε τον «Υπέροχο Γκάτσμπυ». Οχι, όμως και ο Μπρετ Ιστον Ελις...

To ότι ο «Υπέροχος Γκάτσμπυ» του Μπαζ Λούρμαν είναι μια ταινία φτιαγμένη για να διχάσει είναι πλέον γνωστό. Η κριτική στην Αμερική υπήρξε σκληρή με το κενό περιεχόμενο του φαντασμαγορικού τρισδιάστατου έπους (διαβάστε περισσότερα εδώ) που άνοιξε το 66ο Φεστιβάλ Καννών, τα ταμεία από την άλλη είπαν «ναι» στον Λεονάρντο Ντι Κάπριο και τη μεταμόρφωση του στον μυθικό ήρωα του Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ.

Στο παιχνίδι του διχασμού μπήκαν με τη σειρά τους και ο Τζέιμς Φράνκο από τη μία ως υποστηρικτής του φιλμ με την κριτική που έγραψε για το βρετανικό Vice και ο «εριστικός» Μπρετ Ιστον Ελις από την άλλη ο οποίος βρίζει ακατάσχετα την ταινία στον λογαριασμό του στο twitter.

O Φράνκο, για να ξεκινήσουμε από τα καλά (!), γράφει:

«Η πρόκληση που είχε ο Μπαζ Λούρμαν στο να διασκευάσει τον "Υπέροχο Γκάτσμπυ" ήταν η ίδια που αντιμετώπισε ο Βάλτερ Σάλες όταν έκανε ταινία το "On the Road": πώς να μείνει πιστός στην εποχή που αναφέρεται, αλλά διατηρώντας την ωμότητα του πρωτότυπου κειμένου. Ο Σάλες έκανε μια σπουδαία δουλειά "πιάνοντας" την ατμόσφαιρα της Αμερικής του '50, αλλά μπορώ να συμφωνήσω πως ο Ντιν και ο Σαλ δεν είχαν ιδιαίτερο ζήλο - αρκετή από την επιθυμία τους να ζήσουν, να ζήσουν, να ζήσουν.»

Και συνεχίζει:

«Για να διασκευάσει τον "Γκάτσμπυ" για τη μεγάλη οθόνη, η βασική ερώτηση που έπρεπε να απαντήσει ο Λούρμαν ήταν: Τι θα είναι αυτό που θα το κάνει να δουλέψει; Και σαν το "Romeo + Juliet" τι θα κάνει αυτό το παλιό υλικό να ζήσει σε ένα νέο μέσο για το μοντέρνο κοινό; Με κάποιον τρόπο ο Λούρμαν κατάφερε να μείνει πιστός τόσο στο αυθεντικό κείμενο όσο και στο σημερινό κοινό... Οι κριτικοί που έσκισαν την ταινία επειδή δεν είναι πιστή στο βιβλίο είναι υποκριτές. Αυτοί οι άνθρωποι βγάζουν χρήματα διαβάζοντας και γράφοντας κριτικές προκειμένου να γενικεύσουν τις θεωρίες του γύρω από την ανταγωνιστικότητα. Το φιλμ του Λούρμαν είναι η δική του ανάγνωση και διασκευή του κειμένου - η δική του κριτική. Θα έφερνε κανείς αντίρρηση για μια ταινία με τον Αμλετ στο διάστημα; Οχι τόσο όσο εναντιώθηκαν στη διασκευή του Γκάτσμπυ... Ο Λούρμαν ήθελε να δώσει ζωή στην ατμόσφαιρα των 20s και το πέτυχε.»

Διαβάζοντας ολόκληρη την κριτική του Φράνκο (μπορείτε να την βρείτε εδώ), θαυμάζει κανείς τον τρόπο με τον οποίο ο πολυσχιδής καλλιτέχνης (ελάτε τώρα...) βρίσκει πραγματικά τα σημεία της ταινίας του Λούρμαν που αποδεικνύουν όσα λέει, αν και μεταξύ μας στο «On the Road» ο Βαλτερ Σάλες δεν έκανε καθόλου σπουδαία δουλειά...

Στην άλλη όχθη, ο Μπρετ Ιστον Ελις, στον λογαριασμό του στο Twitter, δηλώνει πως θα βρίζει τον «Υπέροχο Γκάτσμπυ» του Μπαζ Λούρμαν, επειδή απ' ότι φαίνεται η κάθε γενιά παίρνει την κινηματογραφική διασκευή του βιβλίου που της αξίζει. Συνεχίζοντας, περιγράφει την ταινία ως «φριχτή» και πως «μοιάζει σαν κάποιου είδους αποτρόπαια πεφωτισμένη φάρσα στην οποία ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο την αντιμάχεται και χάνει».

Μπερδευτήκατε;

Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για τον «Υπέροχο Γκάτσμπυ» που προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 16 Μαΐου. και βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την ταινία εδώ.